![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch leuk hé, in het zak gezet worden door de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Europees Commissaris
|
![]() Een reden te meer om dit land op te doeken. Het wordt bestuurd door dieven en foefelaars, die geen schaamte kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het volledig eens met de snelle afbouw van deze maatschappelijke waanzin,men kan veel kritiek hebben op de netbeheerders(onderandere hun winstmarges en de verloning van hun beheerraden en zo...andere thread) maar zij waarschuwen,cijfers in de hand,al een paar jaar dat dit moet stoppen.Het kost geld,en het veroorzaakt groeiende problemen op het electriciteitsnet zodra de zon schijnt!Het gaat niet aan in 5 jaar tijd een voor het overige nog voortreffelijk electriciteitsnet te moeten herdoen voor een modegril! Laatst gewijzigd door kelt : 26 mei 2012 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() Ja maar ze worden extra belast onder de vorm van een bijdrage in de per kWp op het net gestuurde stroom. Dit is tegen hetgeen er vooraf altijd gezegd is. Het is onder een andere naam, maar komt op hetzelfde neer, pure diefstal.
Ik ben aan het twijfelen of ik mijn geproduceerde stroom nog ga doorgeven. En als ze afkomen met een slimme meter klacht aan hun been wegens inbreuk op de privacy en als dat nog niet genoeg is, metertje laten afsluiten en mijn generator aan de gang zetten en een batterij installeren. Dat ze verrekken. Laatst gewijzigd door Stingray : 26 mei 2012 om 09:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de zonnepanelen betreft,uw buren betalen er aan mee en hebben er NIKS aan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
awel....doe het dan ook.....of...ikke ook! Ik WIL mijn medemensen niet BELASTEN met mijn voordeeltjes....ja..het gaat om moraliteit ook ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En DAT is,denk ik,wat men probeert tegen te houden ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 26 mei 2012 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Afspraken zijn afspraken, punt. http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=3B3QJ82H Laatst gewijzigd door Stingray : 26 mei 2012 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() X2 !!!!!!
Bij de komende gemeenteraadsverkiezingen presenteer ik ze alvast de dikke vette rekening. Laatst gewijzigd door Stingray : 26 mei 2012 om 09:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zon en de wolken zorgen zelf wel voor dergelijke fluctuaties. En het is een feit dat de LS-netten die fluctuaties eigenlijk niet meer kunnen verwerken, zonder een groot deel van de energie van de zonnepanelen gewoon weg te gooien via een verhoging van de spanning. Nogal logisch dat de producent van zonneënergie nu mee zal moeten betalen aan de kostprijs van de structurele wijzigingen die nodig zijn aan het LS-net om met de gedistribueerde productie van de zonnepanelen om te gaan.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat lost dus niets op. Het is zeker zo dat men momenteel de algemene productie in centrales regelt ifv de zonneschijn en windsterkte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je waarom Groen! zo graag CO2-spuiende gascentrales wil? Omdat die sneller bijgeregeld kunnen worden als per ongeluk de zon eens schijnt. Met kolencentrales of kerncentrales gaat dat een pak trager.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb ook zonnepanelen liggen, maar je moet realist zijn. Uiteindelijk doe je nog altijd profijt op de lange duur, het is toch niet de bedoeling om winst te maken metje panelen? Ik wil graag mijn kosten onder controle houden en dat kan zo. Het is niet meer dan normaal dat de vlaamse regering een kaduuke wetgeving aanpast waarvan door een aantal grote vissen zwaar werd geprofiteerd. De verkopers die bij mij gepasseerd zijn met hun progoses waren dik fout, zoals ik hen ook zei. Blij dat ik gelijk gekregen heb. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/6779/Ke...entrales.dhtml
triomf,triomf......22000 Megawattuur zonne-energie opgewekt in Duitsland dankzij het mooie weer... Er staat alleen niet bij dat die energieschok voor niks nodig was in het net...Het is in de koude maanden dat we wel wat hulp zouden kunnen gebruiken,niet in mei..tenzij nu alle Duitsers airco gaan installeren...... Laatst gewijzigd door kelt : 27 mei 2012 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() In die zin is het nuttig vermogen om die tientallen miljoenen apparaten te voeden met zonne-electriciteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 22 GW was inderdaad spectaculair op het ogenblik zelf, want 50% van het Duitse verbruik op dat moment. Een paar uur later viel dat natuurlijk tot veel en veel lager, en moest dus die helft van het Duitse vermogen weer opgepompt worden door andere centrales. Jaargemiddeld produceert zonne-energie 4% van de Duitse stroom. We hebben dus een gemiddelde bijdrage van 4% en nu dus pieken tot 50%. Spanje had ook eens zo een prestatie neergezet met wind energie. Mijn persoonlijk idee is dat dat ongeveer aangeeft hoe ver je kan gaan. Als je met een gemiddelde bijdrage van 4% al pieken van 50% moet opvangen, wil dat zeggen dat je met een gemiddelde bijdrage van 8% aan het maximum bent, want dan moet je pieken van 100% opvangen (op een zeker ogenblik wordt dus alle stroom gedurende een half uurtje of zo door zonnepanelen geleverd, en moeten alle andere centrales van het net af, om nadien in de avond weer op 100% te moeten komen). We zien hier dat we in Duitsland dus kunnen verwachten dat men al "over de helft" is van wat er nog nuttig aan zonnepanelen kan geïnstalleerd worden. Indien men meer installeert, zal men soms aan meer dan 100% zitten, wat wil zeggen dat men moet beginnen met zonnestroom weg te gooien. Op dat ogenblik wordt elke extra zonne-watt natuurlijk duurder. Dat, tot men efficiente opslag kan aanwenden, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |