Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2010, 18:04   #201
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
1 op 17 is al moslim

Hoe is het mogelijk dat de islamisering op volle toeren kan blijven draaien?
Heren politici horen jullie de verzuchtingen van het volk niet?

bron ;

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...s-moslim.dhtml
word je hiervoor betaald of ben je op pensioen?
Oud 17 november 2010, 18:13   #202
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Zeg eens, wat zie ik niet?
De absurditeit dat een godheid zich zou hebben geopenbaard in de prehistorie aan de hand van onbegrijpelijke shakespeariaanse verzen en riducule rituelen en regeltjes..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 18:28   #203
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De absurditeit dat een godheid zich zou hebben geopenbaard in de prehistorie aan de hand van onbegrijpelijke shakespeariaanse verzen en riducule rituelen en regeltjes..
Misschien moeten de eigenzinnige arbeyders zich eens de vraag stellen hoe het komt dat mensen die met bepaalde dingen, die de intellectuele capaciteit van de eigenzinnige arbeyders in kwestie veruit overstijgen, bezig zijn, toch bij andere conclusies komen dan de eigenzinnige arbeyders in kwestie.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 18:34   #204
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien moeten de eigenzinnige arbeyders zich eens de vraag stellen hoe het komt dat mensen die met bepaalde dingen, die de intellectuele capaciteit van de eigenzinnige arbeyders in kwestie veruit overstijgen, bezig zijn, toch bij andere conclusies komen dan de eigenzinnige arbeyders in kwestie.
Knap..je vult een lancune aan degelijke tegenargumenten weer op met platte persoonlijke beledigingen...je bent zo voorspelbaar knul..
Oud 17 november 2010, 18:34   #205
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Knap..je vult een lancune aan degelijke tegenargumenten weer op met platte persoonlijke beledigingen...je bent zo voorspelbaar knul..
Wat baten kaars en bril, als de arbeider eigenzinnig is.
Oud 17 november 2010, 18:36   #206
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is wel duidelijk ja. U bent er precies nog trots op ook.
Ach laat hem maar anderen beschijten, hij glijdt wel over zijn eigen stront uit.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 18:36   #207
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat baten kaars en bril, als de forummer de reglementen niet volgen wil.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 18:38   #208
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat baten kaars en bril, als de forummer de reglementen niet volgen wil.
Wat baten kaars en bril, als er onder de reservisten flink wordt gezopen in de kazerne te Leopoldsburg.
Oud 17 november 2010, 18:46   #209
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
En welke boeken? Weet je zeker dat je boeken niet eenzijdig waren?
Ik ken niet alle titels vanbuiten, enkele die ik me herinner zijn "Islam: A short History", "Allah houdt niet van vrouwen", "Religie en moderniteit", "Atheologie: de hoofdzonden van jodendom, christendom en islam", "Ongelovigen: het conflict tussen het christendom en de islam". Niet alle zijn compleet objectief (zeker niet het boek "Allah houdt niet van vrouwen") maar deze doen wel alle aan goede bronvermelding, geven het kader van waaruit ze deze informatie interpreteren,... Daarom dat ik eerder voor de term intersubjectief dan objectief opteer. Ik heb liever dat ze eerlijk toegeven dat objectiviteit moeilijk is en de "probleempunten" aanduiden dan dat ze objectiviteit veinsen.

Citaat:
Nee, ook het verklaren gaat niet wetenschappelijk. De wetenschap maakt een oorzaak-gevolgmodel van een reeel proces waarbij in het model causatie wordt voorgesteld. Doordat de modellen vrij coherent zijn met de realiteit (en er niks anders bestaat), gebruikt men ze om de realiteit te beschrijven.

Er bestaat overigens niet echt iets als objectieve feiten. Zelfs al het feit dat wij een carthesiaans ipv. een barycentrisch coordinatenstelsel kiezen getuigt van voorkeur. Alles wat we doen, is in functie van een gevoel die we hebben. Er bestaan geen rationele overwegingen, enkel overwegingen in functie van een emotie waarbij men een calculatie maakt die relatief langer is dan een bepaalde andere calculatie.
We spreken ook een arbitraire complexiteit c af, en als de complexiteit van de calculatie > c, spreken we over een rationele beslissing, en anders over een impulsieve beslissing.

Maar in essentie is elke beslissing emotioneel. Een computer rekent enkel als je een programma invoert. Een computer zal op zich niet beginnen rekenen.
Idem je ratio.
Dit gaat wel, we weten wat bliksem veroorzaakt en dat dit niet Thor (ik lees graag boeken over mythologie )is die met mjolnir een reus raakt is. Ik stel niet dat we nu al alles kunnen verklaren, wel dat dit al voor een redelijk deel (deels) gaat. Wetenschap (zoals we ze nu kennen) is jong tav onze geschiedenis, laat staan tot het bestaan van de mens of de wereld. Wie had 200 jaar geleden gedacht dat de mens op de maan zou wandelen?

Citaat:
Kan ze niet. Ze kan enkel een model geven met een bepaalde graad van nauwkeurigheid van de processen die zich tijdens het bestaan van het heelal hebben afgespeeld. Dit legt uit ongeveer hoe de evolutie van het heelal van haar eerste momenten tot de huidige toestand hebben verlopen, met focus op een voor ons belangrijk element, namelijk onszelf.
Er is geen enkele waarom-vraag beantwoord.

Verder begrijp ik dit gedoe met de wetenschap niet. Laten jullie ook belangrijke morele beslissingen maken door moersleutels, freesmachines of synchrocyclotrons? Ik dacht het niet. De wetenschap is een gereedschap voor construeren van voorspellende modellen waarbij de voorspelling en de meting een zo klein mogelijke afwijking bieden.
Het abstract equivalent van een multiwerktuig.
De wetenschap is nog niet perfect (perfectie is onmogelijk), ik stel ook niet dat ze nu al alles kan verklaren. Ik stel echter wel dat de wetenschap steeds meer zal kunnen verklaren. Voorts vind ik het fout om te stellen dat elke vraag een kant en klaar antwoord heeft. Bvb "Wat is de zin van het leven?". Het leven heeft geen inherente zin (behalve het voortzetten van de soort), ik ben van mening dat ieder van zich en als groep het leven zin moet geven. Mijn "zin" van het leven is mensen helpen en mijn klein steentje bijdragen aan een betere wereld. Geeft religie trouwens zo'n goede antwoorden? Meerdere delen van elke religie zijn foutief/contradicties/ zo vaag dat je ze op 1001 manieren kan interpreteren/...

Citaat:
Maar blijkbaar is het, ik weet het niet, stoer of modern of volwassen ofzo, om steeds te dwepen met constructies die voor heel beperkte toepassingen dienen en om ze toe te passen in domeinen waar ze totaal niet thuishoren.

Zitten jullie alles kapot te analyseren? "Nee, dit liedje is niet mooi, want dit liedje is maar een verzameling van harmonische trillingen, en daar is niks mooi aan?" Nee toch he?
Er is een verschil tussen een rationele afweging maken en de karikatuur die jij voorstelt. Ik ga evenmin elke Christen vergelijken met de Westboro Baptist Church, Louis Theroux heeft een leuke docu "America's most hated family" als je die niet kent. Als ik keis wat te eten zal ik bepaalde elementen in mijn achterhoofd hebben zoals het vetgehalte, bij muziek kijk ik gewoon wat ik leuk vind, Enya bvb spreekt me wel aan.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 18:55   #210
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb bijna 20 jaar (van moetens) geluisterd naar wat de RKK te vertellen had..zeg dus niet dat ik geen moeite gedaan heb..
Oud 17 november 2010, 18:57   #211
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik ken niet alle titels vanbuiten, enkele die ik me herinner zijn "Islam: A short History", "Allah houdt niet van vrouwen", "Religie en moderniteit", "Atheologie: de hoofdzonden van jodendom, christendom en islam", "Ongelovigen: het conflict tussen het christendom en de islam". Niet alle zijn compleet objectief (zeker niet het boek "Allah houdt niet van vrouwen") maar deze doen wel alle aan goede bronvermelding, geven het kader van waaruit ze deze informatie interpreteren,... Daarom dat ik eerder voor de term intersubjectief dan objectief opteer. Ik heb liever dat ze eerlijk toegeven dat objectiviteit moeilijk is en de "probleempunten" aanduiden dan dat ze objectiviteit veinsen.
Allen op 1 boek na sterk gekleurd en eenzijdig dus. QED.

Misschien eens wat moslimauteurs lezen, in plaats van Verlichte Atheisten?

Citaat:
Dit gaat wel, we weten wat bliksem veroorzaakt en dat dit niet Thor (ik lees graag boeken over mythologie )is die met mjolnir een reus raakt is. Ik stel niet dat we nu al alles kunnen verklaren, wel dat dit al voor een redelijk deel (deels) gaat. Wetenschap (zoals we ze nu kennen) is jong tav onze geschiedenis, laat staan tot het bestaan van de mens of de wereld. Wie had 200 jaar geleden gedacht dat de mens op de maan zou wandelen?

Nee, dit gaat niet, ik heb ook uitgelegd waarom. Denk een paar uurtjes na over de relatie model-werkelijkheid.

Assume all horses are spherical...

In je model is er een oorzaak-gevolgrelatie tussen de bliksem en de elektrostatische fenomenen in de wolken.
Wat er echt gebeurt weten we niet. We weten enkel dat het model vrij nauwkeurige voorspellingen geeft.

Maar dat betekent niet dat het model klopt. Je kunt zelf tegenvoorbeelden bedenken of moet ik hier alles doen?

Citaat:
De wetenschap is nog niet perfect (perfectie is onmogelijk), ik stel ook niet dat ze nu al alles kan verklaren. Ik stel echter wel dat de wetenschap steeds meer zal kunnen verklaren. Voorts vind ik het fout om te stellen dat elke vraag een kant en klaar antwoord heeft. Bvb "Wat is de zin van het leven?". Het leven heeft geen inherente zin (behalve het voortzetten van de soort), ik ben van mening dat ieder van zich en als groep het leven zin moet geven. Mijn "zin" van het leven is mensen helpen en mijn klein steentje bijdragen aan een betere wereld. Geeft religie trouwens zo'n goede antwoorden? Meerdere delen van elke religie zijn foutief/contradicties/ zo vaag dat je ze op 1001 manieren kan interpreteren/...
Jij stelt. Vooraleer we doorgaan, twee vragen:

-heb je eigenlijk een flauw benul over hoe de wetenschap werkt?
-heb je eigenlijk een flauw benul over hoe religie werkt?

Bronnen als Dawkins of andere verlichte auteurtjes worden verticaal geklasseerd.

Citaat:

Er is een verschil tussen een rationele afweging maken en de karikatuur die jij voorstelt. Ik ga evenmin elke Christen vergelijken met de Westboro Baptist Church, Louis Theroux heeft een leuke docu "America's most hated family" als je die niet kent. Als ik keis wat te eten zal ik bepaalde elementen in mijn achterhoofd hebben zoals het vetgehalte, bij muziek kijk ik gewoon wat ik leuk vind, Enya bvb spreekt me wel aan.
Wat is dat nu, die fameuze rationele afweging? Kun je dat uitleggen aan mij?
Oud 17 november 2010, 18:58   #212
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb bijna 20 jaar (van moetens) geluisterd naar wat de RKK te vertellen had..zeg dus niet dat ik geen moeite gedaan heb..
De RKK is uitgepraat sinds de Reformatie.
Oud 17 november 2010, 19:05   #213
Wisord
Banneling

Standaard

Wat zouden de jullie doen als je zelf in Marokko geboren zouden zijn, of in Somalië? Zou je dan ook zo over integratie, islam en allochtonen denken? Het concept van goed en fout, moraliteit, is een natuurlijke noodzaak en komt niet voort uit religie, wetten of politieke ideologieën. De natuurlijke moraal is gebaseerd op slechts 1 advies namelijk behandel anderen net zoals jij wenst dat anderen jou behandelen in dezelfde omstandigheden. Goed en kwaad zijn dus onderdeel van menselijkheid en een onderdeel van sympathie voor een ander. Moreel besef ontwikkelt zich op het moment, dat je je verplaatst in de situatie van de ander. Pas dan voel je de pijn die de ander wordt aangedaan, de belediging die de ander ondergaat, de onrechtvaardigheid die de ander voelt .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 19:12   #214
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De RKK is uitgepraat sinds de Reformatie.
God's laatste speech dateert ook al van 622 AC..en zelfs toen was er al maar één toeschouwer meer..
Oud 17 november 2010, 19:13   #215
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
God's laatste speech dateert ook al van 622 AC..en zelfs toen was er al maar één toeschouwer meer..
Werken doet men in stilte, beste arbeider.
Oud 17 november 2010, 19:16   #216
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Werken doet men in stilte, beste arbeider.
Bidden bedoel je ?..of studeren..
Oud 17 november 2010, 19:35   #217
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Wat zouden de jullie doen als je zelf in Marokko geboren zouden zijn, of in Somalië? Zou je dan ook zo over integratie, islam en allochtonen denken? Het concept van goed en fout, moraliteit, is een natuurlijke noodzaak en komt niet voort uit religie, wetten of politieke ideologieën. De natuurlijke moraal is gebaseerd op slechts 1 advies namelijk behandel anderen net zoals jij wenst dat anderen jou behandelen in dezelfde omstandigheden. Goed en kwaad zijn dus onderdeel van menselijkheid en een onderdeel van sympathie voor een ander. Moreel besef ontwikkelt zich op het moment, dat je je verplaatst in de situatie van de ander. Pas dan voel je de pijn die de ander wordt aangedaan, de belediging die de ander ondergaat, de onrechtvaardigheid die de ander voelt .
of hoe marokko omgaat met illegalen...
http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/ar...elrecht__.html
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 19:43   #218
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
of hoe marokko omgaat met illegalen...
http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/ar...elrecht__.html

Dat is geen antw. op mijn vraag he Dixie ? Ik stel een vraag die mensen als individu bekijkt en spreek geen nationalistische domme praktijken goed....
Citaat:
Wat zouden de jullie doen als je zelf in Marokko geboren zouden zijn, of in Somalië? Zou je dan ook zo over integratie, islam en allochtonen denken? Het concept van goed en fout, moraliteit, is een natuurlijke noodzaak en komt niet voort uit religie, wetten of politieke ideologieën.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 19:44   #219
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
word je hiervoor betaald of ben je op pensioen?
Eigen baas al zijn het uw zaken niet. Ik werk wanneer ik wil en waar ik wil. Delegeren en uitbesteden zijn af en toe fijn. Heb je nog iets inhoudelijks te posten? Waarschijnlijk niet. Typisch linkie winkies.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 19:45   #220
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Mijn standaardtarief is 40 euro per uur. PM me voor mijn rekeningnummer.
ga het overslaan.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be