![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is de Belgische overheid nog in staat zijn burgers te beschermen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 17,46% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
52 | 82,54% |
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() Bandieten vegen hun voeten aan wapenwetten. Verbieden van vuurwapens heeft dus enkel een - negatief- effect voor eerlijke mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ongewapend kom je er met wat geluk vanaf met de schrik, met wat minder geluk kom je bij bewustzijn met al je tanden uitgeslagen (beide voorbeelden uit kenissenkring). Maar de joe van holsbeek scenarios zijn nog vrij zeldzaam. Maar een aanlokkelijk slachtoffer ben je sowieso want alleen maak je tegen een dergerlijke groep - met vuurwapens of niet - toch geen kans. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Minister
|
![]() http://www.depers.nl/binnenland/3280...-aan-huis.html
Citaat:
75% met extreem veel geweld, dat zijn dus (0,75x437/6 =) 55 woningen per maand die met veel geweld overvallen worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niet zoveel zin om tijd vrij te maken om die statistieken grondig te bekijken.
Op 't eerste zicht lijkt het me dat er een verschil is tussen een inbraak in een woning, en een woningoverval. Sedert enige jaren heeft de gemeentelijke polies hier in mijn boerengat een website waar zij toch redelijk veel feiten opgeeft die allemaal gebeurd zijn in en rond de gemeente of polisiezone. Verkeersongevallen, soms met vluchtmisdrijf, woning in brand en diefstal uit wagens of uit woningen, zatte vechtpartijen, dat komt - me dunkt - meest voort. "Zwaar geweld" direkt tegen mensen: zelden gezien. 't Zwaarste dat gebeurd is, zijn een paar ramkraken. Daar zijn geen mensen fisisch bij gekraakt, enkel etalages. Tenzij we dus aan achtervolgingszin lijden, of het graag zouden hebben dat we daaraan lijden, moeten we niet overdrijven. Niet in de ene zin, allemaal avondschool 'vuurwapens hanteren' gaan volgen, maar ook niet in de andere zin 'aksiegroep schaf de gevangenissen af' gaan oprichten. post skrotum: en ook niet gaan liegen over familiebanden. In Kongo noemt men alle inwoners van gans het dorp "cousins et cousines" maar hier niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enige dat ik in rekening had gebracht was: misdaden tegen de persoonlijke integriteit (moord, doodslag, slagen en verwondingen en verkrachting) en woninginbraak. In België heb je 1,5 procent kans per jaar om het slachtoffer worden van 1 van deze twee misdaden. Dingen zoals diefstal, ongevallen, vluchtmisdrijf, brandstichting, etc horen daar dus niet bij.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, met jouw 1.5 prosent, heb je dus kans dat ze bij je inbreken, da's waar. Maar statistisch ga je dus 66, 66 jaar moeten wachten. Gemiddeld. En als dan sommige woninginbraken gebeuren wanneer je niet thuis bent ... dan zal je nog langer moeten wachten ... eer je je wapenkunsten eens zou mogen tonen ... als je tenminste wakker geworden zijt, want sommige dieven verkiezen van in stilte te werken, of .. alleen maar in je tuinhuis iets te pikken ... dan mag je ook niet naar de voetbal gaan, want een hoeligan die je een klop geeft en passant ... dan heb je je statistische kans ook verdaan. Ik zou zeggen, speel maar op de lotto in plaats van te gaan werken ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.polfed-fedpol.be/crim/cri..._nationaal.pdf Citaat:
Gaan alle mensen die in een stadion slaag hebben gekregen van hooligans aangifte doen bij de politie van opzettelijk slagen en verwondingen? Het is maar een vraag. Ik gok niet. Te weinig kans om iets te winnen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 augustus 2009 om 14:29. |
||
![]() |
![]() |