![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Querty in plaats van Azerty ? | |||
Neen, ik wil er niet van weten. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 32,26% |
Ja, zelfs al zal het me toch wat moeite kosten |
![]() ![]() ![]() |
13 | 20,97% |
Ja, voor mij, super flexibele wereldburger, een makkie |
![]() ![]() ![]() |
29 | 46,77% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb jaren geleden leren typen op een AZERTY-klavier (kan blind typen aan een zeer matige snelheid), ik zie dus geen enkele reden om te veranderen.
![]() |
#204 |
Europees Commissaris
|
![]() Een lotuskus dus.
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw heeft leren koken op een gasvuur en zij ziet dus geen enkele reden om een microgolfoven aan te schaffen. Iemand heeft leren fietsen op een fiets zonder versnellingen ... In het land der blinden ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, ik heb me danig vergist.
Een flemish kiss is iets anders. Wat ik bedoelde, een nederig likken van een Franstalige aars, wordt eigenlijk een Laeken Kiss genoemd.
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie probeert records te breken? F1 piloten en in dit geval waarschijnlijk professionele typisten. Snelheid is niet alles, gebruiksgemak is voor mij belangrijker. Ik schrijf niet dat Dvorak of Colemak slecht zijn, gewoon dat IMHO de omschakeling de moeite niet loont. Moest ik aan een subnotebook en aan programmeren en cijferwerk denken zou ik qwerty mogelijk overwegen. Een compleet verchillende layout niet dus. Laatst gewijzigd door filosoof : 4 januari 2011 om 17:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't zou gvd tijd worden, dat debiel azerty gedoe;
als ik mij niet vergis is het toch reeds al een tijdje aangetoond dat qwerty een betere layout is dat azerty....waarom dan niet veranderen, bende angsthazen!
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() Wat is er "debiel" aan, een layout te verkiezen die voor meerdere talen vlot werkt? Het "beter" zijn van qwerty gaat maar op voor sommige aanwendingen zoals wie een netbookje wil gebruiken om wiskunde of boekhouding te doen..
Laatst gewijzigd door filosoof : 4 januari 2011 om 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien de draad eens lezen vooraleer je nonsens verkoopt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En waarom ik nu persé zou moeten overstappen van een AZERTY-klavier naar een QWERTY-klavier, ontgaat me nog altijd. Voor die "beschaafde(re) wereld" ?? Welke beschaafde(re) wereld ?? Laat uw licht schijnen, en vertel het mij.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 4 januari 2011 om 18:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() goed we hebben eftjes nagekeken en op't eerste zicht zou de rest van de wereld zich beter aanpassen ![]()
![]() |
![]() |
#214 |
|
![]() Voor mij is azerty de beschaafde wereld. Dat de yankee- querty wereld zich maar aan vlaanderen aan past.
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
- Azerty is toch maar Frans getint, maar ik weet het niet hoor, wij zijn Vlamingen ! Dus kiezen we maar, eh, het angelsaksische Qwerty. - In het buitenland gebruiken ze meer Qwerty. Als er ook nog echte, goede redenen bestaan, ben ik één en al oor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Azerty zou handiger en vlugger zijn in het typen, de enige reden waarom de overgrote meerderheid qwerty blijft gebruiken is omdat de winst te klein is om een omschakeling te verantwoorden dus blijven de 2 kampen in eigen kamp steken zeker.
![]() |
![]() |
#217 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#219 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik blijf dus bij mijn qwerty, en zou ook bij een azerty blijven. Voor iemand die nog niet echt kan typen, zijn qwerty en azerty gewoon methoden om trager te leren typen en de rest van je leven niet half zo snel te kunnen typen als met Colemak of Dvorak.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het absurde van deze discussie is, er een nationalistische draai aan te geven in de zin van "België berooft ons van de vingervlugheid die Vlaanderen/Nederland ons zouden hebben gegund; België sluit ons uit van de moderne wereld"
Dit soort geklaag over onbenulligheden leidt alleen maar de aandacht af van het antidemocratische effect van België. Ik sta er dan ook niet van te kijken dat heel wat intelligente mensen van de democratische argumenten voor Vlaamse onafhankelijkheid niet eens kennis nemen. Ikzelf moet al oppassen dat ik er niet een stukje belgicistischer van word, als ik met dit soort flamingantisme word geconfronteerd. Zoals hierboven betoogd, is Qwerty zowat het tegendeel van de moderne wereld, en al helemaal geen teken van hogere beschaving. Bekrompen nationalisme nog minder, natuurlijk.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 4 januari 2011 om 20:51. |
![]() |
![]() |