![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Moet godsdienstig onderwijs verdwijnen | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
43 | 58,11% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
26 | 35,14% |
Anders omschrijf |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,76% |
Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ge kunt de tien geboden ook gewoon onderwijzen op school in het kader van maatschappelijke leer, daar hebt ge geen imaginair wezen voor nodig waartegen ge telepathisch moet spreken.
![]() |
![]() |
#202 | |
|
![]() Citaat:
We zijn beiden in hetzelfde bedje ziek, we hebben beiden een mening. Ik ga hier niet meer verder op reageren, want het begint saai te worden als ge altijd maar hetzelfde blijft herhalen. Terug naar de discussie.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 26 maart 2011 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien heeft u het nog niet opgemerkt, maar het gaat mij niet in de eerste plaats om de godsdienstlessen op zich, dan wel om een onderwijsproject dat in het verlengde ligt van de geloofsbeleving. D�*t is immers het belang van een confessioneel onderwijs. Niet die twee uurtjes godsdienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het toont nochtans een belangrijk element aan, nl. dat uw zogezegde objectieve 'wetenschappelijke' benadering er juist geen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
Niets meer. En nu ga ik slapen. Kijk ondertussen eens naar het volgende: http://www.youtube.com/watch?v=UnC7N...feature=relmfu (volledig uitzien, het is interessant)
![]() |
![]() |
#206 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De lessen draaien niet rond kritische benaderingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat u dan toch niet echt een goed zicht hebt op de lessen godsdienst. Of zelfs ook op de andere lessen (ook in andere vakken moeten leerlingen netjes antwoorden op de gestelde vragen zoals het in de lessen werd aangeleerd).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me af, wie zijn zij om kinderen te doen geloven in onlogische waarheden. Waarom zou dit iets te maken hebben met vrijheid? Is het niet net die vrijheid dat in het gedrang komt als men zaken waar men zelf van zegt de waarheid niet zeker te kunnen weten?... De vrijheid van het kind telt blijkbaar voor de reli's niet, de vrijheid van het kind is dus voor de reli's ondergeschikt aan hun wil om zelf te beslissen en deze keuze te maken in het kind zijn plaats, elke andere mening moet voor hen wijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() Niet altijd. Er is niet eens in elke gemeenste een basisschool van het gemeenschapsonderwijs.
Voor het secundair onderwijs is de keuze nog onvolkomener. Men kiest er in de eerste plaats een richting. Als het net de richting niet inricht in de dichtst bijzijnde stad, heb je de "keuze" tussen een stad verder gaan, naar het net niet van je keuze gaan of een andere richting volgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gemeenschapsgeld waarover u spreekt, is ook mijn belastingsgeld. Is ook geld van gelovige ouders. Voor het overige heeft u als ouder de volledige vrijheid uw kinderen te sturen naar die school of naar dat type onderwijs dat uw voorkeur heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er moeten keuzes gemaakt worden; wat we doen met belastingsgeld. Dan beter muziek en/of danslessen i.p.v. godsdienstlessen subsidiëren. Twee netten is veel te duur, en levert niets navenant op. Als ouder heb ik niet de volledige vrijheid om de kinderen te sturen naar de school van mijn voorkeur. Als ouder wil ik ook dat mijn kinderen opgroeien met kinderen van de verschillende levensbeschouwingen. Ze zullen immers de rest van hun leven met die mensen dezelfde maatschappij moeten delen. Dan is het beter dat ze elkaar al kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
Geef de kinderen hun vrijheid terug om een eigen keuze te maken. Schaf godsdienst op school af.
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen als ouder dat de keuze voor godsdienstles een goede is en dus behouden hoort te worden. U hoeft echter geenszins uw kinderen te sturen naar een school waar men die godsdienst onderwijst. Vrijheid, blijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er klopt iets niet in jullie redenering. Vrijheid om beslissen te nemen, is een vrijheid die men een bepaalde plaats moet kunnen geven in het eigen leven. Meent u dus dat een kind reeds een religieuze keuze kan maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je iets gelezen van wat ik schreef? Er moeten keuzes gemaakt worden; wat we doen met belastingsgeld. Laatst gewijzigd door artisjok : 27 maart 2011 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |