Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is de Belgische overheid nog in staat zijn burgers te beschermen?
Ja 11 17,46%
Nee 52 82,54%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2009, 15:49   #201
zondebok
Banneling

Standaard

Bandieten vegen hun voeten aan wapenwetten. Verbieden van vuurwapens heeft dus enkel een - negatief- effect voor eerlijke mensen.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 23:42   #202
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
- dat privé wapenbezit al problemen geeft sedert iets langer dan tien jaar. Je moet toch echt niet zo oud zijn om je te herinneren welke hype het was toen de "long riffle" punt 22 beschikbaar werd in Vlaanderen? Of zoveel later, toen het hot item de "riot gun" pompsisteem was, met de Bende van Nijvel.
Nogal vreemd dat u de bende van nijvel aanhaalt. Een dossier dat van mijlenver stinkt naar allerlei politieke inmenging. En aan diezelfde mensen wil u het alleenrecht geven wapens te bezitten?

Citaat:
- dat kleine drugsmannekes niet zo vlug hun diefstallekes plegen met wapens; ze pikken liever zonder fisieke konfrontasie uit een auto door de ruit in te slagen, en zo ben je gemakkelijk verhandelbare dinges als vroeger de autoradio, dan de gsm en nu de gps kwijt ...
Vuurwapens nog niet zo vaak. Met een groepje met messen/staven/boksijzers komt daarentegen al frequent voor. Het 'met een groepje' aspect is meestal zelfs de norm.

Ongewapend kom je er met wat geluk vanaf met de schrik, met wat minder geluk kom je bij bewustzijn met al je tanden uitgeslagen (beide voorbeelden uit kenissenkring). Maar de joe van holsbeek scenarios zijn nog vrij zeldzaam. Maar een aanlokkelijk slachtoffer ben je sowieso want alleen maak je tegen een dergerlijke groep - met vuurwapens of niet - toch geen kans.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 08:58   #203
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard Overvaller komt vaker aan huis.

http://www.depers.nl/binnenland/3280...-aan-huis.html

Citaat:
Het aantal woningovervallen stijgt sterk. Vorig jaar waren er in de eerste zes maanden 310 overvallen, dit jaar is dit aantal gestegen naar 437. Dit meldt RTL Nieuws zaterdag op basis van cijfers van de Raad van Hoofdcommissarissen. De meeste woningovervallen vinden plaats in de vier grote steden en in Brabant en het zuiden van Limburg.

•Man beschoten bij overval in woning
•Verdachte roofmoord langer vast
•Dode bij woningoverval •Bejaarde overvallen en vastgebonden
•Video | Gewapende overval op woning Roosendaal

Klaarlichte dag
Een kwart van de overvallen gebeurt op klaarlichte dag, bij driekwart wordt extreem veel geweld gebruikt, blijkt uit een analyse van honderd woningovervallen die RTL Nieuws uitvoerde. In drie van de vier gevallen zijn de daders tussen de 14 en 27 jaar oud.

Het totaal aantal overvallen stijgt ook ten opzichte van vorig jaar. Toen werden tot eind juli 1120 overvallen gepleegd, dit jaar staat de teller al op 1490.
Cijfers uit Nederland. In België zal het waarschijnlijk nog erger zijn, aangezien ze hier criminelen laten lopen.
75% met extreem veel geweld, dat zijn dus (0,75x437/6 =) 55 woningen per maand die met veel geweld overvallen worden.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 11:06   #204
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niet zoveel zin om tijd vrij te maken om die statistieken grondig te bekijken.
Op 't eerste zicht lijkt het me dat er een verschil is tussen een inbraak in een woning, en een woningoverval.

Sedert enige jaren heeft de gemeentelijke polies hier in mijn boerengat een website waar zij toch redelijk veel feiten opgeeft die allemaal gebeurd zijn in en rond de gemeente of polisiezone.
Verkeersongevallen, soms met vluchtmisdrijf, woning in brand en diefstal uit wagens of uit woningen, zatte vechtpartijen, dat komt - me dunkt - meest voort.
"Zwaar geweld" direkt tegen mensen: zelden gezien.
't Zwaarste dat gebeurd is, zijn een paar ramkraken. Daar zijn geen mensen fisisch bij gekraakt, enkel etalages.

Tenzij we dus aan achtervolgingszin lijden, of het graag zouden hebben dat we daaraan lijden, moeten we niet overdrijven.

Niet in de ene zin, allemaal avondschool 'vuurwapens hanteren' gaan volgen, maar ook niet in de andere zin 'aksiegroep schaf de gevangenissen af' gaan oprichten.

post skrotum: en ook niet gaan liegen over familiebanden. In Kongo noemt men alle inwoners van gans het dorp "cousins et cousines" maar hier niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 12:05   #205
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet zoveel zin om tijd vrij te maken om die statistieken grondig te bekijken.
Op 't eerste zicht lijkt het me dat er een verschil is tussen een inbraak in een woning, en een woningoverval.

Sedert enige jaren heeft de gemeentelijke polies hier in mijn boerengat een website waar zij toch redelijk veel feiten opgeeft die allemaal gebeurd zijn in en rond de gemeente of polisiezone.
Verkeersongevallen, soms met vluchtmisdrijf, woning in brand en diefstal uit wagens of uit woningen, zatte vechtpartijen, dat komt - me dunkt - meest voort.
"Zwaar geweld" direkt tegen mensen: zelden gezien.
't Zwaarste dat gebeurd is, zijn een paar ramkraken. Daar zijn geen mensen fisisch bij gekraakt, enkel etalages.
Heb ik allemaal niet meegerekend.
Het enige dat ik in rekening had gebracht was: misdaden tegen de persoonlijke integriteit (moord, doodslag, slagen en verwondingen en verkrachting) en woninginbraak.
In België heb je 1,5 procent kans per jaar om het slachtoffer worden van 1 van deze twee misdaden.

Dingen zoals diefstal, ongevallen, vluchtmisdrijf, brandstichting, etc horen daar dus niet bij.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 14:10   #206
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Heb ik allemaal niet meegerekend.
Het enige dat ik in rekening had gebracht was: misdaden tegen de persoonlijke integriteit (moord, doodslag, slagen en verwondingen en verkrachting) en woninginbraak.
In België heb je 1,5 procent kans per jaar om het slachtoffer worden van 1 van deze twee misdaden.

Dingen zoals diefstal, ongevallen, vluchtmisdrijf, brandstichting, etc horen daar dus niet bij.
Zitten onvrijwillige slagen en verwondingen daar bij, want dat zijn de zogenaamde verkeersongevallen?

Hoe dan ook, met jouw 1.5 prosent, heb je dus kans dat ze bij je inbreken, da's waar. Maar statistisch ga je dus 66, 66 jaar moeten wachten. Gemiddeld.

En als dan sommige woninginbraken gebeuren wanneer je niet thuis bent ... dan zal je nog langer moeten wachten ... eer je je wapenkunsten eens zou mogen tonen ... als je tenminste wakker geworden zijt, want sommige dieven verkiezen van in stilte te werken, of .. alleen maar in je tuinhuis iets te pikken ...

dan mag je ook niet naar de voetbal gaan, want een hoeligan die je een klop geeft en passant ... dan heb je je statistische kans ook verdaan.

Ik zou zeggen, speel maar op de lotto in plaats van te gaan werken ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 14:28   #207
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zitten onvrijwillige slagen en verwondingen daar bij, want dat zijn de zogenaamde verkeersongevallen?
Het gaat om opzettelijke slagen en verwondingen:

http://www.polfed-fedpol.be/crim/cri..._nationaal.pdf

Citaat:
dan mag je ook niet naar de voetbal gaan, want een hoeligan die je een klop geeft en passant ... dan heb je je statistische kans ook verdaan.
Ik ga nooit naar voetbal. Interesseert mij niet.
Gaan alle mensen die in een stadion slaag hebben gekregen van hooligans aangifte doen bij de politie van opzettelijk slagen en verwondingen?
Het is maar een vraag.

Citaat:
Ik zou zeggen, speel maar op de lotto in plaats van te gaan werken ...
Ik gok niet. Te weinig kans om iets te winnen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 augustus 2009 om 14:29.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be