Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2011, 13:34   #201
317070
Vreemdeling

317070's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik weet niet wat U onder comfortabel leven verstaat... elke 3 jaar een nieuwe auto kopen, 3 buitenlandse reizen per jaar, etc. dat kunnen de meeste Witrussen inderdaad niet. Dat kunnen ook de meeste Hongaren niet...
Comfortabel leven is je kunnen schutten voor de koude, altijd kunnen eten tot je verzadigd bent, een bed hebben om in te slapen, zulke dingen.

Hongarije heeft dat, Wit-Rusland niet.

Overigens heb ik in 2009 zelfs in hartje Boedapest mijn buik vol kunnen eten in een Chinees restaurantje voor minder dan 2€. De prijzen zijn er echt niet helemaal als bij ons voor basisproducten. Het toeristisch gedeelte is uiteraard wel aan Westerse prijzen.

Laatst gewijzigd door 317070 : 15 januari 2011 om 13:35.
317070 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2011, 13:43   #202
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 317070 Bekijk bericht
Comfortabel leven is je kunnen schutten voor de koude, altijd kunnen eten tot je verzadigd bent, een bed hebben om in te slapen, zulke dingen.

Hongarije heeft dat, Wit-Rusland niet.

Overigens heb ik in 2009 zelfs in hartje Boedapest mijn buik vol kunnen eten in een Chinees restaurantje voor minder dan 2€. De prijzen zijn er echt niet helemaal als bij ons voor basisproducten. Het toeristisch gedeelte is uiteraard wel aan Westerse prijzen.
Iedereen in Belarus heeft chauffage, een bed en voldoende te eten voor zover ik gezien heb. Dat is niet zo in de meeste andere ex Sovjet landen.
Hoe kom je erbij dat mensen in Belarus zich niet kunnen verwarmen, geen eten hebben of geenbed hebben?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2011, 13:58   #203
317070
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Iedereen in Belarus heeft chauffage, een bed en voldoende te eten voor zover ik gezien heb. Dat is niet zo in de meeste andere ex Sovjet landen.
Hoe kom je erbij dat mensen in Belarus zich niet kunnen verwarmen, geen eten hebben of geenbed hebben?
In het gastgezin waar ik zat, werd op een bepaalde datum de verwarming uitgezet. Vervolgens vroor binnen zelfs de visbokaal dicht, zo koud was het er. De vader en de moeder hadden een dubbelmatras en lakens en dergelijke, maar geen bed, de dochter wel. Ze hebben wel degelijk eten, maar niet om 'vol' de tafel te verlaten. Vlees bijvoorbeeld is alleen voor feestdagen (wat niet wegnam dat ze ons als gasten een enorme feesttafel voorschotelde, 3x per dag )

In het kort dus: niet kunnen verwarmen, net genoeg eten en soms geen bed. Daarvan kun je inderdaad gemakkelijk leven, maar naar mijn mening niet comfortabel. En die toestanden ben ik in Hongarije nog niet tegengekomen.

Edit: trouwens opnieuw dat onderscheid: de mensen hebben inderdaad allemaal een chauffage, maar kunnen hun appartement niet altijd verwarmen. Altijd oppassen met dergelijke indicatoren, ze werken enkel goed in vrijemarkteconomieën.

Laatst gewijzigd door 317070 : 15 januari 2011 om 14:01.
Oud 15 januari 2011, 14:26   #204
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 317070 Bekijk bericht
In het gastgezin waar ik zat, werd op een bepaalde datum de verwarming uitgezet. Vervolgens vroor binnen zelfs de visbokaal dicht, zo koud was het er. De vader en de moeder hadden een dubbelmatras en lakens en dergelijke, maar geen bed, de dochter wel. Ze hebben wel degelijk eten, maar niet om 'vol' de tafel te verlaten. Vlees bijvoorbeeld is alleen voor feestdagen (wat niet wegnam dat ze ons als gasten een enorme feesttafel voorschotelde, 3x per dag )

In het kort dus: niet kunnen verwarmen, net genoeg eten en soms geen bed. Daarvan kun je inderdaad gemakkelijk leven, maar naar mijn mening niet comfortabel. En die toestanden ben ik in Hongarije nog niet tegengekomen.

Edit: trouwens opnieuw dat onderscheid: de mensen hebben inderdaad allemaal een chauffage, maar kunnen hun appartement niet altijd verwarmen. Altijd oppassen met dergelijke indicatoren, ze werken enkel goed in vrijemarkteconomieën.
Ik ben ook bij veel mensen geweest in Belarus, en nooit zulke toestanden meegemaakt. Misschien was dit in de jaren 90 of zo.
Oud 15 januari 2011, 14:38   #205
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog iets: in de voormalige Sovjet Unie zou het absoluut niet aanvaard worden dat buitenlanders stelen of bedelen: ze zouden vlug uitgewezen worden, na eerst eens goed uitgeschud en in elkaar geslagen te zijn door de politie.
Buitenlanders moeten goed op hun tellen passen. Dat hebben de Kaukasiërs in Moskou ondertussen ondervonden...

http://www.youtube.com/watch?v=xFXBX0Y9Odk
walgelijk..
Oud 15 januari 2011, 14:52   #206
317070
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik ben ook bij veel mensen geweest in Belarus, en nooit zulke toestanden meegemaakt. Misschien was dit in de jaren 90 of zo.
Dat moet rond 2004 geweest zijn...
Oud 15 januari 2011, 16:13   #207
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Luister, ik ben zelf een halve Jood en net daarom weet ik hoezeer Joden een belangrijke rol spelen in het westerse kapitalisme. ZEKER in landen als de VS en Nederland. Dat maakt mij nog geen antisemiet, want ook Karl Marx, Engels en talloze Sovjet helden waren Joden. Overigens Lukashenko is ook geen antisemiet, in tegenstelling tot wat in de westerse pers beweerd wordt. Tot WOII maakten Joden een belangrijk deel uit van de Witrussische maatschappij (tot 25% van de bevolking). Papa Luka heeft goede contacten met de Joodse organisaties in zijn land. De anti lukashenko anti-communistische nationalisten zijn dezelfde die met de nazi's gecollaboreerd hebben. Dat is ook zo in Oekraïne.
Touché!
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2011, 16:13   #208
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Behalve enkele buitenlandse studenten uit derde wereldlanden, enkele gastarbeiders uit arme ex Sovjet republieken en een zeldzame toerist zie je bijna geen buitenlanders. Maar dat geldt ook voor Oekraïne en grote delen van Rusland, en daar zie je wel heel veel bedelaars. (bijna altijd trouwens autochtone bejaarden, die met hun pensioentje niet kunnen rondkomen)
Houden zo!
Oud 15 januari 2011, 16:36   #209
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AAA Bekijk bericht
Zou je niet beter die hamer en sikkel veranderen in een Odalrune of een hakenkruis???? Niet alle Joden zijn kapitalisten of past dat niet in uw roodbruine ideologie???
Ben je ooit al verder geraakt dan dat in discussie?
Oud 16 januari 2011, 11:55   #210
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
walgelijk..

X2
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 13:21   #211
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Wit-Russisch patriottisme!
http://www.youtube.com/watch?v=i_yU4...eature=related

Laatst gewijzigd door tomm : 16 januari 2011 om 13:24.
Oud 16 januari 2011, 13:56   #212
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben een internationalist dat patriotisch gedoe voelt voor mij erg nationalistisch aan . Not my cup of tea
Oud 16 januari 2011, 14:04   #213
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Luister, ik ben zelf een halve Jood en net daarom weet ik hoezeer Joden een belangrijke rol spelen in het westerse kapitalisme. ZEKER in landen als de VS en Nederland. Dat maakt mij nog geen antisemiet, want ook Karl Marx, Engels en talloze Sovjet helden waren Joden.
Tussen haakjes: de shit die ik al over mijn hoofd gekregen heb hier van een aantal hypocriete zionisten om die feiten aan te halen is niet te schatten. Ik heb beroepshalve constant met VS en angelsakische joden te maken en in mijn sector (en aanverwante) is de greep van de joden nagenoeg compleet, en niet altijd even ''kosher''.

Een pluim voor uw rechtlijnigheid en objectiviteit. Heb al meermaals gemerkt dat jij zeer fair bent in die zaken.

Laatst gewijzigd door straddle : 16 januari 2011 om 14:05.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 15:26   #214
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
walgelijk..
Dan komen we allemaal bij jou stelen!
Oud 16 januari 2011, 15:42   #215
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
Ik ben een internationalist dat patriotisch gedoe voelt voor mij erg nationalistisch aan . Not my cup of tea
Moet een internationalist niet juist openstaan voor alle nationaliteiten? Waarom lukt dat niet met de Wit-Russen? Het is altijd gemakkelijk om te zeggen dat je verdraagzaam bent voor iedereen die even "internationalistisch" is als jezelf. Ik denk dat alleen nationalisten elkaars nationalisme kunnen begrijpen. Zij zijn dus in zekere zin de échte internationalisten.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 16 januari 2011 om 15:43.
Oud 16 januari 2011, 16:21   #216
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Dan komen we allemaal bij jou stelen!
russische neonazis hebben blijkbaar vrijspel,walgelijk

http://www.youtube.com/watch?v=aLUxuq-E9yA
Oud 16 januari 2011, 18:35   #217
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Moet een internationalist niet juist openstaan voor alle nationaliteiten? Waarom lukt dat niet met de Wit-Russen? Het is altijd gemakkelijk om te zeggen dat je verdraagzaam bent voor iedereen die even "internationalistisch" is als jezelf. Ik denk dat alleen nationalisten elkaars nationalisme kunnen begrijpen. Zij zijn dus in zekere zin de échte internationalisten.

Dus eigenlijk zijn die woorden internationalist en nationalist in uw ogen gelijk ? Kijk ik heb nergens geschreven in het bericht dat jij citeerde dat ik dit patriottisme als nationalisme beschouw . Ik schreef dat het voor mij zo aanvoelde .

Wat ik walgelijk vond was dit berichtje .

Citaat:
Nog iets: in de voormalige Sovjet Unie zou het absoluut niet aanvaard worden dat buitenlanders stelen of bedelen: ze zouden vlug uitgewezen worden, na eerst eens goed uitgeschud en in elkaar geslagen te zijn door de politie.
Buitenlanders moeten goed op hun tellen passen. Dat hebben de Kaukasiërs in Moskou ondertussen ondervonden...

http://www.youtube.com/watch?v=xFXBX0Y9Odk
Oud 16 januari 2011, 18:35   #218
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
russische neonazis hebben blijkbaar vrijspel,walgelijk

http://www.youtube.com/watch?v=aLUxuq-E9yA

Om te kotsen , zeer juist .
Oud 17 januari 2011, 03:23   #219
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=PcvPc...eature=related

Typische Soviet choreografie in Minsk...
Oud 17 januari 2011, 03:36   #220
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
Dus eigenlijk zijn die woorden internationalist en nationalist in uw ogen gelijk ? Kijk ik heb nergens geschreven in het bericht dat jij citeerde dat ik dit patriottisme als nationalisme beschouw . Ik schreef dat het voor mij zo aanvoelde .

Wat ik walgelijk vond was dit berichtje .
De meeste Russen, Witrussen of Oekraïners hebben niets tegen vreemdelingen, zo lang ze zich als waardige gasten gedragen. (enkele neo nazi's uitgezonderd)
Maar zoals veel Marrokaanse jongeren of ook sommige Oost-Europeanen zich in België gedragen, zou daar niet aanvaard worden. Buitenlanders die stelen, of proberen zaken te doen waardoor Russen (Wit-Russen, Oekraïeners) benadeeld worden, zullen vlug leren dat dit een slecht idee is.

Er is een wezenlijk verschil tussen patriottisme en nationalisme. Nationalisme is beperkt tot een enkele etnie, patriotten zijn trots dat ze tot een natie, een land, behoren, van welke afkomst ze ook zijn. De meeste Amerikanen zijn patriotten, de meeste Russen ook. Niet vergeten dat Rusland zeer multietnisch is en altijd geweest is. Maar als bepaalde groepen te veel macht krijgen of voor overlast zorgen (Joden, CaucasiËrs) leidt dit tot een tegenreactie. Dat zou in België ook wel eens mogen gebeuren ten opzichte van Marokkaanse probleemjongeren bvb. Elke keer een Belg overvallen wordt naar Molenbeek of Borgerhout trekken en willekeurig rondhangende kortgeschoren Marokkanen met een baseball knuppel bewerken, dat zou de Russische manier zijn om het probleem op te lossen... er zouden niet veel Belgen meer overvallen worden...

Laatst gewijzigd door tomm : 17 januari 2011 om 03:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be