Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2011, 12:18   #201
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat is ook juist mijn bezorgdheid, men kent de effecten op langere termijn nod niet van die pubertijdsremmers. En als zelfs medische onderzoekers van de wereldbefaamde Johns Hopkins University (die ken ik zeer goed overigens) er reserves tegen hebben, een universiteit die één van de meest liberale en ruimdenkende is van de USA, dan zou ik zeker op mijn hoede zijn. Puberteitsremmers zijn enkel verantwoord omwille van medische redenen, bijvoorbeeld om te vroege pubertijd uit te stellen, waarbij de kinderen meer gezondheidsproblemen kunnen krijgen van die pubertas praecox dan van die remmers. Het is zoiets als kanker met chemotherapie bestrijden. Laatstgenoemde is ook zeer schadelijk, maar het kan in sommige gevallen de nog schadelijkere kanker bestrijden.

Maar men zou toch niet zo mal mogen zijn omwille van een psychologisch probleem (want hoe je het draai of keert, dat blijft het) zulke vuiligheid toe te dienen. Die jongen zouden ze onder voogdij moeten plaatsen en natuurlijk zijn ontwikkeling laten volbrengen. Als hij dan nadien de beslissing neemt om te switchen, alle respect daarvoor. Ik heb ook niets tegen die lesbische ouders, omdat hun geaardheid zo is, maar omdat ze een onverantwoorde beslissing voor hun kind nemen. Als dat kind zijn spul eraf wil snijden, heeft die in de eerste plaats nood aan een goede en begripvolle mentale begeleiding, niet aan een dosis puberteitsremmers.
Heb jij nu nog altijd niet door dat het laten doorgaan van de puberteit ernstige gevolgen heeft voor de verdere ontwikkeling van zo'n kind? Als zo'n jongen op latere leeftijd, na het volgroeien van alle secundaire geslachtskenmerken, alsnog beslist om van geslacht te veranderen, is dat een veel moeilijker en minder succesvol proces. De lichaamsbouw en de zware stem kunnen dan nooit meer op succesvolle wijze veranderd worden.

Het toedienen van puberteitsremmers is in dit geval de beste en meest logische keuze. Het toont bovendien aan hoezeer de ouders begaan zijn met het lot van hun kind en dat ze er het beste mee voor hebben.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 12:54   #202
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Heb jij nu nog altijd niet door dat het laten doorgaan van de puberteit ernstige gevolgen heeft voor de verdere ontwikkeling van zo'n kind? Als zo'n jongen op latere leeftijd, na het volgroeien van alle secundaire geslachtskenmerken, alsnog beslist om van geslacht te veranderen, is dat een veel moeilijker en minder succesvol proces. De lichaamsbouw en de zware stem kunnen dan nooit meer op succesvolle wijze veranderd worden.

Het toedienen van puberteitsremmers is in dit geval de beste en meest logische keuze. Het toont bovendien aan hoezeer de ouders begaan zijn met het lot van hun kind en dat ze er het beste mee voor hebben.
Jij loopt liever het risico dat die operatie en behandeling voor niets is geweest, nee, met alle mogelijke nadelen van dien? Identiteitsbesef wordt pas ten volle gevormd tijdens de puberteit, daarvoor is het riskant er van uit te gaan dat die jongen definitief een meisje wil zijn (ook al ervaart men het op dat moment niet zo als kind). In plaats van dat deze ouders zo meegaan in zijn drang een meisje te zijn, zouden ze hem er beter mee verzoenen dat hij (nog even) jongen moet zijn. Misschien is die jongen nu juist ongelukkiger, omdat de ouders toelaten dat hij een buitenbeentje wordt.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 13:05   #203
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondh...n-kiezen.dhtml

* Dat koppel doet gewoon aan kindermishandeling, zoiets moet strafbaar zijn. Voor mij mag dat koppel geen kinderen meer hebben en moeten ze verplicht gesterilliseerd worden.
Volledig mee eens. Het zou in feite gewoon niet mogelijk mogen zijn dat homofielen en lesbiennes kinderen kunnen verkrijgen.

Ze mogen voor mijn part huwen en in hun slaapkamer uitspoken wat ze willen, maar kinderen opvoeden gaat veel te ver. En kind heeft recht op een vader en een moeder.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 13:07   #204
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
daarover zou de discussie moeten gaan, maar je zal snel zien dat de discussie zal uitaarden dat hun homosexualiteit daar toe heeft bijgedragen.
Dat is dan ook zo.
Oud 29 oktober 2011, 13:10   #205
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Ik ga hier niet alle links van wetenschappelijke studies posten die aantonen dat er geen probleem is.
Waardeloze prutsstudies, eigen aan deze tijdsgeest. De natuurlijke gang der zaken laat zich niet door "wetenschappelijke" studies in andere banen leiden. Gelijkslachtigen kunnen geen kinderen krijgen, punt uit. Tijd dat homo's en lesbiennes dat inzien en aanvaarden. Net zoals homohaters moeten aanvaarden dat er nu eenmaal een deel van de bevolking is die zich van nature uit aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht.
Oud 29 oktober 2011, 13:11   #206
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik ken het kind niet persoonlijk, maar als het echt onzeker is dan is het uitstellen van de pubertijd misschien wel een betere keuze dan maar "gewoon" direct ombouwen, wat ook wel gebeurd.
Oud 29 oktober 2011, 13:35   #207
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Volledig mee eens. Het zou in feite gewoon niet mogelijk mogen zijn dat homofielen en lesbiennes kinderen kunnen verkrijgen.

Ze mogen voor mijn part huwen en in hun slaapkamer uitspoken wat ze willen, maar kinderen opvoeden gaat veel te ver. En kind heeft recht op een vader en een moeder.
Een kind heeft geen rechten liefje en dient in de eerste plaats om de kinderwens van homo's te vervullen. [/Raf]
Oud 29 oktober 2011, 13:42   #208
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij loopt liever het risico dat die operatie en behandeling voor niets is geweest, nee, met alle mogelijke nadelen van dien?
Wanneer er tot zo'n operatie besloten wordt, gaat men niet over één nacht ijs. Daar gaat heel wat onderzoek aan vooraf.

Citaat:
Identiteitsbesef wordt pas ten volle gevormd tijdens de puberteit, daarvoor is het riskant er van uit te gaan dat die jongen definitief een meisje wil zijn (ook al ervaart men het op dat moment niet zo als kind).
Juist daarom is het van belang om de lichamelijke ontwikkeling die met puberteit samengaat af te remmen, zodat het kind in kwestie meer en langer tijd heeft om een overwogen beslissing te nemen.

Citaat:
In plaats van dat deze ouders zo meegaan in zijn drang een meisje te zijn, zouden ze hem er beter mee verzoenen dat hij (nog even) jongen moet zijn. Misschien is die jongen nu juist ongelukkiger, omdat de ouders toelaten dat hij een buitenbeentje wordt.
Bullcrap. Die ouders gaan daar helemaal niet in mee. Dat is iets wat jij erbij fantaseert. Het enige wat die ouders doen, is hun kind ervoor behoeden dat het opgezadeld zit met een mannenlichaam wanneer hij uiteindelijk toch zou beslissen om meisje te worden.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 29 oktober 2011, 13:43   #209
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook zo.
Nee, dat is niet zo.

Citaat:
Oud 29 oktober 2011, 13:45   #210
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelijkslachtigen kunnen geen kinderen krijgen, punt uit. Tijd dat homo's en lesbiennes dat inzien en aanvaarden.
Zever in pakskes. Gelijkslachtigen kunnen wel degelijk kinderen krijgen, zij het niet van elkaar. Er valt dus niets in te zien en te aanvaarden, tenzij door uzelf.

Citaat:
Oud 29 oktober 2011, 14:25   #211
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Zever in pakskes. Gelijkslachtigen kunnen wel degelijk kinderen krijgen, zij het niet van elkaar. Er valt dus niets in te zien en te aanvaarden, tenzij door uzelf.

"zij het niet van elkaar". Vwalla, daarmee zeg je genoeg. Het homo-"gezin" is dus niet hetzelfde als dat van het normale heterokoppel.
Kinderen worden geboren uit heterosexueel contact. Het is sinds mensenheugenis zo dat man en vrouw een sibbe, een gezin stichten en daarbij samen blijven in een monogame relatie. Dat liberaal-extremisten een andere visie op gezin willen opdringen verandert daar niks aan. Dat echtelijk bedrog despuigaten uitloopt in die decandet-liberale maatschappij evenmin. Het liberalisme is nu eenmaal niets anders dan een volksvreemde tumor. Ik heb er niks op tegen dat homo's en lesbiennes samenleven maar een echt gezin /sibbe kunnen ze niet stichten. Dat hoeft voor mij ook niet, maar ze mogen geen aanspraken maken op iets dat van nature uit hen in de onmogelijkheid stelt.
Oud 29 oktober 2011, 14:27   #212
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat is niet zo.
Het is uiteraard wel zo dat bij dit koppel hun eigen geaardheid ertoe heeft bijgedragen dat ze dergelijke beslissing hebben genomen tav dat kind: de natuur tegenwerken vanuit het blinde geloof dat sexuele voorkeur of geslacht iets is dat uit een vrije keuze zou voortvloeien.
Oud 29 oktober 2011, 14:31   #213
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondh...n-kiezen.dhtml

* Dat koppel doet gewoon aan kindermishandeling, zoiets moet strafbaar zijn. Voor mij mag dat koppel geen kinderen meer hebben en moeten ze verplicht gesterilliseerd worden.
je kunt ook gewoon opteren om de normalisering van homoseksualiteit in vraag te stellen.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 16:25   #214
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"zij het niet van elkaar". Vwalla, daarmee zeg je genoeg. Het homo-"gezin" is dus niet hetzelfde als dat van het normale heterokoppel.
Kinderen worden geboren uit heterosexueel contact. Het is sinds mensenheugenis zo dat man en vrouw een sibbe, een gezin stichten en daarbij samen blijven in een monogame relatie. Dat liberaal-extremisten een andere visie op gezin willen opdringen verandert daar niks aan. Dat echtelijk bedrog despuigaten uitloopt in die decandet-liberale maatschappij evenmin. Het liberalisme is nu eenmaal niets anders dan een volksvreemde tumor. Ik heb er niks op tegen dat homo's en lesbiennes samenleven maar een echt gezin /sibbe kunnen ze niet stichten. Dat hoeft voor mij ook niet, maar ze mogen geen aanspraken maken op iets dat van nature uit hen in de onmogelijkheid stelt.
Larie en apekool. Het maken van kinderen heeft niets te maken met het opvoeden ervan. Bovendien klopt het niet dat het "sinds mensenheugenis" zo is dat man en vrouw een gezin vormen. Er zijn in de loop van de geschiedenis tal van andere samenlevingsvormen geweest en die zijn er nog steeds.

Citaat:
Oud 29 oktober 2011, 16:26   #215
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is uiteraard wel zo dat bij dit koppel hun eigen geaardheid ertoe heeft bijgedragen dat ze dergelijke beslissing hebben genomen tav dat kind: de natuur tegenwerken vanuit het blinde geloof dat sexuele voorkeur of geslacht iets is dat uit een vrije keuze zou voortvloeien.
Bullshit. Er werden in dit topic al meerdere voorbeelden gegeven waar heteroseksuele ouders exact dezelfde keuze maakten voor hun kind. De geaardheid van de ouders heeft hier niets mee te maken.

Citaat:
Oud 29 oktober 2011, 18:07   #216
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoeveel van de miljoenen lesbische vrouwen wereldwijd ken jij persoonlijk?
Van héél nabij ken ik lesbische vrouwen.
En nee, ik ga mijn gelijk niet statistisch bewijzen.

Ik het verleden heb ik veel lol gehad in het uitgaansleven met homo's.
Veel daarvan zijn mijn peroonlijke vrienden.

Maar fanatieke lesbo's is een apart verhaal.
En ik sta hier niet alleen in.

Zie link: http://gay.blog.nl/vrijetijd-uitgaan...-maar-opvoeden
Oud 29 oktober 2011, 22:29   #217
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Van héél nabij ken ik lesbische vrouwen.
En nee, ik ga mijn gelijk niet statistisch bewijzen.
Dat dacht ik al... En het is ook duidelijk waarom.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Maar fanatieke lesbo's is een apart verhaal.
En ik sta hier niet alleen in.

Zie link: http://gay.blog.nl/vrijetijd-uitgaan...-maar-opvoeden
Een obscuur artikeltje op een obscure blog... Moet dat iets aantonen?

Citaat:
Oud 29 oktober 2011, 22:42   #218
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat dacht ik al... En het is ook duidelijk waarom.

Een obscuur artikeltje op een obscure blog... Moet dat iets aantonen?
Wat denkt u zelf?
Oud 29 oktober 2011, 23:35   #219
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Larie en apekool. Het maken van kinderen heeft niets te maken met het opvoeden ervan. Bovendien klopt het niet dat het "sinds mensenheugenis" zo is dat man en vrouw een gezin vormen. Er zijn in de loop van de geschiedenis tal van andere samenlevingsvormen geweest en die zijn er nog steeds.
Het is in elk geval sinds mensenheugnis dat één moeder zich met haar kinderen bezighoud, en een vaderfiguur voor veiligheid en voedsel zorgt.
Kindjes met twee mama's of papa's, dat is echt iets nieuws, en bestaat dan ook nog alleen in bepaalde westerse landen. En blijkbaar heeft dat ook zo zijn eigen problemen, die nieuwe samenlevingsvorm...Kinderen die niet meer goed weten waar ze aan toe zijn bvb, die zich niet meer aan een vader of moeder kunnen identificeren, met alle gevolgen vandien...Deze verwarde kinderen dan maar vol hormonen pompen, om ze deze of gene weg op te sturen vind ik nu niet precies de meest intelligente oplossing. Het lijkt mij eerder het absolute toppunt van stompzinnig egoïsme. Crimineel zelfs, gezien de risico's voor de gezondheid. = kindermishandeling.

Laatst gewijzigd door den dinges : 29 oktober 2011 om 23:35.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 23:37   #220
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Larie en apekool.
Ach zo ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be