Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2009, 09:36   #201
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...maar het aantal gevallen met longkanker zal drastisch dalen...
en btw, waar gaan onze drugsverslavende rokers, dan hun dosis alcohol opslaan ?
thuis , onder vrienden !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 09:49   #202
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
thuis , onder vrienden !
Wel, iedereen gelukkig.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 09:54   #203
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, iedereen gelukkig.

k denk dat je snel zou komen klagen over het feit dat er een pak minder kroegen zullen zijn !
wat wordt je volgende vraag dan , extra taksen op bier , wijn , sterke drank en andere die voor thuis verkocht worden , om de horeca te kunnen steunen ?
Oud 9 december 2009, 12:06   #204
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Roken maken drugs en alcohol nog altijd niet gezond en onschadelijk voor de medemens.
Waar zou ik dat gezegd hebben?
Oud 9 december 2009, 12:48   #205
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, iedereen gelukkig.
Als de fervente niet-rokers thuis zitten en de rokende en 'normale' niet-rokers samen op café, dan is iedereen ook gelukkig.

Als er naast rookvrije cafés ook rookcafés bestaan heeft iedereen de keuze waar hij wil gaan en is ook iedereen gelukkig.
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 12:56   #206
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk bericht
Als de fervente niet-rokers thuis zitten en de rokende en 'normale' niet-rokers samen op café, dan is iedereen ook gelukkig.

Als er naast rookvrije cafés ook rookcafés bestaan heeft iedereen de keuze waar hij wil gaan en is ook iedereen gelukkig.
'tja , zou goed zijn ............. ware het niet dat er mensen zoals schoofzakske zijn die roken in geen enkele kroeg willen dulden !
Oud 9 december 2009, 12:58   #207
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'tja , zou goed zijn ............. ware het niet dat er mensen zoals schoofzakske zijn die roken in geen enkele kroeg willen dulden !
Ja, er zullen altijd wel zo mensen zijn.
Gelukkig zijn die in de minderheid...
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 12:59   #208
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

is typisch op zen belgisch , de minderheid overheerst de meerderheid !
Oud 9 december 2009, 14:17   #209
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
k denk dat je snel zou komen klagen over het feit dat er een pak minder kroegen zullen zijn !
wat wordt je volgende vraag dan , extra taksen op bier , wijn , sterke drank en andere die voor thuis verkocht worden , om de horeca te kunnen steunen ?
Er zijn nu al een massa minder kroegen, dan pakweg tachtig jaar terug. Heeft daar al iemand over geklaagd ? Het aantal tavernes is dan weer sterk gestegen.
Wat taksen op drugs betreft, is men standpunt eenvoudig. De kostprijs van drugs moet zodanig zijn, dat zij kostendekkend zijn (maw de overlast, ontwenningsklinieken, supplementaire gezondheiskosten... dekken). Misschien dat men ze, na nauwkeurige berekening, zelfs kan afslagen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 14:21   #210
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk bericht
Smokkelen is even erg dan stelen, overvallen, en andere criminele feiten?

Oei....
De kleine man die smokkelwaar koopt kan moeilijk iets verweten worden. De verbodsbepaling DWINGT hem namelijk in de illegaliteit. De miserie is dat je als koper niet echt weet waar uw geld naar toe gaat, en vaak zijn dat niet zo'n frisse organisaties (niet altijd, natuurlijk).
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 14:25   #211
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Voor mij heel simpel; geen alcohol meer voor mensen die rijden.
Ik heb nooit iets anders beweerd.
Mijn vergelijking gaat over het feit dat je kunt drinken zonder iemand anders te storen. Je k�*n wel andere storen, namelijk door totaal te overdrijven en agressief te worden, maar dat is al bij al eerder de uitzondering dan de regel. Met roken stoor je bijna altijd wel ìemand en heb je ALTIJD een impact op de gezondheid van iedereen in de buurt die uw heerlijke rookaroma's opsnuiven, gewild of ongewild.
Oud 9 december 2009, 14:27   #212
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
De vraag is ; is een alcoholslot wel de oplossing? Wat als een ander erin blaast?
In dat geval zou het absurd zijn omdat die persoon dan gewoon beter zou kunnen rijden (tenzij dat het om iemand gaat die niet kan rijden natuurlijk). Ik denk dat de meeste mensen nog altijd in die situatie belanden omdat ze er niet bij stilstaan dat ze teveel gedronken hebben. Zo'n alcoholslot is misschien wel omzeilbaar, maar het gaat toch veel mensen doen nadenken over waar ze mee bezig zijn, denk ik.
Oud 9 december 2009, 14:30   #213
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn veronderstelling, dat alle rokers heimelijk of openlijk,
ofwel willen stoppen met roken, ofwel willen minder roken,

is gebazeerd op de uitspraken, noem het gerust bekentenissen, van de vele rokers die ik ken onder kollega's, vrienden, kameraden, kennissen, familie ...
Ja maar worden rokers niet opgezadeld met een schuldgevoel?
Niet dat ik er tegen kan zijn, het helpt om mensen aan te zetten tot een stopactie. Aan de andere kant stel ik het nut van een schuldgevoel voor roken zelf in vraag. Het schuldgevoel zou er moeten zijn als ze beseffen dat ze anderen schaden, niet als ze in hun eigen tuin een sigaret opsteken.
Oud 9 december 2009, 14:37   #214
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
ABSOLUTE NONSENS.

In beperkte mate is alcohol net BIJZONDER gezond, en haast als preventief geneesmiddel te noemen voor mensen met cholesterol en mensen met een verhoogde kans op trombose. Hier is al veel onderzoek naar gebeurd.
Die zaken zijn meestal uit hun context gerukt. Het is niet omdat een welbepaald effect van een drug positief is, dat het daarom in zijn geheel positief is. Alcohol is zelfs in lage doseringen neurotoxisch, dat is ook aangetoond. Bij ZEER gematigd gebruik ziet het er naar uit dat dit nadeel niet opweegt tegen de positieve effecten op het hart- en bloedvatenstelsel, maar dat effect slaat zeer snel om als je maar een beetje afwijkt van het ideale drinkpatroon (niet teveel ineens, elke dag een klein beetje, ...).
Dan moet je er ook nog mee rekening houden dat niet alle alcoholische dranken positief zijn. Rommelige popdrinks en zoete jenevers zijn gewoonlijk extreem ongezond.

Citaat:
Echter, roken, zelfs in kleine hoeveelheden, brengt permanente schade toe. En hoe jonger men ermee begint of aan wordt blootgesteld, hoe desastreuzer de gevolgen.
Again, zeer relatief allemaal. Voor elk middel is er een "gunstig" gebruik, hoewel dat vaak maar een zeer smalle marge is. Als iemand met een stressvol leven even kan ontspannen met 's avonds 1 �* 2 sigaretten te roken, dan zal hem dat op termijn misschien zelfs beter uitkomen, al was het maar omdat adrenaline bijzonder ongezond is (zelfs al komt het uit uw eigen bijnieren).
Oud 9 december 2009, 14:39   #215
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik ben niet zo zeker dat er meer mensen op het kerkhof zijn beland door alcohol, dan door sigaretten. Trouwens, wat met mensen die zowel roken & drinken?
Ja, dat is zonder meer duidelijk.

Citaat:
Misschien is het immers niet door de drank, maar door de bedwelming van de rook dat mensen die accidenten hebben gedaan ? Nu we toch onlogische verbanden aan het leggen zijn, zoals alcohol met het rookverbod, is dit zeker het overwegen waard....
Ik vind ook dat roken in een auto absoluut verboden moet zijn. Ik heb zelf ooit een sigaret opgestoken en ik werd er duizelig van. Als dat mogelijk is is vanalles mogelijk achter het stuur. En zelfs al ben je er 100% immuun voor, dan nog leidt het uw aandacht af van de weg.
Oud 9 december 2009, 14:48   #216
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Bullshit;ik ben voorstander van zeer goede afzuigingssystemen en eventueel een scheiding alleen zeg ik het probleem is velen er niet het geld voor hebben en ook de ruimte niet,er zijn in belgie zeer vele kleine cafe'skes die overleven van hun vaste klanten die veelal ook roken.
Ik ben daar ook voorstander van maar het is gewoon moeilijk haalbaar. Jaren geleden hebben ze ook al bepaalde horecazaken verplicht om afzuiginstallaties te installeren en ik heb altijd gevonden dat die dingen niet genoeg werken. En voor kleine horecazaken of zaken in moeilijkheden is dat best wel een grote investering. IMHO de moeite niet waard.

((Bovendien heb ik al 2 brandplekken op mijn armen door achteloze rokers (toevallig 2 keer een vrouwmens). Daar helpt een afzuiginstallatie niet tegen ))

Citaat:
Roken maken drugs en alcohol nog altijd niet gezond en onschadelijk voor de medemens.
Dit is geen woordspelletje. Onderzoek heeft aangetoond wat de relatieve schadelijkheid is van verschillende drugs en alcohol, tabak en zelfs caffeïne staan nu eenmaal hoger dan sommige dingen die verboden zijn.
Merk ook op dat men hier soms een verkeerd signaal heeft. In het geval van de meisjes die doodgereden zijn in Heverlee door 2 kerels die onder invloed waren van XTC, bleek namelijk:

1) dat nadien bleek dat de XTC allang uitgewerkt was
2) dat uit een ander onderzoek bleek dat XTC de objectiviteit, rijvaardigheid en reactievermogen in het verkeer verbetert.
3) en bovenal dat de betrokken "veroorzakers" royale hoeveelheden alcohol in hun bloed hadden.

Dat de massa springt op het XTC-verhaal interesseert me niet: de pers moet objectief rapporteren en dat heeft ze (weer) niet gedaan. Alcoholmisbruik heeft een enorme impact op de samenleving en dat moet niet verbloemd worden.
Oud 9 december 2009, 14:49   #217
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Wat taksen op drugs betreft, is men standpunt eenvoudig. De kostprijs van drugs moet zodanig zijn, dat zij kostendekkend zijn (maw de overlast, ontwenningsklinieken, supplementaire gezondheiskosten... dekken). Misschien dat men ze, na nauwkeurige berekening, zelfs kan afslagen.
Inderdaad!
Oud 9 december 2009, 17:44   #218
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Ja maar worden rokers niet opgezadeld met een schuldgevoel?
Niet dat ik er tegen kan zijn, het helpt om mensen aan te zetten tot een stopactie. Aan de andere kant stel ik het nut van een schuldgevoel voor roken zelf in vraag. Het schuldgevoel zou er moeten zijn als ze beseffen dat ze anderen schaden, niet als ze in hun eigen tuin een sigaret opsteken.
Schuldgevoel is misschien een groot woord;
alhoewel, ze mogen/moeten zich van mij wel degelijk schuldig voelen, omdat ze toch een slecht voorbeeld geven voor hun kinderen/kleinkinderen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 18:01   #219
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Schuldgevoel is misschien een groot woord;
alhoewel, ze mogen/moeten zich van mij wel degelijk schuldig voelen, omdat ze toch een slecht voorbeeld geven voor hun kinderen/kleinkinderen.
Tja maar toch. Niemand is zonder zonde en er zijn zoveel slechte voorbeelden voor kinderen, te veel om op te noemen eigenlijk. Het is wat overdreven te stellen dat net roken veel erger is dan de andere.
Oud 9 december 2009, 18:47   #220
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Tja maar toch. Niemand is zonder zonde en er zijn zoveel slechte voorbeelden voor kinderen, te veel om op te noemen eigenlijk. Het is wat overdreven te stellen dat net roken veel erger is dan de andere.
Je laat me nogmaals toe te herhalen, voor de 37° keer, dat als ik vettig eet, en jij naast mij zit, ik dat vet niet in jouw mond duw.

Wat jij niet van tabaksrook kan zeggen.

Roken is dus, tussen de legale 'verkeerde dinges' wel een van de ergste. (kleurke rood voor 'legale' later bijgevoegd)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 december 2009 om 18:58. Reden: omdat sommigen niet kunnen lezen
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be