Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2011, 12:47   #201
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Er zijn alleszins voldoende redenen waarom steeds meer en meer mensen het niet meer zien zitten om dat hier allemaal binnen te laten.

Die redenen zijn er dan vooral uit angst, angst door het afhankelijk zijn aan dit systeem. Waar we dus terugkomen bij de vorige stellingen die jij steeds negeert.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 13:00   #202
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Blijkbaar moet je dringend eens de moeite doen wat meer te lezen over deze mensen ipv uw eigen verhaal over hen te schrijven.

Zij proberen te ontsnappen als gevolg van oorlog, honger, geweld , martelpraktijken , homohaat of welke reden dan ook . Kijk hier voor te beginnen ook eens .

http://www.amnesty.nl/thema/thema_vluchtelingen
Ik quotte nochtans enkel 't geen jij er had staan hoor...
Het lijkt me dat u nog een beetje verblind bent door al die lectuur, probeer een keer te kijken naar de realiteit dan zal je zien dat er nogal véél hier aankomen voor een andere reden...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 13:11   #203
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik quotte nochtans enkel 't geen jij er had staan hoor...
Het lijkt me dat u nog een beetje verblind bent door al die lectuur, probeer een keer te kijken naar de realiteit dan zal je zien dat er nogal véél hier aankomen voor een andere reden...

Daar zit je fout manta, ik quote slechts een stukje. Je mag op dit forum geen volledige teksten quoten.... ik veronderstel dat mensen die over Afghanistan over andere landen wensen te praten over deze landen dan ook een klein beetje weet hebben. Jij weet blijkbaar enkel het stukje dat ik citeerde of doet uzelf zo voor. Next please.
Oud 6 juni 2011, 13:32   #204
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Tiens, dat is nu wat jij deed.
ken jij mij dan?
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 14:30   #205
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zit je fout manta, ik quote slechts een stukje. Je mag op dit forum geen volledige teksten quoten.... ik veronderstel dat mensen die over Afghanistan over andere landen wensen te praten over deze landen dan ook een klein beetje weet hebben. Jij weet blijkbaar enkel het stukje dat ik citeerde of doet uzelf zo voor. Next please.
Wat ik weet is wat jij blijkbaar niet weet...
Maar 't verstand komt met de jaren, je hebt nog tijd zeker...
Laat de mensen in Afghanistan maar Afghanen blijven , en dat doe ja dan al vooral niet door ze te verwesteren of ze naar hier te halen , dat doe je door ze zichzelf te laten zijn...
Oud 6 juni 2011, 15:01   #206
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik weet is wat jij blijkbaar niet weet...
Maar 't verstand komt met de jaren, je hebt nog tijd zeker...
Laat de mensen in Afghanistan maar Afghanen blijven , en dat doe ja dan al vooral niet door ze te verwesteren of ze naar hier te halen , dat doe je door ze zichzelf te laten zijn...

Doe je dat dan ook door ze het te beletten naar Europa te komen?.... Door ze hun kans op een beter leven te ontnemen?
Oud 6 juni 2011, 15:13   #207
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe je dat dan ook door ze het te beletten naar Europa te komen?.... Door ze hun kans op een beter leven te ontnemen?
Dat is idd wat ik zeg ja ...
Wat u daar (heb ik in't vet gezet) neertypt is weer die bevestiging dat ze naar hier komen voor door de redenen die rechts aanklaagt...
Oud 6 juni 2011, 15:22   #208
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is idd wat ik zeg ja ...
Wat u daar (heb ik in't vet gezet) neertypt is weer die bevestiging dat ze naar hier komen voor door de redenen die rechts aanklaagt...

Ga jij dan bepalen wie er wel en niet binnen mag? Ga je mensen tegenhouden omwille van hun sociale status of omwille van hun culturele achtergrond?
Oud 6 juni 2011, 15:23   #209
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
ken jij mij dan?
Wie weet dat.... maybee?
Oud 6 juni 2011, 15:47   #210
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En mijn leven hier slechter maken, zeg maar naar de knoppen doen?
Met welke pretentie moet iemand die het beter heeft per definitie opdraaien voor zij die het minder hebben?
Wie heeft dat bedacht? Linkse rotzooi.
Ik wil wel mensen helpen, maar wel hoe ik bepaal. Niet hoe linksen het door mijn strot duwen.

Laatst gewijzigd door kwantum : 6 juni 2011 om 15:47.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 16:01   #211
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Met welke pretentie moet iemand die het beter heeft per definitie opdraaien voor zij die het minder hebben?
Ik wil wel mensen helpen, maar wel hoe ik bepaal. Niet hoe linksen het door mijn strot duwen.
Waarom moet iemand het slechter hebben omwille van de drang om rijk te zijn van een kleine minderheid? Is het trouwens ook niet van belang dat hun achtergrond en de juiste rede dat ze naar hier komen geweten zijn...?, en hecht jij daar belang aan of is het zoals de meeste rechtsen een pot nat voor u? kindjes in de handen van misbruikers ..,..de mensensmokelaars enz ... Wie geen geld heeft is de pineut in heel dit verhaal . Je kan het draaien en keren zoveel je wil ,het groot kapitaal is het het vergif in deze wereld.
Oud 6 juni 2011, 16:08   #212
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga jij dan bepalen wie er wel en niet binnen mag? Ga je mensen tegenhouden omwille van hun sociale status of omwille van hun culturele achtergrond?
Iemand gaat dat moeten doen, anders zullen er geen culturen of sociale statussen meer, en voor u juicht, bedenk dan dat u hiermee enkel gaat bereiken wat uw grootste angst is...
Ik kan me voorstellen dat u geloof hecht aan wat men een multikleurrijke wereld noemt , maar de werkelijkheid is dat u zo een kleurloze grijze wereld gaat maken waarbij de totentrekkers in another brick in the wall nog feestelijk zullen overkomen ...
De grote (linkse of rechtse) fuhrer zal u dankbaar zijn...
Ipv toe te werken naar een multimigratiemaatschappij zou het beter zijn om minder te gaan moeien met landen en zaken die ver van ons bed zijn, mensen daar weten tien keer beter dan u hoe ze er moeten leven...
Besluit: Gedaan met verhuisfirma spelen en gewoon zorgen dat iedereen zorgeloos kan leven op z'n eigen plekje op de wereld...
Oud 6 juni 2011, 16:16   #213
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ipv toe te werken naar een multimigratiemaatschappij zou het beter zijn om minder te gaan moeien met landen en zaken die ver van ons bed zijn, mensen daar weten tien keer beter dan u hoe ze er moeten leven...
Besluit: Gedaan met verhuisfirma spelen en gewoon zorgen dat iedereen zorgeloos kan leven op z'n eigen plekje op de wereld...

1- U minder gaan moeien, wil dit dan zeggen dat enkel rijk gespuis daar de mensen mogen gaan uitbuiten?

2- Hou stel jij dit zorgeloos leven dan voor en hoe ga jij daarvoor zorgen, wetende dat het probleem nu net van westerse oorsprong is.
Oud 6 juni 2011, 16:20   #214
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1- U minder gaan moeien, wil dit dan zeggen dat enkel rijk gespuis daar de mensen mogen gaan uitbuiten?

2- Hou stel jij dit zorgeloos leven dan voor en hoe ga jij daarvoor zorgen, wetende dat het probleem nu net van westerse oorsprong is.
'k Vraag me af of je tegenwoordig geen racist bent als je mensen gaat beoordelen op hun centen ... 'k Zou maar opletten want af en toe gaat ge toch over de grens en vloeit de haat tegen degenen die een centje meer hebben dan u nogal rond...
Westerse oorsprong? 'k Weet niet , 't is mss begonnen met westerse waterpompen te gaan neerpoten, zo ver gaat het al terug...
Ontwesteren dan maar hé, ipv die mensen daar een beeld te geven van hoe het zou zijn om in een maatschappij als de onze te leven ze terug hunnen draai laten vinden zoals ze het daar gewoon zijn...
Oud 6 juni 2011, 16:34   #215
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
'k Vraag me af of je tegenwoordig geen racist bent als je mensen gaat beoordelen op hun centen ...
Die zit!

Citaat:
'k Zou maar opletten want af en toe gaat ge toch over de grens en vloeit de haat tegen degenen die een centje meer hebben dan u nogal rond...
Westerse oorsprong? 'k Weet niet , 't is mss begonnen met westerse waterpompen te gaan neerpoten, zo ver gaat het al terug...
Ontwesteren dan maar hé, ipv die mensen daar een beeld te geven van hoe het zou zijn om in een maatschappij als de onze te leven ze terug hunnen draai laten vinden zoals ze het daar gewoon zijn...
't Is misschien al begonnen door de arme prehistorische afrikaan die in gans zijn leven wat meer noten heeft kunnen verkopen en daardoor een schaap meer heeft kunnen aanschaffen dan zijn gebuur. Smerige kapitalist hoor ik Wisord al roepen! Afgeven dat schaap!

Laatst gewijzigd door kwantum : 6 juni 2011 om 16:35.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 17:30   #216
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
'k Vraag me af of je tegenwoordig geen racist bent als je mensen gaat beoordelen op hun centen ... 'k Zou maar opletten want af en toe gaat ge toch over de grens en vloeit de haat tegen degenen die een centje meer hebben dan u nogal rond...

Ik wist niet dat een systeem aanklagen gelijk staat aan racisme... leg dat eens verder uit? Of is het enkel een dwaze aanval om een statement die jou niet aanstaat te ontwijken.
Oud 6 juni 2011, 17:34   #217
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat een systeem aanklagen gelijk staat aan racisme... leg dat eens verder uit? Of is het enkel een dwaze aanval om een statement die jou niet aanstaat te ontwijken.
"
enkel rijk gespuis
" lijkt me niet echt over een systeem te gaan hoor, eerder over wat mensen die een centje hebben...
Ik ontweek niet, u kwam af met denigrerende uitspraken over mensen met een spaarboekje en zo
Oud 6 juni 2011, 17:37   #218
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
"
enkel rijk gespuis
" lijkt me niet echt over een systeem te gaan hoor, eerder over wat mensen die een centje hebben...
Ik ontweek niet, u kwam af met denigrerende uitspraken over mensen met een spaarboekje en zo

Mensen met een spaarboekje zijn dus voor u rijk tuig?? .... Blijf even serieus AUB.
Oud 6 juni 2011, 17:41   #219
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Waarom moet iemand het slechter hebben omwille van de drang om rijk te zijn van een kleine minderheid? Is het trouwens ook niet van belang dat hun achtergrond en de juiste rede dat ze naar hier komen geweten zijn...?, en hecht jij daar belang aan of is het zoals de meeste rechtsen een pot nat voor u? kindjes in de handen van misbruikers ..,..de mensensmokelaars enz ... Wie geen geld heeft is de pineut in heel dit verhaal . Je kan het draaien en keren zoveel je wil ,het groot kapitaal is het het vergif in deze wereld.
Daar zou ik nog graag het volgende aan toevoegen.... . De laffe eigenschap van rechtse politiekers is om de kloof tussen rijk en arm te vermommen en dit weg te vegen door het naar voor schuiven van de zogezegde kloof "allochtoon & autochtoon". Het kapitalisme zorgt er dus wel voor dat mensen vluchten, de vluchteling heeft zeer zeker gegronde redenen om zijn land famillie enz te verlaten. In West-Europa wordt het racisme tegenover vluchtelingen aangemoedigd door de armoedige omstandigheden en de werkloosheid waarin vluchtelingen zijn terechtgekomen. Daardoor worden ze door de bevolking gezien als potentiële concurrent waarbij het gemakkelijk is om naar beneden te trappen tegen diegenen die het nog slechter hebben dan ballen aan uw lijf te hebben en het marginaal rijk tuig aan te vallen dat dit alles veroorzaakt.
Oud 6 juni 2011, 17:45   #220
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen met een spaarboekje zijn dus voor u rijk tuig?? .... Blijf even serieus AUB.
Bekijk de inkomsten van zo'n Afgaan ne keer en vergelijk dat eens met iemand die hier rondloopt en een spaarboekje heeft... Rijk hé (op't gebied van geld al zeker...)
Of zijn er gradaties waarmee iemand met wat geld meer of minder tuig is?
Gezien de mogelijkheid van het hebben van een minimuminkomen in dit land (wat echt wel rijkelijk is tegenover die Afgaan in uw voorbeeld) zijn alle inwoners van dit land mss wel tuig?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be