![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Minister-President
|
![]() Dat heb je fout kijk maar eens naar de steden die in de jaren negentig hun rioleringen geprivatiseerd hebben. Het zijn nu wegen waar gaten in vallen. Een oud gezegde: Schoenmaker blijf bij je leest
![]() |
#202 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
a je meldt dit aan je overste b je zegt niks je baas heeft immers steeds gelijk c je confronteert je baas later met dit voorval
![]() |
![]() |
#203 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wat ook een heel ander beeld zou geven is als men het uurloon tov elkaar zou afzetten en dan wordt er nog geen rekening gehouden met het arbeidersstatuut, dit is de reden waarom men arbeiders niet gelijk wil schakelen met bedienden, lynchpartijen zouden wederom opgestart worden. Laatst gewijzigd door ToonB : 6 november 2011 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() As said, happy continued lying little one.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Degene die hier durft te verkondigen dat ambtenaren minder verdienen als werknemers, zijn gewoonweg leugenaars. Pensioen is trouwens uitgesteld loon bij hun, en hoort hierbij opgeteld te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De conclusie van die onderzoeker laat nochtans weinig aan de verbeelding over: de publieke sector is minder goed betaald dan de private sector.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet louter het loon dat bepalend is. Het is de verhouding prestatie/loon. Iemand die elke dag een kruiwagen zand naar het strand rijdt verdient met 100 euro per maand al meer dan iemand die elke dag enkele auto's op vraag van klanten onderhoudt. De vraag is nu of de taak van ambtenaren vergeleken kan worden met zand naar het strand rijden. Dat laat ik in het midden en ik zal het op een andere manier zeggen: de enige wijze waarop prestatie kan worden beloond (en wanprestatie dus bestraft) is door klanten de keuze te laten of ze bij u kopen en de prijs zien zitten. Ambtenaren worden betaald via belasting, zijnde het moeten betalen voor eender wat aan een opgelegde prijs. De echte private sector daarentegen niet. Het loutere bestaan van een bedrijf in de echte private sector impliceert reeds een voldoende prestatie, daaruitvolgend is een ambtenaar reeds per definitie overbetaald, want de eerste betaalt de laatste.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zie post 114 van Sfax met de grafieken. Zie conclusie slide van Voka/Hudson. Enkel KADERLEDEN in de prive verdienen beter. MAar het verschil is klein. En een kaderlid in de prive, wel, als je gaat terugrekenen naar uurloon, zal die minder hebben als een ambtenaar. Een kaderstatuut heeft voor en nadelen, en het nadeel is dat men verwacht dat ge als eerste daar zijt en als laatste de deur dichtdoet. Combineer het uitgesteld loon van de ambtenaren met de hoge basislonen, en ge zit aan totale verloningen die dik boven die in de prive uitsteken. Dat is ook maar normaal: het is voor de overheid veel goedkoper om iemand beter te betalen als een prive onderneming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat jij verkiest dat onderzoek - en dan vooral de conclusie eruit - te negeren, kan ik niet helpen. Uw intellectuele oneerlijkheid en uw onwil om het totale beeld te zien, kunnen mij bezwaarlijk aangewreven worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dezelfde partij die tegen extra kindergeld is, tegen de Vlaamse zorgverzekering, tegen de Vlaamse Energiemaatschappij, kortom, tegen alles wat Vlaams is. Ja, U hebt het goed geraden: de Ø-VLD. Ze zijn zich weer fantastisch populair aan het maken ![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan cijfers interpreteren. Ik kan u nog wel wat onderzoekjes aandragen die aantonen dat de verloning van ambtenaren hoger is dan de prive hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bron heb ik hierboven al gegeven. Je hebt 'm dus niet eens bekeken...
Niet dat dat me zo verbaast hoor. Je ziet wel vaker dat mensen negeren wat niet in hun kraampje past...
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#219 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat: