Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 november 2011, 16:47   #201
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
xeno-foob betekent angst voor het vreemde. En zolang er hier vreemden rondlopen om ons angst aan te jagen, genre Abou JahJah of Abu Imran, lijkt me dat een normale menselijke reactie.
Het aantal rellen met allochtonen gaat de laatste tijd trouwens weer in stijgende lijn. Net alsof ze het Vlaams-Belang terug tot leven willen wekken.
Niet alle vreemdelingen zijn in het genre van Abou Jajah of Abu Irmran. Vlamingen moeten gewoon niet bang zijn op de aanwezigheid van Franstaligen en vreemdelingen in Vlaanderen. Hun aanwezigheid is zowiezo een rijkdom.
Everytime is offline  
Oud 7 november 2011, 16:52   #202
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Maar Vlaanderen is wel overwegend xenofoob hé.
Ja, naar mijn bescheiden mening wel. Omgekeerd ook dus voel je vooral niet aangevallen.

Den Vlaam zal pas respect tonen en tolerant zijn als 'm de vreemden leert kennen en dat kan alleen maar door de vreemden een kans te geven. Achteraf, merkt ge dan ook dat den Vlaam heel goed meevalt. Een tof volk. Zeg dat ik het u gezegd heb
Oud 7 november 2011, 16:54   #203
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Niet alle vreemdelingen zijn in het genre van Abou Jajah of Abu Irmran. Vlamingen moeten gewoon niet bang zijn op de aanwezigheid van Franstaligen en vreemdelingen in Vlaanderen. Hun aanwezigheid is zowiezo een rijkdom.
Gij hebt zoiets natuurlijk direct door. Anderen bezien dat een beetje anders 'de moslim is per definitie een extremist'. Dat bedoel ik dus met dat bekrompen, xenofoob gedrag.
Oud 7 november 2011, 17:00   #204
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Gij hebt zoiets natuurlijk direct door. Anderen bezien dat een beetje anders 'de moslim is per definitie een extremist'. Dat bedoel ik dus met dat bekrompen, xenofoob gedrag.
Mensen zijn toch niet xenofoob als ze zeggen dat een aantal moslims extreem gedrag vertonen?
Oud 7 november 2011, 17:01   #205
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Lach je er mee of bevestig je het?
Oud 7 november 2011, 17:04   #206
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mensen zijn toch niet xenofoob als ze zeggen dat een aantal moslims extreem gedrag vertonen?
Nu niet met mijn voeten komen rammelen hé zonnestraal.

Dat een aantal moslims extreem gedrag vertonen weet ik ook wel. Zelfs als moslim, ga je zo'n stelling niet ontkennen.

Het gaat ook helemaal niet om 'moslims' trouwens. Maar nu ge er toch over begint. Ik heb alleen van linkse rakkers gelezen dat 'een aantal' moslim extreem gedrag vertonen. Rechtsen, of beter gezegd, extreem-rechtsen beweren wat anders. In hun ogen zijn we allen extremisten. Mij goed hoor.
Oud 7 november 2011, 17:08   #207
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Nu niet met mijn voeten komen rammelen hé zonnestraal.

Dat een aantal moslims extreem gedrag vertonen weet ik ook wel. Zelfs als moslim, ga je zo'n stelling niet ontkennen.

Het gaat ook helemaal niet om 'moslims' trouwens. Maar nu ge er toch over begint. Ik heb alleen van linkse rakkers gelezen dat 'een aantal' moslim extreem gedrag vertonen. Rechtsen, of beter gezegd, extreem-rechtsen beweren wat anders. In hun ogen zijn we allen extremisten. Mij goed hoor.
Dus als jij stelt dat de meeste Vlamingen xenofoob zijn dan moeten we ons niet aangevallen voelen. Ik merk echter op dat je nogal geprikkeld reageert als iemand stelt dat de meeste moslims extreem gedrag vertonen. Tjah...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 7 november 2011, 17:10   #208
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom ik er bang moet voor zijn, maar dat het zowieso een rijkdom is voor Vlaanderen, is larie en apekool.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 7 november 2011, 17:10   #209
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een rijkdom voor wie? Als ik er rijker van werd zou ik ze met honderdduizenden gaan halen en naar hier brengen. Helaas, pindakaas.
fonne is offline  
Oud 7 november 2011, 17:15   #210
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus als jij stelt dat de meeste Vlamingen xenofoob zijn dan moeten we ons niet aangevallen voelen. Ik merk echter op dat je nogal geprikkeld reageert als iemand stelt dat de meeste moslims extreem gedrag vertonen. Tjah...
Van mij mag je je gerust aangevallen voelen. Ik echter bezit niet de intentie om iemand aan te vallen. Ik heb dan ook nergens gezegd dat jij één van die Vlamingen bent. Overigens, heb ik ook duidelijk geschreven dat het maar om een mening gaat.

Leer eens lezen. Ik heb hier niemand in de draad zien beweren dat 'de meeste' moslims extreem zijn. Buiten Fonne misschien en nu gij. Van een ex-blokker verwacht ik ook niets anders. Het VB is nu eenmaal een anti-islampartij.
Oud 7 november 2011, 17:18   #211
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Hun aanwezigheid is zowiezo een rijkdom.
Grappige uitspraak

Als ze de taal spreken, studeren, diploma's binnenhalen, hard werken, belastingen betalen, ... dan kunnen we inderdaad van 'rijkdom' spreken.
Oud 7 november 2011, 17:24   #212
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Een rijkdom voor wie? Als ik er rijker van werd zou ik ze met honderdduizenden gaan halen en naar hier brengen. Helaas, pindakaas.
Voor Vlaanderen in het algemeen. Er is niets mis te leven tussen mensen die een verschillende taal spreken, een verschillende cultuur hebben. Het beste zou dat zowel Vlaanderen als Franstalig België evenveel Vlamingen als Franstaligen telt. En dus geen Vlaamse meerderheid meer (voor Vlaanderen) en geen Franstalige meerderheid meer (voor Franstalig België).

Laatst gewijzigd door Everytime : 7 november 2011 om 17:24.
Everytime is offline  
Oud 7 november 2011, 20:35   #213
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor Vlaanderen in het algemeen. Er is niets mis te leven tussen mensen die een verschillende taal spreken, een verschillende cultuur hebben. Het beste zou dat zowel Vlaanderen als Franstalig België evenveel Vlamingen als Franstaligen telt. En dus geen Vlaamse meerderheid meer (voor Vlaanderen) en geen Franstalige meerderheid meer (voor Franstalig België).
Franstalig Belgie, je bedoelt daarmee Wallonie?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be