![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik zeg niet dat Brussel een Franstalige stad is. Ik moet de mensen om me heen wel vertellen dat ze een tweetalige stad is. Het Nederlandstalige karakter van de stad is in het buitenland zo goed als onbekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch wel jammer dat je dat bier van wereldklasse op weinige plaatsen in Europa vindt.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik erken dat de Nederlanders onze kust niet hebben. Ik zou in hun plaats ook niet willen ruilen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar gelijk heb je: we moeten de gelederen sluiten om ons gezamenlijk Sinterklaas-erfgoed te verdedigen. De Walen kunnen trouwens meedoen, die hebben ook nog steeds hun St Nicolas niet door de Coca-cola versie Santa Claus alias "père Noël" vervangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 12 augustus 2009 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door quercus : 12 augustus 2009 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze kust is overspoeld door Duitsers en Luxemburgers. Maar dat zijn extra inkomsten, Luxemburgers en Duitsers houden niet echt van frigoboxen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tuurlijk wel: je vaart de Rijn af en je bent zo in Konstanz. Vanuit het Meer van Konstanz kun je Zuid-Duitsland (Bayern, Baden-Württemberg), Oostenrijk en Zwitserland in een klap bedienen. En de rest doe je net als hier per paard....
![]() Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 12 augustus 2009 om 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben twee weken terug nog naar Zeeuws-Vlaanderen geweest en ik hoorde er op sommige momenten zelfs meer Duits dan Nederlands. Ik weet bijgevolg niet naar welke plaatsen jij zoal gaat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is allemaal mooi uitgelegd wat het Dutch betreft. Wat het Vlaams betreft, dit wijst in alle vertalingen naar Vlaanderen. Alleen is het moeilijk te begrijpen waarom het geen VLAANS is, of waarom we het niet over VLAAMDEREN hebben. De meeste Duitsers weten ook wel waar Belgie is, de Flämen en Wallone, de kust en de Ardennen. Ze hebben bij ons langer vertoefd dan in Nederland. "DE NEDERLANDEN" - uit hoeveel landen bestaan die ? En over voetbal gesproken, er was een tijd toen België nog één land was, dat Nederland het regelmatig op zijn donder kreeg van ons. Maar ik moet het toegeven, om kattepis �* la Heineken en muizenkaas wereldwijd aan de man te brengen moet je wel hoog begaafd zijn. Maar julie zijn dan ook een volk van kooplui init ? Ik ben helemaal niet schamper over de gewone man, ik zeg alleen maar hoe stiefmoederlijk hij behandelt wordt. En de verkiezingen zoals die bij ons verlopen geven hem zeker geen inspraak.
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga in Nederlands Zeeland. Strand De Banjaard als ik me goed herinner. Juist naast Neeltje Jans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Staatssecretaris
|
![]() "we" doet wat "we" wilt. "ik" doet niet mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Europees Commissaris
|
![]() Het hangt veelal van het (schier)eiland af. Schouwen-Duiveland en Walcheren zijn buitengewoon toeristisch.
|
![]() |
![]() |