Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2009, 16:18   #201
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Dit is altijd argument nummer 1. Waarom uit noodzaak?

Omdat hij liever met een dikke kar rijdt dan met een klein autootje? Of liever verre reizen maakt dan naar de zee te gaan? Liever in dure restaurants gaat dan in goedkope? Zo is bijna iedereen. Om er dan elke keer bij te sleuren dat dit uit noodzaak is. Als je het niet kan maken als zelfstandige, dan ga je toch in loondienst? Moeten frauderen om het hoofd boven water te houden is nutteloos en komt neer op stelen. ps; ik ken genoeg zelfstandigen.
Noodzaak was inderdaad misschien verkeerd geformuleerd.
Maar ik wou vooral zeggen dat Andres21 zich (volgens mij) vergist door de kleine zelfstandigen als de grote fraudeurs af te schilderen. Die houden zich echt niet bezig met bedragen zoals die opgenoemd in mijn post van de smeerpijp-affaire.
Verder denk ik dat de situaties van vele kleine zelfstandigen heus niet zo rooskleurig zijn. Velen werken meer dan 60 uur per week, hebben zwaar schulden moeten aangaan etc. Ik zou in deze mijn pijlen echt op andere doelen richten.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 16:29   #202
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Daar heb je natuurlijk gelijk, de kleine zelfstandigen zijn niet het grote probleem.

Nog iets, ik heb het niet alleen over de beenhouwer, de loodgieter en de bakker. In vele sectoren zijn er zelfstandige consultants. Je zou ze verslijten voor boekhouders aan de ratio dat zij alles proberen in te brengen en af te trekken, meestal geheel onterecht. Het zijn meestal personen die vinden dat ze onderbetaald worden voor het ingewikkelde werk dat ze doen...

Laatst gewijzigd door farak : 2 oktober 2009 om 16:32.
farak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 16:33   #203
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Noodzaak was inderdaad misschien verkeerd geformuleerd.
Maar ik wou vooral zeggen dat Andres21 zich (volgens mij) vergist door de kleine zelfstandigen als de grote fraudeurs af te schilderen. Die houden zich echt niet bezig met bedragen zoals die opgenoemd in mijn post van de smeerpijp-affaire.
Verder denk ik dat de situaties van vele kleine zelfstandigen heus niet zo rooskleurig zijn. Velen werken meer dan 60 uur per week, hebben zwaar schulden moeten aangaan etc. Ik zou in deze mijn pijlen echt op andere doelen richten.
Het gaat er wel over dat ze zo goed als allemaal schuldig zijn eraan. En allen samen maken een enorme berg aan ontduiking nietwaar? Trouwens ik denk niet dat het de bedoeling was om hiernaar uit te wijken, maar een argument om iets minder kortzichtig te zijn. Iets wat eigenlijk vanzelfsprekend had moeten zijn.

Ikzelf heb een eigen bedrijf en idd het is hard werken...en idd soms word je verleid tot het aangaan van schulden. Maar ik durf toch eerlijk bekennen dat ik meer dan het dubbel als iemand die in loondienst werkt, verdien. Wagen, telefoon, % van elektriciteit/water/gas, internet, benzine, restaurant, en vele andere zaken worden met belastinggeld betaald (en dat is dan nog het legale deel en zwijg ik van zwartwerk, belastingontduiking, btw-fraude (aangeven van onaangekochte goederen van anderen),...). We moeten mss "enorm veel" betalen, maar uiteindelijk besteden we toch het meeste van dat belasting-bedrag aan zaken waar iemand die in loondienst werkt, zelf moet voor betalen.

En zoals eerder is gesteld...er is nog steeds de keuze om in loondienst te beginnen, maar als je het voorstelt zal je toch de "klagende zelfstandige" snel zien van kleur veranderen

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 2 oktober 2009 om 16:36.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 16:47   #204
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Het gaat er wel over dat ze zo goed als allemaal schuldig zijn eraan. En allen samen maken een enorme berg aan ontduiking nietwaar? Trouwens ik denk niet dat het de bedoeling was om hiernaar uit te wijken, maar een argument om iets minder kortzichtig te zijn. Iets wat eigenlijk vanzelfsprekend had moeten zijn.

Ikzelf heb een eigen bedrijf en idd het is hard werken...en idd soms word je verleid tot het aangaan van schulden. Maar ik durf toch eerlijk bekennen dat ik meer dan het dubbel als iemand die in loondienst werkt, verdien. Wagen, telefoon, % van elektriciteit/water/gas, internet, benzine, restaurant, en vele andere zaken worden met belastinggeld betaald (en dat is dan nog het legale deel en zwijg ik van zwartwerk, belastingontduiking, btw-fraude (aangeven van onaangekochte goederen van anderen),...). We moeten mss "enorm veel" betalen, maar uiteindelijk besteden we toch het meeste van dat belasting-bedrag aan zaken waar iemand die in loondienst werkt, zelf moet voor betalen.
Het probleem is dat je ws meer verdient per uur en dus per maand en daar bovenop nog eens een groot deel inbrengt bij vader staat waardoor je nog eens terugtrekt!!! Dat je meer werkt dan de gemiddelde werknemers in loondienst is makkelijk aan te nemen. Dat je meer werkt dan alle werknemers in loondienst vind ik eerder lachwekkend. Iemand in loondienst is meestal een radartje in een zelfstandige onderneming.

Laatst gewijzigd door farak : 2 oktober 2009 om 16:47.
Oud 2 oktober 2009, 17:01   #205
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Het probleem is dat je ws meer verdient per uur en dus per maand en daar bovenop nog eens een groot deel inbrengt bij vader staat waardoor je nog eens terugtrekt!!! Dat je meer werkt dan de gemiddelde werknemers in loondienst is makkelijk aan te nemen. Dat je meer werkt dan alle werknemers in loondienst vind ik eerder lachwekkend. Iemand in loondienst is meestal een radartje in een zelfstandige onderneming.
lachwekkend? Ik ben de eerste die start en de laatste die buiten stapt, en 's avond ben ik tot laat nog bezig terwijl de bedienden hier hun gsm al hebben uitstaan en je ze nog niet voor een document welke ik niet kan terugvinden, kunt bellen.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 17:19   #206
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lachwekkend? Ik ben de eerste die start en de laatste die buiten stapt, en 's avond ben ik tot laat nog bezig terwijl de bedienden hier hun gsm al hebben uitstaan en je ze nog niet voor een document welke ik niet kan terugvinden, kunt bellen.
Jij bent een risicogeval!

Klikkerdeklik

-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 17:39   #207
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Bon, maar met al dat geraaskal over de diagnose hebben we nog altijd geen therapie.
Dat is uiteraard de hamvraag, waar zover ik weet niemand een pasklaar antwoord op heeft. In de getto's van de grote Amerikaanse steden zitten ze al decennia opgescheept met deze problematiek. Guliano de vorige burgemeester van NY heeft wat de ordehandhaving betreft heel wat successen geboekt maar tegen welke prijs. En nu hij weg is is het, vooral wegens geldgebrek, weer business as unseal.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 17:41   #208
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik mekker hu. Ontmenselijking van de tegenstander. Gebruik zoiets nog eens, en het driehoekje zal je deel zijn.

Goed ten gronde:
Jouw 100.000 € waren geen willekeurig voorbeeld.
Een overvaller bereikt dat soort bedragen zelfs nooit. Hoop en al een paar 1000 euro's eerder. Terwijl fraudeurs in tientallen miljoenen euro's rekenen. De Smerpij-affaire, om maar één enkele zaak te noemen, heeft de gemeenschap 137.500.000 euro's gekost. 137 miljoen euros. Reken eens uit hoeveel sociale woningen daarvoor gebouwd zouden kunnen worden, hoeveel scholen, of ja, hoeveel verder kankeronderzoek had gestaan, met dat geld. Eerst werd er een schadeclaim van 20 miljoen euro ge-eist. Een latere schadeclaim bedroeg ogottekestoch nauwelijks 5.miljoen euro. Winst voor de fraudeurs: 132 miljoen. Euro's hé.
Overigens, niemand is daar ooit voor in den bak gevlogen, het dossier werd zonder gevolg geklasseerd.
Dus ja, mijn gemekker over stervende kankermoeders was terecht. Wij, belastinbetalers zijn bestolen geweest. En gij vindt dat die gasten "minder schade aanrichten" en dat een gevangenisstraf minder belangrijk is, voor hen.
Ik begrijp dat je een kruisvaardersstrijd wilt voeren tegen grote fraudeurs.

Goed zo, ik doe mee.

Maar als je alleen maar verblind bent door de zeer groten, verblind bent door hun grote sommen enz., dan ga je daar gauw mee alleen staan, en door de mand vallen ...
want er is dus inderdaad nog andere kriminaliteit dan de grote fraude, tenzij ge een klein linkse zijt en graag termen in de mond neemt zoals "de kleinburgers" ...

Sommige medemensen verdienen het om in 't gevang gegooid te worden. Jij en ik vinden dat.
Maar o wee als ge de fraudeurs wilt pakken waar zij het meest van afzien: hun portemonnee, hun 'recht' om in raden van bestuur te zitten of vernnootschappen op te richten .... en o wee als ge vindt dat verschillende soorten kriminelen op verstandig-gedifferensieerde manier moet aanpakken ....
dan ontkenen je alle duivels en begin je over 'witte elite'.
En als iemand daar iets over zegt, dan word je nog bozer.

Wie is de 'elitaire persoon' die Arcelor wereldwijd zodanig bezit dat hij het kontroleert? Juist. Gene "witte".
Wie is de "elitaire elite" in oliestaten die in al hun overvloed Filipijnse werkkrachten importeert als slaven ?? Ook al gene "witte".

Is dat een vrijgeleide voor "onze" witte elite? Neen , zeker niet. Maar als wij er nog maar aan denken, aan die andere elites, dan zou je ons al liefst in een Goelag steken.

Nu, jij denkt strijd te moeten voeren voor wat jij denkt nodig te zijn.
Ik ga je niet tegenhouden; hoogstens eens glimlachen.
Want als je denkt dat je de gewone mens kan dwingen om geweldskriminaliteit maar te aanvaarden, omdat die grootkapitalisten nog grotere varkens zijn, dan onderschat te die gewone mens. Die vindt namelijk dat hij recht heeft op een wereld waarin deftig gepoogd wordt om beide soorten kriminelen effektief en effisiënt worden aangepakt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 18:02   #209
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
en o wee als ge vindt dat verschillende soorten kriminelen op verstandig-gedifferensieerde manier moet aanpakken ....

Wie is de 'elitaire persoon' die Arcelor wereldwijd zodanig bezit dat hij het kontroleert? Juist. Gene "witte".
Wie is de "elitaire elite" in oliestaten die in al hun overvloed Filipijnse werkkrachten importeert als slaven ?? Ook al gene "witte".

Is dat een vrijgeleide voor "onze" witte elite? Neen , zeker niet. Maar als wij er nog maar aan denken, aan die andere elites, dan zou je ons al liefst in een Goelag steken.
Manneke, wat kunt gij mekkeren. Gelukkig is er hier een zoekfunctie:
Citaat:
Stop eens met het hebben over "wite elites". Denk je dat de Chinese of Japanse elite beter is? Of denk je dat de corruptie in Saoudi-Arabië niet even erg is? Het is gewoon "de elite".
Citaat:

Het is de kapitalistische klasse die niet gestraft wordt. Die is hier en nu toevallig blank, maar in feite doet de huidskleur er niet toe.
Excuses zijn op hun plaats.
Oud 2 oktober 2009, 18:07   #210
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Manneke, wat kunt gij mekkeren. Gelukkig is er hier een zoekfunctie:

Excuses zijn op hun plaats.
Die aspekten van kleur sloegen inderdaad neit op jou. Als je je daar zo voor in je gat gebeten voelt in weerwil dat het wel duidelijk is dat het niet op jou kan slaan, dan bied ik daarvoor nederig mijn verontschuldigingen.

Ik zal wat op dreef geweest zijn met jouw driehoekjes-prietpraat.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 oktober 2009, 18:21   #211
driewerf

Standaard

Citaat:
Die aspekten van kleur sloegen inderdaad neit op jou. Als je je daar zo voor in je gat gebeten voelt in weerwil dat het wel duidelijk is dat het niet op jou kan slaan, dan bied ik daarvoor nederig mijn verontschuldigingen.

Ik zal wat op dreef geweest zijn met jouw driehoekjes-prietpraat.
Oké. Misverstanden ontstaan. En kunnen uitgeklaard worden.
Oud 2 oktober 2009, 19:11   #212
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....

De elite in Belgie is wit. Wilde je dat ontkennen?

Deze witte elite bestaat uitsluitend uit "anti-racisten". De onaanraakbaren. Al is dit begrip (anti-racisme) bij deze mensen slechts theorie (Het moet wel leuk blijven). Erger nog het zijn deze zelfde mensen (de witte elite) die een gedeelte van hun eigen landgenoten voortdurend achtervolgen en opjagen met de beschuldiging dat deze landgenoten "racistisch" zouden zijn.

Prachtig mechanisme toch?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 oktober 2009 om 19:13.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2009, 22:17   #213
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is misschien wat verkeerd uitgedrukt. Ongeloofwaardig is beter. Maar ik blijf erbij. Je werkt langer dan de bedienden in jouw bedrijf, maar niet persé in elk ander bedrijf.

PS; dan heb je 9 to 5 werknemers die de knop uitschakelen wanneer de klok 5 uur slaat. Ik ken vele bedienden die veel en zeer lange uren maken. Part of the job...

Laatst gewijzigd door farak : 2 oktober 2009 om 22:18.
Oud 2 oktober 2009, 22:57   #214
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat je een kruisvaardersstrijd wilt voeren tegen grote fraudeurs.

Goed zo, ik doe mee.

Maar als je alleen maar verblind bent door de zeer groten, verblind bent door hun grote sommen enz., dan ga je daar gauw mee alleen staan, en door de mand vallen ...
want er is dus inderdaad nog andere kriminaliteit dan de grote fraude, tenzij ge een klein linkse zijt en graag termen in de mond neemt zoals "de kleinburgers" ...

Sommige medemensen verdienen het om in 't gevang gegooid te worden. Jij en ik vinden dat.
Maar o wee als ge de fraudeurs wilt pakken waar zij het meest van afzien: hun portemonnee, hun 'recht' om in raden van bestuur te zitten of vernnootschappen op te richten .... en o wee als ge vindt dat verschillende soorten kriminelen op verstandig-gedifferensieerde manier moet aanpakken ....

Nu, jij denkt strijd te moeten voeren voor wat jij denkt nodig te zijn.
Ik ga je niet tegenhouden; hoogstens eens glimlachen.
Want als je denkt dat je de gewone mens kan dwingen om geweldskriminaliteit maar te aanvaarden, omdat die grootkapitalisten nog grotere varkens zijn, dan onderschat te die gewone mens. Die vindt namelijk dat hij recht heeft op een wereld waarin deftig gepoogd wordt om beide soorten kriminelen effektief en effisiënt worden aangepakt.
De grootkapitalisten hebben er alle belang bij dat gewelddadige criminaliteit de medias bezig houd, ondertussen kunnen zij ongestoord achter de schermen hun boze plannen beramen en tot uitvoer brengen.
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2009, 08:29   #215
pollewop
Banneling

Standaard

Heel goed artikel van Luckas.
pollewop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 10:07   #216
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
De grootkapitalisten hebben er alle belang bij dat gewelddadige criminaliteit de medias bezig houd, ondertussen kunnen zij ongestoord achter de schermen hun boze plannen beramen en tot uitvoer brengen.
media
http://nl.wikipedia.org/wiki/D/t-regels

Maar inhoudelijk gaat het in de goede richting. Behalve dit: het gaat 'm niet zozeer om boze plannen. Het gaat 'm erom dat de welvaart die we produceren begrensd is. De koek die we onder elkaar moeten verdelen is eindig. Het is weliswaar een zeer grote koek, nl het BBP, maar te verdelen over 10 miljoen Belgen, eindig. De grote strijd gaat erom wie welk deel van dat BBP krijgt. De arbeidersklasse eist een groter deel door hogere lonen te eisen (en degelijke pensioenen, geld voor degelijk onderwijs, rusthuizen etc.), de kapitalisten doen dit door hogere winsten uit te keren aan de aandeelhouders; door hun aandeel in de belastingen te verlagen etc.

Het zijn geen "boze plannen". Het is gewoon een kwestie van hun belangen te verdedigen.
Oud 6 oktober 2009, 10:07   #217
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pollewop Bekijk bericht
Heel goed artikel van Luckas.
Onnozel artikel van Luckas.
Oud 6 oktober 2009, 10:20   #218
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Frustraties van Luckas
Oud 6 oktober 2009, 11:09   #219
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
En de "kleine niet-kapitalisten" (het omgekeerde van jouw groot kapitalisten, mogelijks dus kommunisten die aktief zijn en het sindikalisme daarvoor geïnfiltreerd zijn om het te misbruiken ...) hebben belang bij dat het altijd slecht weer is, zodat zij achter de schermen de misnoegde arbeiders, bedienden en ambtenaren kunnen motiveren om meer pree te vragen ...

Oud 6 oktober 2009, 11:11   #220
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
media
http://nl.wikipedia.org/wiki/D/t-regels

Maar inhoudelijk gaat het in de goede richting. ...
Ben jij hier aangesteld als inkwiesiteur van taalfouten ?
Zelfbenoemd schoolmeesterke, gefrustreerd wegens geen hoger diploma ?
Of gewoon jennen? (mag ook hoor, net zoals ik het mag vragen)

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be