Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2010, 19:23   #201
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Alcoholisme is een ziekte.

Die belachelijke ethos die stelt dat je je werk niet straalbezopen doet?

Ik ook, in café Sportwereld, niet in de Senaat.
Wie zegt nu dat Daerden dronken was?

Nieuwsblad vandaag:

'Ik ben dit beu'
NVT - "Tot nu kon hij lachen met de grapjes die, vooral in Vlaanderen, worden gemaakt over zijn drankgebruik. Maar nu is het genoeg geweest, zegt Michel Daerden (PS). Hij maakte er zich gisteren behoorlijk druk over dat hij donderdag zogezegd dronken op het spreekgestoelte van de Senaat zou zijn verschenen. 'Dit is pertinent onwaar', liet zijn woordvoerder met een diepe zucht weten. 'Dit moet stoppen, het is genoeg geweest. Als de heren senatoren aanstoot namen aan zijn gedrag, hadden ze maar moeten interpelleren. Dat is niet gebeurd."

CD&V-senator Nahima Lanjri meent ook dat Daerden niet dronken was. 'Hij gedraagt zich wel vaker zo, ook in de commissie, waar hij alleen maar koffie drinkt. Hij is er fier op dat hij taallessen Nederlands volgt en dit is zijn manier om dat te tonen. We hebben allemaal genoten van zijn optreden en niemand heeft er een opmerking over gemaakt. Die man zijn manier van spreken is nu eenmaal lachwekkend. Hij wist wat hij deed. Wie dronken is weet dat doorgaans niet.' "

Laatst gewijzigd door system : 9 januari 2010 om 19:24.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 19:28   #202
born2bewild
Banneling

Standaard

als hij niet zat wat is het nog erger
bah, weg met die man
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 19:30   #203
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wie zegt nu dat Daerden dronken was?

CD&V-senator Nahima Lanjri meent ook dat Daerden niet dronken was. 'Hij gedraagt zich wel vaker zo, ook in de commissie, waar hij alleen maar koffie drinkt. Hij is er fier op dat hij taallessen Nederlands volgt en dit is zijn manier om dat te tonen. We hebben allemaal genoten van zijn optreden en niemand heeft er een opmerking over gemaakt. Die man zijn manier van spreken is nu eenmaal lachwekkend. Hij wist wat hij deed. Wie dronken is weet dat doorgaans niet.' "
Alsof dronkenschap zo binair is: je bent nuchter of je bent dronken en weet niet meer wat je doet. De meeste mensen spreken al lang voordat zij echt niet meer weten wat ze doen met een dubbele tong. Wat we hier zien is een mooi staaltje van het proberen bedekken van iemand zijn probleem. Mij niet gelaten als die kerel niet verantwoordelijk zou zijn voor het plan voor de pensioenen. Mogen we verwachten van een verantwoordelijke minister dat hij kan rapporteren zonder dat het een klucht wordt?

De hele taalkwestie is trouwens irrelevant, want ook in het Frans lalt hij erop los. Als Lanjri zo naïef wil zijn te denken dat iemand die tijdens een vergadering alleen koffie drinkt, dan ook automatisch nuchter is, dan is dat haar probleem.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 19:34   #204
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Alsof dronkenschap zo binair is: je bent nuchter of je bent dronken en weet niet meer wat je doet. De meeste mensen spreken al lang voordat zij echt niet meer weten wat ze doen met een dubbele tong. Wat we hier zien is een mooi staaltje van het proberen bedekken van iemand zijn probleem. Mij niet gelaten als die kerel niet verantwoordelijk zou zijn voor het plan voor de pensioenen. Mogen we verwachten van een verantwoordelijke minister dat hij kan rapporteren zonder dat het een klucht wordt?

De hele taalkwestie is trouwens irrelevant, want ook in het Frans lalt hij erop los. Als Lanjri zo naïef wil zijn te denken dat iemand die tijdens een vergadering alleen koffie drinkt, dan ook automatisch nuchter is, dan is dat haar probleem.
Ik vemoed nochtans dat de senator een betere kijk heeft op Daerden dan uw pseudo-wijsheden.

Laatst gewijzigd door system : 9 januari 2010 om 19:35.
Oud 9 januari 2010, 19:40   #205
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik vemoed nochtans dat de senator een betere kijk heeft op Daerden dan uw pseudo-wijsheden.
Waarschijnlijk is het daarom dat twee andere senatoren (waaronder een andere CD&V'er) zonet op het journaal kwamen vertellen dat hij dronken was.

'Hij gedraagt zich wel vaker zo, ook in de commissie, waar hij alleen maar koffie drinkt. Hij is er fier op dat hij taallessen Nederlands volgt en dit is zijn manier om dat te tonen. We hebben allemaal genoten van zijn optreden en niemand heeft er een opmerking over gemaakt. Die man zijn manier van spreken is nu eenmaal lachwekkend. Hij wist wat hij deed. Wie dronken is weet dat doorgaans niet.'

Over pseudo-wijsheden gesproken.
Oud 9 januari 2010, 19:41   #206
born2bewild
Banneling

Standaard

tijd voor een ademtesten in de senaat, met aangepaste boete
Oud 9 januari 2010, 19:44   #207
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
tijd voor een ademtesten in de senaat, met aangepaste boete
Daerden heeft genoeg gezopen en alcohol in zijn bloed zodat dronken zijn een permanente conditie is geworden
Oud 9 januari 2010, 19:44   #208
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Bij ons dronken op het werk = C4
Oud 9 januari 2010, 19:44   #209
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk is het daarom dat twee andere senatoren (waaronder een andere CD&V'er) zonet op het journaal kwamen vertellen dat hij dronken was.

'Hij gedraagt zich wel vaker zo, ook in de commissie, waar hij alleen maar koffie drinkt. Hij is er fier op dat hij taallessen Nederlands volgt en dit is zijn manier om dat te tonen. We hebben allemaal genoten van zijn optreden en niemand heeft er een opmerking over gemaakt. Die man zijn manier van spreken is nu eenmaal lachwekkend. Hij wist wat hij deed. Wie dronken is weet dat doorgaans niet.'

Over pseudo-wijsheden gesproken.
Dan is er één die de waarheid niet spreekt.

Dienen mens op het journaal meende te moeten zeggen dat Daerden dronken was op basis van zijn persoonlijke inschatting.

De andere senator stelt gewoon vast dat Daerden niet dronken was omdat dit zijn manier van doen is. Zij weet dit dus uit ervaring.

En inderdaad, indien Daerden zich ook zo gedraagt en op zulke manier spreekt in een of andere commissie terwijl hij slechts koffie drinkt, dan weten we onmiddellijk wie hier de waarheid niet spreekt. Dat is nogal wiedes.

Laatst gewijzigd door system : 9 januari 2010 om 19:46.
Oud 9 januari 2010, 19:47   #210
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De Crem subsidieert zichzelf met snoepreisjes naan NY, om zich daar schandelijk te misdragen.
Dixit de gesubsidieerde media. Nu, er zal natuurlijk wel wat van waar zijn.
Maar van heel veel andere politiekers zal er ook wel wat van waar zijn, en daar horen we een stuk minder van. Allé van Daerden horen we het nu wel.
Meer nog, zien we het zelfs.
Citaat:
Overal waar de overheid de mensen aanzette om hun pensioenspaarspotje naar de beurzen te dragen, daar is de toestand nog veel dramatischer. Die vergissing hebben we in België niet gemaakt. Nederland wel. Ik herhaal, you ain't seen nothing yet. De beurzen zijn kunstmatig opgeblazen onder regie van de centrale banken.
Nederland staat er op pensioengebied veel beter voor dan Belgie. Het geld dat daar in pensioenfondsen steekt, is wel een stuk groter dan het Belgische zilverfonds. Komt daarbij dat de Nederlander langer werkt dan de Belg, dat er minder werklozen zjn, dat er minder staatspensioenen moeten uitbetaald worden...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 19:52   #211
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dienen mens op het journaal meende te moeten zeggen dat Daerden dronken was op basis van zijn persoonlijke inschatting.

De andere senator stelt gewoon vast dat Daerden niet dronken was omdat dit zijn manier van doen is. Zij weet dit dus uit ervaring.

En inderdaad, indien Daerden zich ook zo gedraagt en op zulke manier spreekt in een of andere commissie terwijl hij slechts koffie drinkt, dan weten we onmiddellijk wie hier de waarheid niet spreekt. Dat is nogal wiedes.
Ik drink mij lazerus, ik ga naar een vergadering, ik drink koffie, ik heb niet gedronken volgens degenen die in de vergadering zaten.

Zwak, zeer zwak.
Oud 9 januari 2010, 19:54   #212
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik drink mij lazerus, ik ga naar een vergadering, ik drink koffie, ik heb niet gedronken volgens degenen die in de vergadering zaten.
Zwak, zeer zwak.
Dat is larie. Als u zich lazarus hebt gedronken en u drinkt vervolgens koffie, dan moet u toch niet denken dat men niet merkt dat u gedronken heeft.Zo gemakkelijk gaat het allemaal niet. En zelfs als zou u dat één keer lukken, u zou vroeg of laat door de mand vallen.

Laatst gewijzigd door system : 9 januari 2010 om 19:55.
Oud 9 januari 2010, 19:56   #213
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is larie. Als u zich lazarus hebt gedronken en u drinkt vervolgens koffie, dan moet u toch niet denken dat men niet merkt dat u gedronken heeft.Zo gemakkelijk gaat het allemaal niet. En zelfs als zou u dat één keer lukken, u zou vroeg of laat door de mand vallen.
klopt als een bus.
Iedereen met 1 gram verstand tussen zijn 2 oren heeft dit dan ook gemerkt bij dhr. daerden.
Oud 9 januari 2010, 19:58   #214
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
2010 is nog maar net begonnen en Daerden heeft al de hoofdvogel geschoten om in Geert Hoste zijn show op nr 1 te staan. Prins Filip ,Fabiola en Laurent zullen nu wel van heeeeeeel ver moeten komen.
Maar ze zijn er al mee bezig. Fabiola is zogenaamd weeral met de dood bedreigd
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 19:59   #215
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is toch de verschoning die aangevoerd wordt. Niet ik zeg dit, de senator Lanjri zegt dit.

Ik wil gewoon aantonen dat het larie en apekool is hetgeen die bewuste senator zegt.
Oud 9 januari 2010, 20:00   #216
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
klopt als een bus.
Iedereen met 1 gram verstand tussen zijn 2 oren heeft dit dan ook gemerkt bij dhr. daerden.
Awel dat bedoel ik net. De verdediging door Lanjri trekt op niets.
Oud 9 januari 2010, 20:06   #217
Steve_M

Standaard

Citaat:

Oh ok, je wil gewoon niet op een redelijke manier discussiëren. Zeg dat dan meteen, dat bespaart mij moeite. Jij en Lanjri hebben gelijk, alle anderen hebben het mis, lang leve Daerden!

PS: "dienen mens" is ook senator en heeft dus evenzeer ervaring met Daerden. Tenzij Lanjri hem heeft laten blazen is haar "ervaring" ook niet meer dan een persoonlijke inschatting. Dit geheel terzijde.
Oud 9 januari 2010, 20:11   #218
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

ik zou niet zeggen dat hij dronken is. Maar men heeft wel gelijk door te zeggen dat dit eigenlijk niet door de beugel kan. Voor zoeits vragen ze de meeting te verlaten in bedrijven
Oud 9 januari 2010, 20:12   #219
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Misschien is dat Daerdens manier van doen omdat hij al dertig jaar dronken is. Zo gaat dat met alcoholisten.
Oud 9 januari 2010, 20:13   #220
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduw Bekijk bericht
Misschien is dat Daerdens manier van doen omdat hij al dertig jaar dronken is. Zo gaat dat met alcoholisten.
hij had zeker 7 promille bloed in zijn alcohol
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be