![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En in een iets verder verleden: Finland, Polen, Ierland, Noorwegen, Hongarije, ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Slovenie zullen we maar de uitzondering die de regel bevesttigt noemen ![]() maar euh, op zo'n manier (slovenie/kroatie) hoeft het niet zeker? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het argument van de producten en diensten gaat op voor zowat heel de EU. Zinloos dus... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
Overigens, nog een EU-lidstaat die ontstond door zich af te scheuren van het moederland was ... België! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de meeste van die landen waren meer bezette gebieden dan wat anders dat waren trouwens ook geen "regio's" zoals vlaanderen, catalonie en consoorten - maar legitieme landen die bezet werden door de communisten |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik heb het over "regio's", streken die nooit "onafhankelijk" waren de voorbeelden die ik voortdurend hoor zijn landen die overrompeld werden en daarna weer hun vrijheid bekwamen je kan ierland toch maar moeilijk een regio noemen? dat was al 10.000 lang een "land" voor de britten kwamen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Trouwens, mijn bron is een cursus uit de late jaren negentig. Mogelijkerwijs is deze informatie al een weinig gedateerd.
![]() |
![]() |
#210 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
- Duitsland (het grootste land van de Europese Unie) - Ierland (zelf zeer volksnationalistisch) - de EU-parlementariërs uit de regio's zelf (van de SNP, Plaid Cymru, N-VA...) - Nederland - de Scandinaven - Oostenrijk - Portugal en Griekenland - Oostblokkers En met die massa mensen, gaat uw dierbaren belziek ten gronde gericht worden. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
duitsland ingaan tegen frankrijk en VK zonder enig voordeel uit te halen? jij geloooft in sprookjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2) ff de correcte data geven (officiële talen in het vetjes, dialecten enz in gewone tekst): België: Nederlands, Frans, Duits Cyprus: Grieks, Engels en Turks (maar het Turkse deel is zoals geweten geen deel van de EU Denemarken: Deens, Faröers (enkel op de Faröer Eilanden gesproken, en Inuit (enkel in Groenland gesproken) Duitsland: Duits, Sorbisch (wat dat ook moge zijn) en Turks (door de vele migranten Estland: Estisch en Russisch Finland: Fins, Zweeds en Laps Frankrijk: Frans, Provençaals, Bretons, Catalaans (allemaal dialecten) en Baskisch (een regio die naar onafhankelijkheid streeft, maar dus niet officieel erkend wordt) Griekenland: Grieks, Turks, Albanees en Macedonisch Groot-Brittannië: Engels, Schots, Welsh en Gaelisch (de streekdialecten van respectievelijk Schotland, Wales en Ierland Ierland: Engels en Gaelisch Italië: Italiaans, Duits, Frans, Retoromaans en Sardijns Letland: Lets en Russisch Litouwen: Litouws en Russisch Luxemburg: Letzeburgs, Frans, Duits en Portugees (jawel!) Malta: Maltees en Engels Nederland: Nederlands en Fries Noorwegen: Noors, Laps en Fins Oostenrijk: Duits, Kroatisch, Sloveens en Hongaars Polen: Pools en Duits Portugal: Portugees Slovenië: Sloveens, Servisch en Kroatisch Slowakije: Slowaaks, Hongaars, Roemeens en Tsjechisch Spanje: Castiliaans-Spaans, Catalaans, Galicisch en Baskisch Tsjechië: Tsjechisch, Slowaaks, Roemeens en Hongaars Zweden: Zweeds, Fins en Laps IJsland hoort niet bij de EU, en hoort dus niet in je beknopt lijstje thuis. Zoals je wellicht wel weet overlappen sommige volkeren de landsgrenzen (de Basken in Frankrijk/Spanje, de Lappen in Noord-Scandinavië), en andere landen hebben lange tijd in de invloedssfeer gelegen van een ander land (de Baltische staten van Rusland, Malta en Cyprus van Engeland), enz. Het zou onzinnig zijn om alle streekdialecten als officiële Europese talen te beschouwen, als ze niet eens in eigen land officieel erkend worden. Zou anderszijds wel lollig zijn om es een officiële Europese wettekst in het Brugs te lezen ![]() 3) Iedere lidstaat van de VN is verplicht zijn bijdragen te doen tot de VN, UNICEF, IMF, enz. Daarnaast kan er initiatief zijn om extra geld te geven aan minder welvarende landen/regio's, maar dat mag niet zoals in Belgisch model een gelegaliseerde miljardendiefstal zijn. 4) Zonder concrete cijfers hecht ik niet het minste geloof aan deze stelling 5) Dat is dus wat men noemt een vrije markteconomie. Net zoals er producten geïmporteerd en geëxporteerd worden uit en naar onze buurlanden, gebeurt dat uiteraard ook in onze eigen provincies, dus dit is absoluut geen punt om België samen te houden 6) Dank je om het te zeggen, dat betekent dat het federalisme zoals we het nu kennen, hier niet past. 7) Dit is vage onzin waar niemand wat aan heeft. 8) Citeer mij gerust waar het Vlaams Blok oproept voor het behoud van de 6 parlementen zoals we die nu kennen, dit is een absurde leugen. 9) Als je onder 'Belgen' de walen verstaat, kan ik daar in komen, omdat elke staatshervorming in hun voordeel uitdraaide, start zelf maar es een enquête bij de oprechte Vlamingen die wat van politiek afkennen, en je zal zeker een uitgesproken mening hebben. 10) Waarom zou een partij die geen half procent van de stemmen haalt, een afgevaardigde moeten sturen naar het Vlaamse of Europese parlement? Dit zou even onrechtvaardig zijn als de onevenredige vertegenwoordiging van walen in de regering.
![]() |
![]() |
#214 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(mag ook eens gezegd worden) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zonder concrete cijfers hecht ik niet het minste geloof aan deze stelling Philippe De Winter heeft me op de VRT-chat eergisteren gezegd dat ze zich inderdaad basseren op 1 niet-officieel rapport, dat de cijfers regelmatig wijzigen (naargelang het doelpubliek allicht). Verder is de KBC allerminst een objectieve bron, zie reeds vroegere discussies.
![]() |
![]() |
#216 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus wist u dat de grootte van het landsdeel of het aantal inwoners niet van belang is? Wist u dat u dus net onze stelling onderschrijft? Wist u dat u blijkbaar niets tegen de punten van Hans kan inbrengen? Weet u eigenlijk wel iets?
![]() |
![]() |
#217 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mijn eerdervermelde stelling blijkt te kloppen...
![]() |
![]() |
#219 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||
|
![]() Citaat:
Wanneer was Slovenië ooit een onafhankelijk land voor het zich adscheidde van Joegoeslavië? Of FYROM? Wanneer was Slovakije ooit een onafhankelijk land voor het zich afscheidde van Tsjechoslowakije? Wanneer was Finland een onafhankelijk land voor het zich afscheidde van Rusland? Idem voor Oekraïne en Wit-Rusland. En uiteraard was ook België nooit een onafhankelijk land voor het zich afscheidde van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. |
||
![]() |
![]() |