![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kan nog altijd maar niet begrijpen waarom creatie en evolutie niet hand in hand kunnen gaan.
Het universum is toch geëvolueerd om U en mij te scheppen, niet waar?
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 6 februari 2010 om 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noah had trouwens een grote familie die meeging. Alleen zou hij de Ark trouwens nooit gebouwd gekregen hebben (een paar duizend boomstammen doe je niet alleen om op een paar jaar). Laatst gewijzigd door fonne : 6 februari 2010 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Earth is the arc
![]() |
#205 |
Minister
|
![]() Je hebt inzicht
![]() Het metaforisch karakter van de zaak wordt te vaak genegeerd.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 6 februari 2010 om 23:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#207 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het probleem met die metaforen is dat ze dwaalsporen zaaien. Wat hoogtwss de bedoeling was van de uitgevers. Echter maakt dat een mens als mij al te dikwijls nieuwsgierig naar meer, ... Er is zoveel uit de bijbel dat ik probeer te plaatsen in de juiste context. But it's hard. Nu mag de bijbel op veel vlakken "bullshit" lijken... het is wel een historisch gecensureerd archief.
![]() |
![]() |
#208 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het een sluit het ander niet echt uit.
![]() |
![]() |
#209 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb overigens ook die fout gecorrigeerd lol (schapen/Scheppen)
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel mij eerst eens waar er in de bijbel staat dat er geen enkel dier is doodgegaan? En waarom zou jij er van het reine vee zeven hebben meegenomen in plaats van een paar? Toch om het risico te verkleinen. Ik denk dat Noah al veel meer over biologie wist dan jij! Laatst gewijzigd door fonne : 6 februari 2010 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoelt ge deze ark? conspiracyarchive NewAge Earth_Charter_Ark.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heel wat verhalen die we vandaag, in weet ik veel welke vorm, moeten lezen werden tot pakweg 100J geleden echt wel heel letterlijk gezien. de bijbel is, net als de koran, voor heel wat gelovigen in onderontwikkelde gebieden tot op de dag van vandaag het letterlijke onveranderlijke woord van de enige echte juiste rechtvaardige god. volgens mensen als fonne moeten we vandaag vanalles lezen wat er simpelweg niet staat. zo hebt ge natuurlijk altijd gelijk. Wat er dan, volgens mensen als fonne, staat zou ik blind moeten aanvaarden? ik zou mijn rede opzij moeten zetten voor een aaneenschakeling van totaal mislukte drogredeneringen? Crea-idioten verwerpen evolutie maar op vlak van bvb de zondvloed komen ze plots af met een soort van turbo-microgolf-op-lichtsnelheid-evolutie. ooit gelezen dat er maar 2 poezen op dat bootje waren en daaruit zijn op een paar eeuwen tijd alle katachtigen over heel de wereld uit voortgekomen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
Het is al onmogelijk om van alle dieren er 2 mee te nemen op zo een klein vlot, laat staan meerdere. Je schreef al eerder dat je beseft dat het niet letterlijk moet genomen worden, dus stop met trollen ![]()
![]() |
![]() |
#214 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#215 | ||
|
![]() Citaat:
Fonne gelooft dat zelf ook niet hoor (zie eerder post van hem). Hij vindt het gewoon leuk om je te laten gaan. Citaat:
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 7 februari 2010 om 00:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Maar voor de rest is de Bijbel dus inderdaad wat je zegt: "het letterlijke onveranderlijke woord van de enige echte juiste rechtvaardige god.". Alleen moet je dat "letterlijk" niet zo letterlijk nemen. Elk verhaal heeft zijn feiten, zijn kultuur-historische achtergrond en zijn bedoeling. Uiteindelijk gaat het geloof in de eerste plaats om die bedoeling, de boodschap die de verteller wil doorgeven. Maar vaak gebeurt dat dus wel degelijk aan de hand van concrete verifieerbare feiten, of in de vorm van verhalen die plaatsbaar zijn in een bepaalde kultuur-historische achtergrond. Wat niet betekent dat je elk woord dat in de Bijbel staat nu plots letterlijk moet gaan nemen. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |