Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2009, 10:58   #201
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Deze slip-pen-dra-ger-van-het-im-pe-ria-lis-me (Heb je weer een slechte dag vandaag?) is altijd tegen geweld geweest. Maar je leest mijn bericht verkeerd. Ik zeg niet dat blokkades per definitie verkeerd hoeven zijn maar wel dat ze minder onschuldig zijn dan ze lijken.
Het is wel heel frappant dat diegenen die imperialisme, geweld en militaire interventies verdedigen (en u doet precies dat door voor partijen als de VVD(*) te stemmen) heel hypocriet een officiële positie tegen geweld hebben, met als bedoeling elk verzet tegen het echte geweld, het imperialistische geweld als terroristisch te brandmerken, en dat zij die het imperialistisch verzet bekritiseren, zoals Jaani Dushman, heel eerlijk aangeven dat zij het verzet tegen het imperialistische geweld, inclusief het gewapende verzet, steunen.

De manipulatieve taal van de imperialisten herinnert heel sterk aan de Newspeak van Orwell.

(*) Geplukt van de VVD-website:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VVD
De VVD heeft het vertrouwen dat de opeenvolgende bewindslieden de kwestie-Irak verstandig hebben aangepakt en de Tweede Kamer steeds correct hebben geïnformeerd.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 13:54   #202
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
En wat als iemand er absoluut doorwilt? Ga je hem dan al knuffelend tegenhouden?
Als iemand op zo 'n vreedzame blokkade in wandelt wordt hij met pepperspray belaagd en slaan ze hem een gat in het hoofd, zoals we in Antwerpen konden zien.
Oud 11 oktober 2009, 15:22   #203
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is wel heel frappant dat diegenen die imperialisme, geweld en militaire interventies verdedigen (en u doet precies dat door voor partijen als de VVD(*) te stemmen) heel hypocriet een officiële positie tegen geweld hebben, met als bedoeling elk verzet tegen het echte geweld, het imperialistische geweld als terroristisch te brandmerken, en dat zij die het imperialistisch verzet bekritiseren, zoals Jaani Dushman, heel eerlijk aangeven dat zij het verzet tegen het imperialistische geweld, inclusief het gewapende verzet, steunen.

De manipulatieve taal van de imperialisten herinnert heel sterk aan de Newspeak van Orwell.

(*) Geplukt van de VVD-website:
Uw stropopredeneringen pakken niet én u zou er goed aan doen mijn berichten beter te lezen.

Op voorhand keur ik alle geweld af, en ben ik bereid uitzonderingen te maken voor uitzonderlijke situaties. Maar nogmaals, niet op voorhand. Hoe sympathiek sommige doelen me ook zijn, als de strevers naar die doelen verworden tot knieschijfverbrijzelende gangsters (zoals de IRA) die zich voornamelijk richten op het terroriseren van de burgerbevolking zijn ze mijn sympathie voorgoed kwijt.

Verder kunt u mijn standpunt over Irak niet weten want ik heb me daar zelden over uitgelaten op dit forum. Zeggen dat ik één en ander wel zal goedkeuren omdat ik op een partij heb gestemd is wel heel erg kort door de bocht. Het zou u trouwens ook sieren als u het aangehaalde citaat in de context zou plaatsen. Namelijk die of de bewuste bewindslieden de kamer juist hebben geïnformeerd, nadrukkelijk niet of de beslissing al dan niet juist was.

Voor wat betreft blokkades schijnt u niet te willen begrijpen wat ik wil zeggen. Ik zal het daarom voor u nog eens langzaam typen: Ik ben niet per definitie tegen blokkades, één en ander is afhankelijk van het doel. Maar doen alsof een blokkade geen geweld is, is hypocriet.

Ik heb in een ver verleden zelf aan blokkades deelgenomen, ze zijn passief agressief en lokken verdere agressie uit. Wat doet u als iemand zijn hand op de deurknop heeft kunnen leggen om de deur te openen? Een stap achteruit om 'm door te laten?

Aan een aantal van die blokkades waaraan ik deelnam deden ook links, klein links en de zogenaamde 'Autonomen' mee. Ik kreeg mijn buik vol van de manier waarop deze 'autonomen' de demonstraties poogden te laten escaleren, hun eigen agenda's hanteerden en blind waren voor het doel wat bereikt moest worden. Met links en klein-links heb ik, evenals met rechts, altijd prima kunnen samenwerken.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 17:25   #204
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw stropopredeneringen pakken niet én u zou er goed aan doen mijn berichten beter te lezen.

Op voorhand keur ik alle geweld af, en ben ik bereid uitzonderingen te maken voor uitzonderlijke situaties.
Nochtans stemt u voor een partij die medeverantwoordelijk voor de Irak-oorlog was.

Citaat:
Zeggen dat ik één en ander wel zal goedkeuren omdat ik op een partij heb gestemd is wel heel erg kort door de bocht.
Als u zo'n principiële pacifist was, dan had u de deelname van deze partij aan de laatste etappe van een van de goorste imperialistische roofoorlogen van onze periode niet met uw stem gesanctioneerd. Laat ons voor de rest de pietepeuterigheid en het faitalisme, de laatste strohalmen van de hypocrisie, achterwege laten.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 11 oktober 2009, 17:36   #205
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Nochtans stemt u voor een partij die medeverantwoordelijk voor de Irak-oorlog was.
Toe maar, medeverantwoordelijk voor de oorlog zelfs. De VVD heeft achteraf politieke steun uitgesproken, geen militaire. Trouwens en nogmaals, ik ben de VVD niet.

Citaat:
Als u zo'n principiële pacifist was, dan had u de deelname van deze partij aan de laatste etappe van een van de goorste imperialistische roofoorlogen van onze periode niet met uw stem gesanctioneerd. Laat ons voor de rest de pietepeuterigheid en het faitalisme, de laatste strohalmen van de hypocrisie, achterwege laten.
Ik ben geen principiële pacifist.

Voor de rest merk ik dat u nergens op ingaat.
Oud 11 oktober 2009, 17:41   #206
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toe maar, medeverantwoordelijk voor de oorlog zelfs. De VVD heeft achteraf politieke steun uitgesproken, geen militaire. Trouwens en nogmaals, ik ben de VVD niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Als u zo'n principiële pacifist was, dan had u de deelname van deze partij aan de laatste etappe van een van de goorste imperialistische roofoorlogen van onze periode niet met uw stem gesanctioneerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Ik ben geen principiële pacifist.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Op voorhand keur ik alle geweld af, en ben ik bereid uitzonderingen te maken voor uitzonderlijke situaties.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 11 oktober 2009 om 17:42.
Oud 11 oktober 2009, 17:46   #207
Hertog van Gelre

Standaard

Moet voor u alles zwart of wit zijn? Ik keur op voorhand alle geweld af maar ben geen principiële pacifist. Ik weiger echter om 'een doel heiligt de middelen'-goedkeuring te geven aan bepaalde groeperingen.

Voor wat betreft Irak kan ik u melden dat ik op basis van de toen bekende informatie indertijd twijfelde.
Oud 11 oktober 2009, 18:03   #208
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U bent diegene die hier zwart/wit redeneert. Met "een principiële pacifist" bedoelde ik iemand die in principe pacifist is, tenzij in uitzonderlijke gevallen, zoals u aangaf.

Het gaat zelfs niet om uw positie i.v.m. de Irakoorlog. Elk fatsoenlijk mens zou nooit meer op een partij stemmen die tot dergelijke perverse barbarij in staat was.

Maar laat ons even ingaan op de oorlogen tegen Irak. U zwiert hier dure eden op de Holocaust en aarzelt niet om anderen te belasteren en te beledigen voor "antisemiet" en "racist".

Het is vandaag de dag heel gemakkelijk om tegen antisemitisme te zijn en de Holocaust te veroordelen. Iets zegt mij dat u echter in een andere periode, waarin de heersende ideologie anders lag, b.v. onder Duitse bezetting, heel andere woorden had gesproken!

Laat ons even de proef op de som nemen. Laat ons een voorbeeld uit onze tijd nemen. Irak b.v. Irak werd sinds 1991 omgevormd tot een Auschwitz in open lucht door het Amerikaans imperialisme. De Amerikaanse propaganda beloofde toen letterlijk "Irak naar het stenen tijdperk te bombarderen". Radioactief materiaal werd niet geschuwd, met ziekten, misvormingen en sterfte tot gevolg. Drinkwaterinstallaties werden vernietigd, waardoor de kwaliteit van het water drastisch achteruitging, met opnieuw zware gevolgen op de volksgezondheid.

Vanaf 1991 tot aan de Amerikaanse invasie van 2003 werd Irak onderworpen aan een moordend embargo. De schaarste aan kindervoeding & medicijnen verergerde de gezondheidstoestand nog. Massale kindersterfte was het gevolg.

In 2003 vond de Satanistische kliek rond Bush en de zijnen het nog niet genoeg. Meer bloedoffers aan Satan waren nodig. Daarom gingen zij over tot een invasie, die zoals de secretaris-generaal van de Arabische Liga, Amr Moussa, terecht zei "de poorten van de hel opende in Irak".

En op dat moment zeg jij: je twijfelde. Welnu, dan kun je net zo goed zeggen: "Ik twijfel of de Holocaust gerechtvaardigd is."
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 11 oktober 2009 om 18:30.
Oud 11 oktober 2009, 18:26   #209
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
U bent diegene die hier zwart/wit redeneert. Met "een principiële pacifist" bedoelde ik iemand die in principe pacifist is, tenzij in uitzonderlijke gevallen, zoals u aangaf.
Dat u zwabbert met definities moet u mij niet verwijten. Ik geef u aan waar ik sta, uw hokjes moet u zelf maar vullen.

Citaat:
Het gaat zelfs niet om uw positie i.v.m. de Irakoorlog. Elk fatsoenlijk mens zou nooit meer op een partij stemmen die tot dergelijke perverse barbarij in staat was.

Maar laat ons even ingaan op de oorlogen tegen Irak. U zwiert hier dure eden op de Holocaust en aarzelt niet om anderen te belasteren en te beledigen voor "antisemiet" en "racist".
Ik vraag me af waar u dat kunt vinden. Ik bekritiseer teksten, geen mensen.

Citaat:
Het is vandaag de dag heel gemakkelijk om tegen antisemitisme te zijn en de Holocaust te veroordelen. Iets zegt mij dat u echter in een andere periode, waarin de heersende ideologie anders lag, b.v. onder Duitse bezetting, heel andere woorden had gesproken!
Goed zo. U argumenteert lekker.

Citaat:
Laat ons even de proef op de som nemen. Laat ons een voorbeeld uit onze tijd nemen. Irak b.v. Irak werd sinds 1991 omgevormd tot een Auschwitz in open lucht door het Amerikaans imperialisme. De Amerikaanse propaganda beloofde toen letterlijk "Irak naar het stenen tijdperk te bombarderen". Radioactief materiaal werd niet geschuwd, met ziekten, misvormingen en sterfte tot gevolg. Drinkwaterinstallaties werden vernietigd, waardoor de kwaliteit van het water drastisch achteruitging, met opnieuw zware gevolgen op de volksgezondheid.

Vanaf 1991 tot aan de Amerikaanse invasie van 2003 werd Irak onderworpen aan een moordend embargo. De schaarste aan kindervoeding & medicijnen verergerde de gezondheidstoestand nog. Massale kindersterfte was het gevolg.

In 2003 vond de Satanistische kliek rond Bush en de zijnen het nog niet genoeg. Meer bloedoffers aan Satan waren nodig. Daarom gingen zij over tot een invasie, die zoals de secretaris-generaal van de Arabische Liga, Amr Moussa, terecht zei "de poorten van de hel opende in Irak".

En op dat moment zeg jij: je twijfelde. Welnu, dan kun je net zo goed zeggen: "Ik twijfel of de Holocaust gerechtvaardigd is."
Aja joh, lekker vergelijkbaar.

Natuurlijk twijfelde ik. Er waren mensen die vonden dat de Iraakse bevolking in de steek was gelaten na de tweede Golfoorlog en dat opnieuw ingrijpen gerechtvaardigd was. Er waren ook mensen die tegen ingrijpen waren omdat Saddam nog een kans moest krijgen. Niemand twijfelde dat het regime van Saddam Hoessein wreed en verschrikkelijk was. Bijna iedereen wist zeker dat Saddam over WMD beschikte en ze zeker zou gaan gebruiken. En dát hij ze zou gebruiken was wel gebleken in de eerste Golfoorlog, tegen Iran. De onderdrukking en vervolging van Koerden was aan de orde van de dag. De dreiging die van Saddam uitging was evident. Er waren delegaties van Irakezen die vonden dat de economische sancties (waar u ook tegen bent) moesten aanhouden.

Je kunt democratie niet zomaar opleggen en dat Saddam WMD had bleek een farce. Dat laatste bleek pas nadat Powell zich belachelijk had gemaakt in de VN. In die tijd nam elke partij een min of meer genuanceerd standpunt in. Als dát je kader is kun je op geen enkele partij meer stemmen.
Oud 11 oktober 2009, 18:32   #210
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat laatste doet u niet natuurlijk, omdat het vandaag de dag niet politiek correct is. Tot daar uw politieke moed...

De hypocrisie van de kleinburgerlijke liberaal mooi doorprikt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 11 oktober 2009 om 18:32.
Oud 11 oktober 2009, 18:36   #211
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Maar dat laatste doet u niet natuurlijk, omdat het vandaag de dag niet politiek correct is. Tot daar uw politieke moed...

De hypocrisie van de kleinburgerlijke liberaal mooi doorprikt.
U hebt écht u dag niet vandaag, zeker?

U gaat op geen enkel punt in maar draait uw vooringenomen verhaaltje af. Wat zou Nietzsche dáárvan vinden?
Oud 11 oktober 2009, 18:39   #212
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt écht u dag niet vandaag, zeker?

U gaat op geen enkel punt in maar draait uw vooringenomen verhaaltje af. Wat zou Nietzsche dáárvan vinden?
U bent diegene die niet bent ingegaan op de feiten inzake Irak. Naast hypocrisie bezondigt u zich ook nog eens aan zelfgenoegzaamheid.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 11 oktober 2009, 18:51   #213
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
U bent diegene die niet bent ingegaan op de feiten inzake Irak. Naast hypocrisie bezondigt u zich ook nog eens aan zelfgenoegzaamheid.
O, ik zit vol zonden, dat ontken ik niet. U noemt uw eenzijdig en gekleurde rijtje 'feiten' en hanteert zoveel soorten stropop- en andere drogredeneringen dat ik de tel kwijtraak.

Vooralsnog bent u op nog geen enkel punt ingegaan.
Oud 11 oktober 2009, 19:26   #214
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O, ik zit vol zonden, dat ontken ik niet. U noemt uw eenzijdig en gekleurde rijtje 'feiten' en hanteert zoveel soorten stropop- en andere drogredeneringen dat ik de tel kwijtraak.

Vooralsnog bent u op nog geen enkel punt ingegaan.
Ik heb de hypocrisie van het heersende discours aangetoond a.h.v. een vergelijking tussen de Holocaust en de Irak-oorlog. Uw enige reactie was het lanceren van een persoonlijke aanval op mij:
- ik zou een slechte dag hebben
- ik zou zwart/wit denken
- ik zou stropop- en andere drogredeneringen gebruiken
- wat ik zeg zou "subjectief", "eenzijdig", "gekleurd" zijn; u bent nog één term uit het jargon der hypocrieten & luchtverkopers vergeten: "ongenuanceerd"

Geen enkele van uw verwijten heeft u onderbouwd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 11 oktober 2009, 20:09   #215
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat doet het niet. Natuurlijk is een blokkade één van de minst agressieve vormen van geweld maar weldegelijk geweld. Het is in ieder geval minder onschuldig dan het lijkt. Je ontzegt iemand vrije doorgang op lichamelijk dwingende wijze.
Ik heb toch helemaal niet ontkend dat het om geweld ging?

Laat ik het anders formuleren: het illustreert de reden waarom ik meen dat haar gewelddadige karakter op zich niet kan gehanteerd worden om een politieke daad af te keuren.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 20:10   #216
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Lezen jullie Schmitt, Evola, Strasser, etc...?
Kan links dan iets hebben aan Evola?

Zeker Schmitt wordt wel degelijk gelezen.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Oud 11 oktober 2009, 20:12   #217
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat mag allemaal waar zijn maar toch...
Het risico lopend op een andere manier op iets te wijzen waar anderen het al over gehad hebben: maar toch wat?

Laatst gewijzigd door Burkide : 11 oktober 2009 om 20:12.
Oud 11 oktober 2009, 20:22   #218
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Kan links dan iets hebben aan Evola?
Uiteraard. Al is het maar om te weten wat de andere kant denkt.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 20:31   #219
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ik heb de hypocrisie van het heersende discours aangetoond a.h.v. een vergelijking tussen de Holocaust en de Irak-oorlog. Uw enige reactie was het lanceren van een persoonlijke aanval op mij:
- ik zou een slechte dag hebben
- ik zou zwart/wit denken
- ik zou stropop- en andere drogredeneringen gebruiken
- wat ik zeg zou "subjectief", "eenzijdig", "gekleurd" zijn; u bent nog één term uit het jargon der hypocrieten & luchtverkopers vergeten: "ongenuanceerd"

Geen enkele van uw verwijten heeft u onderbouwd.
U heeft helemaal niets aangetoond behalve uw eigen vooringenomendheid. U legt mij woorden in de mond die ik niet heb gezegd en u hanteert daarbij inderdaad stropop- en andere redeneringen. Uit uw laatste opmerkingen blijkt dat u mijn berichten nog steeds niet goed wilt lezen. Het zij zo. Qua persoonlijke aanvallen zou ik maar eens teruglezen wat u hier zoal heeft beweerd.

Ik heb hier mijn overwegingen gegeven. Uw hang-up met liberalen moet u maar op een ander botvieren.
Oud 11 oktober 2009, 20:46   #220
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Het risico lopend op een andere manier op iets te wijzen waar anderen het al over gehad hebben: maar toch wat?
Okay.
Ik kan het helemaal eens zijn met de formulering van Jaani's bericht maar toch had ik behoefte aan een voorbehoud. Je zou zijn bericht ook zo kunnen lezen dat geweld een legitiem politiek actiemiddel is, punt. Dat vind ik niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be