![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Geen enkele mens maar ook geen enkele mens laat zijn verworven recht links liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
Het spijt mij, maar ik kan het hier niet mee eens zijn. Elke militaire staatsgreep in Turkije is een zware stap achteruit geweest. Onderdrukking door een militair regime is niet leuker dan onderdrukking door een fundamentalistisch regime. De greep van het leger zadelt Turkije trouwens ook op met een serieuze economische handicap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Enfin, we gaan hier nog altijd voorbij aan het voornaamste feit waarom Turkije niet in de EU moet: het land ligt NIET in Europa (tenzij voor een héééééééél klein stukje)
![]() |
#208 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik sta volledig 100 procent achter u vlaamse patriot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Burger
|
![]() @Red Beret: Akkoord dat Wikipedia niet de beste bron is. Doch het blijft peer reviewed dus er staan vaak rake dingen in. En het is niet omdat ik Vlaming ben dat iemand uit Nederland niet meer over de Vlaamse geschiedenis kan weten dan ik. Hetzelfde geldt voor Turken.
Laten we even naar een andere bron kijken: http://www.consortiumnews.com/2008/012408a.html. Speciaal voor u: een stukje speciaal aan de Grijze Wolven gewijd getiteld 'Grey Wolves Terror'. @Jozef: Ik begrijp dat u het idee van een staat die in check wordt gehouden door een leger niet aantrekkelijk vindt: ik evenmin. Echter, zoals ik al zei, is het een lesser evil. Kiezen tussen de griep en de cholera. Elke staatsgreep in Turkije is met gegronde reden ondernomen en niet lichtzinnig. Zelfs na de islamistische hervormingen van Erdogan en Gül en schofferingen naar het leger toe (stond een tijdje geleden in DM en DS) met zelfs officieren die gedagvaard werden, grijpt het leger nog altijd niet in. Alleen als het de spuigaten uit loopt. Ik kan mij gerust voorstellen dat staatsgrepen economische schade aanrichten, maar die schade is niets vergeleken met de repercussies die zouden volgen als Turkije een tweede Iran wordt met zijn eigen Islamitische Revolutie. Bovendien moeten we even opmerken dat het geen 'militair regime' is, anders zou Erdogan nooit aan de macht zijn. Er zijn democratische verkiezingen en de politiek haalt zelfs actief uit naar het leger (zoals ik reeds stipuleerde). Het leger is gwn een noodzakelijke factor bij de checks en balances die Turkije behoedt voor religieus extremisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
|
![]() [quote=Remofski;4569198@Jozef: Ik begrijp dat u het idee van een staat die in check wordt gehouden door een leger niet aantrekkelijk vindt: ik evenmin. Echter, zoals ik al zei, is het een lesser evil. Kiezen tussen de griep en de cholera. Elke staatsgreep in Turkije is met gegronde reden ondernomen en niet lichtzinnig.
Zelfs na de islamistische hervormingen van Erdogan en Gül en schofferingen naar het leger toe (stond een tijdje geleden in DM en DS) met zelfs officieren die gedagvaard werden, grijpt het leger nog altijd niet in. Alleen als het de spuigaten uit loopt. Ik kan mij gerust voorstellen dat staatsgrepen economische schade aanrichten, maar die schade is niets vergeleken met de repercussies die zouden volgen als Turkije een tweede Iran wordt met zijn eigen Islamitische Revolutie. Bovendien moeten we even opmerken dat het geen 'militair regime' is, anders zou Erdogan nooit aan de macht zijn. Er zijn democratische verkiezingen en de politiek haalt zelfs actief uit naar het leger (zoals ik reeds stipuleerde). Het leger is gwn een noodzakelijke factor bij de checks en balances die Turkije behoedt voor religieus extremisme.[/QUOTE] Het leger is in Turkije ook een factor van extremisme. En de economische schade is permanent door het feit dat het leger zijn budget, zijn bedrijfjes, enz. buiten het staatsbudget houdt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Geografie is niet meer dan een wake-up call om ongebreideld expansionisme eventjes in perspectief te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En ik blijf erbij: �*lles (ook de economie en de pure nastreving van de democratie) is ondergeschikt aan het gevaar van een theocratisch Turkije. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Burger
|
![]() @Red Beret: MHP is quasi synoniem voor de Grijze Wolven. Niet intellectueel oneerlijk gaan doen. U h�*d het daarnet trouwens over de GW, u bent nu degene die met MHP afkomt.
@Jozef: Ik zou Australië ook niet toelaten. Het was dan ook een boutade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Partijlid
|
![]() Heb ik soms gezegd dat het grieks cypriotische gedeelte van cyprus soms niet lid is van de eu?Kun je soms niet lezen? Lees eens het bericht van vlaamse p. of begrijp je het niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
|
![]() Zijn anti-democratische visie op de Turkse staat en samenleving; zijn volslagen onverdraagzaamheid tegenover culturele diversiteit; zijn aggressieve politiek ten aanzien van buurlanden; zijn uitgesproken economische en corporatistische zelfbediening (zagen we vroeger ook in Latijns-Amerikaanse militaire regimes).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
|
![]() Citaat:
Heel Cyprus is lid. Alleen is een deel van dat EU-grondgebied militair bezet doior Turkije. |
|
![]() |
![]() |