![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U maakt niet eens gekke sprongen, u gaat het gewoon uit de weg. Dus ik mag aannnemen dat u het niet kúnt weerleggen, therefor, I rest my case ![]()
![]() |
![]() |
#202 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kunt er inderdaad maar beter het zwijgen aan toe doen.... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#204 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
ER ZIJN NAMELIJK GEEN ARGUMENTEN VOOR EEN DERGELIJKE ARBITRAIRE DRUGSWETGEVING! Alcohol/nicotine zijn drugs, punt uit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We bevinden ons dus in hoog intellectueel gezelschap! Punt uit! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() of beter: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() gezien uw eigen armoedige bijdrage : Citaat:
![]() |
![]() |
#207 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
1. Aan nicotine/alcohol raken er veel mensen verslaafd. 2. Mensen roken/drinken om in een roes te geraken, voor ontspanning. 3. Alcohol/nicotine hebben veel nefaste gevolgen voor het lichaam. Maw; er zijn zodanig veel gelijkenissen met drugs, dat het eigenlijk logischerwijze gezien, niet anders kan dan drugs zijn; HET ENIGE ARGUMENT DAT U ZOU KUNNEN HEBBEN, IS DAT ER VEEL MEER MENSEN ALCOHOL/NICOTINE NEMEN DAN ALLE ANDERE DRUGS, MAAR DIT ZEGT NIETS OVER DE STOFFEN ZELF, OF VORMT GEEN ARGUMENT WAAROM EEN STOF OPEENS GEEN DRUG MEER ZOU ZIJN. Typische politieke quatsch noem ik dat: men verdoezelt de naam wat (alcohol, nicotine, caffeine = genotsmiddel bijv; alle andere middelen=drugs) om het volk in de waan te laten dat alle andere drugs slechter zijn dan de legale. En dat is de trieste waarheid; en mensen zoals u zijn dan nog trots op een foute mening ook! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je kan lezen - wat ik betwijfel - kan je zien dat ik stel dat alcohol in oorsprong een bewaarmiddel van drank was en alsdusdanig een noodzakelijke en onvervangbare rol vervulde tot een kleine eeuw geleden. Misbruik is misbruik. Te veel zout is ook slecht etc. Maar alcohol als excuus gebruiken om drugs te gedogen en te legaliseren is niet alleen absurd maar pervers. Tenzij natuurlijk je hersens al dermate aangetast zijn..... Laat ons kort en bondig lachen, Boe: HA! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Heroïne was oorspronkelijk gemaakt als geneesmiddel (zoals zoveel drugs), maar werd later bijna alleen nog gebruikt als genotsmiddel. Ik gebruik alcohol niet als excuus om alles te legaliseren; en heb genoeg andere argumenten daarvoor; maar ik vind het schandalig dat de overheid een dergelijke hypocrisie en inconsequentie handhaaft. En je bent helemaal niet grappig kerel... EN NOGMAALS : IK GEBRUIK GEEN DRUGS; Waarom denkt iedereen eigenlijk altijd dat het uit eigenbelang is als iemand pro-drugslegalisering pleit? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zodus.... Boe HA! kort en bondig! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Goed zo! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Europees Commissaris
|
![]() Drugs (en) = medicijnen
De drugs nicotine en alcohol maken de meeste slachtoffers in mijn naaste familie ken ik minstens 3 mensen die aan alcohol overleden zijn. Zelf gebruik ik nog steeds alcohol, maar zeer matig er kan niet genoeg tegen gewaarschuwd worden. 2 glazen van ca. 15 cl per dag zou men als preventie tegen hartinfarcten mogen nemen (maar dit is geen vrijbrief). Zoals men ook matig marihuana zou mogen roken als pijnbestrijding. Talrijk zijn de geneesmiddelen die eveneens als "drugs" misbruikt kunnen worden. Morfine bv. Misschien komen we ooit zover dat alle drugs slechts onder strikte medische controle verstrekt worden ??? De diskussie over "legale", "illegale", "soft" en "hard" drugs is eigenlijk zinloos - er moet een streng controlesysteem zijn want alle drugs zijn bij verkeerd gebruik dodelijk.
![]() |
#214 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Zinloos zou ik het IN DE VERSTE VERTE niet noemen! (dat recreationeel gebruik) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() Er is toch wel een essentiëel verschil tussen de nood aan drinken en medicijnen.
Alcohol was en is een dagdagelijks ingeburgerd gegeven, om de historische redenen, die ik al aangaf. Drugs als geneesmiddel zijn zéér uitzonderlijk en voorbehouden aan de hogere kringen, tenzij men het gebruik van bepaalde kruiden ook als drugs gaat bestempelen. De junkies die deze topic bevolken sloven zich uit in het vinden van excuses om hun verslaving te rechtvaardigen. Ze zouden beter een inspanning doen om er van af te geraken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Op het eerste deel: alcohol wordt nu niet meer gebruikt omdat er besmet water is; alcohol wordt nu recreationeel gebruikt omwille van de effecten. [waaronder smaak valt , zat zijn (hoog pro mille-gehalte), lichte inhibities (bijv. 2pintjes) ] Maw, dat argument heeft hier geen enkele nuttige inbreng. Want ik heb het over de feitelijke redenen waarom alcohol vandaag de dag evengoed een drug is; en jij geeft me enkel een reden waarom er zoveel mensen alcohol als 'normaal' bestempelen. Op het 2e deel: Ik ben geen junkie, gebruik geen drugs, ben niet verslaafd, en hoef bijgevolge niet af te kicken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Intellectuele lafheid. Onbenul dus. Ben je zeker dat je geen junkie bent? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En bij gebrek aan argumentatie slaagt u erin al verschillende blz vol te posten met persoonlijke opmerkingen van laag niveau. Goe bezig Dorus... ![]()
![]() |