Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2009, 19:13   #201
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Bij velen is er geen vuiltje aan de lucht tot wanneer ze trouwen zoals oa melodie en dan begint het.
De marok op mijn werk was nochthans klaar en duidelijk,zijn wil en zijn wetten,de islam boven alles,punt.
Je moet niet beginnen draaien en keren: in je vorige post stelde je dat 'de marok' van op je werk zei dat hij liever iemand zocht van 'zijn eigen soort'. Geen probleem dus, want de meeste mensen kiezen een partner van de 'eigen soort', op zowat alle gebieden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 19:15   #202
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je moet niet beginnen draaien en keren: in je vorige post stelde je dat 'de marok' van op je werk zei dat hij liever iemand zocht van 'zijn eigen soort'. Geen probleem dus, want de meeste mensen kiezen een partner van de 'eigen soort', op zowat alle gebieden.
De reden waarom,daar gaat het hem om.Als ze ze hier nie kunnen krijgen zoals deze zal deze vroeg of laat wel eentje laten overbrengen vanuit marokko.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 19:20   #203
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De reden waarom,daar gaat het hem om.Als ze ze hier nie kunnen krijgen zoals deze zal deze vroeg of laat wel eentje laten overbrengen vanuit marokko.
Dat is niet wenselijk, maar er is geen enkel verschil tussen zulke mannen en autochtone mannen die vrouwen importeren uit derdewereldlanden, omdat de Belgische vrouwen hen niet willen of, nog beter, te geëmancipeerd zijn.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 19:25   #204
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet wenselijk, maar er is geen enkel verschil tussen zulke mannen en autochtone mannen die vrouwen importeren uit derdewereldlanden, omdat de Belgische vrouwen hen niet willen of, nog beter, te geëmancipeerd zijn.
Ik ben daar allemaal niet voor.
Je koopt gewoonweg iemand en deze gaat gewoon met je mee omdat deze weten het hier beter is en dan altijd willen je geld opstuurd naar hun ouders en dergelijke meer.Ik vind zoiets al helemaal niet kunnen.Maakt niet uit over wie of wat het gaat.
Alleen is de reden enorm verschillend;bij moslimmannen gaat het omdat ze iemand willen van hun soort en de redenen waarom omdat ze die vrouw compleet willen waar ze deze willen hebben,luisteren en de was en de plas doen enz....
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 19:34   #205
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat is erg bediscussieerbaar... dat weet ge toch ?
niettemin is dat geen argument... jij schaft dus een recht ( of in jouw visie een gunst ) voor allen af omwille dat er misbruik van geweest is ?
er is een wezenlijk verschil tussen gunst en recht.

Citaat:
Het één heeft niks met het ander te maken.... dan moet je die praktijken zin aan te pakken ... een school heeft allerhande middellen ter beschikking daarvoor.
Hier doet men mijn inziens aan symptoombestrijding en verdekt men zich achter het 'argument' van de bescherming omdat die meiskes daar niet vrijelijk voor zouden kiezen.
heel het gedrag vd moslim om medemoslims onder druk te zetten bracht te veel onrust. Jij vindt dit blijkbaar geen geldig argument maar daar kan ik ook niets aan doen.
scholen kunnen religieuze onverdraagzaamheid niet oplossen. maar zij mogen niet toelaten dat het onderwijs in het gedrag komt

Citaat:
Straffe uitspraak !
Da's iets van 't zelfde kaliber dat we morgen het gemengd onderwijs maar beter terug afschaffen omdat er incidenten hebben plaatst gevonden tussen meiskes en jongen... dan hadden ze maar twee keer moeten nadenken
er is natuurlijk een verschil tussen individuele incidenten en hele negatieve evolutie op 1 vd overgebleven scholen die een hoofddoek toelieten.
ik hoop dat jij het verschil tussen beide ziet
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 19:36   #206
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat betekend dat het GO zich neutraal moet opstellen... niet meer dan dat
en daarvoor mogen scholen religieuze symbolen verbieden en in de mate vh mogelijke religie buitensluiten.
net zoals de school bepaalde religieuze rituelen mag buitensluiten indien die de schoolwerking in het gedrang brengen.
Oud 21 september 2009, 19:41   #207
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pijlstaartrog Bekijk bericht
Burgers daarentegen hebben juist de garantie dat ze wel religieus mogen zijn met alle uitingen die daar bij horen. Zo staat het in de grondwet.
alle uitingen betekent in het geval vd islam
trouwen met 9jarige meisjes
vrouw aframmelen
Echtscheidingswetten moeten herzien worden
allerlei ethische wetgeving moet herzien worden
vrouwen mogen niet meer werken

vindt jij dat kinderrechten of het verdrag vd rechten vd mens ondergeschikt dient te zijn aan de godsdienstvrijheid?

ik veronderstel van niet dus geef nu eens aan waar bij jou de grenzen vd godsdienstvrijheid liggen
Oud 21 september 2009, 19:44   #208
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pijlstaartrog Bekijk bericht
leg eens uit hoe kledingvrijheid problemen schept?
leg eens uit hoe een hoofddoek andere mensen op enige wijze belemmert.
1) naakt rondlopen om maar iets te zeggen zou hier en daar wel problemen kunnen scheppen. in boerka's rondlopen zou wel een en ander probleem kunnen opleveren ivm veiligheid of identificatie

2) blijkbaar zorgt het recht om die dingen te dragen ervoor dat men moslima's die die dingen niet wensen te dragen onder druk zet die dingen wel op te zetten. Indien je iemand onderdrukt vrees ik dat die persoon weldegelijk belemmert wordt.
Oud 21 september 2009, 19:48   #209
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo van die gekochte. Ge moet maar goesting hebben he. Dan mogen ze hem afsnijden en aan de kat voeren. Die trezen zijn niet aan mij besteed.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 20:44   #210
Valentine Julien
Burgemeester

Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

Zover hoef je het niet te zoeken
Maar er zijn katolieke instellingen genoeg die geld van de gemeenschap krijgen waar IK het niet mee eens ben dat ze mijn centen krijgen!!

Die zou ik wel graag eerst afgeschaft zien voor die hoofddoek...

Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 21 september 2009 om 20:44.
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 21:20   #211
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beste Astrid,
wat jij hier schrijft is héél mooi.
spijtig genoeg is dat allemaal theorie.
kijk rond in de GANSE wereld en je ziet dat in de PRAKTIJK in de meerderheid v.d. landen daar eigenlijk mee gelachen wordt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 22:42   #212
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
er is een wezenlijk verschil tussen gunst en recht.
Ja natuurlijk is er een wezenlijk verschil daarom heb ik jouw overtuiging netjes tussen die haakjes gezet... volgens mij is het een recht als je zowat alle wetgeving ter zake erop napluist en dan niet te vergeten dat het GO nog eens een bijkomende plicht heeft zich neutraal op te stellen naar allen behoudens vrijwaring van die basisrechten.

Maar misschien kan je op de essentie reageren...
( ik hou het makkelijkshalve even bij jouw 'gunst' )
Zelfs al gaat het hier om een 'gunst' ... waarom zou je een gunst afschaffen voor allen die je daarvoor verleend hebt aan allen omwille van een zeer klein percentage 'misbruikers'
En dat 'misbruik' is me ook niet volkomen duidelijk.. want dat zou dan betekenen dat die gunst een bepaald doel voor ogen had ( hier dus het toelaten van de hoofddoek ) dat dan 'misbruikt' is geweest.
Kan je dat dan eens uitleggen ?

Citaat:
heel het gedrag vd moslim om medemoslims onder druk te zetten bracht te veel onrust. Jij vindt dit blijkbaar geen geldig argument maar daar kan ik ook niets aan doen.
scholen kunnen religieuze onverdraagzaamheid niet oplossen. maar zij mogen niet toelaten dat het onderwijs in het gedrag komt
Neen, ik vind dat geen geldig 'argument'.
Bovendien leidt dit soort 'oplossing' ertoe leidt dat daar waar geen problemen zijn er nu ook een heel pak 'slachtoffers' vallen.
Bovendien ga je voorbij aan 't feit dat het noch een oplossing biedt noch dat er geen andere middelen zouden bestaan.

Citaat:
er is natuurlijk een verschil tussen individuele incidenten en hele negatieve evolutie op 1 vd overgebleven scholen die een hoofddoek toelieten.
ik hoop dat jij het verschil tussen beide ziet

( jaja ik zie het verschil )

Da's pas lollig
Je bevestigt dat het één van de overgebleven scholen is ... dus dat wilt zeggen dat eventuele 'relschoppers' uiteindelijk daar naartoe gegaan zijn omdat het elders reeds verboden werd net omwille van dezelfde problematiek.

Je bevestigt eveneens dat de hele achterliggende reden, jouw 'argument' dus, bestaat uit slechts een vermeende ( dat staat hier niet voor niks.... de zienswijze verschilt en feitelijkheden ontbreken ) escalerende situatie in
precies die ene ( of twee als je wilt ) school... een handjevol dus, bij wijze van spreken.

En dan nog een vraagje : Stel je voor dat een school een 'negatieve evolutie' zou doorstaan inzake zedenfeiten tss. meiske en jongens... dan schaafen we het gemengd onderwijs ook integraal af ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 22:47   #213
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik zou leuk vind is het volgende;men zegt nogal graag mensen die vb stemmen ze geen allochtonen kennen en noem maar op.
Nuja,op mijn werk zitten er heel wat en ik ken er dan ook een bepaald aantal van.

Ik vroeg vorige week nog aan een 26jarige marokkaan van;wat als je bv een vlaams meiske leer kennen en deze zegt tegen u van kijk , ramadan en naar de moskee gaan en noem maar op, als dat uw ding is,voor mij geen probleem. Met andere woorden,dat meiske laat hem vrij in zijn doen en laten en waarvoor deze staat.Oke,geen probleem dus.
Maar dan komt het; ik zeg tegen hem; wat als deze zegt van kijk,dit is niet mijn ding zoals naar een moskee gaan en meedoen aan de ramadan, tja,dan kreeg ik het antwoord die ik verwacht had. Ze zou zich moeten aanpassen aan hem van begin tot het einde, ze zou verplicht zijn om naar de moskee te gaan,mee te doen aan de ramdan en ga zo maar door. Van wederzijds respect is er dus al helemaal geen sprake bij die gasten en zegde'em nog tegen mij; daarom zoek ik iemand van mijn eigen soort.
De ware aard van het beestje noemen ze zoiets bij ons.
Eigen volk eerst. Maar zij mogen dat, als wij dat nog maar durven te zeggen zijn we al vuile racisten. Dat is het verschil.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 22:49   #214
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en daarvoor mogen scholen religieuze symbolen verbieden en in de mate vh mogelijke religie buitensluiten.
Neen hoor.... de school zelve dient zich neutraal op te stellen... dus leerkrachten kan je eventueel aanspreken... 'klanten' hoeven dus niet neutraal te zijn.
Bovendien stelt de grondwet ( artikeltje 24 dacht ik, openingspost ) duidelijk dat het GO zich neutraal moet opstellen mits inachtneming de religieuze concepten.
Duidelijker kan dat niet volgens mij
Dan blijft er alleen nog maar over....

Citaat:
net zoals de school bepaalde religieuze rituelen mag buitensluiten indien die de schoolwerking in het gedrang brengen.
De schoolwerking kwam niet in het gedrang door de sluier maar door de zogezegde 'pesters'
Iets anders zou zijn als een bv een ritueel zou opleggen dat er om de vijf minuten één of andere mantra diende afgedreund te worden.
Een hoofddoek echter brengt op zich geen enkel probleem mee.
Oud 21 september 2009, 22:50   #215
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrouw aframmelen

vindt jij dat kinderrechten of het verdrag vd rechten vd mens ondergeschikt dient te zijn aan de godsdienstvrijheid?

ik veronderstel van niet dus geef nu eens aan waar bij jou de grenzen vd godsdienstvrijheid liggen
zolang deze niet tegenstrijdig zijn met de wetten.
Oud 21 september 2009, 22:55   #216
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) naakt rondlopen om maar iets te zeggen zou hier en daar wel problemen kunnen scheppen.
Dat zou op zich geen probleem vormen... hoort ook niet bij kleding maar het ontbreken ervan... er zijn een paar andere wetten die dat dan weer egelen
Citaat:
in boerka's rondlopen zou wel een en ander probleem kunnen opleveren ivm veiligheid of identificatie
Ook niet hoor... maar da's dan weer een andere discussie

Citaat:
2) blijkbaar zorgt het recht om die dingen te dragen ervoor dat men moslima's die die dingen niet wensen te dragen onder druk zet die dingen wel op te zetten. Indien je iemand onderdrukt vrees ik dat die persoon weldegelijk belemmert wordt.
Daar zorgt dat (on)ding zelf niet voor noch zorgt het 'recht' om dat (on)ding te dragen daarvoor.
Als het gaat over onder druk zetten om tegen de wil _zo wordt dat toch steeds voorgesteld_ wat te moeten doen dan is dat een strafrechtelijke zaak tussen slachtoffer en dader
Oud 21 september 2009, 22:55   #217
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrouw aframmelen

Citaat:

alle bovenstaande zijn toch in strijd met de wet?

Laatst gewijzigd door bentje : 21 september 2009 om 22:58.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 22:57   #218
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentine Julien Bekijk bericht
Zover hoef je het niet te zoeken
Maar er zijn katolieke instellingen genoeg die geld van de gemeenschap krijgen waar IK het niet mee eens ben dat ze mijn centen krijgen!!

Die zou ik wel graag eerst afgeschaft zien voor die hoofddoek...
Maar die blijven lekker bestaan mits al uitgebouwd... leuk toch
Oud 22 september 2009, 08:42   #219
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en er bestaan wetten die in bepaalde gevallen oa religieuze symbolen verbieden.
waarom zou godsdienstvrijheid boven een schoolreglement moeten staan?
Oud 22 september 2009, 08:48   #220
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen hoor.... de school zelve dient zich neutraal op te stellen... dus leerkrachten kan je eventueel aanspreken... 'klanten' hoeven dus niet neutraal te zijn.
zijn leerlingen klanten? moet de school zich schikken naar de regel "klant is koning"? ik dacht dat school te maken had met diploma's, opleiding en voorbereiding op het volwassen leven
Citaat:
Bovendien stelt de grondwet ( artikeltje 24 dacht ik, openingspost ) duidelijk dat het GO zich neutraal moet opstellen mits inachtneming de religieuze concepten.
Duidelijker kan dat niet volgens mij
Dan blijft er alleen nog maar over....
het is een duidelijk concept dat in verschillende religie's een vrouw nog minder waard is dan vee of meubiliair. moetne scholen omwille vd godsdienstvrijheid dit concept en de uitvoering ervan , in bvb de klas, tolereren en accepteren?
neen, want dat gaat tegen de wet zul je nu zeggen. misschien kun je zelf eens aangeven waar voor jou de grens ligt.

Citaat:
De schoolwerking kwam niet in het gedrang door de sluier maar door de zogezegde 'pesters'
meisjes onder druk zetten om een tent op hun kop te zetten beschouw jij niet als onaanvaardbaar gedrag? de hoofddoek bracht schoolwerking in het gedrang en daaro hebben beide athenea de enige logische conclusie getrokken. een conclusie die ca 99% vd andere scholen al lang getrokken hebben

Citaat:
Een hoofddoek echter brengt op zich geen enkel probleem mee.
Blijkbaar wel, anders was er geen rede tot verbod en zouden leerlingen geen problemen veroorzaken.
de hoofddoek heeft er zelfs voor gezorgd dat imams vinden dat ouders hun dochters beter thuis laten.
details zoals lage scholing, megawerkloosheid en andere achterstellingen bij hun jongeren interesseert die religieuze leiders blijkbaar geen zier.

Laatst gewijzigd door 1207 : 22 september 2009 om 08:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be