Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2010, 10:49   #201
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Moet jij zondag niet werken,ipl. van anderen te laten werken nu?
Ik werk niet iedere zondag hé.
Alleen maar als het werk niet tussen maandag en zaterdag kan. Dan doen we het op een zondag.
Niet voor de fun onnozele, maar omdat het niet anders kan!
Omdat de mensen voor wie wij op zondag opdraaien de maandag zouden kunnen verder doen.
Begin je het eindelijk te snappen?
Oud 29 augustus 2010, 10:51   #202
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het zou u nog eens kunnen verbazen hoeveel mensen op zaterdag en zondag aan het werk zijn.
Mogelijks zie je dat zo niet vanuit uw bed?
Ikzelf heb vroeger veel weekendwerk gedaan (vrijwillige basis) en ik kan zeggen dat de meeste sectoren niet in het weekend werken. De Horeca is een uitzondering en bepaalde sectoren staan bekend om hun weekendwerk zoals de zorgsector, winkelsector (zaterdags) en andere sectoren maar een fabriek of kantoor zal niet open zijn in het weekend.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 10:56   #203
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik werk niet iedere zondag hé.
Alleen maar als het werk niet tussen maandag en zaterdag kan. Dan doen we het op een zondag.
Niet voor de fun onnozele, maar omdat het niet anders kan!
Omdat de mensen voor wie wij op zondag opdraaien de maandag zouden kunnen verder doen.
Begin je het eindelijk te snappen?
Zondagsrust is een recht in België,dat moet jij dan maar uitleggen aan Uw klanten,jij verkracht deze verwezelijkheden van de werknemers
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 10:58   #204
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ikzelf heb vroeger veel weekendwerk gedaan (vrijwillige basis) en ik kan zeggen dat de meeste sectoren niet in het weekend werken. De Horeca is een uitzondering en bepaalde sectoren staan bekend om hun weekendwerk zoals de zorgsector, winkelsector (zaterdags) en andere sectoren maar een fabriek of kantoor zal niet open zijn in het weekend.
Dat is zo in vele gevallen. En soms moeten er in die bedrijven of sectoren zoals jij opsomt noodzakelijke werken gebeuren en moeten die bedrijven of sectoren operationeel kunnen blijven op die dagen.
Wat schiet er nog over?
De dagen dat zij eens sluiten, dan worden die noodzakelijke herstellingen gedaan omdat ze 's anderendaags opnieuw bereikbaar zouden zijn voor hun cliënteel.

Als we dan zo een werk plannen en iedereen geeft zijn goedkeuring dat ze "zeker" op post zullen zijn om dan nadien vast te stellen dat een terrasje die dag toch wat aantrekkelijk was....dan is ontslag het enige wat nog rest.
Goede afspraken maken goede vrienden.
En goede vrienden komen hun afspraken na.
Oud 29 augustus 2010, 11:00   #205
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zondagsrust is een recht in België,dat moet jij dan maar uitleggen aan Uw klanten,jij verkracht deze verwezelijkheden van de werknemers
Zwanzen is u niet vreemd hé?
De dag dat jij op zondag eens naar de spoed zal moeten mag je hopen dat ze daar niet van dezelfde mening zijn als jij hier nu bent.
Oud 29 augustus 2010, 11:10   #206
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwanzen is u niet vreemd hé?
De dag dat jij op zondag eens naar de spoed zal moeten mag je hopen dat ze daar niet van dezelfde mening zijn als jij hier nu bent.
Deze zijn geen Polen,en worden er wel voor betaalt beste Mambo
En nee het zijn juist mensen als U die mij op de straat hebben gebracht ,ik zwans nu niet meer
Oud 29 augustus 2010, 11:13   #207
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze zijn geen Polen,en worden er wel voor betaalt beste Mambo
En nee het zijn juist mensen als U die mij op de straat hebben gebracht ,ik zwans nu niet meer
Iedereen wordt betaald voor weekendwerk. Eeen pool gaat ook niet gratis werken en je zou verbaasd zijn over hoeveel andere nationaliteiten er werken in een ziekenhuis.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 11:16   #208
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet dat als geen ander,ben zelf dikwijls slachtoffer,maar tellen deze regels ook voor illegale werknemers?
Die kunt ge dag en nacht laten werken, en elke dag van de week, voor een appel en een ei ook nog. De droom van elke baas in feite : slaven !

Laatst gewijzigd door den dinges : 29 augustus 2010 om 11:16. Reden: moderne slavernij
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 11:17   #209
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Iedereen wordt betaald voor weekendwerk. Eeen pool gaat ook niet gratis werken en je zou verbaasd zijn over hoeveel andere nationaliteiten er werken in een ziekenhuis.
Bij onze beste vriend Mambo moet dit wel kunnen schreef hij hier reeds in verschillende threeds
Oud 29 augustus 2010, 11:22   #210
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja...
Is de zondag iets heiligs of zo misschien?
Zondag niet, nee. Maar familieleven heeft mischien nog enig belang voor sommige mensen. Nogmaals : als mensen zondags moeten werken, moet dat van voren af bepaald zijn in het contract, én moet daar een behoorlijke compensatie tegenover staan, in de vorm van premies en verlofdagen in de week. Ik weet niet of dat in jouw bedrijf het geval is, maar je komt wel een beetje dictatoriaal over, zo van " ik ben den baas, ik beslis, wie niet luistert, buiten ". Dat is mischien enkel een manier van spreken bij jou, hoe zit dat juist ?
Oud 29 augustus 2010, 11:28   #211
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is zo in vele gevallen. En soms moeten er in die bedrijven of sectoren zoals jij opsomt noodzakelijke werken gebeuren en moeten die bedrijven of sectoren operationeel kunnen blijven op die dagen.
Wat schiet er nog over?
De dagen dat zij eens sluiten, dan worden die noodzakelijke herstellingen gedaan omdat ze 's anderendaags opnieuw bereikbaar zouden zijn voor hun cliënteel.

Als we dan zo een werk plannen en iedereen geeft zijn goedkeuring dat ze "zeker" op post zullen zijn om dan nadien vast te stellen dat een terrasje die dag toch wat aantrekkelijk was....dan is ontslag het enige wat nog rest.
Goede afspraken maken goede vrienden.
En goede vrienden komen hun afspraken na.
Daarom is het voor de bazen een goede zaak dat er zo veel doppers zijn. Dan kan je je werkvolk bij de eerste " misstap " op straat zwieren, en heb je zonder problemen zo weer een andere ploeg.
Daarom hebben ze ook de immigratie uitgedokterd, de bazen...Ik heb het wel over grote bazen, hé, geen kleine aannnemertjes zoals gij, alhoewel die rijkelijk mee profiteren van het fenomeen, zoials hier weer eens aangetoond word.
Oud 29 augustus 2010, 11:49   #212
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dus jij ontslaagt mensen omdat ze zondags niet willen werken ? Is dat wel legaal ?
En schijt me nu niet uit voor bedelaar. Ik héb werk. Meer als genoeg zelfs. Maar in het weekend kan de baas alleen gaan werken als hij zin heeft, het zal zonder mij zijn.
OF, hij komt over de brug met een fikse premie.
Citaat:
Dan moet het wel in het contract staan dus, en je bent op de hoogte vanaf dat hij je inhuurde. En dat heeft zijn prijs natuurlijk + dagen rust in de week. Als je gewoon aangenomen werd, en dan plots de baas afkomt van " ge moet komen werken zondag " , dan kan hij er eens achter fluiten.
Zo denk ik er ook over. Ik wil best fleksibel zijn, op voorwaarde dat de werkgever dan ook fleksibel is. Wil hij dat ik in het weekend kom werken wanneer het hem past? Dan wil ik ook een vrije dag in de week opnemen wanneer het mij past. Of anders moet hij mij een fikse premie betalen. Het probleem van veel werkgevers is dat fleksibiliteit voor hen eenrichtingsverkeer is.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 29 augustus 2010 om 11:50.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 11:54   #213
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel van die mensen die als konsument op zondag willen worden bediend willen als werknemer zelf niet op zondag werken. Dan moeten ze ook maar aanvaarden dat de zondag ook de rustdag is van veel andere werknemers.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Oud 29 augustus 2010, 11:54   #214
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zondag niet, nee. Maar familieleven heeft mischien nog enig belang voor sommige mensen. Nogmaals : als mensen zondags moeten werken, moet dat van voren af bepaald zijn in het contract, én moet daar een behoorlijke compensatie tegenover staan, in de vorm van premies en verlofdagen in de week. Ik weet niet of dat in jouw bedrijf het geval is, maar je komt wel een beetje dictatoriaal over, zo van " ik ben den baas, ik beslis, wie niet luistert, buiten ". Dat is mischien enkel een manier van spreken bij jou, hoe zit dat juist ?
Mambo heeft al een bedrijf mogen opdoeken omdat hij geen volk meer vond, dus hij heeft precies al een reputatie opgebouwd.
Treating people like shit en dan verbaasd zijn dat uw personeel niet loyaal genoeg is om de zondag ook te komen werken. Als zelfs de polen geen zin meer hebben om voor u te werken dan weet ne mens wel genoeg.
En dan maar klagen over "ongemotiveerde werknemers".

Moet ik u eens rondleiden op een bedrijf waar de werknemers met plezier van 7u 's ochtends tot 12u 's nachts werken op piekmomenten? Waar de werknemers zo loyaal zijn dat ze gerust op zondag willen komen werken als dat moet, en waar ze zelfs blijven bij het bedrijf, ook al biedt een ander bedrijf hen meer loon aan voor hetzelfde werk?
Oud 29 augustus 2010, 11:54   #215
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Zo denk ik er ook over. Ik wil best fleksibel zijn, op voorwaarde dat de werkgever dan ook fleksibel is. Wil hij dat ik in het weekend kom werken wanneer het hem past? Dan wil ik ook een vrije dag in de week opnemen wanneer het mij past. Of anders moet hij mij een fikse premie betalen. Het probleem van veel werkgevers is dat fleksibiliteit voor hen eenrichtingsverkeer is.
²
Oud 29 augustus 2010, 12:03   #216
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of dat in jouw bedrijf het geval is, maar je komt wel een beetje dictatoriaal over, zo van " ik ben den baas, ik beslis, wie niet luistert, buiten ".
Als je leest hoe minachtend hij zich uitlaat over werknemers en iedereen die het niet met hem eens is krijg je inderdaad de indruk dat het een bullebak is die vindt dat hij over alles en iedereen ongegeneerd zijn gedacht mag zeggen maar dat de rest wel zijn bek moet houden. Waarschijnlijk denkt hij dat alleen werkgevers welvaart kreëren, laat hij de bijdrage van de werknemers en nonprofit-sektor even buiten beschouwing, en vindt hij dat iedereen hem daarvoor op zijn blote knietjes moet bedanken. Ik denk dat hij erg eenzaam oud zal worden.

westhoek.jpg
Oud 29 augustus 2010, 12:08   #217
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Mambo heeft al een bedrijf mogen opdoeken omdat hij geen volk meer vond, dus hij heeft precies al een reputatie opgebouwd.
Treating people like shit en dan verbaasd zijn dat uw personeel niet loyaal genoeg is om de zondag ook te komen werken. Als zelfs de polen geen zin meer hebben om voor u te werken dan weet ne mens wel genoeg.

Moet ik u eens rondleiden op een bedrijf waar de werknemers met plezier van 7u 's ochtends tot 12u 's nachts werken op piekmomenten? Waar de werknemers zo loyaal zijn dat ze gerust op zondag willen komen werken als dat moet, en waar ze zelfs blijven bij het bedrijf, ook al biedt een ander bedrijf hen meer loon aan voor hetzelfde werk?
²

Waarschijnlijk was de kwaliteit van de dienstverlening van zijn bedrijf er ook naar, waardoor hij ook klanten verloor. Als werknemer zou je inderdaad niet erg gemotiveerd zijn. Als mijn baas zo'n bullebak is zou ik ook elders mijn geluk gaan zoeken.

Maar ja, het zal wel altijd de schuld van anderen zijn. Nooit ligt het aan hemzelf; altijd ligt het aan de anderen. Zo is het natuurlijk wel gemakkelijk, want zo moet je natuurlijk nooit aan zelfkritiek doen en aan jezelf werken.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 29 augustus 2010 om 12:16.
Oud 29 augustus 2010, 12:11   #218
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
²

Als mijn baas zo'n bullebak is zou ik ook elders mijn geluk gaan zoeken.
²

maar ik denk dat hij eenzaam zal sterven,geen vrienden hebben
Oud 29 augustus 2010, 12:34   #219
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Hoe komt het dat jij zo dikwijls werkloos bent?
Oud 29 augustus 2010, 12:35   #220
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
²

maar ik denk dat hij eenzaam zal sterven,geen vrienden hebben
Heb jij niet mogen bedelen vanwege gebrek aan vrienden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be