![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Parlementslid
|
![]() thuis , onder vrienden !
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Parlementslid
|
![]() k denk dat je snel zou komen klagen over het feit dat er een pak minder kroegen zullen zijn ! wat wordt je volgende vraag dan , extra taksen op bier , wijn , sterke drank en andere die voor thuis verkocht worden , om de horeca te kunnen steunen ?
![]() |
#204 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Waar zou ik dat gezegd hebben?
![]() |
#205 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als de fervente niet-rokers thuis zitten en de rokende en 'normale' niet-rokers samen op café, dan is iedereen ook gelukkig.
Als er naast rookvrije cafés ook rookcafés bestaan heeft iedereen de keuze waar hij wil gaan en is ook iedereen gelukkig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Parlementslid
|
![]() 'tja , zou goed zijn ............. ware het niet dat er mensen zoals schoofzakske zijn die roken in geen enkele kroeg willen dulden !
![]() |
#207 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Parlementslid
|
![]() is typisch op zen belgisch , de minderheid overheerst de meerderheid !
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat taksen op drugs betreft, is men standpunt eenvoudig. De kostprijs van drugs moet zodanig zijn, dat zij kostendekkend zijn (maw de overlast, ontwenningsklinieken, supplementaire gezondheiskosten... dekken). Misschien dat men ze, na nauwkeurige berekening, zelfs kan afslagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Minister
|
![]() De kleine man die smokkelwaar koopt kan moeilijk iets verweten worden. De verbodsbepaling DWINGT hem namelijk in de illegaliteit. De miserie is dat je als koper niet echt weet waar uw geld naar toe gaat, en vaak zijn dat niet zo'n frisse organisaties (niet altijd, natuurlijk).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn vergelijking gaat over het feit dat je kunt drinken zonder iemand anders te storen. Je k�*n wel andere storen, namelijk door totaal te overdrijven en agressief te worden, maar dat is al bij al eerder de uitzondering dan de regel. Met roken stoor je bijna altijd wel ìemand en heb je ALTIJD een impact op de gezondheid van iedereen in de buurt die uw heerlijke rookaroma's opsnuiven, gewild of ongewild. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Minister
|
![]() In dat geval zou het absurd zijn omdat die persoon dan gewoon beter zou kunnen rijden (tenzij dat het om iemand gaat die niet kan rijden natuurlijk). Ik denk dat de meeste mensen nog altijd in die situatie belanden omdat ze er niet bij stilstaan dat ze teveel gedronken hebben. Zo'n alcoholslot is misschien wel omzeilbaar, maar het gaat toch veel mensen doen nadenken over waar ze mee bezig zijn, denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niet dat ik er tegen kan zijn, het helpt om mensen aan te zetten tot een stopactie. Aan de andere kant stel ik het nut van een schuldgevoel voor roken zelf in vraag. Het schuldgevoel zou er moeten zijn als ze beseffen dat ze anderen schaden, niet als ze in hun eigen tuin een sigaret opsteken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Dan moet je er ook nog mee rekening houden dat niet alle alcoholische dranken positief zijn. Rommelige popdrinks en zoete jenevers zijn gewoonlijk extreem ongezond. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
((Bovendien heb ik al 2 brandplekken op mijn armen door achteloze rokers (toevallig 2 keer een vrouwmens). Daar helpt een afzuiginstallatie niet tegen ![]() Citaat:
Merk ook op dat men hier soms een verkeerd signaal heeft. In het geval van de meisjes die doodgereden zijn in Heverlee door 2 kerels die onder invloed waren van XTC, bleek namelijk: 1) dat nadien bleek dat de XTC allang uitgewerkt was 2) dat uit een ander onderzoek bleek dat XTC de objectiviteit, rijvaardigheid en reactievermogen in het verkeer verbetert. 3) en bovenal dat de betrokken "veroorzakers" royale hoeveelheden alcohol in hun bloed hadden. Dat de massa springt op het XTC-verhaal interesseert me niet: de pers moet objectief rapporteren en dat heeft ze (weer) niet gedaan. Alcoholmisbruik heeft een enorme impact op de samenleving en dat moet niet verbloemd worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alhoewel, ze mogen/moeten zich van mij wel degelijk schuldig voelen, omdat ze toch een slecht voorbeeld geven voor hun kinderen/kleinkinderen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Minister
|
![]() Tja maar toch. Niemand is zonder zonde en er zijn zoveel slechte voorbeelden voor kinderen, te veel om op te noemen eigenlijk. Het is wat overdreven te stellen dat net roken veel erger is dan de andere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jij niet van tabaksrook kan zeggen. Roken is dus, tussen de legale 'verkeerde dinges' wel een van de ergste. (kleurke rood voor 'legale' later bijgevoegd)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 december 2009 om 18:58. Reden: omdat sommigen niet kunnen lezen |
|
![]() |
![]() |