![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Minister-President
|
![]() Ik daag u uit te antwoorden op de gequoteerde vraag.
|
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is weerom de calimero-reflex van de nieuwe valse Vlaams-Nationalisten. Het federaal niveau dient de belangen van de Vlamingen meer dan deze van de Walen. De Vlamingen hebben er 88 zetels van de 150.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen vraag. Dat is een opmerking. Je hoeft daar niet persé altijd commentaar op te geven.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politiek dient niet het amusement van de bevolking te dienen.
|
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de zin meermaals gelezen en ik begrijp hem nog altijd niet. Kan je eens verduidelijken door de zaken te definiëren. Welk success ? Welke haatcampagnes ? Tegen welke Vlamingen ? Welke afgelopen generaties ? Welke affirmatie ? Welke steun ? Welke existentiële zoektocht ?
![]() |
![]() |
#206 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de Walen mag Wallonië niet verarmen, moet Brussel meer geld krijgen (minstens 500milj/jaar) en er moet ook nog 20 miljard bespaard worden. Dat geeft als logisch gevolg dat de Vlamingen alles moeten betalen. U zegt dat de Vlamingen toegevingen moeten doen. Hoe dan? Het voorstel van De Vlamingen is anders. Dat houdt in dat elk gewest verantwoordelijkheid draagt voor zijn eigen beleid. Een voorbeeld is dat als je als Vlaming langer dan zes maand werkloos bent, je zo wat op het matje wordt geroepen, terwijl in walloniê honderden schoolverlaters zitten van boven de vijftig jaar.... Het lijkt mij toch eenvoudiger dat Wallonië over de brug komt. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Walen daarentegen vinden ziels genoten in figuren zoals u. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een zéér gemakkelijk argument om te stellen dat men de deelentiteiten geresponsabiliseerd. Ik heb ergens nog nergens maar een aanzet gezien naar een uitgewerkt plan. In Vlaanderen zijn de gemeentes/steden ook niet geresponsabiliseerd. Ze hebben zwaar hun broek gescheurd aan Dexia. Toch zetten ze de tering niet naar de nering want de hogere overheden staan borg. Leg mij eens uit hoe de politiek van de laatste 20 jaar via de staatshervormingen heeft geleid tot meer responsabilisering. Het heeft juist het averechtse effect gehad. Als ik je voorbeeld begrijp van de schoolverlaters van boven de 50 stuur je trouwens aan dat de RVA federaal blijft met een strengere controle en een fusie tussen Forem en de VDAB.
|
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Genoteerd. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Calimero: "DAT IS NIET EERLIJK, ZIJ ZIJN ALLEMAAL GROOT en ik ben klein.". In 2007 was de MR nog de grootste partij in Franstalige België volgens Didier Reynders is de Sp.a met veel van haar ideeën rechtser dan de ideeën die de MR aan de PS wil verkopen in een regeerakkoord. Verhofstadt is met alle mogelijke krapul in zee gegaan, als hij dat niet had gedaan dan was er van het woord tjeven nu geen sprake en zou de anti-abortuswet terug zijn ingevoerd.
|
![]() |
![]() |
#214 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Een Waalse stem is meer waard dan een Vlaamse stem 2. De huisnegers van Groen en sp.a tellen niet als Vlamingen
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 7 juni 2011 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over nu, niet over vroeger. En wat blijkt? Dat u verwijten maakt aan het adres van de NVA, maar zelf heb je geen ander alternatief. Schone gast zijde gij! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees het volgende topic eens door: "Federale regering zonder Franstalige partijen." http://forum.politics.be/showthread.php?t=155219 @Paulus Lees ook eens het bovenstaande topic, dat is het alternatief dat ik opper.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 juni 2011 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is geen slim idée want de Vlaamse economie en de Vlaamse belangen in Wallonië en op het federaal niveau zouden er zwaar onder lijden.
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't is daarom dat ze zo'n model niet willen zekers,.... .... om de Vlamingen te sparen... Laat me niet lachen. Paulus. |
|
![]() |