Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2010, 18:34   #201
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dat is dus na het staakt-het-vuren dat op 19 juni was ingegaan. Die raketten waren het gevolg van het feit dat Israël het staakt-het-vuren had verbroken omdat het IDF (afhankelijk van de bron 5, 6 of 7) Palestijnen had vermoord.

Jij noemt die Palestijnen natuurlijk 'terroristen' omdat Israël dat doet, maar zelf onafhankelijke informatie opzoeken zal waarschijnlijk teveel moeite zijn.
Niet vermoord. In oorlogstijd wordt de vijand niet vermoord maar uitgeschakeld of geliquideerd. Ik spreek van moord als een Palestijnse terrorist zich in een overvolle lijnbus in Jeruzalem opblaast met 50 vrouwen en kinderen. Dat is moord. Een Palestijn uitschakelen met een bazooka in zijn handen is heel wat anders.

Ik hanteer inderdaad andere informatiekanalen dan jij. En die verwerp jij ook allemaal. Maar ik heb op mijn blog al 60 artikels geschreven met 1000 fopto's van de luxe en welvaart in Gaza. En die foto's heb ik bijna allemaal van Palestijnse Arabische websites en blog gejat. Dat zit vele linkselingen zoals jij nog altijd niet lekker.

Ten andere, ik wil Palestina niet laten islamiseren door Hamas. 1,7 miljard moslims en nog vinden ze 6 miljoen Joden in hun midden er teveel aan. Foei toch!
Oud 3 november 2010, 18:38   #202
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Niet vermoord. In oorlogstijd wordt de vijand niet vermoord maar uitgeschakeld of geliquideerd. Ik spreek van moord als een Palestijnse terrorist zich in een overvolle lijnbus in Jeruzalem opblaast met 50 vrouwen en kinderen. Dat is moord. Een Palestijn uitschakelen met een bazooka in zijn handen is heel wat anders.
Tiens,...
Ofwel zijn Israëli met de Palestijnen in oorlog en dan kunnen ze elkaar wederzijds uitschakelen of liquideren. Ofwel zijn ze niet met elkaar in oorlog en dan worden er wederzdijs mensen vermoord.
Het doden aan de ene kant zus noemen en aan de andere kant zo, getuigt alleen van hypocrisie.

Citaat:
Ik hanteer inderdaad andere informatiekanalen dan jij. En die verwerp jij ook allemaal.
Ik heb je hier nog geen serieuze bron weten plaatsen. Alleen zever. Ik gaf je - op jouw voorzet - vijfendertig bronnen waarvan geen enkele Palestijns of Hamas. Daarover zwijg je dan maar zedig.

Citaat:
Maar ik heb op mijn blog
Uw blog interesseert mij geen reet.

Citaat:
Ten andere, ik wil Palestina niet laten islamiseren door Hamas.
Dan mag je je eens hardop afvragen waarom Israël Hamas zowel financieel als praktisch in het zadel heeft geholpen.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 3 november 2010 om 18:40.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 18:45   #203
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik gaf je - op jouw voorzet - vijfendertig bronnen waarvan geen enkele Palestijns of Hamas. Daarover zwijg je dan maar zedig.

Dan mag je je eens hardop afvragen waarom Israël Hamas zowel financieel als praktisch in het zadel heeft geholpen.
Ik heb jou bronnen nog niet bekeken, dat vraagt tijd.

Dat verhaal dat Israël Hamas aan de macht heeft geholpen is me niet bekend. Ik weet dat dit circuleert, net zoals dat andere verhaaltje dat Israël 200 atoomwapens heeft en meer van dattum.
Oud 3 november 2010, 18:49   #204
thePiano

Standaard

Citaat:
Tiens,...
Ofwel zijn Israëli met de Palestijnen in oorlog en dan kunnen ze elkaar wederzijds uitschakelen of liquideren. Ofwel zijn ze niet met elkaar in oorlog en dan worden er wederzdijs mensen vermoord.
Het doden aan de ene kant zus noemen en aan de andere kant zo, getuigt alleen van hypocrisie.
.
Ik herhaal: Ik spreek van moord als een Palestijnse terrorist zich in een overvolle lijnbus in Jeruzalem opblaast met 50 vrouwen en kinderen. Dat is moord. Een Palestijn uitschakelen met een bazooka in zijn handen is heel wat anders.

Maar o wee als er een Palestijns jongetje sneuvelt bij een Israëlisch bombardement in één van de smokkeltunnels van Gaza. Leegbloedend wordt dat kind van de ene camera van Pallywood naar de andere getrokken tot er geen dubbel bloed meer uit zijn lijf stroomt. Bij ons in het westen gaan ze met zo'n zwaargewonde eerst naar de kliniek, dan pas naar de pers. Snapje 'm?
Oud 3 november 2010, 18:50   #205
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik herhaal: Ik spreek van moord als ...
U benoemt het dus zoals het u ideologisch uitkomt. Daar is niets eerbaars aan hoor, dat is je reinste willekeur.

Oud 3 november 2010, 18:53   #206
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat verhaal dat Israël Hamas aan de macht heeft geholpen is me niet bekend.
Informatie die u politiek en ideologisch niet aanstaat heet 'een verhaal' en het vermoorden van Palestijnen 'uitschakelen'. Alsof het om een te luide radio gaat.

Misschien eens een woordenboek NEWSPEAK uitgeven ten bate van Israël.

Oud 3 november 2010, 18:56   #207
thePiano

Standaard

Citaat:
U benoemt het dus zoals het u ideologisch uitkomt. Daar is niets eerbaars aan hoor, dat is je reinste willekeur.
Nee, neem nu bijvoorbeeld het geval van Samir Kuntar die vier Joden vermoordde. Onder de slachtoffers een 2-jarige kleuter die Kuntar met een geweerkolf tot moes stampte. Hij werd geruild voor de lijken van ene paar Joodse soldaten en riep onlangs op om meer Joden te vermoorden. Noem jij Kuntar een 'eerbaar' man? En kan je dan ook uitleggen wat er eerbaars is om een kleuter tot moes te kloppen en wat dat met de oorlog in Gaza te maken heeft?
Oud 3 november 2010, 19:00   #208
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, neem nu bijvoorbeeld het geval van Samir Kuntar die vier Joden vermoordde. Onder de slachtoffers een 2-jarige kleuter die Kuntar met een geweerkolf tot moes stampte. Hij werd geruild voor de lijken van ene paar Joodse soldaten en riep onlangs op om meer Joden te vermoorden. Noem jij Kuntar een 'eerbaar' man? En kan je dan ook uitleggen wat er eerbaars is om een kleuter tot moes te kloppen en wat dat met de oorlog in Gaza te maken heeft?
Noem jij IDF-soldaten die Palestijnse kinderen hun armen breken 'eerbaar'? Of die Palestijnse kinderen met witte fosfor bombarderen? Natuurlijk niet. Wel ik beschouw Palestijnen die dergelijke dingen doen evenmin eerbaar. Allicht niet.

Ge mist de essentie, maar dat verbaast me niet als je Pro-Israël standpunt belangrijker is dan je visie op racisme en discriminatie. Want natuurlijk verblindt je Pro-Israël-standpunt je en maakt het je onmogelijk te zien dat Israël zichzelf schuldig maakt aan racisme en discriminatie.

Oud 3 november 2010, 19:24   #209
thePiano

Standaard

Citaat:
Noem jij IDF-soldaten die Palestijnse kinderen hun armen breken 'eerbaar'? Of die Palestijnse kinderen met witte fosfor bombarderen? Natuurlijk niet. Wel ik beschouw Palestijnen die dergelijke dingen doen evenmin eerbaar. Allicht niet.

Ge mist de essentie, maar dat verbaast me niet als je Pro-Israël standpunt belangrijker is dan je visie op racisme en discriminatie. Want natuurlijk verblindt je Pro-Israël-standpunt je en maakt het je onmogelijk te zien dat Israël zichzelf schuldig maakt aan racisme en discriminatie.
Bombardementen met fosfor zijn toegelaten door de Conventie van Genève. Maar niet voor het treffen van burgers. Die Israëlische commandant die wat enthousiast met het poeder te keer ging, heeft een zware tuchtstraf gekregen.

Ik vind het langzaam systematisch implementeren van de sharia de Gazastrook een veel groter gevaar voor de bevolking van Gaza dan het IDF.
Oud 3 november 2010, 19:52   #210
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bombardementen met fosfor zijn toegelaten door de Conventie van Genève. Maar niet voor het treffen van burgers. Die Israëlische commandant die wat enthousiast met het poeder te keer ging, heeft een zware tuchtstraf gekregen.
Allez, dan is't goed. Het mag ...

En die 'zware tuchtstraf', daar zullen die dode en zwaar verminkte Palestijnen dan zeker een zwaar feestje voor gebouwd hebben.

Citaat:
Ik vind het langzaam systematisch implementeren van de sharia de Gazastrook een veel groter gevaar voor de bevolking van Gaza dan het IDF.
Die eventuele implementatie heeft nog niet tot duizenden doden geleid in tegenstelling tot het IDF, dus je prioriteiten liggen verkeerd.

Maar zelfs indien je gelijk hebt, mag je me altijd proberen uit te leggen waarom Israël überhaupt Hamas financieel en praktisch heeft gesteund. Want op die manier is het Israël zélf dat aan de basis ligt van het succes van Hamas en dus van de eventuele toepassing van de sharia.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 3 november 2010 om 19:53.
Oud 4 november 2010, 01:32   #211
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze doen totaal hun best niet burgerslachtoffers te voorkomen! en blokeren dan ook de voorstellen om toezichthouders in de warzones aan het werk te zetten.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 05:06   #212
thePiano

Standaard

Citaat:
Maar zelfs indien je gelijk hebt, mag je me altijd proberen uit te leggen waarom Israël überhaupt Hamas financieel en praktisch heeft gesteund. Want op die manier is het Israël zélf dat aan de basis ligt van het succes van Hamas en dus van de eventuele toepassing van de sharia.
Wel, die steun was niet aan Hamas maar aan de voorloper ervan al-Mujamma al-Islami, opgericht in 1973 door Sjeik Yassin. Een islamitische liefdadigheidsinstelling die zich in de beginfase voornamelijk richtte op onderwijs, klinieken, kinderopvang en steun aan weduwen en wezen. De Islamitische Universiteit in Gaza is één van hun producten, waar de mojehediens worden opgeleid tot toekomstige terroristen en zelfmoordbommenleggers.

Die Mujamma werd aanvankelijk door Israël getolerereerd en zelfs gesteund als tegengewicht tegen de PLO van Arafat. Stilaan ontwikkelde Mujamma zich tot een terreurorganisatie, begon wapens aan te kopen en een militie op te bouwen. Aanvankelijk was het geweld niet eens tegen Israël gericht maar tegen andere Arabieren. Het regende aanslagen tegen bioscopen, cafés en gokhuizen omdat volgens Mujamma het bestaan ervan in strijd was met de islamitische wetgeving.

In 1987 werd door Sjeik Jassin de Hamas opgericht kort daarop gevolgd door de 1ste Intifada, en ja dan ging er blijkbaar opeens een lichtje branden in Tel Aviv dat ze het verkeerde konijn eten hadden gegeven en het konijn een vuurspuwende draak was geworden. Het klopt dat het een vergissing was van Israël. De politiek om de PLO te verdelen door zijn rivalen te steunen kreeg het verkeerde effect. Of Israël verantwoordelijk is voor het ontstaan van Hamas, dat geloof ik niet. Zonder Israël was Sjeik Jassin ook wel geraakt waar hij wilde zijn. En zeggen dat omdat Israël de voorloper van Hamas heeft gesteund dan verantwoordelijk is voor alles wat de Hamas vanaf 1987 zal uitspoken is helemaal tekort door de bocht.
Oud 4 november 2010, 05:13   #213
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ze doen totaal hun best niet burgerslachtoffers te voorkomen! en blokeren dan ook de voorstellen om toezichthouders in de warzones aan het werk te zetten.
Nee, dat klopt niet. Het IDF neemt altijd bijzondere maatregelen om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te voorkomen. Dat hebben we ook kunnen zien tijdens de Gaza oorlog. Het IDF belde zelfs de Gazaanse bewoners op of met SMS als waarschuwing tegen wanneer ze een bom op hun dak gingen gooien. Ook werden er waarschuwingspamfletten bij duizenden uitgestrooid. Ik heb dat nooit een ander leger weten doen.

Maar het is niet makkelijk als je weet dat die stoere zwart geklede Palestijnse gemaskerde bandieten zich met hun machinegeweren en qassamraketten achter de rokken van hun vrouw of moeder verbergen en als er dan een Israëlische soldaat aanklopt ze zich verstoppen in de kinderwieg van de jongste spruit.

En waarnemers aanstellen in de warzones? Grapjas! Waar gaan ze die halen denk je? Bij andere moslimlanden of in de Arabische wereld? De bandieten de boeven laten 'waarnemen'? Dat zal goed draaien dat winkeltje

Laatst gewijzigd door thePiano : 4 november 2010 om 05:14. Reden: taalfouten herstel
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 09:59   #214
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb dat nooit een ander leger weten doen.
De Amerikanen doen dat al sinds WO II.
Voorbeelden: http://www.geschiedeniszeeland.nl/th...op_bevrijding/
http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/...and_Nagasaki/1
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 10:09   #215
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
In Nederland kregen zeker Britse tankmannen het uitdrukkelijke bevel pas te schieten op gebouwen wanneer ze zelf beschoten werden. Preventief een gebouw bestoken was dus verboden.
Oud 4 november 2010, 10:10   #216
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Wat heeft dat met Israel te maken?
Overigens: de Amerikanen deden wat ze moesten doen om een overwinning
te behalen zonder eigen mensen op te offeren met als doel mensen van de
tegenstanders te sparen. Kun jij één voorbeeld aanhalen van kommunisten
of Palestijnen of wie dan ook die nu je kop thee zijn die mensen heeft
opgeofferd om zo mensen van de tegenpartij te kunnen sparen?
Een klein voorbeeld maar?
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 10:12   #217
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Wat heeft dat met Israel te maken?
Overigens: de Amerikanen deden wat ze moesten doen om een overwinning
te behalen zonder eigen mensen op te offeren met als doel mensen van de
tegenstanders te sparen. Kun jij één voorbeeld aanhalen van kommunisten
of Palestijnen of wie dan ook die nu je kop thee zijn die mensen heeft
opgeofferd om zo mensen van de tegenpartij te kunnen sparen?
Een klein voorbeeld maar?
Maar mens toch, lees de post waar ik op reageerde en reageer uw persoonlijke frustraties af op degene in uw persoonlijke omgeving die ze u bezorgt.
Oud 4 november 2010, 10:12   #218
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
In Nederland kregen zeker Britse tankmannen het uitdrukkelijke bevel pas te schieten op gebouwen wanneer ze zelf beschoten werden. Preventief een gebouw bestoken was dus verboden.
Nederland was vriendschappelijk gebied! Bezet door de Duitsers.
Wat is de bedoeling hier? Verwarring te zaaien?
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 10:21   #219
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Nederland was vriendschappelijk gebied! Bezet door de Duitsers.
Wat is de bedoeling hier? Verwarring te zaaien?
Neen. Eerder het uitlokken van uitspraken als bovenstaande.

Burgers zijn voor de meeste mensen immers geen doelwit. Huizen zijn dat evenmin. Behalve natuurlijk wanneer je een full-time raciste bent. Dan en slechts dan meen je dat het de schuld is van de Palestijnse bevolking dat Israël hen bezet.

Laatst gewijzigd door Andy : 4 november 2010 om 10:34.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 10:50   #220
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Neen. Eerder het uitlokken van uitspraken als bovenstaande.

Burgers zijn voor de meeste mensen immers geen doelwit. Huizen zijn dat evenmin. Behalve natuurlijk wanneer je een full-time raciste bent. Dan en slechts dan meen je dat het de schuld is van de Palestijnse bevolking dat Israël hen bezet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be