![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook ooit ondervraagt geweest met daarna een onderzoek met medewerking van een politiehond. De hond wees mij telkens aan als dader, terwijl ik het niet gedaan had.
Wat was er gebeurt? - Het was ergens eind september, begin oktober. - Wij verkochten thuis aardappelen aan de geburen, deze brachten wij normaal met auto en aanhangwagen. - De auto wilde op die bewuste dag niet starten, en wij hadden één van onze buren (die een 500 meter verder woonde) beloofd om aardappelen te leveren (zij zaten zonder). - Om deze mensen vooruit te helpen, bracht ik enkele zakjes van 25 kg met de kruiwagen. - Bij één van onze buren waren er ongeveer 250 kg aardappelen gestolen, de aardappelen werden vervoerd door middel van een kruiwagen. - Ik was toen ongeveer 11 jaar en liep daar nu en dan al eens rond, we hadden thuis net als zij een boerderij. Ik ging daar helpen en de buurjongen kwam dan thuis terughelpen, zoals dat vroeger meer gedaan werd (zij hadden koeien en wij hadden overwegend varkens, en zaols je wellicht weet, koeien worden iets later verzorgd dan varkens, omdat zij zo lang mogelijk op de weide moeten blijven). - Met de krijwagen werd dan gemalen bieten of mais aan de koeien gegeven. Nu begrijp je natuurlijk dat, als je daar regelmatig rondloopt (lees helpt) dat: * Je de kruiwagen al eens vastneemt. * Je hier of daar wel voetsporen achterlaat (hadden ze met gips opgevuld, zodat ze een exacte afdruk hadden van mijn botten). * Je ........ Volgens het onderzoek was ik de dader omdat: - Mijn botten exact overeenkwamen met de sporen die ze gevonden hadden. - De hond mij aanwees als gebruiker van de kruiwagen. - Ik had aardappelen geleverd aan de buren (buurtonderzoek). Waar de politieagenten bewust of onbewust geen rekening mee hielden was het volgende: - Wij hadden thuis aardappelen in overvloed. - De aardappelen die ik geleverd had was rode Diseré. - De gestolen aardappelen waren bintjes. - Ik had de aardappelen rond 16u geleverd, de diefstal was 'snachts gepleegd. Ik kan je zeggen dat ik serieus onder de indruk was van het gebeuren, vooral van de huiszoeking (met toestemming van mijn ouders). Nadien bleek dat één van de oudere zonen de aardappelen verkocht had om zijne poef te betalen in het één of andere café.
![]() |
#202 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, was dat van voor of pas na die ondervraging?
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dju toch.
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Was natuurlijk beter geweest dat die flikken wat ambtenarenmentaliteit aan de dag legden, en zouden gezegd hebben: we gaan volgende week eens langs komen misschien, telt ondertussen uw patatten nog maar eens na. Ondertussen gaat de draad over de diefstal van een gsm, een bankkaart en wat kleingeld, in een schoolke. Heeft dan niet één van de ouders opgemerkt dat zijne kleine iets teveel in zijn of haar boekentaske had ? (nu, de clou zou nog zijn dat de schooljuffrouw boter op haar hoofd heeft ... maar zoiets zou dan ook wel best eens uitgeklaard worden, nietwaar ?)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 29 november 2010 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat wordt lachen ![]() Op naar de vrijspraak Els, Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Minister
|
![]() Het is verdomme voor een gestolen portemonnee, gsm en wat geld.
Het parket houdt zich nooit bezig met zulke zaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() Lees ik hier dat er kinderen tussen zitten met een vorm van autisme?
![]() Dan moeten ze daar zeker die kindjes laten ondervragen door een bende flikken. ![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...eter-kon.dhtml Wat wel duidelijk is dat de flikken en de school hier bekennen dat ze gelogen hebben. Ze beweerden dat er een 3de persoon van school bij zat. Niet dus. Laatst gewijzigd door giserke : 5 december 2010 om 00:30. |
![]() |
![]() |