![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
X = Huis brandt af P(X) = 1/100 1 - P(X) = 99/100 Nutswaarde (brandverzekering) = 1/100 * (waarde van je huis) - 99/100 * (kost van de brandverzekering) Als dit dan groter is dan 0 verhoog je je individueel nut door een brandverzekering te nemen. Deze illustratie maar om je aan te tonen dat je wel degelijk er goed aan doet om die verzekering te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier ....
( in België ) denk ik vooral aan de vrijmaking van de energiemarkt. Dat is er zeker niet goedkoper of efficiënter op geworden. Uiteraard is het moeilijk vergelijkbaar omdat de energieprijzen de laatste jaren nu eenmaal de pan uitswingen en je het toch ook een aantal jaren moet geven alvorens je die oefening überhaupt kan maken. Maar ook in tal van andere landen lijkt privatiseren niet altijd hét heilmiddel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry als je dit tegen de borst stoot, maar dit argument dat de beurs niet toegankelijk is voor noobs gaat niet op. De beurs is, bij mijn weten, de meest toegankelijke plaats ter wereld waar je geld kan verdienen. Ik kan mij alleszins geen enkele andere plaats bedenken waar iedereen zo gelijk wordt behandeld en de kansen zo gelijk zijn verdeeld voor iedereen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan begrijpen dat je mijn post verdacht vindt, maar is ons huidig systeem dan zo eerlijk? Er wordt hier jaar en dag geld afgenomen van mensen die veel verdienen en systematisch geld gegeven aan mensen die niets doen. Je kan hier letterlijk bij een psychiater je beklag gaan doen en dan op een ziekenkas gaan staan er royale lonen optrekken, waarvoor anderen wel moeten gaan werken. Ik vind dat er hier op ethisch vlak een geurtje aan zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en ge kunt uw beklag bij uwe psychiater zo veel gaan doen als ge wilt, als de adviserende geneesheer niet mee wil zijt ge er vet mee.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede : moest dat het geval zijn kan je toch nog steeds privatiseren ? Ten derde : spreek jij over geen geld meer voor de ziekenkas_ en dat noem jij dan onethisch_ terwijl je net de hele zaak wilt privatiseren ... dan gaat het toch alleen maar om je eigen zakken ? Ja, we blijkbaar een verschillende opvatting over het begrip onethisch. Maar dat wisten we al van elkaar ![]() Citaat:
Al moet ge daar natuurlijk ook een kanttekening bij plaatsen. 1) Iemand op ziekenkas is niet noodzakelijkerwijs iemand die niet zelf kan bijdragen aan die ziekenkas en aan de economie. Smijt die mensen er nu af of maak het hun onmogelijk om nog toegang te krijgen tot bepaalde medische zorgen die ze nodig ( laas : om te functioneren ) hebben en die groep gaat ook niet meer aan den bak geraken en dus ook niet meer inbrengen. 2) Moest er geen ziekenkas zijn, zoals we die kennen, en moest er dus geen of minder gebruik gemaakt worden van medische voorzieningen dan gaat er een heel pak van die zorgsector inkrimpen. Weer zoveel werklozen erbij ... die zonder uitkeringen ( dat wil je toch ook schrappen dacht ik ) ook onder de brug mogen gaan slapen naast hun voormalige cliënten. Dus inzake economie klopt dat verhaal van je niet helemaal. Citaat:
Vanuit zuiver economisch oogpunt kunnen we best ook gelijk iedereen die medisch werkonbekwaam is of minder presteert (kosten baten analyse dringt zich dan op of het wel nuttig is een aantal zorgen toe te dienen ) best maar afschieten en de overschot van de medici omscholen tot wat anders Laatst gewijzigd door praha : 25 juni 2010 om 11:42. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is uw goed recht.
Citaat:
Citaat:
Past dit wel binnen uw ethisch kader? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen klopt er geen zak van. En lag het ook niet in mijn bedoeling de Waalse manier van handelen op die wijze te verdedigen.... want op dat ene puntje na is dat Waalse systeem op verschillende vlakken zeker te bekritiseren Het was dus een loutere reactie ... niet meer dan dat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nu eenmaal eigen aan zo'n systeem.... je betaalt jarenlang torenhoge bijdragen voor iets wat je niet nodig hebt en komt tot de conclusie dat je makkelijk dat ene euveltje zelf had kunnen betalen en nog overhoudt ook moest ge die premie nooit betalen. Tot het zich eens voordoet natuurlijk dat het anders uitdraait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grappige eraan is dat zelfs vanuit dat kil economisch standpunt alleen die redenering van hem ook niet klopt. Als je enkel bezorgt bent voor de economie ( lees je eigen zak ) dan zou je je moeten realiseren dat die gedoemd is te groeien door steeds meer afzet. Ik zie niet in hoe er meer afzet zou zijn als je een groot aantal consumenten uitsluit. Gaan het resterende gedeelte dan preventief tandvullingen laten plaatsen teneinde de tandartsen van werk en inkomen te voorzien ? Of gaan de happy-few vlug massaal kinderen kweken ( eventueel adopteren ) terwijl de laatste ongelukkigen in de goot creperen ? Dat heeft in principe niks te maken met het aanschroeven van de economie en alles met zuiver eigenbelang. Laatst gewijzigd door praha : 25 juni 2010 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
daar zit nog steeds een serieus geurtje aan
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over uw puntjes: 1) We zitten hier in België tot aan onze nek in de schulden 2) Dus de privé mag de miserie komen oplossen als de boel failliet is? Wil je dit nu zeggen? Citaat:
Citaat:
Volgens mij geef je ze dan net een incentive om te gaan werken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't blijft wel een simplistische benadering ... brandschade houdt meer in dan alleen een volledig huis dat eraan gaat. Kijk, je kan hier natuurlijk oneindig discussiëren en alles hangt af van de zienswijze. Het idee op zich van privatiseren is niet slecht en het geeft mensen inderdaad de mogelijkheid en vrijheid om zelf die balans op te maken. Diegenen die dat niet willen moeten dat dan maar zelf realiseren en achteraf niet komen bleiten.... best bij akte en na verschillende verplichte infosessies vastleggen dan wel ...een heleboel realiseert zich waarschijnlijk niet wat de consequenties ervan zijn of kunnen niet eens zo'n balans voor zichzelf opmaken. Allen ben je d'r bitter weinig mee als je tot een conclusie komt dat je maar beter een verzekering neemt maar ze gewoonweg niet meer kan betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik pleit om de hele zooi anders aan te gaan pakken, ja. Ga zuiniger om met die uitkeringen, en geef niet aan de eerste de beste manisch depressieveling het recht om levenslang hoge uitkeringen te ontvangen en een kostenpost te worden voor de maatschappij, maar verander jezelf in een opbrengst voor de maatschappij en jezelf. Dit zal wel niet zo simpel zijn als gewoon naar huis wandelen met je uitkering, maar dat moet het ook niet zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb gezegd dat het moeilijker is te 'spelen'.... met een zeer beperkt bedrag kan je haast niet daytraden bovendien heb je de tijd en mogelijkheden niet want het is alles behalve je broodwinning en dus kunt ge ook niet de hele dag zitten te wachten op het juiste moment. Vandaar dat ik zei MT en LT eerder Citaat:
Wat ik zei is dat je als meer kapitaalkrachtige méér opportuniteiten krijgt dan wanneer je minder kapitaalkrachtig bent. Bij binck bv kom je met een lijn van 500 € niet uit de kosten alvorens dat aandeel zowat 3 % naar boven gaat... wil je er dan nog % redelijk wat aan hebben mag je toch op zo'n 4% variatie rekenen. Okay die variaties zijn er zeker ( markt is erg volatile ) ... maar als ge d'r 5000 op diezelfde lijn kunt zetten dan is het stukken makkelijker Je weet toch ook goed genoeg dat de grotere mannen de zaak laten swingen en bent toch bekent met shuffle-praktijken Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 25 juni 2010 om 12:32. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Ik zou me in de eerste plaats meer zorgen maken om de groei van de economie, en geen bizarre theoriëen naar voren halen over wat er zou kunnen gebeuren als we plots met een supergroei geconfronteerd worden 3) Ook uw laatste zin slaat nergens op. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |