![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() In de andere draad gooi je de terechte verontwaardiging op de molenbeekse (religieus geinspireerde) agressie tegen onzedige kledij op één hoop met het nazi gedachtengoed..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, de Islam is een religie (versteende filosofie) van 1400 jaar terug. Wat wil je ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is altijd druk/dwang in een ideologie/religie binnen een sociale groep.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() De overgrote meerderheid heeft het godsbeeld al tientallen jaren bij het oud huisvuil gezet. Religie speelt enkel nog een rol (uit traditie) voor de grote rituelen : geboorte, doop, begrafenis. En ik zet daar bewust het woord huwelijk (kerkelijk) niet meer bij want die fase zijn we ook voor een groot deel voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De reden dat vrouwen in de Islam verplicht zijn hun schaamhaar te verwijderen is door de seksuele voorkeur van Mohammed voor prepuberende meisjes. Laatst gewijzigd door Weyland : 28 juni 2011 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik geef je op dat punt wel gelijk : steeds opletten met termen als "we" en "ons" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jij die beweert dat Jezus een mens was, en dus per definitie niet God kan zijn, miskent de Alomtegenwoordigheid en de Almacht van God, onze Vader die in den Hemelen is. Jezus heeft namelijk twee naturen : een goddelijke en een menselijke, die samenkomen in de ene persoon van Jezus Christus zonder dat elk van die twee naturen iets van hun eigenschappen of uniciteiten verliezen, maar ook zonder enige mogelijkheid ze van elkaar te scheiden. Wat betreft je ronduit beledigende en ketterse stelling dat Jezus geweld zou promoten ... daarmee bewijs je enkel je eigen gebrekkige kennis van de teksten. Ja, Jezus duwde een tafel om waardoor de Afgod van de Woekeraars ( het geld ) op de grond rolde ... maar als DAT je bewijs is dat Jezus geweld promootte ... met alle respect, dat is een erg zwak "bewijs" hoor. Een tafeltje met geld omduwen, oh nee de horror ... aldus de volgeling van een roverhoofdman die tientallen mensen beroofd, verkracht en afgeslacht heeft. Ken je de uitdrukking "de balk in het eigen oog niet zien maar de splinter in die van de ander wel" ? Jezus heeft NOOIT geweld gepromoot of toegepast, dit in tegenstelling tot Mohamed die wel regelmatig geweld pleegde tegen andersgelovigen en in zijn teksten onder andere het "Vers van het Zwaard" opnam. Niet dat we Mohamed dat echt mogen kwalijk nemen, hij kan daar niet aan doen, Mo was een zondig mens. Hij was nu eenmaal NIET de zoon van God, zoals Jezus dat WEL was. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 29 juni 2011 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik stel me wel de vraag hoe jij landen als Saoudi Arabië of Iran zou omschrijven, als er geen "islamitische landen" bestaan ? mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 29 juni 2011 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Parlementslid
|
![]() Religie is waanzin ? Tof. Misschien is het daarom dat sommigen tijdens het gesprek met de Mohamedanen in een dovemangesprek vervallen. De meesten van hen hebben een vertekend beeld van het Christendom, vaak is dat geen slechte wil maar gewoon een gebrek aan correcte informatie. Misschien dat als we hen uitleggen waarom ze verkeerd zijn, ze hun fouten gaan inzien ?
Mijnheer Moslim uitroepteken denkt verkeerdelijk dat geweld toepassen de wil van God is, hij verwijst naar het Nieuwe Testament als illustratie. Hij tracht ons uit te leggen dat zelfs Jezus geweld promootte en dat dus wij, Westerlingen dwalen als we daar een probleem mee hebben. Ik vermoed dat hij dit ziet als legitimatie voor pakweg de daden van zijn profeet ... of recenter straatgeweld in Molembeek en dergelijke ( moslim uitroepteken mag me verbeteren als ik me vergis ). Geweld ? ah ja , God wil het zo ! Je kan daar op twee manieren op reageren, uw manier die de misverstanden laat bestaan en religie tracht weg te lachen en verwijst naar de Verlichting, of mijn manier die tracht de misverstanden uit te klaren en de correcte versie van het Geloof uit te leggen. Ik tracht te illustreren dat geweld misschien NIET de wil van God is en dat het ook anders kan. Joden en Moslims volgen weliswaar de wetten van Hammourabi, Christenen echter kiezen de vreedzame ( lees : betere ) weg. Maar oke, ik neem akte van 't feit dat een poging om fundamentele misvattingen die het samenlevingsmodel in ons land bemoeilijken uit te klaren een vorm van waanzin is. mvg. Sint Ignacius
Laatst gewijzigd door UFSIA : 29 juni 2011 om 02:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is islam een gevaar voor de westerse samenleveing, dat was de vraag. En op zich een heel goede volgens mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Moslim! zegt : Jullie zijn misleid, zelfs jullie eigen profeet is voorstander van geweld. Insinuatie : Het recht van de sterkste is oke en jullie zijn idioten om dat niet te accepteren. En wij doen dus niks mis in pakweg Molembeek. Ik dacht ook eerst dat het niet relevant was, en toen las ik mijnheer moslim uitroepteken's antwoorden. Als een verkeerde lezing en misinterpretatie van de bronnen wordt gehanteerd om een van de pot gerukte conclusie te lanceren die geweld in onze hedendaagse samenleving helpt vergoeilijken ( "zelfs Jezus deed het" ) dan zie ik het als relevant om dat tegen te spreken. Kijk, één van de cruciale verschillen tussen Christendom en Islam is dat wij, Christenen de Wet van Hamourabi ( oog om oog, tand om tand ) hebben gedumpt. Zij hebben dat niet gedaan. Wanneer moslims hun Sharia trachten te verdedigen met "hand afhakken moet kunnen en als jullie daar tegen zijn , dan zijn jullie hypocriet want jullie eigen grondlegger was ook pro geweld" dan is dat erg relevant. Je kan niet zomaar een tweedeling maken tussen hedendaagse praktijken en grondteksten van een paar eeuwen oud indien de aanhangers van die grondteksten ze als legitimatie gaan gebruiken om hedendaags gedrag te vergoeilijken. En oke, wat betreft de Goddelijke natuur van Jezus Christus, de discussie ging er op het eerste zicht niet over. Maar ik ben er niet over begonnen. Moslims doen dit de hele tijd: het opleggen van hun terminologie in een poging de discussie te sturen. Zij plegen geweld indien hun profeet in een Deense cartoon wordt getekend, maar wanneer ze over andere geloven praten verwijzen ze steevast naar Jezus als "een profeet". Ander voorbeeld : Christenen praten regelmatig over andersgelovigen , moslims praten regelmatig over ongelovigen. Ze miskennen de ander, om het met Levinas te zeggen. Wat overigens ook nogal nefast is in een vrije samenleving. Citaat:
Naar mijn aanvoelen gaat dit trouwens WEL naar de kern van de zaak. Wij zijn een Christelijk geïnspireerde samenleving en hebben geweld verworpen. De Islam heeft het geweld nooit verworpen en ( integendeel ) verheerlijkt het zelfs. Tussen haakjes, ik ken niet zoveel ideologieën die geweld verheerlijken, buiten de Islam natuurlijk. Kent er iemand nog zulke ideologieën ? mvg. Sint Ignacius
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Insinuatie : Minderheden hebben méér rechten, (terechte) beschuldigingen aan het adres van één minderheid is per definitie nazisme (godwin/allah's law) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#219 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waarom zou Mohammed, Petrus en alle andere Godsschepsels aan deze regel ontsnappen?. (Jezus incluis) Daarom dienen wij nederig en uitermate vergevingsgezind te leven, willen wij beletten dat het voor allen onleefbaar word. De meesten, schatten deze eerste en gewichtigste samenlevingsregel verkeerd in. De sluwste vinden er Duivelsprofijt in door hun soortgenoten te onderwerpen. Dat heeft 'God' beslist niet gewild. Het verbond met 'God' was meer dan duidelijk: Het beleid werd in handen gegeven van de 'Intelligentste' soort. De 'mens' heeft wel degelijk bewust gekozen voor een 'Paradijsloze' wereld voor de meesten. Kapitalistische 'Ondergangswelvaart' Economische Democratie voor de sluwe minderheid. Gelukkig is het einde van de huurovereenkomst in zicht en komt er een nieuw tijdperk; zonder 'Moslims' voor iedere Westelingsdeur. Uw stelling over 'Jezus' lijkt mij nogal iets te vlug door de bocht genomen Jezus was een gewoon mens die (voor de tijd van zijn leven) vrij progressistische bevindingen en opvattingen had (heeft) over 'meaning of life' Hij is ook het boegfiguur van een religie die een vrij goede 'Marketingsmethode' wist te ontwerpen, om het verhaal de mensen van toen: +- duidelijk te maken. Later heeft 'Mo' gewoon overgenomen wat het best in zijn kar paste!!! Deze 'Historische' figuur kan NIET vergeleken worden met 'Mo' omdat hij BEWUST zijn leven op een afschuwelijke manier heeft OPGEOFFERD. Dit ter demonstratie van het 'Opoffering's' en solidariteitsgevoel dat 2000 jaar later de voordelen voor allen nog steeds niet massaal werden vereenzelvigd en opgenomen in de menselijke gemeenschappen. De 'Moslims' één beetje kennende (Eufemisme), zie ik er dat geen enkele doen; gewoon uit broederliefde!!! - Voor een (sociale)positie naast 'Allah' en enkele tientallen Moslima-wijven (maagden) . . .mss.??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Vreemdeling
|
![]() Jezus is Doornroosje ... straffe Mo mag Assepoester zijn.
Nu effe God faxen (iemand het nummer?) met de vraag wie de mooiste is. Dat zo'n flauwekul nog leeft onder jullie blijft me een raadsel ... meesten hebben toch een behoorlijk IQ. Geen religies betekent minder ambras, iemand iets op tegen om deze weg te bewandelen?