![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor de geïnteresseerden trouwens: naar het schijnt zou de storm een 'supercel' geweest zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Supercell
![]() |
#204 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor zover ik kon terugvinden zijn de meeste evenementententen maar bestand tegen 100km/u. Ik vind het wat snel dat de politiek nu de kaart trekt van het onvoorziene noodlot. Een verantwoordelijke houding zou zijn om de resultaten af te wachten van een onderzoek. Waren alle faciliteiten op Pukkelpop volgens de regels opgebouwd? Waren er defecten bij het gebruikte materiaal? Hebben de organisatoren voldoende voorzorgen genomen gezien de weerswaarschuwing? Welk advies werd aan de festivalgangers gegeven? Waren de evacuatieplannen realistisch? Enz. Windgerelateerde incidenten op evenementen zijn vrij frequent. Rechtzaken over vergelijkbare incidenten in het verleden tonen regelmatig mankementen bij de organisatie en de onderaannemers. Maar het is goed mogelijk dat de organisatie van Pukkelpop niks te verwijten valt. Maar we hebben nog te weinig info om dat te kunnen zeggen. Het gaat hier niet om een zondebok te zoeken, alhoewel op termijn de verzekeringen daar wel werk van zullen maken. Waar iedereen zich over moet bezinnen is of de veiligheid op mega-evennementen voldoende is. Weergerelateerd lijkt het mij alvast logisch om tijdelijke constructies op grote evenementen bestand te maken tegen rukwinden van hoger dan 120km/u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() film van de chateau die instort
http://www.youtube.com/watch?v=okyx6HbpHmI arme mensen ![]() was het blijven gieten en waaien zoals in het begin van het filmpje stond alles er nog denk ik. hoe alles op 1 minuut kan veranderen...
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() blij dat je ongedeerd bent! en blijf maar schrijven en babbelen derover...
![]() |
![]() |
#207 |
Banneling
|
![]() Festivals zijn altijd een risico met noodweer. Van die tijdelijke constructies zonder deftige funderingen (en die te vervoeren moeten kunnen worden) zijn zelden sterk genoeg om tegen een forse storm te kunnen.
Als ik me niet vergis hebben ze het festivalterrein gekocht ? Misschien funderingen gieten, en een hangar optrekken waarin ze allen equipment voor tenten kan opslaan, zodat men sterkere bouwsels kan neerzetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet uit eigen ervaring aan welke eisen zelfs het kleinste festival in België moet voldoen qua veiligheid en controle, er is bijzonder weinig marge om te 'foefelen' of te besparen op veiligheid. Op buitenlandse festivals heb ik al andere dingen gezien...
![]() |
![]() |
#209 |
Minister-President
|
![]() Ik weet niet hoe het zat met de nooduitgangen, wij hebben wat zitten wachten rond de Club. De reden dat er geen massapaniek was, was doordat niet iedereen begreep hoe erg het was (inclusief wijzelf). Iemand kwam mij vlak na de storm doodleuk vragen of James Blake nu kwam spelen in de Marquee, ik heb toen maar even naar de Chateau gewezen, maar het drong precies nog niet door. Vreemde sfeer ook op de wei, vlak na de storm; een mix van mensen in lichte paniek tot bezorgd tot zorgeloos nog zitten dansen en roepen
![]() |
#210 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel, maak het gewoon sterk genoeg dat eerst uw zeil faalt en dan pas uw geraamte. Het zal zwaarder en duurder worden, maarbon, voor zulke miserie te voorkomen vind ik het een goede investering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"i was at pukkelpop 2011 and i didn't notice a thing"
![]() |
![]() |
#213 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is moeilijk om een evenwicht hierin te vinden. In het verleden is toch al gebleken dat sommige maatregelen een averechts effect hadden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar als ge volk ziet afgevoerd worden, gedragingen bij de hulpverleners merkt die weinig aan de verbeelding toelaten, dan was het wel duidelijk...
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#216 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() Vriendin heeft de doden en gewonden gezien en zit nu in shock thuis...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe genant het nadien voor de betrokkenen ook is, in feite kan je ze het op dat moment niet kwalijk nemen, aangezien ze niet weten wat er zich even verderop afspeelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar verluid deden de hagelstenen echt wel serieus zeer, er lopen er veel met blauwe plekken en koppijn rond vandaag. klein grut natuurlijk vergeleken met de rest van de verwondingen, maar wel een goeie reden om de tent in te vluchten. Bij alle grote regenvlagen die ik op grote festivals al heb meegemaakt stond ik er trouwens van versteld hoe in een mum van tijd de wei gewoon LEEG is. "waar is al da volk ineens naartoe".
![]() |