![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je moet niet beginnen draaien en keren: in je vorige post stelde je dat 'de marok' van op je werk zei dat hij liever iemand zocht van 'zijn eigen soort'. Geen probleem dus, want de meeste mensen kiezen een partner van de 'eigen soort', op zowat alle gebieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is niet wenselijk, maar er is geen enkel verschil tussen zulke mannen en autochtone mannen die vrouwen importeren uit derdewereldlanden, omdat de Belgische vrouwen hen niet willen of, nog beter, te geëmancipeerd zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je koopt gewoonweg iemand en deze gaat gewoon met je mee omdat deze weten het hier beter is en dan altijd willen je geld opstuurd naar hun ouders en dergelijke meer.Ik vind zoiets al helemaal niet kunnen.Maakt niet uit over wie of wat het gaat. Alleen is de reden enorm verschillend;bij moslimmannen gaat het omdat ze iemand willen van hun soort en de redenen waarom omdat ze die vrouw compleet willen waar ze deze willen hebben,luisteren en de was en de plas doen enz.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
scholen kunnen religieuze onverdraagzaamheid niet oplossen. maar zij mogen niet toelaten dat het onderwijs in het gedrag komt Citaat:
ik hoop dat jij het verschil tussen beide ziet |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
net zoals de school bepaalde religieuze rituelen mag buitensluiten indien die de schoolwerking in het gedrang brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
trouwen met 9jarige meisjes vrouw aframmelen Echtscheidingswetten moeten herzien worden allerlei ethische wetgeving moet herzien worden vrouwen mogen niet meer werken vindt jij dat kinderrechten of het verdrag vd rechten vd mens ondergeschikt dient te zijn aan de godsdienstvrijheid? ik veronderstel van niet dus geef nu eens aan waar bij jou de grenzen vd godsdienstvrijheid liggen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2) blijkbaar zorgt het recht om die dingen te dragen ervoor dat men moslima's die die dingen niet wensen te dragen onder druk zet die dingen wel op te zetten. Indien je iemand onderdrukt vrees ik dat die persoon weldegelijk belemmert wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo van die gekochte. Ge moet maar goesting hebben he. Dan mogen ze hem afsnijden en aan de kat voeren. Die trezen zijn niet aan mij besteed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Burgemeester
|
![]() Zover hoef je het niet te zoeken
Maar er zijn katolieke instellingen genoeg die geld van de gemeenschap krijgen waar IK het niet mee eens ben dat ze mijn centen krijgen!! Die zou ik wel graag eerst afgeschaft zien voor die hoofddoek... Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 21 september 2009 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Astrid,
wat jij hier schrijft is héél mooi. spijtig genoeg is dat allemaal theorie. kijk rond in de GANSE wereld en je ziet dat in de PRAKTIJK in de meerderheid v.d. landen daar eigenlijk mee gelachen wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja natuurlijk is er een wezenlijk verschil daarom heb ik jouw overtuiging netjes tussen die haakjes gezet... volgens mij is het een recht als je zowat alle wetgeving ter zake erop napluist en dan niet te vergeten dat het GO nog eens een bijkomende plicht heeft zich neutraal op te stellen naar allen behoudens vrijwaring van die basisrechten.
Maar misschien kan je op de essentie reageren... ( ik hou het makkelijkshalve even bij jouw 'gunst' ) Zelfs al gaat het hier om een 'gunst' ... waarom zou je een gunst afschaffen voor allen die je daarvoor verleend hebt aan allen omwille van een zeer klein percentage 'misbruikers' En dat 'misbruik' is me ook niet volkomen duidelijk.. want dat zou dan betekenen dat die gunst een bepaald doel voor ogen had ( hier dus het toelaten van de hoofddoek ) dat dan 'misbruikt' is geweest. Kan je dat dan eens uitleggen ? Citaat:
Bovendien leidt dit soort 'oplossing' ertoe leidt dat daar waar geen problemen zijn er nu ook een heel pak 'slachtoffers' vallen. Bovendien ga je voorbij aan 't feit dat het noch een oplossing biedt noch dat er geen andere middelen zouden bestaan. Citaat:
![]() ( jaja ik zie het verschil ) Da's pas lollig Je bevestigt dat het één van de overgebleven scholen is ... dus dat wilt zeggen dat eventuele 'relschoppers' uiteindelijk daar naartoe gegaan zijn omdat het elders reeds verboden werd net omwille van dezelfde problematiek. Je bevestigt eveneens dat de hele achterliggende reden, jouw 'argument' dus, bestaat uit slechts een vermeende ( dat staat hier niet voor niks.... de zienswijze verschilt en feitelijkheden ontbreken ) escalerende situatie in precies die ene ( of twee als je wilt ) school... een handjevol dus, bij wijze van spreken. En dan nog een vraagje : Stel je voor dat een school een 'negatieve evolutie' zou doorstaan inzake zedenfeiten tss. meiske en jongens... dan schaafen we het gemengd onderwijs ook integraal af ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien stelt de grondwet ( artikeltje 24 dacht ik, openingspost ) duidelijk dat het GO zich neutraal moet opstellen mits inachtneming de religieuze concepten. Duidelijker kan dat niet volgens mij Dan blijft er alleen nog maar over.... Citaat:
Iets anders zou zijn als een bv een ritueel zou opleggen dat er om de vijf minuten één of andere mantra diende afgedreund te worden. Een hoofddoek echter brengt op zich geen enkel probleem mee. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als het gaat over onder druk zetten om tegen de wil _zo wordt dat toch steeds voorgesteld_ wat te moeten doen dan is dat een strafrechtelijke zaak tussen slachtoffer en dader |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
alle bovenstaande zijn toch in strijd met de wet? ![]()
Laatst gewijzigd door bentje : 21 september 2009 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar die blijven lekker bestaan mits al uitgebouwd... leuk toch
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
neen, want dat gaat tegen de wet zul je nu zeggen. misschien kun je zelf eens aangeven waar voor jou de grens ligt. Citaat:
Citaat:
de hoofddoek heeft er zelfs voor gezorgd dat imams vinden dat ouders hun dochters beter thuis laten. details zoals lage scholing, megawerkloosheid en andere achterstellingen bij hun jongeren interesseert die religieuze leiders blijkbaar geen zier. Laatst gewijzigd door 1207 : 22 september 2009 om 08:54. |
||||
![]() |
![]() |