Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2009, 14:31   #201
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
En die geef je dan ook stadionverbod e.d. Als ze willen vechten, goed, maar daarvoor moeten ze niet het stadion afbreken.
Volledig akkoord.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 19:44   #202
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Lijkt mij een prima maatregel. Zo kunnen normale mensen ook van voetbalmatchen genieten.
Ik wilde nu eens iets schrijven over voetbal (zo in de trend van : populaire vrouwensport vooral gespeeld door mannen..) maar bijt vlug verder op mijn tong nu
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 21:49   #203
Marlboro
Banneling

Standaard

Tzijn niet altijd de supporters die hooligans zijn;ziehier de tackle,de express tackle van witsel daarnet op wasyl;

http://www.youtube.com/watch?v=Vci0-_pVGBs

Meteen voor lang schorsen.Dit al even erg als hetgeen een hooligan zou kunnen doen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 08:56   #204
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

compensatie voor die ontelbare keren dat voetballers een zuchtje van een duwtje krijgen, zich met veel drama laten vallen en dan liggen te acteren alsof ze gevierendeeld zijn terwijl ze niets maar dan ook niets mankeren.... heb ik mij al vaak aan gestoord, zijn quasi enkel voetballers die dat zielig gedrag vertonen.

en nu is het wel eens ernstig; note the difference !!
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 13:50   #205
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en waarom zou je vechten???
Ja, die vechten graag zeker ? Dat is ook een sport, immers. Ze zouden aan vechtgrage hooligans terreinen moeten toewijzen, waar ze elkaar te lijf kunnen gaan, zonder overlast voor de ( vreedzame) mede-burgers.
Ik denk dat het in de mens zijn aard ligt om te vechten. Heeft allemaal met genen en hormonen te maken, hé. Het is dankzij zo van die gasten als de hooligans, dat de mens, als soort, kunnen overleven heeft. Biologisch gezien zijn wij weinig veranderd op 10.000- 15.000 jaar tijd, maar vijandige stammen en wilde beesten om tegen te vechten, en om op te jagen voor de dagelijkse lap vlees in de stoofpot, die zijn er hier niet meer. En vermits onze oorlogen ook ge-exporteerd zijn, word er voor futiliteiten zoals de voetbal gevochten.
Zolang er jongetjes geboren worden zal er gevochten worden . Rond het voetbalplein, en elders. Trouwens, er lopen daar meisjes bij ook, hé, die dat tof vinden. En leuke zelfs.
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 13:53   #206
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Kan altijd worden doorgetrokken tot rugby en gevechtssporten.

En dan nog? Het gaat het niet om plundertochten maar om mensen die bewust kiezen om tegen elkaar te vechten.
Precies. Veel mensen doen jobs, waar ze hun natuurlijke agressie niet kwijt kunnen. En dan doen ze brutale sporten, of gevechtssport, of...ze worden hooligan.
Oud 31 augustus 2009, 13:55   #207
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
niet altijd, meestal zitten er ook onschuldigen tussen. of denk jij dat alle slachtoffers van het Heizeldrama daar gekomen waren om te vechten?
Klopt, daar zijn onschuldige huisvaders doodgeslagen, en vertrappeld door een in paniek verkerende kudde mensen.
Daarom moet men de vechtlustigen een plaats aanwijzen, waar ze elkaar te lijf kunnen gaan, zonder dat rustige mensen daarmee gekwetst worden, of erger.
Oud 31 augustus 2009, 13:57   #208
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
Ja, die vechten graag zeker ? Dat is ook een sport, immers. Ze zouden aan vechtgrage hooligans terreinen moeten toewijzen, waar ze elkaar te lijf kunnen gaan, zonder overlast voor de ( vreedzame) mede-burgers.
Ik denk dat het in de mens zijn aard ligt om te vechten. Heeft allemaal met genen en hormonen te maken, hé. Het is dankzij zo van die gasten als de hooligans, dat de mens, als soort, kunnen overleven heeft. Biologisch gezien zijn wij weinig veranderd op 10.000- 15.000 jaar tijd, maar vijandige stammen en wilde beesten om tegen te vechten, en om op te jagen voor de dagelijkse lap vlees in de stoofpot, die zijn er hier niet meer. En vermits onze oorlogen ook ge-exporteerd zijn, word er voor futiliteiten zoals de voetbal gevochten.
Zolang er jongetjes geboren worden zal er gevochten worden . Rond het voetbalplein, en elders. Trouwens, er lopen daar meisjes bij ook, hé, die dat tof vinden. En leuke zelfs.
Citaat:
Biologisch gezien zijn wij weinig veranderd op 10.000- 15.000 jaar tijd
Dat zou idd. kunnen: DM en HLN: 'Blanke mens bestaat amper 5000 jaar'
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 14:04   #209
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Weet je wat, spring voor mijn part van de tiende verdieping naar beneden ; gevaar en risico verzekerd, en je bent tenminste geen overast voor je medemens.
Behalve als hij op iemand zijn kop valt...
Oud 31 augustus 2009, 14:05   #210
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Tzijn niet altijd de supporters die hooligans zijn;ziehier de tackle,de express tackle van witsel daarnet op wasyl;

http://www.youtube.com/watch?v=Vci0-_pVGBs

Meteen voor lang schorsen.Dit al even erg als hetgeen een hooligan zou kunnen doen.
Het gedrag op het veld moedigt de hooligans aan en hooligans moedigen dergelijk gedrag op 't veld aan en brave huisvaders (en -moeders!) juichen ervoor, duwen hun zonen richting voetbal, tot 't dan eens de spuigaten uitloopt, zoals hier: vicieuze cirkel, schijnbaar eigen aan voetbal: ik hoorde nooit veel van hooligans ivm. andere sporten. (hoewel hockey in Canada ook wel wild schijnt te doen)

Voetbalkijkers zijn enigszins te vergelijken met ramptoeristen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 augustus 2009 om 14:08.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 14:12   #211
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Best mogelijk dat we vroeger donkerder waren, maar dat heeft niets te maken met agressiviteit en vechtlust denk ik. En nog minder met voetbal.
Oud 31 augustus 2009, 15:36   #212
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Ja, die vechten graag zeker ? Dat is ook een sport, immers. Ze zouden aan vechtgrage hooligans terreinen moeten toewijzen, waar ze elkaar te lijf kunnen gaan, zonder overlast voor de ( vreedzame) mede-burgers.Ik denk dat het in de mens zijn aard ligt om te vechten. Heeft allemaal met genen en hormonen te maken, hé. Het is dankzij zo van die gasten als de hooligans, dat de mens, als soort, kunnen overleven heeft. Biologisch gezien zijn wij weinig veranderd op 10.000- 15.000 jaar tijd, maar vijandige stammen en wilde beesten om tegen te vechten, en om op te jagen voor de dagelijkse lap vlees in de stoofpot, die zijn er hier niet meer. En vermits onze oorlogen ook ge-exporteerd zijn, word er voor futiliteiten zoals de voetbal gevochten.
Ik weet een perfecte plaats voor hen: Afghanistan.
Oud 31 augustus 2009, 15:39   #213
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, daar zijn onschuldige huisvaders doodgeslagen, en vertrappeld door een in paniek verkerende kudde mensen.
Daarom moet men de vechtlustigen een plaats aanwijzen, waar ze elkaar te lijf kunnen gaan, zonder dat rustige mensen daarmee gekwetst worden, of erger.
Ik heb daar niemand zien doodslaan hoor. De Italianen zijn in paniek geslagen en hebben elkaar tegen een muurtje doodgedrukt, ook al omdat de politie ze belette te vluchten. En dan is dat muurtje ook nog bezweken waardoor ze naar beneden zijn gevallen.
Oud 31 augustus 2009, 15:47   #214
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik heb daar niemand zien doodslaan hoor. De Italianen zijn in paniek geslagen en hebben elkaar tegen een muurtje doodgedrukt, ook al omdat de politie ze belette te vluchten. En dan is dat muurtje ook nog bezweken waardoor ze naar beneden zijn gevallen.
Ik heb video's gezien van Engelse zatte kletskoppen die mensen in elkaar sloegen met ijzeren staven, die ze in hun vlaggen binnengesmokkeld hadden. Andere mensen zijn dan in paniek op de vlucht geslagen, en hebben elkaar vertrappeld, omdat de flikken bevel hadden om de hekken dicht te houden, zodat het geweld zich niet zou kunnen uitbreidden op straat.
Ik bevond mij in Rome in die tijd, ik heb er echt wel veel over gehoord weet je.
Oud 31 augustus 2009, 15:49   #215
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Afghanistan willen ze dat krapuul ook niet
Oud 31 augustus 2009, 15:51   #216
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, da's een idee. Behalve dat bedronken vechtlustigen nog lang geen goede soldaten zijn.
Voor mij moet trouwens geen enkele Belg in Afganistan gaan vechten. Na een match op elkaars gezicht timmeren is toch wel een hoop onschuldiger als mensen omverknallen en dorpen bombarderen. Nee ?
Oud 31 augustus 2009, 16:30   #217
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb video's gezien van Engelse zatte kletskoppen die mensen in elkaar sloegen met ijzeren staven, die ze in hun vlaggen binnengesmokkeld hadden. Andere mensen zijn dan in paniek op de vlucht geslagen, en hebben elkaar vertrappeld, omdat de flikken bevel hadden om de hekken dicht te houden, zodat het geweld zich niet zou kunnen uitbreidden op straat.
Ik bevond mij in Rome in die tijd, ik heb er echt wel veel over gehoord weet je.
Ik heb het live op tv gezien.
Oud 31 augustus 2009, 16:34   #218
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, da's een idee. Behalve dat bedronken vechtlustigen nog lang geen goede soldaten zijn.
Sommige wel, en die komen terug. De anderen blijven daar, in de grond.
Citaat:
Voor mij moet trouwens geen enkele Belg in Afganistan gaan vechten. Na een match op elkaars gezicht timmeren is toch wel een hoop onschuldiger als mensen omverknallen en dorpen bombarderen. Nee ?
Hier is mensen in elkaar timmeren niet op zijn plaats, omverknallen is dat wel in Afghanistan. Tenandere, zijn fundamentalisten wel mensen?
Oud 31 augustus 2009, 17:02   #219
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Kan altijd worden doorgetrokken tot rugby en gevechtssporten.

En dan nog? Het gaat het niet om plundertochten maar om mensen die bewust kiezen om tegen elkaar te vechten.
Die doden van het Heizeldrama waren allemaal vechtjassen?

Citaat:
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 19:53   #220
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het live op tv gezien.
Video's en live, enig verschil ? Er zijn wel degelijk mensen doodgeklopt. Met ijzeren staven. Er zijn daar zelfs Engelsmannen voor veroordeeld. Wil je dat ontkennen ? Zo ja, waarom ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be