Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2010, 17:05   #201
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Moeten we blij zijn dat we 1 mei en vooral 11/11 mogen behouden?
Wel leuk dat ze hunnen 1 mei wel behouden ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 17:07   #202
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Voor de rest ziet u er geen graten in ???
't Zal schoon worden op de werkvloer ... Buiten de werkvloer ook , begin bv. maar eens rekening te houden met ne chauffeur die een paar uur voor hij moet lossen aan z'n feestdagje begint ...
Telkens zitten vragen wat de Vlaamse eigenheid wel niet is maar ze ondertussen beetje bij beetje afbreken ...
zeker, scholen is een duidelijk probleem, vol continue werkende bedrijven ook. Niet zozeer voor de bedrijven: die krijgen EXTRA WERKDAGEN waarop ze kunnen werken, maar voor de werknemers die moeten schipperen om verlof te nemen.
Het is niet omdat we geen pasen of sinksen meer vieren, maar onze kinderen krijgen wèl nog het tweewekelijks "RACISME verlof" zeker hé? en MOGEN de ouders dan nog een verlengd weekend nemen als pasen is afgeschaft? of zullen de muzelmannen voorrang krijgen, want het is dan eventueel toch wel HUN offerfeest zeker! Klopt maar op je kin dan Francois!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 17:08   #203
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat kan dan misschien wel best zijn, maar dat moet niet gebeuren onder de druk van wat inwijkelingen die zich weigeren aan te passen.

In het westen hebben we nu eenmaal katholieke feestdagen en gebruiken, u staat vrij van die te "vieren" of gewoon verlof te hebben en te doen wat u wil.

Voor mij gaat het om de afbraak van tradities, ik vraag ook niet om 1 mei af te schaffen, dat is den dag van de rooi, en de rooi zijn nu eenmaal deel van de westerse traditie. Net zo min als de walen voor mij hun feestdag moeten afvoeren of de belgisistjes hun dag van de dynastie mogen vieren.

Westerlingen en Vlamingen in het bijzonder zijn gewoon een bende jeanetten die toelaten dat al hun normen en waarden gewoon maar vervangen worden omdat er een bende ingeweken onnozelaars hun eisen stellen.
Voor mijn part mag 1 mei ook afgeschaft worden.

Het gaat mij om het dynamiseren van verloven. Kerndata als Kerstmis of 11 november liggen moeilijk, maar ik zou mijn Hemelvaart liever opnemen als ik er iets leuk aan kan koppelen.

Want, en dat stoort me vooral: die dagen hebben weinig intrinsieke inhoud, maar je kunt er wel niets op doen (want alles is dicht).
Oud 9 november 2010, 17:10   #204
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn oude vervallen toestanden. De nieuwe hotels en moderne toestanden hebben allemaal al een normaal toilet.
Alleen in Engeland gaan ze terug naar de middeleeuwen, enfin, en wij ook.
Oude vervallen toestanden????
In China, Japan, etc is er niets anders hoor. Enkel in India is het westerse zittoilet in de mode aan het geraken.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 17:12   #205
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gaat hem dan ook niet aan de boodschap van Hemelvaart etc... Het zijn gewoon CULTURELE FEESTEN, gebaseerd op de kadans van de seizoenen;

De Kelten verdeelden de jaarring in acht delen, gebaseerd op de zonnestanden. Daardoor hadden ze telkens een periode van 37/38 dagen en tien dagen markt+feesten; de markten werden gekenmerkt door een openingsfeest en een afsluitingsfeest.

Het is dat ritme dat je nog (met moeite weliswaar) kan terugvinden in de INTERNATIONAAL erkende feestdagen. Ze zijn netjes verdeeld over het ganse jaar en geven een leuk intermezzo in de dagelijkse sleur.
Wie vraagt nu om twee verlofdagen in maart? terwijl men 15 augustus afschaft?
Daarom zijn september-oktober en januari-februari zulke feestloze maanden zeker?
Citaat:

Er zijn jaarlijks één of twee feesten die op zondag vallen, zodat er een extra dag vrijkomt. Dat men toch gewoon die dagen laat gebruiken aan de moslims (d�*�*r gaat het over!) om hun offerfeest en suikerfeest te nemen. Laat ze verdomme dienst doen op kerstavond want ze vieren dat toch niet en dan worden ze dubbel betaald, of ze worden betaald en ze krijgen een extra dag verlof die ze dan kunnen gebruiken met hun offerfeest. het is écht niet moeilijk, dus d�*�*r gaat het niet om.

het g�*�*t hem erom dat WIJ zullen moeten BUIGEN OF BARSTEN.
1.
Ik las nooit een ultimatum over die (en andere) feestdagen. Jij wél?
2.
Volkswijsheid: een slecht akkoord is altijd beter dan een goed proces. Vertaal:
Een "minder goed" akkoord is altijd beter dan een "goed" conflict.
Citaat:
Wel, zoals Hans Jansen het zegt: dan ga ik liever strijdend ten onder! Desnoods blaas ik mezelf op als ik ooit euthanasie wil plegen! Zonder schoenen, IN een moskee! Dan zeggen ze maar dat ik dement was geworden.
Fundamentalistische terreur, is d�*t dan de te volgen weg volgens jou?
Verwittig je de cameraploegen op voorhand?

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 november 2010 om 17:28.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 17:18   #206
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik zie dit in de praktijk niet realiseerbaar, of ga je bedrijven verplichten om via een of ander kantoor te passeren om die anonieme cv's te krijgen?
Wat doen vacaturebureau's?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik zie echt niet in hoe quota's werkbaar kunnen zijn zonder werkgevers in de shit te brengen.
Dat zei men ook toen men discriminatie tegenover vrouwen op de werkvloer wilde wegwerken. De term 'excuustruus' komt van die periode.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 november 2010 om 17:18.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 17:18   #207
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooral niet vergeten een kilo varkensvet op uw explosieven vast te binden.
Die is er waarschijnlijk nu al in veelvoud.
Oud 9 november 2010, 17:21   #208
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom zijn september-oktober en januari-februari zulke feestloze maanden zeker?
http://www.celtiamystralcoven.com/jaarwiel.htm

ze werden niet allemaal weerhouden. 1 mei werd zelfs door de sossen ingepikt, en het "maria-lichtmis" feest van februari is er af gevallen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 november 2010, 17:21   #209
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan dan misschien wel best zijn, maar dat moet niet gebeuren onder de druk van wat inwijkelingen die zich weigeren aan te passen.

In het westen hebben we nu eenmaal katholieke feestdagen en gebruiken, u staat vrij van die te "vieren" of gewoon verlof te hebben en te doen wat u wil.

Voor mij gaat het om de afbraak van tradities, ik vraag ook niet om 1 mei af te schaffen, dat is den dag van de rooi, en de rooi zijn nu eenmaal deel van de westerse traditie. Net zo min als de walen voor mij hun feestdag moeten afvoeren of de belgisistjes hun dag van de dynastie mogen vieren.

Westerlingen en Vlamingen in het bijzonder zijn gewoon een bende jeanetten die toelaten dat al hun normen en waarden gewoon maar vervangen worden omdat er een bende ingeweken onnozelaars hun eisen stellen.
Vier jij "normen en waarden"? Hoe dan? Op welke data? Zijn lokale onnozelaars beter dan ingeweken?
Oud 9 november 2010, 17:22   #210
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die is er waarschijnlijk nu al in veelvoud.
varkens?vet?

Oud 9 november 2010, 17:23   #211
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeker, scholen is een duidelijk probleem, vol continue werkende bedrijven ook. Niet zozeer voor de bedrijven: die krijgen EXTRA WERKDAGEN waarop ze kunnen werken, maar voor de werknemers die moeten schipperen om verlof te nemen.
Het is niet omdat we geen pasen of sinksen meer vieren, maar onze kinderen krijgen wèl nog het tweewekelijks "RACISME verlof" zeker hé? en MOGEN de ouders dan nog een verlengd weekend nemen als pasen is afgeschaft? of zullen de muzelmannen voorrang krijgen, want het is dan eventueel toch wel HUN offerfeest zeker! Klopt maar op je kin dan Francois!
Volgens mij moeten de spaghettiverlofdagen dringend aangepast worden ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 17:23   #212
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Oude vervallen toestanden????
In China, Japan, etc is er niets anders hoor. Enkel in India is het westerse zittoilet in de mode aan het geraken.
had het over Thailand. China kent van die open toiletten waar je allemaal netjes naas mekaar zit te knetteren hé!

Oud 9 november 2010, 17:25   #213
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Dat zei men ook toen men discriminatie tegenover vrouwen op de werkvloer wilde wegwerken. De term 'excuustruus' komt van die periode.
en waar heeft U ooit gehoord van 50/50 quota voor mannen en vrouwen (behalve op de kieslijsten jaren later?)

Ik herinner me enkel dat er verplicht (M/V) moest worden vermeld op vacatures.
zoals: LOODGIETER (m/v) gevraagd of NAAISTER (m/v) gevraagd. Nooit heb ik gehoord dat bedrijven werden gecontroleerd of ze wel 50% vrouwen in dienst hadden!

Oud 9 november 2010, 17:26   #214
Busse87
Burgemeester

Standaard

Nu moogde zeggen wat ge wilt maar wie is hier eigenlijk de zot ? De moslim met zijn 5 kinderen , zijn vrouw die hare mond niet durft opentrekken en elke maand een schoon bedrag op zijn rekening heeft staan + het geld van zijn vrouw .

Of de belg die elke dag gaat werken , 5 kinderen heeft , onder de sloef ligt bij zijn vrouw en op jaarbasis minder overhoudt dan die ene moslim ?

Awel , wie is de zot ?
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 17:58   #215
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Voor de rest ziet u er geen graten in ???
't Zal schoon worden op de werkvloer ... Buiten de werkvloer ook , begin bv. maar eens rekening te houden met ne chauffeur die een paar uur voor hij moet lossen aan z'n feestdagje begint ...
Telkens zitten vragen wat de Vlaamse eigenheid wel niet is maar ze ondertussen beetje bij beetje afbreken ...
H�*, die feestdagen zijn "de Vlaamse eigenheid"? Je mag ze gerust vieren. Hoeveel mensen vieren Sinksen, denk jij? Kerstmis is platte commerce al sinds jaren. Sinterklaas ook. Dat stoort je niet als aantasting van "de Vlaamse eigenheid", of wel?

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 november 2010 om 17:59.
Oud 9 november 2010, 18:04   #216
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
varkens?vet?

Nee 'bacon bits'. Of de vleesjurk van lady gaga

Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 18:08   #217
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik lees net dat De Winter zich afvraagt waarom ze ineens niet de tijdrekening hebben aangepast!

(zie: http://www.vandaag.be/binnenland/513...drekening.html)

Het moet voor die moslimpjes toch godgeklaagd (sorry, Allahgeklaagd) zijn dat ze niet in het jaar 1431 AH zitten.
Alleen een beetje moeilijk omdat turken en marokkanen zelfs d�*�*r niet overeenkomen wat de stand van de maankalender dan wel is.

http://www.phys.uu.nl/~vgent/islam/islam_nl.htm

(misschien ons geluk... anders hadden we het vlaggen, maar dit komt vast nog wel).

Oud 9 november 2010, 18:11   #218
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik lees net dat De Winter zich afvraagt waarom ze ineens niet de tijdrekening hebben aangepast!

(zie: http://www.vandaag.be/binnenland/513...drekening.html)

Het moet voor die moslimpjes toch godgeklaagd (sorry, Allahgeklaagd) zijn dat ze niet in het jaar 1431 AH zitten.
Alleen een beetje moeilijk omdat turken en marokkanen zelfs d�*�*r niet overeenkomen wat de stand van de maankalender dan wel is.

http://www.phys.uu.nl/~vgent/islam/islam_nl.htm

(misschien ons geluk... anders hadden we het vlaggen, maar dit komt vast nog wel).

Ja eerst aarsbisschop leonard steunen en nu de katholieke feestdagen ....zou het een zoektocht naar nieuwe kiezers zijn ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 18:19   #219
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ja eerst aarsbisschop leonard steunen en nu de katholieke feestdagen ....zou het een zoektocht naar nieuwe kiezers zijn ?
rik Torfs zat mee aan de rondetafel lulgroepen, dus van de CVP zullen de , kelten, katholieken, christenen het niet meer moeten hebben hé.

Oud 9 november 2010, 18:20   #220
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk is dat een liberaal document, dat regeringsrapport.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be