![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hangt allemaal af van de afstand; het aantal tussenpersonen, dat weet je al. Dat aantal tussen personen hangt dan weer rechtstreeks af van de mensen met wie het kan klikken. Als het tussen Fozzie en "Red&Blue" types zo goed als nooit klikt, kan hij met recht zeggen dat hij geen deel uitmaakt van "het homomilieu", de afstand is dan namelijk groot, de verbinding flinterdun.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() Ongelofelijk hoe men hier kan zagen over zo iets onbelangrijk als homos ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
|
![]() Citaat:
ps: De kans dat die "totaal hetero" achteraf nog eens heeft zitten zondigen zal wel navenant zijn...
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 20 december 2009 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik merk dat je een gezonde houding hebt tov. SOA's. Toch een paar bemerkingen... 1. Ik apprecieer het ten zeerste dat je afspraken maakt met je partner. Maar de vraag is of je partner zich daar ook altijd aan zal houden. In die zin denk ik niet dat je onderscheid moet maken tussen hetero of homofiele koppels. Het schuldgevoel kan sowieso maken dat je partner na het rijden ener scheve schaats toch maar denkt "ach... het zal wel niets zijn en ik wil mijne Fozzie niet kwijt voor een moment van zwakte". Bovendien is zelfs "safe" niet altijd safe. Pijpen wordt beschouwd als redelijk safe maar is het dat niet altijd en zelfs condooms kunnen lekken. 2. Als je weet - zo zeg je toch - dat je als homo relatief gezien meer kans hebt op SOA's, dan denk ik dat je ook wel kan begrijpen dat het Rode Kruis puur uit statistische overwegingen die groep van mensen liever niet in aanmerking neemt voor het doneren van bloed. Al zeker als het gaat om HIV omwille van de 6 maanden onzekerheid. Ik weet wel dat dit ook geldt als het om hetero's gaat, maar de kans is statistisch gezien kleiner. Als je door een auto wordt gegrepen en je bent een been kwijt wil je niet een jaar later horen dat je ook nog eens HIV hebt. Die langdurige onzichtbaarheid is echt een van de smerige kanten van de ziekte. 3. Volle begrip voor het feit dat homofiele mensen zich wat uitgesloten voelen als ze iets goed willen doen (bloed doneren), maar ik vrees dat de lever en nieren van alcoholisten of de longen van rokers ook niet zullen worden aanvaard. 4. Je mag dan denken dat seronegativiteit een zekerheid is, maar dat is een illusie. Je streeft er wel naar en dat juich ik absoluut toe en ik hoop dat er veel meer mensen zijn als jij. Maar zekerheid heb je daar nooit. Net omwille van de moeilijke detectie en mogelijks onvoorspelbaar en verzwegen gedrag van een partner of het eventuele falen van "safe sex" met je partner of wanneer je partner zijn schaatsen eens krom stonden. Ik moest dit even kwijt maar neem het absoluut niet persoonlijk. Jouw houding tov. SOA's is om het zacht uit te drukken reeds heel verantwoord en gezond. Respect daarvoor. mvg, Jazeker |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ècht ongelofelijk is, is dat jij onder elk van je 24 vorige nicks in homotopics kwam verkondigen hoe onbelangrijk je homo's wel vindt. En nu, onder je 25ste nick (je jubileumnick, als het ware), is dat niet anders.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wou regenboog er niet op wijzen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door grimbergen : 20 december 2009 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is in dit geval dus niet toegestaan. Je zou je misschien beter eerst een beetje informeren, vóór je je komt bemoeien.
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Scroll eens een beetje terug naar boven.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
|
![]() Iemand zin voor brandnetelthee? Ik wil er gerust werk van maken.
![]() |
![]() |
#217 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij = ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ware carlgustaaf komt weer boven.
Laatst gewijzigd door Pietje : 21 december 2009 om 00:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |