![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens, hoe becijfer je een voetafdruk van een internet-verbinding(moest ik die hebben?) Is waarschijnlijk minder dan een sigaar roken per dag? (ik rook niet) Laatst gewijzigd door eno2 : 6 oktober 2011 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Burgemeester
|
![]() Dat dachten ze ook op Paaseiland in de 15e eeuw. Toen was er nog een bevolking van ongeveer 10.000 mensen met een mooie landbouwcultuur en kunstuitingen(de moais) en zelfs een eigen schrift (rongo rongo). Toen het "ontdekt" werd door de Europeanen in de 18e eeuw stond er geen boom meer overeind en waren de nog ongeveer 1000 overlevenden teruggevallen naar een elkaar bevechtende stammenbeschaving met kannibalisme als uitwas omdat er geen grondstof (hout) meer aanwezig was. Zeg dus nooit, we zullen wel een oplossing vinden, de menselijke geschiedenis staat bol van de geïsoleerde bevolkingsgroepen die het niet gered hebben omdat ze ondoordacht omsprongen met hun hulpbronnen of omdat ze 'hulp' verwachtten die nooit kwam (vb de Noormannen in Groenland en in Canada)
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik onthou wel rongo rongo, klinkt fantastisch En verder, als ik een stuk land bemachtig, plant ik er wel een eigen boom op, wees gerust. Maar ik zal sterven omringd door huurbomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() verkeerdelijk... oeps
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 10 oktober 2011 om 04:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, om 5u in de ochtend gebruikt U dat van een ander.
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De bibliotheek was dicht (en een uur bussen verder) Laatst gewijzigd door eno2 : 10 oktober 2011 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Veel electriciteit zal ik dus niet verbruiken. Overigens is op dit eiland alle electriciteit GROENE electriciteit. Volledig |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik heb in tegenstelling tot haast iedereen hier, geen eigen internet, en in tegenstelling haast iedereen hier, 100% groene stroom, dus ben ik nog altijd ecovoetafdruk-superkampioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een grove, fictieve schatting. Nee, de kernernergie gaan we niet bespreken. Het is een aflopende zaak in ontwikkelde landen. Duurzaam is ze trouwens niet. Straks zijn de voorraden fuel op en dan moete we toch iets anders bedenken om de volgende generaties voor eeuwig mee te vervuilen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() Het feit dat ik van mijn 66 jaar er 45 in armoede doorgebracht heb, heeft natuurlijk ook erg mijn ecologische voetstap beperkt. Ik sleep dus zelfs geen historische schuld mee, zoals de landen die het monsterlijk vervuilende kapitalisme ontwikkeld hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Minister-President
|
![]() Het is anders wel die generatie die het meest energie heeft verspeeld. Het is die generatie die de sterkste economische groei hebben meegemaakt. Het is die generatie die mede verantwoordelijk is voor de sterke bevolkingsgroei. Moest die generatie gemiddeld twee kinderen gehad hebben dan hadden we nooit de problemen gehad die we nu hebben. De aarde kan geen verdere economische groei aan. Je zal dus zien dat wat er nu zal volgen ofwel een oorlog is ofwel is men verplicht van een groot deel van de mensen op lagere voet te laten leven dan ze nu doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat de mogelijke sluiting van xx-kerncentrales als permanente energiebron in de toekomst gaat geven is koffiedik kijken.
In elk geval wordt de stroom hier al - extra - duurder door 7 kerncentrales te sluiten in D. Citaat:
Daarbij kwam in Be onlangs nog de extra meerkost door "groene stroomcertificaten": Citaat:
euro/kWh), gaat nog eens stijgen ?
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2011 om 18:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een of twee generaties, twee eigenlijk. De groei-economie vind ik waanzin. Ik heb gemiddeld twee kinderen gehad en hoef me dus de bevolkinggroei niet toe te rekenen. ik heb mij de laatste veertig jaar onthouden van kinderen bijmaken, hoewel mij de gelegenheid daartoe helemaal niet ontbroken heeft, integendeel. |
|
![]() |
![]() |