Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Dit is
racisme 1 12,50%
islamhaat 6 75,00%
moslimhaat 2 25,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2009, 14:26   #201
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
geen cent zou er nog naar ontwikkelingshulp mogen gaan.
een paar decennia wachten en het probleem heeft zichzelf opgelost.
dankzij de creativiteit van moeder natuur.
vind ik ook
geen geld
misschien wel andere hulp
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 19:12   #202
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U draait rond de pot omdat u nooit toegeeft dat uw redenering niet klopt,
Als ik achter mijn redenering blijf staan; en ze blijf verdedigen is dat rond de pot draaien.
Ik probeer te onthouden dat dit de betekenis is die je geeft aan "rond de pot draaien".

Citaat:
u begon over arbeidersgezinnen bijvoorbeel 50 jaar geleden en kinderaantal zonder uzelf te realiseren dat destijds voorbehoedsmiddelen amper verkrijgbaar waren en zeker niet voor arbeiders.
Ik probeerde in de eerste plaats; aan de hand van onze Vlaamse (groot)moeders; uit te leggen dat "kweken als konijnen" niet respectvol is wanneer men het heeft over mensen.
Wat ik daarbij al dan niet zou realiseren is voor jou een pure gok.

Citaat:
Blij te lezen dat je nu wat nuanceert, dus niet ieder arbeidersgezin had zoveel kinderen.
Ik heb nooit beweert dat ieder arbeidersgezin "zoveel" kinderen had.
Ik schreef letterlijk
"Er was ook een significant verschil tussen het gemiddeld aantal kinderen van de Vlaamse arbeiders klasse tegenover de Vlaamse elite en de Waalse arbeidersklasse."
Heb jij het echt nodig om telkens iemands woorden te verdraaien?

Citaat:
Vlaamse gezinnen meer kinderen dan Walen 50 jaar geleden? Toon eens aan?
Ik zal kijken of ik deze cijfers on line terug kan vinden.

Onderwijl kan jij mij misschien uitleggen over jouw opmerking :
"Nadenken voor je wat zegt helpt al eens af en toe"
waar dat goed voor was? Was het een argument? Was het volharden in de boosheid?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 19:22   #203
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
mijn beste, de 3-4 kinderen die hoogverdieners hebben, maakt het verschil niet.
Hier ben ik het dan ook weer niet mee eens. Je bent voor geboortebeperking of je bent ertegen, maar dat geldt dan wel voor iedereen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 19:53   #204
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als ik achter mijn redenering blijf staan; en ze blijf verdedigen is dat rond de pot draaien.
Ik probeer te onthouden dat dit de betekenis is die je geeft aan "rond de pot draaien".

Ik probeerde in de eerste plaats; aan de hand van onze Vlaamse (groot)moeders; uit te leggen dat "kweken als konijnen" niet respectvol is wanneer men het heeft over mensen.
Wat ik daarbij al dan niet zou realiseren is voor jou een pure gok.

Ik heb nooit beweert dat ieder arbeidersgezin "zoveel" kinderen had.
Ik schreef letterlijk
"Er was ook een significant verschil tussen het gemiddeld aantal kinderen van de Vlaamse arbeiders klasse tegenover de Vlaamse elite en de Waalse arbeidersklasse."
Heb jij het echt nodig om telkens iemands woorden te verdraaien?

Ik zal kijken of ik deze cijfers on line terug kan vinden.

Onderwijl kan jij mij misschien uitleggen over jouw opmerking :
"Nadenken voor je wat zegt helpt al eens af en toe"
waar dat goed voor was? Was het een argument? Was het volharden in de boosheid?
U heeft het over het aantal kinderen in arbeidersgezinnen gehad, zonder rekening ermee te houden dat de pil vrouwen pas bas maakten in eigen buik, daarop werd u gewezen, wat zoals gewoonlijk leidt tot eindeloos gemuggezift met citaten, waarbij steevast uw woorden verdraait zijn, een vraag prompt als antwoord krijgt' dat schreef ik toch niet' terwijl het gewoon om een vraag gaat, die u gesteld wordt, zoooo vermoeiend!Vandaar de opmerking dat nadenken al eens helpt!
Ik wil nu eerst uw bronnen wel eens zien?

Laatst gewijzigd door alice : 16 december 2009 om 19:53.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 20:02   #205
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U heeft het over het aantal kinderen in arbeidersgezinnen gehad, zonder rekening ermee te houden dat de pil vrouwen pas bas maakten in eigen buik, daarop werd u gewezen, wat zoals gewoonlijk leidt tot eindeloos gemuggezift met citaten, waarbij steevast uw woorden verdraait zijn, een vraag prompt als antwoord krijgt' dat schreef ik toch niet' terwijl het gewoon om een vraag gaat, die u gesteld wordt, zoooo vermoeiend!Vandaar de opmerking dat nadenken al eens helpt!
Je antwoord staat weer vol met argumenten; een discussieforum waardig.

Citaat:
Ik wil nu eerst uw bronnen wel eens zien?
Mijn bron heb ik enkel op papier; geef me een beetje tijd om de cijfers on-line te zoeken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 18:49   #206
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _Michelle_ Bekijk bericht
Wat zijn 'racistische dingen'? Zijn er getuigen van het hele gebeuren?

Nu even serieus: of het waar is of niet, daar kan ik niet over oordelen, maar feit is wel dat Vlaams Belang óf doodgezwegen wordt in de pers, óf alles errond opgeblazen wordt, het volledig tegenovergestelde van linkse en centrumpartijen dus.

Ik kan me eigenlijk niet echt inbeelden dat een Belanger nog de moeite doet om op een vrouw af te stappen en ze uit te schelden, alleen omdat ze een hoofddoek draagt. Zo lopen er genoeg rond, alsof zij zich de hele dag gaan bezig houden met zo'n zaken? Ze weten trouwens ook wel dat elke stap dat ze zetten nauwkeurig gevolgd en zo mogelijk meteen bestraft wordt. Het lijkt me dus redelijk onwaarschijnlijk, tenzij die vrouw méér deed dan gewoon een hoofddoek dragen.

'Racistisch' is om te beginnen heel ruim op te vatten, en verder is het inderdaad enkel racistisch als een blanke iets -of zelfs niets- verkeerd zegt. Als een ongelovige hond als ik aangevallen/bespukt/achtervolgd/achternageroepen/... word heb ik het zelf gezocht, ik ben immers de blanke, de slechte, diegene die discrimineert, diegene die een kruistocht houdt tegen de islam, die veroordeelt en tegenwerkt, ...

Belanger of niet, van dat 'racistisch' geloof ik geen kneit, want tegenwoordig is letterlijk álles 'racistisch'. Ik kreeg het ooit eens met een vreemde man aan de stok omdat ik zijn vrouw in de ogen gekeken had. Niets speciaals, ik kijk nu eenmaal voor me uit als ik rondloop, anders bots ik te vaak tegen muren. Nu ja, ik was dus ook al een racist.

Ik eis een nieuwe en correcte invulling van het begrip 'gevaar voor de maatschappij'. Waar gaan we naartoe als je zelfs al geen moslim(a) mag AANKIJKEN?
We weten ondertussen al lang wat voor een betekenis we aan het woordje "racist" moeten geven! We weten ook al wat we aan die bende ingevoerde idioten hebben die denken dat ze zich hier alles mogen permitteren omdat bepaalde groepen hen toch een handje boven het hoofd zal houden!
Wie nog geen "racist" is in de betekenis die deze verrijkers er aan geven moet wel stom, blind en hypocriet zijn... "multiculler", dus.
En het gaat niet over "de ganse gemeenschap", dat liedje kennen we ook al!
De schrik voor de tweede grootste politieke groep in Vlaanderen zit er zo diep in dat ze op alles wat een "VBer "zegt of doet hopen commentaar moeten geven, waar ze niets zouden zeggen of doen indien het anderen waren...
Vroeg of laat zullen er meer ogen en geesten opengaan. Hoe zal er dan gereageerd worden tov diegenen die nu op hun buik kruipen voor die lieden en die toestanden?

Laatst gewijzigd door andev : 2 januari 2010 om 18:53.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 19:18   #207
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoe zal er dan gereageerd worden tov diegenen die nu op hun buik kruipen voor die lieden en die toestanden?
Op de buik?

Hoe was het ook alweer?

We mogen constateren dat dertig jaar fanatiek anti-racisme, van linkse politici, voor de "allochtonen" zelf weinig heeft opgeleverd. Voor de "anti-racisten" (a.k.a de witte medemens) zelf des te meer.
Er zijn in Belgie vele banen van 100.000 € en meer te vergeven bij de overheid en semi-overheid. Maar zie jij de gekleurde medemens bij de Omroep, ziekenhuisbesturen, legertop, onderwijsraden, ministers, staatssecretarissen, NMBSgedelegeerden, politiecommissarissen, zorginstellingsdirecteuren, bestuur van de Nationale Bank, Biac, hoge gemeenteambtenaren, brandweercommandanten, museumdirecteuren, strafrechters, politierechters, aanklagers, notarissen, gouverneurs, gevangenisdirecteuren, kabinetswoordvoerders, welzijnsorganisatiebestuurders, netwerkbeheerders, OCMWdirecteuren, bestuurders van het Nationaal Instituut voor de Statistiek, universiteitsbestuurders, en ga zo maar door.

Uitsluitend witte mensen op alle belangrijke posten in Belgie.

Uitsluitend witte mensen dus, dus waar klaagt u over?

De "anti-racisten" profiteren, de VBers worden net als de allo's buiten de vetpotten gehouden, zo simpel is het.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 15:35   #208
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Op de buik?

Hoe was het ook alweer?

We mogen constateren dat dertig jaar fanatiek anti-racisme, van linkse politici, voor de "allochtonen" zelf weinig heeft opgeleverd. Voor de "anti-racisten" (a.k.a de witte medemens) zelf des te meer.
Er zijn in Belgie vele banen van 100.000 € en meer te vergeven bij de overheid en semi-overheid. Maar zie jij de gekleurde medemens bij de Omroep, ziekenhuisbesturen, legertop, onderwijsraden, ministers, staatssecretarissen, NMBSgedelegeerden, politiecommissarissen, zorginstellingsdirecteuren, bestuur van de Nationale Bank, Biac, hoge gemeenteambtenaren, brandweercommandanten, museumdirecteuren, strafrechters, politierechters, aanklagers, notarissen, gouverneurs, gevangenisdirecteuren, kabinetswoordvoerders, welzijnsorganisatiebestuurders, netwerkbeheerders, OCMWdirecteuren, bestuurders van het Nationaal Instituut voor de Statistiek, universiteitsbestuurders, en ga zo maar door.

De "anti-racisten" profiteren, de VBers worden net als de allo's buiten de vetpotten gehouden, zo simpel is het.
Daar gaan we weer! Hup, de slachtofferrol! We krijgen geen kansen door die "witten"! Ga eens kijken bij de Antwerpse integratiedienst, bij politie, in de ambtenarij en op kabinetten, daar werken wel allochtonen in staffuncties, niet omdat ze allochtoon zijn maar omdat ze het juiste diploma hebben en hun werk goed doen, kansen kregen binnen hun loopbaan en die namen.

Wanneer u bedoeld dat je dit niet krijgt OMDAT JE ALLOCHTOON BENT dan heeft u gelijk, net zoals anderen hebben die mensen hard gewerkt en hun baan verdient! Zeg eens, heb jij ooit al eens gewerkt, geprobeerd om ergens te komen? Of hou je als moppersmurf je hand op en gebruik je discriminatie als excuus vooral niets te moeten doen? Ooit al een studie afgemaakt Eberhard?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 11:19   #209
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de buik?

Hoe was het ook alweer?

Zever eens niet. Allo's worden niet buiten de vetpotten gehouden. Op mijn dienst werken er een aantal en ze worden uiteraard op exact dezelfde manier behandeld als autochtonen. Uiteraard hebben deze mensen ook een universitair diploma, een vereiste om deze job te kunnen uitoefenen.

De reden waarom allo's zogezegd buiten de vetpotten gehouden worden, is simpelweg omwille van hun scholingsgraad. Als je amper Nederlands en/of Frans kan verwacht je toch geen topfunctie aan de overheid zeker?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 11:49   #210
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _Michelle_ Bekijk bericht
Wat zijn 'racistische dingen'? Zijn er getuigen van het hele gebeuren?

Nu even serieus: of het waar is of niet, daar kan ik niet over oordelen, maar feit is wel dat Vlaams Belang óf doodgezwegen wordt in de pers, óf alles errond opgeblazen wordt, het volledig tegenovergestelde van linkse en centrumpartijen dus.

Ik kan me eigenlijk niet echt inbeelden dat een Belanger nog de moeite doet om op een vrouw af te stappen en ze uit te schelden, alleen omdat ze een hoofddoek draagt. Zo lopen er genoeg rond, alsof zij zich de hele dag gaan bezig houden met zo'n zaken? Ze weten trouwens ook wel dat elke stap dat ze zetten nauwkeurig gevolgd en zo mogelijk meteen bestraft wordt. Het lijkt me dus redelijk onwaarschijnlijk, tenzij die vrouw méér deed dan gewoon een hoofddoek dragen.

'Racistisch' is om te beginnen heel ruim op te vatten, en verder is het inderdaad enkel racistisch als een blanke iets -of zelfs niets- verkeerd zegt. Als een ongelovige hond als ik aangevallen/bespukt/achtervolgd/achternageroepen/... word heb ik het zelf gezocht, ik ben immers de blanke, de slechte, diegene die discrimineert, diegene die een kruistocht houdt tegen de islam, die veroordeelt en tegenwerkt, ...

Belanger of niet, van dat 'racistisch' geloof ik geen kneit, want tegenwoordig is letterlijk álles 'racistisch'. Ik kreeg het ooit eens met een vreemde man aan de stok omdat ik zijn vrouw in de ogen gekeken had. Niets speciaals, ik kijk nu eenmaal voor me uit als ik rondloop, anders bots ik te vaak tegen muren. Nu ja, ik was dus ook al een racist.

Ik eis een nieuwe en correcte invulling van het begrip 'gevaar voor de maatschappij'. Waar gaan we naartoe als je zelfs al geen moslim(a) mag AANKIJKEN?[/QUOTE]
Waarschijnlijk naar een tijd waar men als autochtoon niet meer gewoon op straat mag wandelen maar zich gebukt en onderdanig tegen de gevels van de woningen moet drukken wanneer er een cultuur verrijker zich in dezelfde straat bevindt als u.

Zoals bv. ondervonden door de belgische (Vlaamse) vrouwelijke journalisten die zich gehuld in boerka, een stapje op straat zette in afghanistan maar direct herkend werden als zijnde niet moslim aangezien ze het waagde van gewoon op straat te wandelen en niet gebogen tegen de gevels van de woningen zoals het gebruikelijk en verwacht wordt van vrouwen.

Bron: is vertelt door de twee betrokken dames tijdens een uitzending van de zevende dag, waarin ze hun boek over hun wedervaren in afghanistan kwamen voorstellen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 7 januari 2010 om 11:52.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 11:57   #211
NOEKIE
Schepen

Standaard

[quote=ERLICH;4529111]
Citaat:

Waarschijnlijk naar een tijd waar men als autochtoon niet meer gewoon op straat mag wandelen maar zich gebukt en onderdanig tegen de gevels van de woningen moet drukken wanneer er een cultuur verrijker zich in dezelfde straat bevindt als u.

Zoals bv. ondervonden door de belgische (Vlaamse) vrouwelijke journalisten die zich gehuld in boerka, een stapje op straat zette in afghanistan maar direct herkend werden als zijnde niet moslim aangezien ze het waagde van gewoon op straat te wandelen en niet gebogen tegen de gevels van de woningen zoals het gebruikelijk en verwacht wordt van vrouwen.

Bron: is vertelt door de twee betrokken dames tijdens een uitzending van de zevende dag, waarin ze hun boek over hun wedervaren in afghanistan kwamen voorstellen.

Vreselijk. De islam zoals het is. Haatdragend en discriminerend.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 12:41   #212
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de buik?

Hoe was het ook alweer?

Voor die posten moet ge niet alleen dikwijls een politieker kennen, ge moet ook meestal wel een minimum diploma hebben, voor de meeste zaken zelf een universitair diploma.

Je kan geen universitair diploma, krijgen zonder te studeren, (behalve als pa genoeg geld heeft om er eentje te kopen. (en dan zal dat een buitenlands zijn, want belgische universiteiten, zijn daarvoor niet corrupt genoeg )

Laat het bij dat studeren nogal eens, fout gaan, spijbelen, de leeraars en medeleerlingen treiteren, fysiek bedreigen, afkloppen etc... is niet studeren , althans niet volgens westerse normen.

Tweede punt is ervaring, ge komt niet vers van de unief en krijgt een topjob, buiten een paar vlerick boys dan, of Freya Van Den Bossche achtigen, die door pa, omhoog geparachuteerd worden. (en bijgevolg meestal na een tijd meestal met hun bakkes op de stenen van de realiteit terecht komen... )

U hebt dus geduld en ervaring en tsjien ook een diploma vandoen, ... bovendien moet uw voorkomen ook "proper" zijn. Als u als "Gangsta" gaat soliciteren voor een job als strafrechter, heeft u bijzonder kleine kans aangenomen te worden als u een T-shirt draagt met "fuck the cops" op. Het is maar een tip.

Last but not least, geld trouwens voor vele van deze jobs, dat het om "veiligheidsfuncties" gaat, gedoeld wordt hiermee dat de houder van de job zekere verantwoordelijken heden heeft in `s lands belang... U moet dus de belgische nationaliteit hebben. Alhoewel ze daar met de snelbelg wet ook al rap een mouw aan gepast hebben.

Wat helemaal niet wil zeggen dat u als allochtoon niet succesvol kunt zijn, u kan studeren, (krijgt de kans) u kan zelfstandig een bedrijf uitbouwen, of gaan werken voor een baas. Als die ziet dat u een goede kracht bent, van goede wil bent, en u aanpast aan zijn bedrijf en werkritme zal dat geen probleem zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 23:04   #213
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaan we weer! Hup, de slachtofferrol! We krijgen geen kansen door die "witten"! Ga eens kijken bij de Antwerpse integratiedienst, bij politie, in de ambtenarij en op kabinetten, daar werken wel allochtonen in staffuncties, niet omdat ze allochtoon zijn maar omdat ze het juiste diploma hebben en hun werk goed doen, kansen kregen binnen hun loopbaan en die namen.

Wanneer u bedoeld dat je dit niet krijgt OMDAT JE ALLOCHTOON BENT dan heeft u gelijk, net zoals anderen hebben die mensen hard gewerkt en hun baan verdient! Zeg eens, heb jij ooit al eens gewerkt, geprobeerd om ergens te komen? Of hou je als moppersmurf je hand op en gebruik je discriminatie als excuus vooral niets te moeten doen? Ooit al een studie afgemaakt Eberhard?
nog nooit gehoord van wie kent wie
De meeste zijn politieke benoemingen zodus spreken over verdient

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 14:15   #214
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
nog nooit gehoord van wie kent wie
De meeste zijn politieke benoemingen zodus spreken over verdient
Als ik hier nu ga beweren dat dit wel bij bevorderingen heel veel voorkomt, maar véél minder vaak bij wervingen/aanstellingen, en dat daar in de meeste gevallen zelfs veel objectievere procedures voor bestaan dan in een voor het overige toch "fatsoenlijker" land als Nederland, dreigt dit in een welles-nietes discussie te ontaarden, want ik kan natuurlijk niet alles bewijzen; heb wel veel persoonlijke ervaring die tegenspreekt wat je hier beweert.

Als ik het van politieke benoemingen moest hebben, was mijn eerste werkdag nog niet in zicht...

Maar je kunt natuurlijk een stapje teruggaan, naar de voorgeschiedenis van aanstellingen en niet-aanstellingen, en kijken wie er diploma's hebben. Of worden die ook al volgens de partijkaart uitgereikt?

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 23 februari 2010 om 14:16.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 14:28   #215
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Omdat het erop lijkt dat er verschillende grootheden met elkaar worden vergeleken.

Ik had het dus niet over 35.000 € baantjes.

Citaat:

Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be