![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hongarije heeft dat, Wit-Rusland niet. Overigens heb ik in 2009 zelfs in hartje Boedapest mijn buik vol kunnen eten in een Chinees restaurantje voor minder dan 2€. De prijzen zijn er echt niet helemaal als bij ons voor basisproducten. Het toeristisch gedeelte is uiteraard wel aan Westerse prijzen. Laatst gewijzigd door 317070 : 15 januari 2011 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kom je erbij dat mensen in Belarus zich niet kunnen verwarmen, geen eten hebben of geenbed hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() In het kort dus: niet kunnen verwarmen, net genoeg eten en soms geen bed. Daarvan kun je inderdaad gemakkelijk leven, maar naar mijn mening niet comfortabel. En die toestanden ben ik in Hongarije nog niet tegengekomen. Edit: trouwens opnieuw dat onderscheid: de mensen hebben inderdaad allemaal een chauffage, maar kunnen hun appartement niet altijd verwarmen. Altijd oppassen met dergelijke indicatoren, ze werken enkel goed in vrijemarkteconomieën. Laatst gewijzigd door 317070 : 15 januari 2011 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#206 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door tomm : 16 januari 2011 om 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een pluim voor uw rechtlijnigheid en objectiviteit. Heb al meermaals gemerkt dat jij zeer fair bent in die zaken.
6666. Closing off. Laatst gewijzigd door straddle : 16 januari 2011 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() Moet een internationalist niet juist openstaan voor alle nationaliteiten? Waarom lukt dat niet met de Wit-Russen? Het is altijd gemakkelijk om te zeggen dat je verdraagzaam bent voor iedereen die even "internationalistisch" is als jezelf. Ik denk dat alleen nationalisten elkaars nationalisme kunnen begrijpen. Zij zijn dus in zekere zin de échte internationalisten.
Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 16 januari 2011 om 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#217 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus eigenlijk zijn die woorden internationalist en nationalist in uw ogen gelijk ? Kijk ik heb nergens geschreven in het bericht dat jij citeerde dat ik dit patriottisme als nationalisme beschouw . Ik schreef dat het voor mij zo aanvoelde . Wat ik walgelijk vond was dit berichtje . Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om te kotsen , zeer juist . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals veel Marrokaanse jongeren of ook sommige Oost-Europeanen zich in België gedragen, zou daar niet aanvaard worden. Buitenlanders die stelen, of proberen zaken te doen waardoor Russen (Wit-Russen, Oekraïeners) benadeeld worden, zullen vlug leren dat dit een slecht idee is. Er is een wezenlijk verschil tussen patriottisme en nationalisme. Nationalisme is beperkt tot een enkele etnie, patriotten zijn trots dat ze tot een natie, een land, behoren, van welke afkomst ze ook zijn. De meeste Amerikanen zijn patriotten, de meeste Russen ook. Niet vergeten dat Rusland zeer multietnisch is en altijd geweest is. Maar als bepaalde groepen te veel macht krijgen of voor overlast zorgen (Joden, CaucasiËrs) leidt dit tot een tegenreactie. Dat zou in België ook wel eens mogen gebeuren ten opzichte van Marokkaanse probleemjongeren bvb. Elke keer een Belg overvallen wordt naar Molenbeek of Borgerhout trekken en willekeurig rondhangende kortgeschoren Marokkanen met een baseball knuppel bewerken, dat zou de Russische manier zijn om het probleem op te lossen... er zouden niet veel Belgen meer overvallen worden... Laatst gewijzigd door tomm : 17 januari 2011 om 03:37. |
|
![]() |
![]() |