![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 27 juli 2010 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik snap overigens niet wat bepaalde vlamingen tegen een moskee hebben. De islamburgers in dit land hebben recht op hun gebedshuis of gaan ze daar nu ook al in belemmerd worden?
Binnen de Europese Islam worden de moskeeën vaak aangepast aan de niet-islamitische omgeving. Men spreekt vaak niet meer over een moskee maar over een cultureel centrum. De moskee is vaak ook meer een ontmoetingsplaats. De moskee wordt ook al lang niet meer gedomineerd door de 1e moslim generatie maar vaak worden de ruimtes opgeëist door de jongeren en vrouwen. Wij (vrouwen) geven vaak lezingen in de moskee, organiseren debatten, geven bijlessen aan kinderen met een taalachterstand, onderwijzen de de arabische en nederlandse taal aan vrouwen.. Voor mij is de moskee meer dan een gebedsplaats. Wat is een 'moskee' eigenlijk.. Elke ruimte waar moslims samenkomen om te bidden is een moskee. De moskee heeft in de eerste plaats een religieuze functie, men gaat naar de moskee om de rituele dagelijkse gebeden uit te voeren. Men schenkt aandacht aan het vrijdag gebed en de preek die dan wordt gehouden, feestgebeden aan het begin en tijdens de Ramadan. Men geeft ook arabische - en koran lessen aan de kinderen (religieus opvoedende functie). Buiten deze primaire functies worden er tegenwoordig ook sport-en vrijetijdsactiviteiten gepland, huiswerkklassen, computer - en taalles.. En zo kan ik nog even doorgaan, ik denk dat het een islambasher vaak ontgaat wat een 'moskee' nu eigenlijk inhoudt en wat er nu werkelijk binnen de 4 muren gebeurd..
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
|
![]() Er staat een '?'
Ik heb het nooit gehad over salonmoslims. Ik stelde me gewoon even de vraag wat nu eigenlijk 'een salonmoslim' is. Ik ben dan ook tegen de benaming 'salonmoslim'.
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Manneke, ik ben er niet over begonnen. Ik stelde gewoon een paar vragen die overigens niet voor jou bestemd waren.
Btw: Ik heb leren lezen op een katholieke school en niet in de moskee ![]()
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 27 juli 2010 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Jawel: ze bidden niet, ze vasten niet, bla bla. Daar doel jij op natuurlijk, deze trezebees heeft u al langer dan vandaag door.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 27 juli 2010 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Wat jij vrijwillige segregatie noemt is een normaal sociaal weefsel; dat vind je terug in alle delen van de wereld en is alleen maar aan te moedigen.
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Parlementslid
|
![]() Is het niet net kenmerkend voor een totalitaire staat dat alles geregeld wordt door een centraal gezag. Zijn sociale activiteiten daden van segregatie? Ik heb al aangehaald dat een moskee open staat voor iedereen, onlangs was er een spreekgroep/workshop van kinderen met leerkrachten en iemand van het clb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat echt? Mag ik daar als niet Moslim binnenlopen, mits ik mijn schoenen uitdoe veronderstel ik? Geen secteachtig gedoe dus?
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 juli 2010 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
|
![]() Mensen zullen zich altijd verenigen langsheen religieuze, sociale of culturele breuklijnen. Tenzij je voor een communistische samenleving bent waarin iedereen bij dezelfde organisaties moet aangesloten zijn, in het belang van het moederland. Maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Mijn niet-islamitische vriendinnen gaan soms mee naar de moskee hoor. Vaak organiseren we samen debatten en dan is het maar logisch dat we afspreken in de moskee om alles te bespreken (locatie, wanneer, hoe, wat, ..)
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 27 juli 2010 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
|
![]() Ik vermoed dat ik als linkse belgicist weinig welkom ben bij het VNJ. En van de scouts kan ik uit eigen ervaring zeggen dat je vanaf een bepaalde leeftijd simpelweg wordt buitengekeken als je kiest voor een vrijzinnige levensstijl.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of is het zo dat over werkelijk élke activiteit per sé een islamitisch sausje moet worden gegoten - voor en door islamieten uiteraard, en met zo weinig mogelijk of het liefst helemaal geen inmenging van, en omgang met kafir? Want daar heeft het namelijk wel op zijn minst alle schijn van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Parlementslid
|
![]() De grote moskee van Brussel, als je een rondleiding wilt kun je best even bellen
|
![]() |
![]() |