Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2009, 17:54   #201
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Oei. Het is bekend dat Hitler niet zo hoog opliep met het christendom, laat staan met de katholieke versie ervan!

Het is wel bekend dat hij wat literatuur van Luther kende, en dat hij vooral bewondering had voor de mohammedaanse leer.

Zijn vriendschap met bepaalde heerschappen uit de mohammedaanse wereld is bekend.

Hitler liet zich ook bewonderend uit over de manier waarop het mohammedaanse rijk de Armeniërs had uitgeroeid.

Hitler vertelde tegen zijn minister van industrie en bewapening Albert Speer dat hij het jammer vond dat de invallende moslims de slag bij Poitiers in 732 tegen de christelijke ridders verloren hadden. Een Europa gedomineerd door de Islam zou veel krijgshaftiger zijn geweest dan met het christendom dat teveel sprak over liefde en het toekeren van de andere wang.
Jaja, d�*�*rom had hij zulke goede relaties met de paus...

Hier wat citaten van:
Over god:
http://atheism.about.com/od/adolfhit...erFaithGod.htm
Over religie:
http://atheism.about.com/od/adolfhit...nReligious.htm
Over christendom:
http://atheism.about.com/od/adolfhit...rChristian.htm
Over atheisme:
http://atheism.about.com/od/adolfhit...Secularism.htm

Christenen over
http://atheism.about.com/od/adolfhit...ansGermany.htm

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 november 2009 om 18:06.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 17:56   #202
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Waarom proberen verstoppen dat ge racist bent?
Hij verstopt 't niet, wil enkel niet de naam dragen...
Oud 6 november 2009, 18:02   #203
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Flauw, niet willen zijn waarvoor je staat. Je mag weer spreken als je man genoeg bent
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 18:07   #204
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Flauw, niet willen zijn waarvoor je staat. Je mag weer spreken als je man genoeg bent
Misschien is "Bazil" een vrouw?
Oud 6 november 2009, 18:09   #205
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Niet omdat deze cultuur superieur is maar omdat dit ons land , ons gedeelte van de wereld is. Het is hier geen free- for- all en zeker geen free-for-all voor mensen die op eigen terrein niet aan ons zouden toestaan ........... dat [wat] hier aan hun toegestaan zou moeten worden! ..........
Applaus.

Oud 6 november 2009, 18:29   #206
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
die vrolijk en gierend van plezier fosforwapens gebruiken op Palestijnse burgers. en zich dan al picnikkend verkneukelen van op een berg over de honderden afgeslachte Palestijnse kinderen,

..... afbeelding ....
Ik kan op die Perzische site niet uitvinden waar die gruwelijke (gemonteerde?) afbeelding betrekking op zou moeten hebben; kent verder iemand http://english.farsnews.com/ en is er iets bekend over hun status, integriteit?
Oud 6 november 2009, 19:19   #207
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
.Ja dat belletje is gaan rinkelen, maar om andere redenen (en geloof me vrij, ik was ook opgezweept eerst tegen dat islamisme, ik zie nu echter wel waar de klepel echt hangt)
Oh ja ? Als het probleem iSSlam niet is, waarom ontploffen er dan ook bommen in bvb Thailand en in de rest van de niet-westerse wereld, ook op niet-westerse doelwitten ? Waarom zijn er problemen in Nigeria en andere landen waar dat de moslimgemeenschap groot genoeg in aantal is geworden ? Wat kunnen die 'vredelievende' moslims nu tegen hindoes of boedhisten hebben ? Denk je echt dat er niks mis is met iSSlam ? Dat dat maar praatjes zijn om de mensen op te zwepen tegen een zuivere propere ideologie ? Vergeet dat maar. ISSlam is sinds haar ontstaan, sinds die crimineel van een zelfverklaarde 'profeet' mohammed zijn kop opstak, uit op werelddominatie maar is destijds door het westen verslagen en tot een tijdelijke wapenstilstand gedwongen maar die onlangs, dank zij massale moslimimmigratie en oliedollars weer haar kop heeft weten op te steken. Geen enkel zinnig mens, en ik vermoed jij ook niet, wenst onder de iSSlamitische soort van 'vrede' te moeten leven. Tenminste als je weet wat men daarmee bedoelt. Het westen is iSSlams machtigste vijand. Wie zich tegen het westen keert speelt regelrecht in de kaart van de iSSlam.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 6 november 2009 om 19:21.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 19:50   #208
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Oh ja ? Als het probleem iSSlam niet is, waarom ontploffen er dan ook bommen in bvb Thailand en in de rest van de niet-westerse wereld, ook op niet-westerse doelwitten ? Waarom zijn er problemen in Nigeria en andere landen waar dat de moslimgemeenschap groot genoeg in aantal is geworden ? Wat kunnen die 'vredelievende' moslims nu tegen hindoes of boedhisten hebben ? Denk je echt dat er niks mis is met iSSlam ? Dat dat maar praatjes zijn om de mensen op te zwepen tegen een zuivere propere ideologie ? Vergeet dat maar. ISSlam is sinds haar ontstaan, sinds die crimineel van een zelfverklaarde 'profeet' mohammed zijn kop opstak, uit op werelddominatie maar is destijds door het westen verslagen en tot een tijdelijke wapenstilstand gedwongen maar die onlangs, dank zij massale moslimimmigratie en oliedollars weer haar kop heeft weten op te steken. Geen enkel zinnig mens, en ik vermoed jij ook niet, wenst onder de iSSlamitische soort van 'vrede' te moeten leven. Tenminste als je weet wat men daarmee bedoelt. Het westen is iSSlams machtigste vijand. Wie zich tegen het westen keert speelt regelrecht in de kaart van de iSSlam.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.
Ik probeer seffens op jou stuk terug te komen, want antwoord gaat niet op 2 regels...
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 19:52   #209
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Eerst dit:

Ondertussen is er nog een schietpartij geweest in de VS, ditmaal in een kantoorgebouw in Florida.

Die VS toch he, met die noodzakelijke wapenwetten

http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle6906854.ece
Oud 6 november 2009, 22:19   #210
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht

Zo simpel is het nu ook weer niet.

1. Extremisten zitten overal. Bij moslims valt het gewoon wat meer op omdat die gewoon met veel meer zijn, wat harder brullen en emotioneler zijn. Op den tv toont men meestal ook maar alleen het slechte nieuws, de herrieschoppers. De overgrote meerderheid van de moslims zijn aardige, rustige mensen, daar ga je niks van horen natuurlijk.

2. Voorts ben ik de mening toegedaan dat het allemaal wat extra aangewakkerd wordt door agitatoren. Men jaagt u wat schrik aan. Men moet de war on terror kunnen verantwoorden en verkocht krijgen, want daar wordt grof geld mee verdiend.

3. Territoriale verovering zit er niet in, waarom u dan druk maken?

4. We hebben de horden moslims met open armen binnegehaald. Nu plots zijn ze een probleem. Hou zou dat nu toch komen?

enz..
Oud 6 november 2009, 22:46   #211
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst dit:

Ondertussen is er nog een schietpartij geweest in de VS, ditmaal in een kantoorgebouw in Florida.

Die VS toch he, met die noodzakelijke wapenwetten :roll

http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle6906854.ece
De VS is een land met meer dan 300 miljoen inwoners. Ik ben ervan overtuigd dat er dagelijks ook wel een gewelddadige moord gebeurt in de EU. In de VS wordt het door de media wel elke keer weer opgeblazen en is het in geen tijd wereldnieuws.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 22:56   #212
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
De VS is een land met meer dan 300 miljoen inwoners. Ik ben ervan overtuigd dat er dagelijks ook wel een gewelddadige moord gebeurt in de EU. In de VS wordt het door de media wel elke keer weer opgeblazen en is het in geen tijd wereldnieuws.
Akkoord, we hadden hier duitsland al een paar keer (de schoolschutter overlaatst), er was finland, en zelfs schotland waar een lone gunman erop los moordt. Het was mij niet direct om de VS te doen, maar eerder als inhoudelijke repliek op Antoon als ''ongenuanceerde usa voorroeper'', om zijn eenzijdige draadtitel even in een ander daglicht te plaatsen.

D.i. is trouwens het enige wat ik probeer te doen in de meeste bijdragen... nk het benadrukken van 'the other side to each story'...
Oud 6 november 2009, 23:04   #213
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[...]
3. Territoriale verovering zit er niet in, waarom u dan druk maken?
[...]
enz..
Heel geruststellend. Maar mag ik even het geheugen opfrissen en de 'Balkan Oorlog' noemen? Redelijk kort geleden en in Europa!
Of is Kosovo geen territoriale verovering?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 23:18   #214
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Heel geruststellend. Maar mag ik even het geheugen opfrissen en de 'Balkan Oorlog' noemen? Redelijk kort geleden en in Europa!
Of is Kosovo geen territoriale verovering?
Wie is die oorlog begonnen...? Was dat niet Servie!

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 23:26   #215
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Ja; ik vrees dat binnenkort ook Nederland/Europa als "agressor" te boek zal staan wegens verzet tegen de islamisering.
Oud 6 november 2009, 23:38   #216
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik kan op die Perzische site niet uitvinden waar die gruwelijke (gemonteerde?) afbeelding betrekking op zou moeten hebben; kent verder iemand http://english.farsnews.com/ en is er iets bekend over hun status, integriteit?
Engelstalige Iraanse newssite, pro huidig regime daar...
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 23:56   #217
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Fase 1 van de oorlog in Joegoslavië: januari-juli 1990:

Na de revoluties in 1989 Oost-Europa drastisch hadden veranderd kwam een wijdverspreide drang op in Joegoslavië om de communitische elementen in het politieke systeem te veranderen. De gevolgen waren direct merkbaar. In januari 1990 kwam het tot een splitsing van de Joegoslavische Communistische Partij, die een tijd lang voor eenheid binnen de staat had gezorgd.

Toen dezelfde maand nog rellen in Kosovo met ongekende hevigheid losbarstten, greep het Joegoslavische Nationale Leger (JNL) in. In dit leger namen de Serven de meeste hogere functies in. Door deze ontwikkelingen werd men bang dat het JNL een Servisch instrument tot belangenbehartiging zou worden. Deze angst dreef verschillende etnische groepen verder naar afscheiding.

Het hek was van de dam...

(Bron : © 2009 Daan123, gepubliceerd in Oorlog (Kunst en Cultuur) op 15-05-2009.)
Oud 7 november 2009, 00:12   #218
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik heb alle berichten van deze draad gelezen, ook die van u. Maar dit was geen antwoord op de vraag, hé? Beeldenstorm, komaan, u moet beter doen dan dat.

Dat is in ieder geval te hopen. En zo snel mogelijk, want hetis niet aan te zien wat ze zichzelf aandoen.

Het zijn mensen, ik voel me dus wel aangesproken.

We spreken dan wel 16de eeuw, hé? Ik heb het over vandaag...

Ik heb duidelijk geantwoord op de vragen, alleen heb ik de indruk dat het antwoord je niet erg aanstaat, ik heb je verdere posts hier ook gelezen.....
Sorry, maar je probeert je hier er uit te praten.

Zeer gratuit antwoord van u : "u moet beter doen dan dat"
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 09:12   #219
Francientje
Minister

Standaard

Ik zal het eens heel simpel zeggen. Het kan mij geen barst schelen wat iemand gelooft
of of ulte niet gelooft. Dat is uiteindelijk zijn zaak. Ik wil dat onze vrijheden gewaarborgd
blijven en bij die vrijheden hoort het aanhangen of het verwerpen van gelijk welke
religie. Ik vertik het respect te moeten tonen voor Islam en als Islam wordt gebruikt
om mensen te vermoorden, dan hou ik mij het recht voor om op Islam te spuwen.
Ik wil geen gesluierde vrouwen aantreffen achter een postloket, ik wil geen gesluierde
vrouw als rechter (of ze nu non of moslima of ultra orthodox Joods is), ik wil geen
gesluierde vrouw in een klaslokaal behalve dan om godsdienstles te geven. Ik ben
bereid daarop een uitzondering te maken voor iemand die ULTRA begaafd is en die
ULTRA begaafdheid heeft bewezen en gezworen heeft ze niet te gebruiken voor
politieke doeleinden.
IK vind dat allochtonen die zich absoluut niet willen aanpassen aan onze stijl van leven
en constant herrie schoppen over dit en dat dringend uitgewezen moeten worden.
Dat ze een en ander eerst maar eens verwezelijken in hun moederland alvorens hier
lessen komen te geven en andere minderheden aan te vallen. Trouwens, volgens mij
hoort de hele immigratiepolitiek veranderd te worden. Mensen onderkomen geven
omdat ze in hun thuisland de kans lopen vermoord te worden is één zaak en een
loffelijke zaak. Mensen binnenpakken om economische redenen is een heel andere.
Zeker als je van iets tijdelijk iets permanent maakt. En het dan als een vorm van
liefdadigheid probeert te verkopen. Dat iedereen eindelijk eens probeert te blijven
waar hij is behalve als hij denkt dat elders zijn gaven veel beter benut zullen worden.
En dat iedereen eens serieus zijn best doet om zijn eigen stek menswaardiger te
maken.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 20:51   #220
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Lap : Tien doden bij zelfmoordaanslag in Peshawar

In Peshawar, in het noordwesten van Pakistan, heeft een zelfmoordaanslag zeker tien mensenlevens geëist. Er is ook sprake van een twintigtal gewonden.

De zelfmoordterrorist liet zijn wagen ontploffen op een drukke markt, waar geiten verkocht werden voor het Offerfeest.
(rtr)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be