![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik u moet volgen is Dewever ook geen nationalist , want voor hem moet belgïë ook niet per se barsten als de franstaligen maar aan ALLE vlaamse eisen voldoen . U bent verkeerd en u wil dat niet toegeven dat is alles. Globaal gezien hebben de vlaamsgezinde partijen gewonnen en de rabiaat belgicistische partijen (SP-A VLD en Groen !) verloren. |
|
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Trouwens ,u past er alweer zeer gezwind een mouw aan. U gaat over van 'vlaamsgezindheid' naar de 'grootste vlaamsgezindheid'. Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
#205 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En hop vooruit! Laten we nu niet afkomen met vlaamsvoelendheid vs -gezindheid, he system?
#206 | |
|
![]() Citaat:
Opkomen voor de rechten van de Vlamingen? En wat doet een Vlaams-nationalist dan? Als je zegt dat een staat voor Vlamingen hun recht is? Overgaan naar confederalisme is volk en staat gelijkstellen. Dat is dus (zeker in België) een nationalistische daad.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 11 juni 2009 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
#207 |
Banneling
|
![]() Maak u maar geen illusies. Ik ben even vlaamsgezind als u. Ik sta op evenzeer op mijn taal en dergelijke als u. Maar bij u is België overbodig. Bij mij niet. Ik voel me goed in België én in Vlaanderen én in Limburg.
Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 16:39. |
![]() |
![]() |
#208 | |
|
![]() Citaat:
België is daarenboven (voor mij dan) ronduit te veel (als in: impasse, belemmerend).
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 11 juni 2009 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een Vlaamsnationalist komt natuurlijk op voor de rechten van de Vlamingen. Maar wat u niet snapt is, dat iemand die opkomt voor de rechten van de Vlamingen, niet perse Vlaamsnationalist hoeft te zijn. Maar gewoon iemand die vlaamsgezind is. En dat snapt u niet. Waarschijnlijk door uw enge geborneerde vlaamsnationale kijk. Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
![]() En wat zijn die rechten waar U voor opkomt als niet-nationalist?
![]() |
#211 |
|
![]() Misschien een gevoelige vraag, maar wat biedt België Vlaanderen?
|
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() Dat de taalwetten worden toegepast, dat er niet getornd word aan de taalgrens, dat de transfers op termijn worden afgebouwd maar dat er solidariteit blijft bestaan en dat er nog meer bevoegheden worden toevertrouwd aan de deelstaten.
|
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
|
![]() U beseft toch dat dat een motivatie is van sommige die nu precies N-VA stemmen?
#215 |
|
![]() Vernedering. Tot voor kort was dat nederigheid, maar dat wordt stilaan een overdosis.
#216 |
Banneling
|
![]() Ja, en? Dat verbaast u misschien. Maar het verbaast mij niet dat het u verbaast. Breek eens uit uw formalistisch VN-denken. U verkeert nog altijd in de waan, dat iedereen die niet behoort tot een vlaamsnationalistische partij, een slechte Vlaming is. Weet u hoe ik zulk denken noem? Niet alleen een eng denken, maar vooral een pretentieus denken.
Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 16:59. |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() Ik vind het zeer fijn in België te leven. Met verschillende culturen en streken en onze bourgondische levensstijl die toch zo verschilt van Holland. En ik ben zeker dat er zeer veel mensen er ook zo over denken. Het zijn niet altijd de schreeuwers zoals Dewinter en Dewever die de waarheid zeggen. Dat denken ze alleen maar. De eerste is zwaar afgestraft en de tweede maakt zich , zegedronken, nog volumineuser dan dat hij al is. Edoch, een politieke schijnzwangerschap noem ik dit. Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 17:08. |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() België is zich aan het aanpassen aan de tijd. Onze tijd. Een tijd waarin alles zeer snel verandert. En dat is niet altijd gemakkelijk. En niemand kan deze veranderingen tegenhouden. Elk land wordt uiteindelijke een produkt van zijn tijd. Zoals de mensen. Behalve sommige vlaamsnationalisten. Die hunkeren nog altijd naar een zekere 'verleden tijd'. Maar die hebben juist een stevige pandoering gekregen van de kiezer.
Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 17:13. |
![]() |
![]() |
#220 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |