Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2010, 18:08   #201
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; dat is niet de vraag; wel een mooie poging om de focus te verleggen.
Gelukkig doet u dat nooit; pogen de focus te verleggen.

Citaat:
Wanneer de politie alcoholcontroles houdt; doorzoeken ze de auto niet naar wapens en drugs.
Wanneer de politie identiteitscontroles houdt; fouilleren ze niet op zoek naar wapens en drugs.
Wanneer de politie alcoholcontroles houdt, betekent dat niet dat zij andere politietaken naast zich neer legt.
Wanneer de politie identiteitscontroles houdt, betekent dat niet dat zij andere politietaken naast zich neer legt.

Citaat:
I rest my case.
"Ik denk niet dat je alcoholcontroles bedoelde.
Die verboden wapens vind je door identiteitscontroles?, of welke controle had jij in gedachten? Toch een alcoholcontrole op zoek naar wapens."
Zoals hierboven al gezegd is, gaat de politie tijdens het houden van alcohol-, identiteits- of wat voor controles dan ook gewoon door met de rest van haar taken.
Klopt er iets niet of is er reden aan te nemen dat er iets niet klopt, kan de politie rustig op zoek gaan naar wapens tijdens een alcoholcontrole bijvoorbeeld.

Anders gezegd, als u tijdens een alcoholcontrole geen geldig rijbewijs kunt overleggen, dan hangt u. En reken maar dat de politie dan op zoek gaat naar andere zaken die niet kloppen, dus kofferbak auto openmaken en controleren op wapens, smokkelwaar, weetikwat.
Evenzo hangt u wanneer u tijdens een identiteitscontrole dronken op straat rondloopt. Dan is de kans ook bijzonder groot dat u gefouilleerd wordt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 18:16   #202
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar was dat?
Aan de grens met Spanje ten tijde van de aanslagen van de ETA?
Alcoholcontrole waar tevens op wapens en andere zaken werd gezocht: 's nachts op de A2 in Nederland, ergens tussen Amsterdam en Utrecht. Elke persoon en elke auto werd op van alles en nog wat gecontroleerd voor, tijdens, en na het blazen.

Identiteitscontrole waar ik tevens werd gefouilleerd (nog afgezien van elke keer dat ik het vliegtuig nam): Op de metro van Amsterdam Centraal naar de Bijlmer (zeg maar het Molenbeek van Amsterdam). Dus ja, zeer begrijpelijk.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 15 juli 2010 om 18:16.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 18:37   #203
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Alcoholcontrole waar tevens op wapens en andere zaken werd gezocht: 's nachts op de A2 in Nederland, ergens tussen Amsterdam en Utrecht. Elke persoon en elke auto werd op van alles en nog wat gecontroleerd voor, tijdens, en na het blazen.

Identiteitscontrole waar ik tevens werd gefouilleerd (nog afgezien van elke keer dat ik het vliegtuig nam): Op de metro van Amsterdam Centraal naar de Bijlmer (zeg maar het Molenbeek van Amsterdam). Dus ja, zeer begrijpelijk.
Ik dacht al dat je ervaring niet België betrof.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 18:44   #204
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht al dat je ervaring niet België betrof.
Ja, dat verklaart alles, het is het "buitenland"!
Totaal niet te vergelijken want....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 18:46   #205
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Gelukkig doet u dat nooit; pogen de focus te verleggen.
Dat is juist.

Citaat:
Wanneer de politie alcoholcontroles houdt, betekent dat niet dat zij andere politietaken naast zich neer legt.
Wanneer de politie identiteitscontroles houdt, betekent dat niet dat zij andere politietaken naast zich neer legt.
Neen; dat betekent niet dat ze haar andere politietaken naast zich neerlegt.
Wanneer je een wapen of drugs onder hun neus duwt zullen ze daar inderdaad adequaat op reageren.
Maar dit doet niets af van
"Wanneer de politie alcoholcontroles houdt; doorzoeken ze de auto niet naar wapens en drugs.
Wanneer de politie identiteitscontroles houdt; fouilleren ze niet op zoek naar wapens en drugs."

Citaat:
Zoals hierboven al gezegd is, gaat de politie tijdens het houden van alcohol-, identiteits- of wat voor controles dan ook gewoon door met de rest van haar taken.
Klopt er iets niet of is er reden aan te nemen dat er iets niet klopt, kan de politie rustig op zoek gaan naar wapens tijdens een alcoholcontrole bijvoorbeeld.
Wanneer klopt er iets niet?

Citaat:
Anders gezegd, als u tijdens een alcoholcontrole geen geldig rijbewijs kunt overleggen, dan hangt u. En reken maar dat de politie dan op zoek gaat naar andere zaken die niet kloppen, dus kofferbak auto openmaken en controleren op wapens, smokkelwaar, weetikwat.
Bij een alcoholcontrole wordt altijd het rijbewijs en identiteitskaart gevraagd; en moet je blazen. Dat is het.
Als je geen rijbewijs hebt; gaan ze je andere papieren vragen; maar ze gaan je auto niet doorzoeken.
Citaat:
Evenzo hangt u wanneer u tijdens een identiteitscontrole dronken op straat rondloopt. Dan is de kans ook bijzonder groot dat u gefouilleerd wordt.
De politie denkt dus dat een dealer, een "wapenhandelaar" of een overvaller dronken rondloopt. Nu nog beter!

Ik blijf erbij (kwestie van de focus niet te verleggen)
Met identiteitscontroles (selectief volgens afkomst) zal de politie geen misdaden oplossen of voorkomen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 20:21   #206
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je geen rijbewijs hebt; gaan ze je andere papieren vragen; maar ze gaan je auto niet doorzoeken.
Dan vraag ik mij toch waarom ze dat bij mij enkele jaren geleden wel deden toen ik mijn portefeuille was vergeten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2010, 20:51   #207
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door Teringtubbie
Hieruit blijkt dat marokanen veel socialer zijn in de omgang.

Klopt, zolang dat ze kunnen binnenrijven en gelijk krijgen.

Bekendheid bij de Politie is vermoedelijk te wijten aan hun 'roof' gewoonten.
Je hebt toch geen schrik van domme generalizaties?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be