Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 juni 2011, 17:22   #201
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als je een vraag stelt moet je zelf niet antwoorden met nog een vraag en deze te laten overlopen in een betoog.
Ik daag u uit te antwoorden op de gequoteerde vraag.
Effect is offline  
Oud 7 juni 2011, 17:38   #202
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Het federale niveau dient in ieder geval niet de Vlaamse belangen. Beter verkiezingen zonder een federaal niveau dus...
Dat is weerom de calimero-reflex van de nieuwe valse Vlaams-Nationalisten. Het federaal niveau dient de belangen van de Vlamingen meer dan deze van de Walen. De Vlamingen hebben er 88 zetels van de 150.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 7 juni 2011, 17:40   #203
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik daag u uit te antwoorden op de gequoteerde vraag.
Dat is geen vraag. Dat is een opmerking. Je hoeft daar niet persé altijd commentaar op te geven.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 7 juni 2011, 17:43   #204
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik heb alvast méér vertrouwen in hen ,dan in de rest ...

Momenteel doen zij dus perfect wat ik van hen verwacht...

Wat de franstaligen uiteraard ziendend maakt wegens nog nooit vertoond...

En de fik gooit er nog de nodige dosis peper bovenop...

Wat de franstaligen uiteraard nog ziedender maakt...

Ook nog nooit vertoont aangezien de provocaties voordien vrijwel uitsluitend in franstalige hoek werden genoteerd...

Zonder de nodige dosis venijn te vergeten die hier door de gefrustreerde franstalige hap én de getormenteerde belgicistjes dagelijks over het hoofd van
BDW wordt uitgekapt uit pure onmacht...

Hoe langer het duurt,des te méér plezier ik er aan beleef,man,man,man...

Pure fun....
Geniet ervan. Het is wel duur amusement en het heeft een sadistisch kantje. Het zou een pak gezonder zijn als je SM zou beoefenen in je vrije tijd. Dit is goedkoper voor ons algemeen belang en daar zijn duidelijkere regels voor beoefenaars van sadisme.

De politiek dient niet het amusement van de bevolking te dienen.

Oud 7 juni 2011, 17:46   #205
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als men kijkt naar het succes van de haatcampagnes tegen de Vlamingen de afgelopen generaties dan denk ik u met een affirmatie te moeten steunen in uw existentiële zoektocht...
Ik heb de zin meermaals gelezen en ik begrijp hem nog altijd niet. Kan je eens verduidelijken door de zaken te definiëren. Welk success ? Welke haatcampagnes ? Tegen welke Vlamingen ? Welke afgelopen generaties ? Welke affirmatie ? Welke steun ? Welke existentiële zoektocht ?

Oud 7 juni 2011, 17:50   #206
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is weerom de calimero-reflex van de nieuwe valse Vlaams-Nationalisten. Het federaal niveau dient de belangen van de Vlamingen meer dan deze van de Walen. De Vlamingen hebben er 88 zetels van de 150.
Nooit van de veelvuldig gebruikte alarmbellen + toeters gehoord zeker?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 juni 2011, 17:50   #207
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geniet ervan. Het is wel duur amusement en het heeft een sadistisch kantje. Het zou een pak gezonder zijn als je SM zou beoefenen in je vrije tijd. Dit is goedkoper voor ons algemeen belang en daar zijn duidelijkere regels voor beoefenaars van sadisme.

De politiek dient niet het amusement van de bevolking te dienen.
Leg het dan eens uit als je wil.

Volgens de Walen mag Wallonië niet verarmen, moet Brussel meer geld krijgen (minstens 500milj/jaar) en er moet ook nog 20 miljard bespaard worden.

Dat geeft als logisch gevolg dat de Vlamingen alles moeten betalen.

U zegt dat de Vlamingen toegevingen moeten doen. Hoe dan?

Het voorstel van De Vlamingen is anders. Dat houdt in dat elk gewest verantwoordelijkheid draagt voor zijn eigen beleid. Een voorbeeld is dat als je als Vlaming langer dan zes maand werkloos bent, je zo wat op het matje wordt geroepen, terwijl in walloniê honderden schoolverlaters zitten van boven de vijftig jaar....

Het lijkt mij toch eenvoudiger dat Wallonië over de brug komt.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 7 juni 2011, 17:51   #208
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zozo,verklaar jij dan eens waarom de Vlamingen hier in dit land al ontelbare malen door de brusselse francofone bourgeoikes verbaal door de mangel werden gehaald...

Nou kunnen ze blijkbaar niet tegen een koekje van eigen deeg...

Of mogen de heren francofonen volgens u héél wat meer in dit land dan de Vlaamse boeren...

De Vlaamse belangen hebben vooral baat met een eigen gevoerd beleid ,gekoppeld aan het beheer én verantwoordelijkheid van de uitgaven van de eigen inkomsten...

Nu betalen wij mee voor een stelletje politiekers en enkele deelregeringen waar wij géén enkele zeggenschap over hebben,maar die in het verleden het nooit hebben nagelaten om op tijd en stond een sneer uit te delen...

En die steeds méér geld blijken nodig te hebben om hun catastrofaal beleid te kunnen blijven verdervoeren...
Kan je beter niet zelf het beleid voeren dan het HUN te laten uitvoeren ? Met 88 Vlaamse zetels van de 150 is het niet moeilijk om een paar zielgenoten te vinden bij de Franstaligen om een federale regering te maken waar de Vlaamse belangen worden gediend.

Oud 7 juni 2011, 17:51   #209
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de zin meermaals gelezen en ik begrijp hem nog altijd niet. Kan je eens verduidelijken door de zaken te definiëren. Welk success ? Welke haatcampagnes ? Tegen welke Vlamingen ? Welke afgelopen generaties ? Welke affirmatie ? Welke steun ? Welke existentiële zoektocht ?
Nochtans simpel: het antwoord op je vraag is "ja".
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 juni 2011, 17:53   #210
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je beter niet zelf het beleid voeren dan het HUN te laten uitvoeren ? Met 88 Vlaamse zetels van de 150 is het niet moeilijk om een paar zielgenoten te vinden bij de Franstaligen om een federale regering te maken waar de Vlaamse belangen worden gediend.
Dat is wel moeilijk. Ze zijn er niet.

De Walen daarentegen vinden ziels genoten in figuren zoals u.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 7 juni 2011, 17:58   #211
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Leg het dan eens uit als je wil.

Volgens de Walen mag Wallonië niet verarmen, moet Brussel meer geld krijgen (minstens 500milj/jaar) en er moet ook nog 20 miljard bespaard worden.

Dat geeft als logisch gevolg dat de Vlamingen alles moeten betalen.

U zegt dat de Vlamingen toegevingen moeten doen. Hoe dan?

Het voorstel van De Vlamingen is anders. Dat houdt in dat elk gewest verantwoordelijkheid draagt voor zijn eigen beleid. Een voorbeeld is dat als je als Vlaming langer dan zes maand werkloos bent, je zo wat op het matje wordt geroepen, terwijl in walloniê honderden schoolverlaters zitten van boven de vijftig jaar....

Het lijkt mij toch eenvoudiger dat Wallonië over de brug komt.

Paulus.
"Dat de Vlamingen toegevingen moeten doen" dat is andermans taalgebruik.

Het is een zéér gemakkelijk argument om te stellen dat men de deelentiteiten geresponsabiliseerd. Ik heb ergens nog nergens maar een aanzet gezien naar een uitgewerkt plan. In Vlaanderen zijn de gemeentes/steden ook niet geresponsabiliseerd. Ze hebben zwaar hun broek gescheurd aan Dexia. Toch zetten ze de tering niet naar de nering want de hogere overheden staan borg.

Leg mij eens uit hoe de politiek van de laatste 20 jaar via de staatshervormingen heeft geleid tot meer responsabilisering. Het heeft juist het averechtse effect gehad.

Als ik je voorbeeld begrijp van de schoolverlaters van boven de 50 stuur je trouwens aan dat de RVA federaal blijft met een strengere controle en een fusie tussen Forem en de VDAB.

Oud 7 juni 2011, 18:00   #212
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is een zéér gemakkelijk argument om te stellen dat men de deelentiteiten geresponsabiliseerd. Ik heb ergens nog nergens maar een aanzet gezien naar een uitgewerkt plan. In Vlaanderen zijn de gemeentes/steden ook niet geresponsabiliseerd. Ze hebben zwaar hun broek gescheurd aan Dexia. Toch zetten ze de tering niet naar de nering want de hogere overheden staan borg.

Leg mij eens uit hoe de politiek van de laatste 20 jaar via de staatshervormingen heeft geleid tot meer responsabilisering. Het heeft juist het averechtse effect gehad.

Als ik je voorbeeld begrijp van de schoolverlaters van boven de 50 stuur je trouwens aan dat de RVA federaal blijft met een strengere controle en een fusie tussen Forem en de VDAB.
U weet het dus niet.

Genoteerd.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 7 juni 2011, 18:04   #213
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is wel moeilijk. Ze zijn er niet.

De Walen daarentegen vinden ziels genoten in figuren zoals u.

Paulus.
Pippi âllo, pippi âllo, CALIMERO !

Calimero: "DAT IS NIET EERLIJK, ZIJ ZIJN ALLEMAAL GROOT en ik ben klein.".

In 2007 was de MR nog de grootste partij in Franstalige België volgens Didier Reynders is de Sp.a met veel van haar ideeën rechtser dan de ideeën die de MR aan de PS wil verkopen in een regeerakkoord.

Verhofstadt is met alle mogelijke krapul in zee gegaan, als hij dat niet had gedaan dan was er van het woord tjeven nu geen sprake en zou de anti-abortuswet terug zijn ingevoerd.

Oud 7 juni 2011, 18:04   #214
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit:
1. Een Waalse stem is meer waard dan een Vlaamse stem
2. De huisnegers van Groen en sp.a tellen niet als Vlamingen
Oud 7 juni 2011, 18:05   #215
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar neen, jong. Van mij mogen 99% van de Franstaligen stempelen als die 1 % maar voor de uitkeringen van die 99% over de brug komt. Zo simpel is dat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 7 juni 2011 om 18:07.
Bokkenreyder is offline  
Oud 7 juni 2011, 18:07   #216
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pippi âllo, pippi âllo, CALIMERO !

Calimero: "DAT IS NIET EERLIJK, ZIJ ZIJN ALLEMAAL GROOT en ik ben klein.".

In 2007 was de MR nog de grootste partij in Franstalige België volgens Didier Reynders is de Sp.a met veel van haar ideeën rechtser dan de ideeën die de MR aan de PS wil verkopen in een regeerakkoord.

Verhofstadt is met alle mogelijke krapul in zee gegaan, als hij dat niet had gedaan dan was er van het woord tjeven nu geen sprake en zou de anti-abortuswet terug zijn ingevoerd.
En dan?

Het gaat over nu, niet over vroeger.

En wat blijkt? Dat u verwijten maakt aan het adres van de NVA, maar zelf heb je geen ander alternatief.

Schone gast zijde gij!

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 7 juni 2011, 18:08   #217
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Maar neen, jong. Van mij mogen 99% van de Franstaligen stempelen als die 1 % maar voor de uitkeringen van die 99% over de brug komt. Zo simpel is dat.
Exactly!

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 7 juni 2011, 18:09   #218
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Nooit van de veelvuldig gebruikte alarmbellen + toeters gehoord zeker?
Die kunnen niet gebruikt worden voor arbeidsmarkt-beleid om maar 1 zaak te noemen.

Lees het volgende topic eens door:

"Federale regering zonder Franstalige partijen."
http://forum.politics.be/showthread.php?t=155219

@Paulus

Lees ook eens het bovenstaande topic, dat is het alternatief dat ik opper.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 juni 2011 om 18:10.
Oud 7 juni 2011, 18:13   #219
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dit is geen slim idée want de Vlaamse economie en de Vlaamse belangen in Wallonië en op het federaal niveau zouden er zwaar onder lijden.

Oud 7 juni 2011, 18:15   #220
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is geen slim idée want de Vlaamse economie en de Vlaamse belangen in Wallonië en op het federaal niveau zouden er zwaar onder lijden.
Grapjas.

't is daarom dat ze zo'n model niet willen zekers,....

.... om de Vlamingen te sparen...

Laat me niet lachen.

Paulus.
Paulus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be