![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
| Bekijk resultaten enquête: Wat zal er gebeuren? | |||
| Regering met Vlaamse minderheid |
|
10 | 15,63% |
| PS geeft toe |
|
6 | 9,38% |
| Nieuwe verkiezingen |
|
20 | 31,25% |
| N-VA geeft toch toe na een bocht |
|
2 | 3,13% |
| nog een andere mogelijkheid |
|
17 | 26,56% |
| geen idee |
|
9 | 14,06% |
| Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Misschien zijn nieuwe verkiezingen toch nog niet zo slecht, op voorwaarde dat we die anders organiseren, namelijk in meerdere ronden per taalgemeenschap tot er één partij per gemeenschap is die meer dan 50% haalt. Op die manier wordt de huidige versnippering tegengegaan en worden radicalere stemmen gedempt. Indien we daarvoor eerst de grondwet moeten wijzigen: niets van aantrekken. Het Algemeen Enkelvoudig Stemrecht werd na Wereldoorlog I ook al toegepast nog voor de Grondwet in die zin was aangepast... |
|
|
|
|
|
#202 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
#203 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fonne : 5 oktober 2010 om 19:41. |
|
|
|
|
|
#204 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik dacht dat het duidelijk is dat Elio de touwtjes allang niet meer in handen heeft. Hij is een speelbal geworden van Jowel, Loret en Paul Magnette, die zelf geen enkele manoeuvreerruimte meer heeft. Al opgevallen hoe weinig Elio zelf nog zegt?
|
|
|
|
|
#205 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In België is er trouwens geen grote natie Franstaligen, want de Franstaligen zijn onderling nog verdeelder dan de Vlamingen. |
|
|
|
|
|
#206 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vanaf dat hij de opdracht als preformateur aanvaarde, heeft hij in Wallonië politieke zelfmoord gepleegd.
|
|
|
|
|
#207 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Frikandel Bart heeft de "Zwarte Piet" of de "Hete Patat"..... door onwillig te zijn om tot een akkoord te komen.....
Kies maar. Hij moet nu maar het initiatief nemen en eventueel zelf op zijn bek gaan. |
|
|
|
|
#208 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Moules-Frites Henri1 heeft gesproken. Bart de Wever zal met plezier op zijn bek gaan, terwijl de Vlamingen vol bewondering toekijken hoe hij trouw blijft aan zijn principes. In ieder geval zal hij niet de weg opgaan van Leterme en zijn principes opgeven. Dat laat hij met plezier aan Reynders over. Laat die nu maar eens bewijzen dat hij bereid is het kartel met het Front Des Fascistes op te geven in ruil voor het premierschap.
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U bedoeld dan de vlaamsnationalistische Vlaming die allesbehalve de grootste brok uitmaakt van zijn 28% vijver. Niet de Vlaming die zit te wachten tot Bart en zijn decipelen fatsoenlijk gaan regeren ? Frikandel Bart zijn neerwaardse trend is vandaag ingezet, let op mijn woorden..... Laatst gewijzigd door Henri1 : 5 oktober 2010 om 20:04. |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Staatssecretaris
|
Onnozelaar, das geen kindermisbruik, das kinderen gebruiken voor je eigen doel zonder ze te misbruiken voor zover ik kan oordelen. Die kinderen weten wellicht niet beter maar amuseren zich misschien best. Kindermisbruik is zeer ruim maar wel iets helemaal anders.
|
|
#213 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In mijn cultuur geldt: 'kinderen gebruiken voor je eigen doel' = 'kindermisbruik'. Dat u er andere waarden en normen op nahoudt is uiteraard uw goed recht.
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Minister
|
Citaat:
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
|
|
|
|
#215 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In Europa spreekt naar schatting 2/3 Engels ! Voor +/- 300.000.000 Europeanen is Engels de 2de taal. + 65.000.000 Britten. |
|
|
|
|
|
#216 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat doet een mens altijd wel denken dat-ie jong blijft, hé.
|
|
|
|
#219 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
In mijn cultuur maak ik wel een onderscheid en dergelijk kindermisbruik bagatelliseren door enkele kids met een driekleurig "hoedje" als misbruikte kinderen te bestempelen maakt echt leed van duizenden, wellicht miljoenen kinderen tot een lachertje. Kinderleed is een van de weinige dingen waar ik niet me lach.
|
|
|
#220 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als u denkt dat ik 'kindermisbruik' een lachertje vind, dan vergist u zich deerlijk. Dat er gradaties zijn, zal ik evenwel niet ontkennen.
|
|
|