Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2009, 17:43   #201
ArmeenNL
Vreemdeling

ArmeenNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samuray Bekijk bericht
Goed zo, eindelijk kom je tot inzicht (het opnemen voor Chinezen, Armenen, Turken, enz betekent dus niet dat je er een van bent).
Hoe ben je nou tot deze conclusie gekomen? Mensen die de Armeense genocide ontkennen zijn meestal turken of mensen die worden betaald door turken... dat is het nog steeds.
Maar ga jij maar lekker ontkennen, 90 jaar lang heeft turkije keihard geprobeerd om de waarheid geheim te houden en gefaald, iedereen weet de waarheid en ik overdrijf niet, Amerikanen en zelfs Israëliërs erkennen het, hun overheid misschien niet maar zij wel. Ontken maar, ik neem je niet meer serieus ontken meteen ook de eerste wereld oorlog dat is precies zelfde.

Ontopic: Laat turkije Armenie aanklagen voor genocide en kijk wat er gebeurt, de wereld zal turkije uitlachen.

En wat in Karabach gebeurde was zelfverdediging, en Armeense engelen waren er wel, jouw voorouders hebben hun vermoord.
ArmeenNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 17:50   #202
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Durft u deze draad ook op een Frans forum te posten? Ik vrees dat u dan de wet overtreed. Maar geen nood, er zijn nog altijd landen waar men zelfs de Holocaust nog rustig mag ontkennen.
Kunnen we de geschiedenis niet gewoon laten rusten? Of moet het een welles/nietes spelletje worden.

Moeten we misschien een poll houden om de mensen te laten kiezen welke genocide ze het ergst vinden?
Oud 31 juli 2009, 18:02   #203
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArmeenNL Bekijk bericht
Hoe ben je nou tot deze conclusie gekomen? Mensen die de Armeense genocide ontkennen zijn meestal turken of mensen die worden betaald door turken... dat is het nog steeds.
Maar ga jij maar lekker ontkennen, 90 jaar lang heeft turkije keihard geprobeerd om de waarheid geheim te houden en gefaald, iedereen weet de waarheid en ik overdrijf niet, Amerikanen en zelfs Israëliërs erkennen het, hun overheid misschien niet maar zij wel. Ontken maar, ik neem je niet meer serieus ontken meteen ook de eerste wereld oorlog dat is precies zelfde.

Ontopic: Laat turkije Armenie aanklagen voor genocide en kijk wat er gebeurt, de wereld zal turkije uitlachen.

En wat in Karabach gebeurde was zelfverdediging, en Armeense engelen waren er wel, jouw voorouders hebben hun vermoord.
Ik ben nochtans niet Turks en wordt ook niet door ze betaald. Ik sta zelfs behoorlijk negatief t.a.v. die staat omdat ze een ramp voor de regio is. Door hun stuwdammen is heel Mesopotamië in een woestijn veranderd, ze vallen constant Irak binnen, onderdrukken de Koerden, Alevieten, enz...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 22:23   #204
ArmeenNL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ben nochtans niet Turks en wordt ook niet door ze betaald. Ik sta zelfs behoorlijk negatief t.a.v. die staat omdat ze een ramp voor de regio is. Door hun stuwdammen is heel Mesopotamië in een woestijn veranderd, ze vallen constant Irak binnen, onderdrukken de Koerden, Alevieten, enz...
Haha ik bedoelde jou niet, je speelt onbelangrijke rol bij het ontkennen van de genocide(ik heb al gezegd dat als je de genocide persoonlijk ontkent is het niks anders dan domheid, ontken dan WO1 ook meteen), je bent succesvolle product van turkse propaganda, congrats. Ik bedoelde de belangrijke personen/organisaties zoals lobby's, politicies, 'historici's', die worden betaald, er wordt elke jaar miljoenen uitgegeven.
De waarheid is naar boven gekomen ze willen voorkomen dat overheiden official erkennen, ze blackmailen VS, UK, Israel en anderen. Maar goed, dat jij ontkent snap ik niet, wist jij dat als je over de genocide in turkije praat en of erkent dat je dan wordt opgepakt/vervolgd? Nog een keer congrats .
Oud 1 augustus 2009, 16:54   #205
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha ik bedoelde jou niet, je speelt onbelangrijke rol bij het ontkennen van de genocide(ik heb al gezegd dat als je de genocide persoonlijk ontkent is het niks anders dan domheid, ontken dan WO1 ook meteen), je bent succesvolle product van turkse propaganda, congrats. Ik bedoelde de belangrijke personen/organisaties zoals lobby's, politicies, 'historici's', die worden betaald, er wordt elke jaar miljoenen uitgegeven.
En hoeveel miljarden trekt de Armeense lobby ervoor uit?
Citaat:
wist jij dat als je over de genocide in turkije praat en of erkent dat je dan wordt opgepakt/vervolgd? Nog een keer congrats .
En wat gebeurt er als je in Armenie de genocide ontkent?
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 18:52   #206
ArmeenNL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
En hoeveel miljarden trekt de Armeense lobby ervoor uit?

En wat gebeurt er als je in Armenie de genocide ontkent?
Dat vraag was niet voor. Ik heb jou soort door, alles wat ik zeg neem je over en vervang je Armeenen door turken en dan stel je dezelfde vraag aan mij, gaat niet werken bij mij neem dus geen moeite. Ik wacht op de reactie van Liberalist, er is nog hoop voor hem jullie twee zijn ziekelijk gemanipuleerd.
Oud 1 augustus 2009, 19:07   #207
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vraag was niet voor. Ik heb jou soort door, alles wat ik zeg neem je over en vervang je Armeenen door turken en dan stel je dezelfde vraag aan mij, gaat niet werken bij mij neem dus geen moeite. Ik wacht op de reactie van Liberalist, er is nog hoop voor hem jullie twee zijn ziekelijk gemanipuleerd.
Hoeveel lobbygroepen er in de wereld zijn, die geld uitgeven aan meningvorming omtrent dit onderwerp weet ik niet. Turkije heeft een leuke poging gedaan tot het worden van een democratisch, seculier, vrij land, maar dat is helaas allemaal woorden gebleken. Je kunt in Turkije nog steeds opgepakt worden voor het uiten van kritiek op de staat. Een soort nationale eerwraak. Armenië echter, is nog geen haar beter, als we de Democracy-Index mogen geloven. Waar Turkije op een lage 88ste plaats staat, doet Armenië het nóg slechter met een 110e plek.
http://de.wikipedia.org/wiki/Demokratieindex

Misschien kunnen jij en Turkse Nederlander mij uitleggen; waarom zouden wij eigenlijk überhaupt naar jullie luisteren?

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 1 augustus 2009 om 19:08.
Oud 1 augustus 2009, 21:44   #208
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien kunnen jij en Turkse Nederlander mij uitleggen; waarom zouden wij eigenlijk überhaupt naar jullie luisteren?
ik maak dezelfde bedenking
als onze Armeen de bezetting van een buurland "zelfverdediging" noemt dan weet ik hoe laat het is.

en zowel 88e of 110e plaats is nu echt niet iets om trots op te zijn
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 22:39   #209
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Stenen zijn vaak harde bewijzen.

"In 1914, the Armenian Patriarch in Constantinople presented a list of the Armenian holy sites under his supervision. The list contained 2,549 religious places of which 200 were monasteries while 1 600 were churches. A review in 1974 showed that only 916 Armenian churches could be identified, of which half were as good as totally destroyed and 252 of the remaining objects were only ruins. Only 197 objects/sites were in stable conditions."
(uit wiki)

Als er van de 2500 gebouwen een paar hondertal overschieten...
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 15:03   #210
ArmeenNL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hoeveel lobbygroepen er in de wereld zijn, die geld uitgeven aan meningvorming omtrent dit onderwerp weet ik niet. Turkije heeft een leuke poging gedaan tot het worden van een democratisch, seculier, vrij land, maar dat is helaas allemaal woorden gebleken. Je kunt in Turkije nog steeds opgepakt worden voor het uiten van kritiek op de staat. Een soort nationale eerwraak. Armenië echter, is nog geen haar beter, als we de Democracy-Index mogen geloven. Waar Turkije op een lage 88ste plaats staat, doet Armenië het nóg slechter met een 110e plek.
http://de.wikipedia.org/wiki/Demokratieindex
Ik weet niet wat je over Armenie hebt gehoord/gelezen maar het is democratischer dan turkije met hun neppe democratie die in de gaten wordt gehouden door het leger, ze hebben daar een militaire dictatorschap, het leger kan een coup plegen wanneer ze het willen. Blijkbaar vinden ze het fijn op dit manier...

Citaat:
Jullie kunnen beide kanten luisteren en dan je eigen mening vormen, als je objectief bent kom je snel achter wat de waarheid is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik maak dezelfde bedenking
als onze Armeen de bezetting van een buurland "zelfverdediging" noemt dan weet ik hoe laat het is.

en zowel 88e of 110e plaats is nu echt niet iets om trots op te zijn
Het is geen bezitting, Armeenen zijn hele oude volk en NK(Artsakh)(wat altijd Armeense meerderheid had) is altijd van ons geweest het is nooit een deel geweest van azerbaijan zelf, in 1918 ontstond de Democratische Republiek Armenië en NK(Artsakh) hoorde erbij maar twee jaar later in 1920 werd Armenië veroverd door het Rode Leger en bij de Sovjet-Unie gevoegd hetzelfde gebeurde met azerbaijan. Stalin gaf NK(Artsakh) aan Azerbaijan voor politieke redenen, het bleef zo tot 1991, toen Sovjet-Unie in 1991 in elkaar viel hebben Armenie en NK(Artsakh) zich Onafhankelijkheid uitgeroepen. Armenie, NK(Artsakh) en azerbaijan waren een deel van Sovjet-Unie NK was nooit van azerbaijan zal ook nooit worden. Dit is een hele korte samenvatting ik hoop dat je nu meer inzicht hebt over Artsakh.
En btw wie is turkije om te klachten over 'bezittingen', ze bezitten een deel van Cyprus die lid is van de Europese Unie, je hoort ze daar over niet praten en onze Ararat dan? Ze denken dat ze alleen rechten hebben geen plichten, ze zijn hypocrieten.

Hier is al een topic voor zie hier(raad eens wie het gestart heeft):
http://forum.politics.be/showthread.php?t=27180
Aan de comments te zien vindt de meerderheid ook hier dat NK(Artsakh) bij Armenie hoort.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Stenen zijn vaak harde bewijzen.

"In 1914, the Armenian Patriarch in Constantinople presented a list of the Armenian holy sites under his supervision. The list contained 2,549 religious places of which 200 were monasteries while 1 600 were churches. A review in 1974 showed that only 916 Armenian churches could be identified, of which half were as good as totally destroyed and 252 of the remaining objects were only ruins. Only 197 objects/sites were in stable conditions."
(uit wiki)

Als er van de 2500 gebouwen een paar hondertal overschieten...
Er zijn zat bewijzen, dit is 1 van duizenden, alle Armeense sporen vernietigen en doen alsof we nooit daar waren, ze hebben van alles verandert/vernietigt onderandere straat namen, dorpen en wegen.
Oud 2 augustus 2009, 17:40   #211
Gorkum
Burger

Standaard

Citaat:
Waarom hebben Armeniers vervalsingen nodig om hun gelijk te bewijzen ? Als het waar is wat deze site http://angelsof1915.blogspot.com/ beweert dan stel ik dat wie met modder gooit, grond verliest (Surinaams spreekwoord) Voor het geval je me als Turk kwalificeert : dat ben ik niet. Imho was er wel v.w.b. de Armenen eerder sprake van volkerendoodslag dan van volkerenmoord. In beide gevallen even gruwelijk en weerzinwekkend maar de gevoelswaarde ligt toch even anders.

*de echt onschuldigen zijn de Assyrische christenen die - letterlijk en passant - door voornamelijk soenitische en zelfs enkele alevitische milities werden meegepakt*

Laatst gewijzigd door Gorkum : 2 augustus 2009 om 17:40.
Gorkum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 17:42   #212
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Beschamend dat Europeanen het voor Turkije durven opnemen gewoon. Of het nu om Cyprus of Armenië gaat.
Oud 2 augustus 2009, 18:07   #213
Gorkum
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Beschamend dat Europeanen het voor Turkije durven opnemen gewoon. Of het nu om Cyprus of Armenië gaat.
Tut Tut. De T.R.N.C. is naar mijn mening het leukste landje in geheel Europa. Ik kom er graag. De Turken hebben er twee brigades liggen. Het 34ste en het 36ste en ze liggen daar sinds '74 niet zozeer op uitnodiging maar als gevolg van de staatsgreep door EOKA-B die ENOSIS beoogde met Griekenland. Uiteraard onverteerbaar voor Turkije dat al met lede ogen aan mocht zien dat vanaf 1963 tot 1974 de Turks-Cyprioten in ghetto's werden ondergebracht. Door hun Grieks-Cypriotische landgenoten.

BTW Het citaat dat je als onderschrift gebruikt klopt niet. Ik ken Grieken die niet alleen bi-sexueel zijn maar evenmin een geit met rust laten. Je kunt er alle kanten mee uit.

Laatst gewijzigd door Gorkum : 2 augustus 2009 om 18:10.
Oud 2 augustus 2009, 18:43   #214
ArmeenNL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorkum Bekijk bericht
Waarom hebben Armeniers vervalsingen nodig om hun gelijk te bewijzen ? Als het waar is wat deze site http://angelsof1915.blogspot.com/ beweert dan stel ik dat wie met modder gooit, grond verliest (Surinaams spreekwoord) Voor het geval je me als Turk kwalificeert : dat ben ik niet. Imho was er wel v.w.b. de Armenen eerder sprake van volkerendoodslag dan van volkerenmoord. In beide gevallen even gruwelijk en weerzinwekkend maar de gevoelswaarde ligt toch even anders.

*de echt onschuldigen zijn de Assyrische christenen die - letterlijk en passant - door voornamelijk soenitische en zelfs enkele alevitische milities werden meegepakt*
angelsoft blogspot? meen je dit echt of is het een grap?
In ieder geval maak je geen zorgen, honderden historici's hebben de Armeense genocide onderzocht (het is na de Holocaust de meest gestudeerde genocide) er waren vast wel paar valse foto's de historici's hebben daar rekening mee gehouden(het is hun werk afteral) maar er waren wel honderden echte foto's zolas de foto's van Armin T. Wegner om als voorbeeld te noemen.
En laat ik jou vertellen wie de onschuldigen waren, het waren weerlose kinderen, vrouwen, ouderen en mannen, anderhalf miljoen daarvan niet alleen Armeenen waren de slachtoffers maar ook Sayfo's en ze waren allebei onschuldig.
Oud 2 augustus 2009, 20:38   #215
Gorkum
Burger

Standaard

Citaat:
In ieder geval maak je geen zorgen, honderden historici's hebben de Armeense genocide onderzocht (het is na de Holocaust de meest gestudeerde genocide) er waren vast wel paar valse foto's de historici's hebben daar rekening mee gehouden(het is hun werk afteral) maar er waren wel honderden echte foto's zolas de foto's van Armin T. Wegner om als voorbeeld te noemen.
En laat ik jou vertellen wie de onschuldigen waren, het waren weerlose kinderen, vrouwen, ouderen en mannen, anderhalf miljoen daarvan niet alleen Armeenen waren de slachtoffers maar ook Sayfo's en ze waren allebei onschuldig.
Kun je niet lezen ?
vast wel paar valse foto's
Tientallen vervalste. En door wie vervalst ? Nogmaals: waarom vervalst ? Om kracht bij te zetten aan iets dat anderszins al genoegzaam te bewijzen was ? Honderden historici maar liefst ? Met alle neuzen een en dezelfde kant op ? Er zijn er maar weinig die uberhaupt het toenmalige Ottomaanse/Armeense/Russische schrift konden lezen. En is inmiddels het aantal van anderhalf miljoen niet licht overdreven gebleken ? Anyway het zou niet onverstandig zijn dat Turkije en Armenie ooit het bestaan van " De Grote Catastrophe" in een gemeenschappelijke verklaring zouden erkennen. Ook al heb je het grootste gelijk van de wereld dan nog kun je een middelgrote macht als Turkije nooit op de knieen dwingen. En blik op de kaart zegt genoeg. Ik hoop oprecht dat ook in dit dossier Jerevan en Ankara het hoofd koel houden en dat binnenkort de grenzen opengaan zonder dat men al te zeer in het verleden blijft hangen. Het volgende hoofdpijn dossier dient zich al aan. De Kwestie NK met alles erop en eraan zoals een pijpleiding die net bovenlangs NK is gepland en dat alles terwijl het Dossier CYP nog niet half gesloten is, het in Iran gist en de Koerden zich roeren. De ja/nee toetreding tot de E.U.

Een Noord-Cypriotische kennis van ons was de eerste Turk die solo een concert gaf in Jerovan. Atakan Sari is de naam en hij is idolaat van Armeense componisten. Hij zit hier als jongste in een concert met twee piano's van Alan Hovhaness http://tinyurl.com/lrylgv
Oud 2 augustus 2009, 23:55   #216
ArmeenNL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Kun je niet lezen ?
Ik kan wel lezen, het is een grap en geen goeie.

Citaat:
vast wel paar valse foto's
Tientallen vervalste. En door wie vervalst ? Nogmaals: waarom vervalst ? Om kracht bij te zetten aan iets dat anderszins al genoegzaam te bewijzen was ? Honderden historici maar liefst ? Met alle neuzen een en dezelfde kant op ? Er zijn er maar weinig die uberhaupt het toenmalige Ottomaanse/Armeense/Russische schrift konden lezen. En is inmiddels het aantal van anderhalf miljoen niet licht overdreven gebleken ? Anyway het zou niet onverstandig zijn dat Turkije en Armenie ooit het bestaan van " De Grote Catastrophe" in een gemeenschappelijke verklaring zouden erkennen. Ook al heb je het grootste gelijk van de wereld dan nog kun je een middelgrote macht als Turkije nooit op de knieen dwingen. En blik op de kaart zegt genoeg. Ik hoop oprecht dat ook in dit dossier Jerevan en Ankara het hoofd koel houden en dat binnenkort de grenzen opengaan zonder dat men al te zeer in het verleden blijft hangen.
Hier is een Armeense gezegde: Je leest bijde kanten van de boek(beetje fout vertaald maar betekent dat je de ene keer ja zegt en de andere keer nee).
Wat is het nou? Erken je de Armeense genocide persoonlijk?

Citaat:
Het volgende hoofdpijn dossier dient zich al aan. De Kwestie NK met alles erop en eraan zoals een pijpleiding die net bovenlangs NK is gepland en dat alles terwijl het Dossier CYP nog niet half gesloten is, het in Iran gist en de Koerden zich roeren. De ja/nee toetreding tot de E.U.
De reden waarom het nog niet open is komt omdat turkije constant zeurt over NK, the irony haha.

Citaat:
Een Noord-Cypriotische kennis van ons was de eerste Turk die solo een concert gaf in Jerovan. Atakan Sari is de naam en hij is idolaat van Armeense componisten. Hij zit hier als jongste in een concert met twee piano's van Alan Hovhaness http://tinyurl.com/lrylgv
En? Ik vind het prima maar is een beetje off-topic.
Oud 3 augustus 2009, 00:44   #217
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Waarom? Liberalist is een nuchtere eerlijke Nederlander die niet zomaar een standpunt gaat ondersteunen omdat het geopolitiek goed uitkomt. Als hij weet dat het een leugen is, dan zal hij dat ook zeggen. Hij is veel moediger en opener dan velen hier.

Dank je wel Liberalist. We zijn het niet altijd eens met elkaar maar ik waardeer jou wel. We respecteren elkaars mening.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 01:33   #218
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Waarom? Liberalist is een nuchtere eerlijke Nederlander die niet zomaar een standpunt gaat ondersteunen omdat het geopolitiek goed uitkomt. Als hij weet dat het een leugen is, dan zal hij dat ook zeggen. Hij is veel moediger en opener dan velen hier.
Is ook belangrijk, denk ik. De meeste problemen op deze wereld zijn resultaat van geopolitieke eigenbelangen. Pas wanneer we inzien dat zo'n mentaliteit een verschrikkelijke tol eist, in de vorm van mensenlevens en milieuschade, kunnen we daar overheen stappen.

In het geval van de Armeense genocide - of je er kiest het zo te noemen of niet -ben ik van mening dat veel te veel de nadruk op Turkije wordt gelegd, terwijl men over die tijd over elk volk/land zo'n verhaal zou kunnen vertellen; ook Armenië!

Maar eigenlijk is deze discussie tamelijk irrelevant, want geen van beide partijen is geïnteresseerd in de waarheid. Waar Turkije en Armenië bang voor zijn, is reputatieschade. Door de gebeurtenissen genocide te noemen, worden de Turken in een kwaad daglicht gesteld, net zo ongeveer als de Duitsers nu. Als blijkt dat de genocide totaal niet genocidair van karakter blijkt te zijn, zullen mensen Armenië eeuwig blijven wantrouwen.

Als het inderdaad zo is dat beide landen miljoenen pompen in het promoten van ideeën over de veronderstelde genocide, dan bewijst dat dat beide partijen bang zijn voor het uitkomen van de waarheid, en dat die waarheid per definitie dus in het midden ligt.
Oud 3 augustus 2009, 09:27   #219
Gorkum
Burger

Standaard

Citaat:
Ik kan wel lezen, het is een grap en geen goeie.

Hier is een Armeense gezegde: Je leest bijde kanten van de boek(beetje fout vertaald maar betekent dat je de ene keer ja zegt en de andere keer nee).
Wat is het nou? Erken je de Armeense genocide persoonlijk?

De reden waarom het nog niet open is komt omdat turkije constant zeurt over NK, the irony haha.

En? Ik vind het prima maar is een beetje off-topic.
Ik denk inderdaad dat er een Մեծ Եղեռն heeft plaatsgevonden en ik zeg dat zonder voorbehoud. Wat ik jou vraag is of je van mening bent dat ook Armeniers Turken hebben vermoord. Of meen je dat de Armeniers allemaal engelen waren & zijn ? Kun je je vinden in het benoemen van de gebeurtenissen als Մեծ Եղեռն ofwel "Grote Catastrophe" en zo neen : waarom niet ? En wat betreft "beetje off-topic" : alle verzoening start met kleine dingen als sport- en cultuuruitwisselingen. Ik noem dat niet prima maar goed.
Oud 3 augustus 2009, 10:44   #220
ArmeenNL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik denk inderdaad dat er een Մեծ Եղեռն heeft plaatsgevonden en ik zeg dat zonder voorbehoud. Wat ik jou vraag is of je van mening bent dat ook Armeniers Turken hebben vermoord. Of meen je dat de Armeniers allemaal engelen waren & zijn ?
Er waren wel Armeniers die niet als schapen wilden vermoord worden en zich gingen verdedigen, dat heb je altijd. Ik zei ook dat er een kleine Armeense vergelding was de daders werden vermoord. Als er geen gerechtigheid is nemen we het zelf.
Ooit gehoord van ''Operation Nemesis''?

Citaat:
Kun je je vinden in het benoemen van de gebeurtenissen als Մեծ Եղեռն ofwel "Grote Catastrophe" en zo neen : waarom niet ?
Ja zo kan ik het ook wel benoemen, eeuwen oude volk bijna uitgegroeid, erger kan het niet voor een kleine volk.

Citaat:
En wat betreft "beetje off-topic" : alle verzoening start met kleine dingen als sport- en cultuuruitwisselingen. Ik noem dat niet prima maar goed.
Daar heb ik geen problemen ermee, maar eerst moet de wonden van verleden geneest worden, dan pas kunnen we verder gaan met de toekomst. En dat kan alleen op één manier.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be