Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2010, 13:38   #201
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Er is een radicale fractie die dit doet. Het gros niet.
Het is dan ook vrij onlogisch om uw vrije meningsuiting boven die van anderen te plaatsen.
Het gros veroordeelt dit niet, en het gros deelt dezelfde doctrine/religieuse leer als die radicale fractie. Er is maar één koran. Er zijn geen verschillende versies van de koran.

Ik zie dat je dus de geweldoproepen (moordoproepen in fatwahs) steunt als vorm van vrijemeningsuiting, maar het daarentegen heel moeilijk hebt met rationele, niet-gewelddadige islamkritiek van Wilders.
Dat heet zelf-islamisering en dat is pas een echte kanker voor het vrije Westen.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2010, 02:42   #202
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Goh je kan toch moeilijk zeggen dat de islam goed doet voor de mensen. Het is en blijft een religie die mensen onderdrukt. Mensen niet gelijkwaardig behandelt. Bovendien misbruik maakt van angst voor het onbekende (leven na de dood). De islam staat het bewust worden in de weg. Bovendien welke gezonde geestelijke religie laat kinderen met oude vieze mannetjes trouwen? Of vrouwen een apartheidssymbool laten dragen. Of oproepen tot geweld tov niet gelovigen? Ja juist de islam.
We geraken nog niet eens af van onze EIGEN pedofielen & haatdragende boeken! (ooit het Oud Testament gelezen? Dood & Verderf hoor!
Ongelovigen worden bij de bosjes neergemaaid.
Eeuwen systematisch kindermisbruik door geestelijken... rinkelt er geen belletje?
Hemel & hel zijn u niet bekend?
Miljoenen vrouwen in de derde wereld die sexueel onderdrukt worden omdat het Vaticaan condooms & voorbehoedsmiddelen immoreel vindt?
Welke Kerk misbruikt kinderen & zegt anno 2010 dat dat de schuld is van de "ziekte" homofilie?

Is dat niet allemaal even krankzinnig?

Maar dan bent u alvast wel voor Geert Wilders...
...die fan is van de bende die dat andere haatdragende boek lezen.
uit Israel.

Hoe verzoent u dat eigenlijk allemaal in uw hoofd?
Oud 9 oktober 2010, 10:03   #203
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
We geraken nog niet eens af van onze EIGEN pedofielen & haatdragende boeken! (ooit het Oud Testament gelezen? Dood & Verderf hoor!
Eeuwen systematisch kindermisbruik door geestelijken... rinkelt er geen belletje?
Miljoenen vrouwen in de derde wereld die sexueel onderdrukt worden omdat het Vaticaan condooms & voorbehoedsmiddelen immoreel vindt?
Welke Kerk misbruikt kinderen & zegt anno 2010 dat dat de schuld is van de "ziekte" homofilie?

uit Israel.

Hier valt niets te verzoenen omdat de verdedigers van de vrije meningsuiting in deze draad zich helemaal niet op het oude testament (de Joodse bijbel), beroepen, laat staan voor pedofilie bij priesters pleiten. En als dit al geen poging vomde om de discussie te doen wegglijden in prietpraat naast de kwestie, dan zou de aantijging om vele redenen nog niet kloppen ook. De bijbel kan wel kwaadwillig door een antichristelijke instelling zoals de katholieke kerk ter rechtvaardiging van geweld worden aangevoerd, maar ook voor het omgekeerde, en veel gemakkelijker. Hij speelt bovendien in het christendom hoegenaamd geen rol die met de rol van de koran in de mohammedanerij te vergelijken valt. Maar zelfs als dat niet zo was:
Citaat:
The only violence that matters to someone outside of either Islam or Christianity or Judaism is what they do to the “other”, political violence. Cain killing Abel is not political violence. (...)

The next item is to compare the doctrines both quantitatively and qualitatively. The political violence of the Koran is called “fighting in Allah’s cause”, or jihad.

We must do more than measure the jihad in the Koran. Islam has three sacred texts: Koran, Sira and Hadith, the Islamic Trilogy. (...)

It turns out that jihad occurs in large proportion in all three texts. Here is a chart about the results: (...)

It is very significant that the Sira devotes 67% of its text to jihad. Mohammed averaged an event of violence every 6 weeks for the last 9 years of his life. Jihad was what made Mohammed successful. Here is a chart of the growth of Islam.

Basically, when Mohammed was a preacher of religion, Islam grew at the rate of 10 new Muslims per year. But when he turned to jihad, Islam grew at an average rate of 10,000 per year. All of the details of how to wage jihad are recorded in great detail. The Koran gives the great vision of jihad—world conquest by the political process. The Sira is a strategic manual and the Hadith is a tactical manual of jihad.

Now let’s go to the Hebrew Bible. When we count all of the political violence, we find that 5.6% of the text is devoted to it. There is no admonition towards political violence in the New Testament.

When we count the magnitude of words devoted to political violence, we have 327,547 words in the Trilogy and 34,039 words in the Hebrew Bible . The Trilogy has 9.6 times as much wordage devoted to political violence as the Hebrew Bible.

The real problem goes far beyond the quantitative measurement of ten times as much violent material; there is the qualitative measurement. The political violence of the Koran is eternal and universal. The political violence of the Bible was for that particular historical time and place. (...) Islam is not analogous to Christianity and Judaism in any practical way. Beyond the one-god doctrine, Islam is unique unto itself.
Oud 9 oktober 2010, 10:20   #204
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Nederland maakt zich hopeloos belachelijk met dit proces, en door wat er in gebeurd.

Rechters worden voor veel minder gewraakt dan insinuerende & besmeurende opmerkingen over waarom een beklaagde iets doet. Dat ze hier dan niet mee akkoord toont eigenlijk maar 1 ding aan:

Dit proces is een bananenrepubliek waardig
Oud 9 oktober 2010, 13:49   #205
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

uit Israel.

Uitsluitend volgelingen van de islam doden onschuldige mensen.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...dnappers.dhtml

Uitsluitend de islam staat pedofiele huwelijken toe.

Hoe kan jij de islam rechtvaardigen?
Hoe leef jij met deze oorlogszuchtige religie in je hoofd?

Trouwens geen enkele religie leeft in mijn hoofd. Ik slaap zeer goed.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 9 oktober 2010 om 13:50.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2010, 16:24   #206
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uitsluitend volgelingen van de islam doden onschuldige mensen.
Op welke planeet leeft u?

Citaat:
Hoe kan jij de islam rechtvaardigen?
Hoe leef jij met deze oorlogszuchtige religie in je hoofd?
Waar haalt u het dat ik met religie bezig ben?
Ik rechtvaardig helemaal niks!

Ik zie als buitenstaander 3 religies die evenveel onrecht aanrichten in de wereld. De één al wat meer dan de ander...
Ik zie ook een bende idioten die één godsdienst viseren, terwijl de andere godsdiensten met hun instemmen wel dezelfde dingen uitvreten.

Geert Wilders is er zo één van...
Oud 9 oktober 2010, 19:58   #207
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn hier niet op de rechtbank...

Kan je Wilders aanzetten tot haat verwijten?

Dat ziet toch elk kind?
Die Fitna is regelrechte nazi-propaganda uit de jaren '30 qua stijl, vorm & inhoud.
Zijn hele publieke betoog draait rond het marginaliseren van 1 godsdienst.
.
En terecht, als je ziet en hoort wat er in Fitna komt.
De film staat bol van oproepen tot geweld/moord en niemand die zich daar vragen bij stelt.
En zij die dat toch doen gaat men vervolgen, de wereld op zijn kop!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2010, 20:26   #208
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Oew, die getuigenis van Jansen voorgelezen door die linkse rechter(s), dát moet pijn doen, die woorden uit hun mond te laten rollen, 'wringen' eigenlijk! haha
Hopelijk krijgen die linxerds eindelijk een 'inzicht' in 'ieslaam en koraan'!
De link van het YT kanaal over het proces, ook de getuigenis van Wafa Sultan:
http://www.youtube.com/proceswilders
Die (s)linkse rechter zal daar wel een paar nachten van wakker liggen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2010, 23:04   #209
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die (s)linkse rechter zal daar wel een paar nachten van wakker liggen.
't Was wel genieten, van alle 'islamshit' die letterlijk voorgelezen moest worden door de 'politiek-correcte' dames en heren, te horen vertellen dat Geert geen woord verkeerd heeft gezegd! Met dank aan Jansen, Admiraal en Sultan.

Nu 'Prakken' (what's in a name) met lede ogen moet aanzien dat dit 'proces' een afgang gaat worden, wil ze de aanklacht 'aangescherpt' zien:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7...and,buitenland
Samen met vakgenoot 'Pestman' (again, what's in a name) schreef ze een brief aan de officieren van justitie.

Nog een heerlijk stukje satire van Het Vrije Volk:
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12242
Citaatje:

Citaat:
Ik open op maandagmorgen 4 oktober welgemoed de zitting en daar komt meteen die etter van een Moszkowicz doodleuk met de mededeling dat Wilders alleen een korte verklaring wenste af te leggen en zich voor het overige op zijn zwijgrecht zou beroepen. Of er een bom ontplofte. Mijn hele zorgvuldig opgebouwde strijdplan kon zo door de plee. Nee werkelijk, ik had er een jaarsalaris voor gegeven als ik op dat moment die boodschap met een stalen gezicht in ontvangst had kunnen nemen en bij mezelf had kunnen denken: jammer van strijdplan A, gelukkig kan ik voor deze nieuwe situatie strijdplan B uit de la trekken. MAAR IK HAD HELEMAAL GEEN STRIJDPLAN B !!! Tot op mijn sterfdag zal mij de vraag blijven achtervolgen waarom ik geen rekening had gehouden met de mogelijkheid, dat die vuilbek van een Wilders ditmaal wel zijn snater dicht zou houden.

In mijn ontreddering liet ik zelfs even het masker van onpartijdigheid vallen en gaf ik Wilders een veeg uit de pan die zo uit de mond van Pechthold had kunnen komen. En nauwelijks een uur later ‒ ik kon er op wachten ‒ had ik een wrakingsverzoek aan mijn broek hangen.
en tot slot:
Citaat:
En zo gingen we woensdag weer verder en het werd opnieuw een rampdag. Het begon met de gruwelijke film Fitna en een kleine aanvaring met dat stuk venijn van een Moszkowicz. Ik dacht: hij zal toch niet ....?! Maar nee, het bleef bij wat gesputter. En vervolgens werden de leden van de rechtbank door Moszkowicz tot de vernederende taak verplicht om de rest van de dag allerlei adviezen van rechtsgeleerden, een drietal onder ede afgelegde verklaringen van zogenaamde islamdeskundigen en brieven van het OM voor te lezen. Die stukken herhaalden tientallen malen dezelfde twee boodschappen:
1. De stellingen van Wilders zijn een bijdrage aan het maatschappelijke debat en zouden dus niet strafbaar moeten zijn.
2. De centrale stelling van Wilders klopt: de islam is een gevaarlijke ideologie die uit is op vernietiging van het Westen.

En zo zaten wij als rechters bijna de godganselijke dag Wilders vrij te pleiten en de islam in diskrediet te brengen. Die dag stond niet Wilders terecht, maar de islam met de rechtbank in de rol van aanklager. Dat is toch niet de bedoeling van dit proces geweest. Ik zag in de zaal Rabbae ook al wit wegtrekken.
Héérlijk stukje.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 01:33   #210
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zie als buitenstaander 3 religies die evenveel onrecht aanrichten in de wereld. De één al wat meer dan de ander...
Ik zie ook een bende idioten die één godsdienst viseren, terwijl de andere godsdiensten met hun instemmen wel dezelfde dingen uitvreten.

Ik leef op aarde. Waar ik hoop dat niet iedereen zoals u is. Dat de meeste het doden van onschuldigen erg vinden.

Je kan zeker deze link toevoegen aan je leesvoer.

http://www.niburu.nl/index.php?articleID=22768

Laatst gewijzigd door grimbergen : 10 oktober 2010 om 01:40.
Oud 10 oktober 2010, 01:34   #211
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Was wel genieten, van alle 'islamshit' die letterlijk voorgelezen moest worden door de 'politiek-correcte' dames en heren, te horen vertellen dat Geert geen woord verkeerd heeft gezegd! Met dank aan Jansen, Admiraal en Sultan.

Nu 'Prakken' (what's in a name) met lede ogen moet aanzien dat dit 'proces' een afgang gaat worden, wil ze de aanklacht 'aangescherpt' zien:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7...and,buitenland
Samen met vakgenoot 'Pestman' (again, what's in a name) schreef ze een brief aan de officieren van justitie.

Nog een heerlijk stukje satire van Het Vrije Volk:
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12242
Citaatje:

en tot slot:

Héérlijk stukje.
Schiiterend stukje. Meer van dat graag.
Oud 10 oktober 2010, 08:49   #212
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

U leeft op een planeet waar een bende niet nader te bepalen lieden huist die niet met religie bezig hoeven te zijn, om er een al dan niet idioot oordeel over te kunnen vellen waarin degenen die er wél mee bezig zijn geweest als idioten worden gebrandmerkt en waarin "evenveel" als "de een al wat meer dan de ander" wordt gedefinieerd.

Ik vrees dus dat ik wel op diezelfde planeet als die bende al dan niet idiote tijdgenoten van mij zal moeten blijven huizen.
Oud 10 oktober 2010, 09:05   #213
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Kan je Wilders aanzetten tot haat verwijten?

(...)
Zijn hele publieke betoog draait rond het marginaliseren van 1 godsdienst.
Hij heeft een autoritair trekje & duldt zelf absoluut geen autoriteit.
Tja, zonder Wilders zou die ene godsdienst zijn aanhangers niet zelf marginaliseren, de maatschappij niet zelf segregeren, met de bedoeling ze te veroveren en alle andersdenkenden te marginaliseren. Nee, dergelijke dingen zijn door Wilders verzonnen en worden door deze haatzaaier in de wereld gebracht, niet zomaar aan de kaak gesteld.

Als de verblinding van de dhimmi's niet ook mijn toekomst en die van mijn kinderen bedreigde, ik zou ze laten zeggen. Gelukkig waren er nog een paar met rede begaafde mensen rond op deze planeet, zoals hier Hans Jansen:

Citaat:
Zelfs de heftigste vijand van Geert Wilders zal toch wel willen toegeven dat er wel eens ‘zogenaamd’ in de naam van de islam dingen gedaan zijn waar iets mee was. Te denken valt aan de moord op Theo van Gogh, op de aanslag op het WTC bekend als 9/11, en zoals iedereen weet is er meer. Die heftigste vijand van Wilders heeft natuurlijk het volste recht de islam uit te leggen op zodanige wijze dat zulke daden niet binnen de islam passen. (...)

Maar een hater van Wilders die van die rechten gebruikt gaat maken, heeft zichzelf daarmee eigenlijk tot een soort islamitische paus benoemd, want hij gaat nu bepalen hoe de leer van de ware islam luidt, terwijl hij niet eens moslim is, maar bijvoorbeeld lid van de gemeenteraad van Noordwijkerhout voor D66.
Oud 10 oktober 2010, 14:47   #214
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Over het verhoor van Hans Jansen schrijft Hafid Bouazza
Lees de Koran zoals ik hem lees of ik sleep je voor de rechter
Citaat:
De opmerking van Hans Jansen tijdens zijn verhoor – dat het bevreemdend is dat de rechtbank zich bezig houdt met de exegese van de Koran – is raak. Nog meer bevreemdend vind ik het dat de aangiftes niet zijn gecontroleerd op historische feiten. Een enkeling probeerde zijn vage, ‘emotionele’ redenen voor de aangiftes te onderbouwen met ‘feiten’.

Waar de aangiftes op neerkomen, is dit: ‘De Koran en de islam betekenen voor mij iets anders dan in de interpretatie van Wilders en veel anderen. En dat mag niet, want dat kwetst mij. En daarom zaait Wilders haat.’

Vredelievend
Met andere woorden: lees de Koran zoals ik hem lees of ik sleep je voor de rechter. Ik ben een moslim en ben dientengevolge vredelievend, daarom bestrijd ik u. Ik leef volgens de regels van de Koran en ik vorm geen bedreiging. Daarom doe ik aangifte.
Groucho Marx, waar bent u?
http://opinie.volkskrant.nl/artikel/...oor_de_rechter
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 17:15   #215
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Over het verhoor van Hans Jansen schrijft Hafid Bouazza
Lees de Koran zoals ik hem lees of ik sleep je voor de rechter

http://opinie.volkskrant.nl/artikel/...oor_de_rechter
In Pauw en Witteman hadden ze het er ook over.
één van de betichtingen is : de uitspraken van Wilders tasten de religieuze waardigheid van Moslims aan.
Ongetwijfeld zei de spreker in P&W. Maar welke juridische kwalificatie moeten we daar aan geven.
Dat is niet verboden en kan ook niet verboden worden, want anders zou kritiek om op het even wat onmogelijk zijn.
Worden de mensen die de huidige regering Bruin I noemen dan vanaf heden ook vervolgd ?

Verder was het inderdaad even slikken voor de rechter toen de grootste deskundigen in Nederland Wilders over de ganse lijn gelijk gaven.
Als ze Wilders nu nog willen veroordelen zullen ze dus het spreken van de waarheid moeten bestraffen.

Het wordt een tof proces.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 18:49   #216
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Maal 2 Pericles!
Oud 10 oktober 2010, 19:49   #217
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht

Verder was het inderdaad even slikken voor de rechter toen de grootste deskundigen in Nederland Wilders over de ganse lijn gelijk gaven.
Als ze Wilders nu nog willen veroordelen zullen ze dus het spreken van de waarheid moeten bestraffen.
Misschien zullen ze zeggen dat de Arabist een islamoloog zou moeten zijn, en dat alleen een Arabische islamoloog kan getuigen, aangezien de koran (salami alibi Walibi) alleen in het Arabisch "rechtsgeldig" is. Allah kende geen Nederlands.
Oud 10 oktober 2010, 21:30   #218
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik laat momenteel uitpluizen of het provocerend beoefenen van religieuze rituelen op de een of andere manier strafbaar is/kan zijn.
Je kunt boekhoudkundig creatief met de wet omspringen ........ want 1 plus 1 is in de wet geen 2 .......
Oud 10 oktober 2010, 22:45   #219
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In Pauw en Witteman hadden ze het er ook over.
één van de betichtingen is : de uitspraken van Wilders tasten de religieuze waardigheid van Moslims aan.
Ongetwijfeld zei de spreker in P&W. Maar welke juridische kwalificatie moeten we daar aan geven.
Dat is niet verboden en kan ook niet verboden worden, want anders zou kritiek om op het even wat onmogelijk zijn.
Worden de mensen die de huidige regering Bruin I noemen dan vanaf heden ook vervolgd ?

Het wordt een tof proces.
Wreed wijs geen koffiekoeken for the judge
Oud 12 oktober 2010, 02:07   #220
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom er meer mensen iets krijgen tegen autochtonen?
Alleen al de uitspraak op zich...
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be