![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleen maar als het werk niet tussen maandag en zaterdag kan. Dan doen we het op een zondag. Niet voor de fun onnozele, maar omdat het niet anders kan! Omdat de mensen voor wie wij op zondag opdraaien de maandag zouden kunnen verder doen. Begin je het eindelijk te snappen?
|
|
|
|
#202 |
|
Europees Commissaris
|
Ikzelf heb vroeger veel weekendwerk gedaan (vrijwillige basis) en ik kan zeggen dat de meeste sectoren niet in het weekend werken. De Horeca is een uitzondering en bepaalde sectoren staan bekend om hun weekendwerk zoals de zorgsector, winkelsector (zaterdags) en andere sectoren maar een fabriek of kantoor zal niet open zijn in het weekend.
|
|
|
|
|
|
#203 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat schiet er nog over? De dagen dat zij eens sluiten, dan worden die noodzakelijke herstellingen gedaan omdat ze 's anderendaags opnieuw bereikbaar zouden zijn voor hun cliënteel. Als we dan zo een werk plannen en iedereen geeft zijn goedkeuring dat ze "zeker" op post zullen zijn om dan nadien vast te stellen dat een terrasje die dag toch wat aantrekkelijk was....dan is ontslag het enige wat nog rest. Goede afspraken maken goede vrienden. En goede vrienden komen hun afspraken na.
|
|
|
|
#205 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De dag dat jij op zondag eens naar de spoed zal moeten mag je hopen dat ze daar niet van dezelfde mening zijn als jij hier nu bent.
|
|
|
|
#206 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En nee het zijn juist mensen als U die mij op de straat hebben gebracht ,ik zwans nu niet meer |
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Europees Commissaris
|
Iedereen wordt betaald voor weekendwerk. Eeen pool gaat ook niet gratis werken en je zou verbaasd zijn over hoeveel andere nationaliteiten er werken in een ziekenhuis.
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Banneling
|
Die kunt ge dag en nacht laten werken, en elke dag van de week, voor een appel en een ei ook nog. De droom van elke baas in feite : slaven !
Laatst gewijzigd door den dinges : 29 augustus 2010 om 11:16. Reden: moderne slavernij |
|
|
|
|
|
#209 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bij onze beste vriend Mambo moet dit wel kunnen schreef hij hier reeds in verschillende threeds
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Banneling
|
Zondag niet, nee. Maar familieleven heeft mischien nog enig belang voor sommige mensen. Nogmaals : als mensen zondags moeten werken, moet dat van voren af bepaald zijn in het contract, én moet daar een behoorlijke compensatie tegenover staan, in de vorm van premies en verlofdagen in de week. Ik weet niet of dat in jouw bedrijf het geval is, maar je komt wel een beetje dictatoriaal over, zo van " ik ben den baas, ik beslis, wie niet luistert, buiten ". Dat is mischien enkel een manier van spreken bij jou, hoe zit dat juist ?
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Daarom hebben ze ook de immigratie uitgedokterd, de bazen...Ik heb het wel over grote bazen, hé, geen kleine aannnemertjes zoals gij, alhoewel die rijkelijk mee profiteren van het fenomeen, zoials hier weer eens aangetoond word. |
|
|
|
|
|
|
#212 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 29 augustus 2010 om 11:50. |
||
|
|
|
|
|
#213 |
|
Minister-President
|
Veel van die mensen die als konsument op zondag willen worden bediend willen als werknemer zelf niet op zondag werken. Dan moeten ze ook maar aanvaarden dat de zondag ook de rustdag is van veel andere werknemers.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Treating people like shit en dan verbaasd zijn dat uw personeel niet loyaal genoeg is om de zondag ook te komen werken. Als zelfs de polen geen zin meer hebben om voor u te werken dan weet ne mens wel genoeg. En dan maar klagen over "ongemotiveerde werknemers". Moet ik u eens rondleiden op een bedrijf waar de werknemers met plezier van 7u 's ochtends tot 12u 's nachts werken op piekmomenten? Waar de werknemers zo loyaal zijn dat ze gerust op zondag willen komen werken als dat moet, en waar ze zelfs blijven bij het bedrijf, ook al biedt een ander bedrijf hen meer loon aan voor hetzelfde werk?
|
|
|
|
#215 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Minister-President
|
Als je leest hoe minachtend hij zich uitlaat over werknemers en iedereen die het niet met hem eens is krijg je inderdaad de indruk dat het een bullebak is die vindt dat hij over alles en iedereen ongegeneerd zijn gedacht mag zeggen maar dat de rest wel zijn bek moet houden. Waarschijnlijk denkt hij dat alleen werkgevers welvaart kreëren, laat hij de bijdrage van de werknemers en nonprofit-sektor even buiten beschouwing, en vindt hij dat iedereen hem daarvoor op zijn blote knietjes moet bedanken. Ik denk dat hij erg eenzaam oud zal worden.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Waarschijnlijk was de kwaliteit van de dienstverlening van zijn bedrijf er ook naar, waardoor hij ook klanten verloor. Als werknemer zou je inderdaad niet erg gemotiveerd zijn. Als mijn baas zo'n bullebak is zou ik ook elders mijn geluk gaan zoeken. Maar ja, het zal wel altijd de schuld van anderen zijn. Nooit ligt het aan hemzelf; altijd ligt het aan de anderen. Zo is het natuurlijk wel gemakkelijk, want zo moet je natuurlijk nooit aan zelfkritiek doen en aan jezelf werken.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 29 augustus 2010 om 12:16. |
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#220 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heb jij niet mogen bedelen vanwege gebrek aan vrienden?
|