Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2012, 08:56   #201
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Blijkbaar heeft men (eindelijk) de wetgeving voorzien die het nog onmogelijk(of in ieder geval..zeer moeilijk) zal maken om WINST te puren uit de energie-certificaten.Dit zal vooral een streep door de rekening zijn van de "groot-installateurs" van zonnepanelen ...bvb landbouwbedrijven...die zoiets als een extra bron van inkomsten zagen.....

Ook dat waterhoofd van zowat 2 "paneelinstallateurs" per gemeente zal nu serieus bekort worden..(dat betekende feitelijk een paar duizend extra mensen die de laatste paar jaar onrechtstreeks mee op de loonlijst van de netbeheerders geraakt waren....waanzin natuurlijk...)

Verder zal nu ook de tijd zijn werk doen...samen met de verzekeringsmaatschappijen en de immobilienmarkt(wie wil een ouwe zonneinstallatie op zijn dak,is er al niet genoeg werk aan een gekocht huis? )

Bovendien is er toch sprake van "injectietarieven"
Pure woordbreuk en nogmaals een voorbeeldje van het criminele karakter van de overheid en de "groene" politici.

Toch leuk hé, in het zak gezet worden door de overheid.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 09:05   #202
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Een reden te meer om dit land op te doeken. Het wordt bestuurd door dieven en foefelaars, die geen schaamte kennen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 09:05   #203
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Pure woordbreuk en nogmaals een voorbeeldje van het criminele karakter van de overheid en de "groene" politici.

Toch leuk hé, in het zak gezet worden door de overheid.
Alle bestaande contracten worden gehonoreerd!

Ik ben het volledig eens met de snelle afbouw van deze maatschappelijke waanzin,men kan veel kritiek hebben op de netbeheerders(onderandere hun winstmarges en de verloning van hun beheerraden en zo...andere thread) maar zij waarschuwen,cijfers in de hand,al een paar jaar dat dit moet stoppen.Het kost geld,en het veroorzaakt groeiende problemen op het electriciteitsnet zodra de zon schijnt!Het gaat niet aan in 5 jaar tijd een voor het overige nog voortreffelijk electriciteitsnet te moeten herdoen voor een modegril!

Laatst gewijzigd door kelt : 26 mei 2012 om 09:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 09:07   #204
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar ze worden extra belast onder de vorm van een bijdrage in de per kWp op het net gestuurde stroom. Dit is tegen hetgeen er vooraf altijd gezegd is. Het is onder een andere naam, maar komt op hetzelfde neer, pure diefstal.

Ik ben aan het twijfelen of ik mijn geproduceerde stroom nog ga doorgeven. En als ze afkomen met een slimme meter klacht aan hun been wegens inbreuk op de privacy en als dat nog niet genoeg is, metertje laten afsluiten en mijn generator aan de gang zetten en een batterij installeren.

Dat ze verrekken.

Laatst gewijzigd door Stingray : 26 mei 2012 om 09:11.
Oud 26 mei 2012, 09:09   #205
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat dit betreft spreken de kanalen elkaar tegen.
Volgens de VRT veranderd er voor de huidige eigenaars niks. De kranten spreken dan weer andere taal. Typisch dus
Oud 26 mei 2012, 09:10   #206
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar ze worden extra belast. Het is onder een andere naam, maar komt op hetzelfde neer, pure diefstal.
Ik heb zonet mijn aanslagbrief onroerende voorheffing binnen.Ik word belast omdat ik een huis heb...ik bedoel maar.....belastingen zijn er,komen er........en heel zelden verdwijnen ze....

Wat de zonnepanelen betreft,uw buren betalen er aan mee en hebben er NIKS aan...
Oud 26 mei 2012, 09:11   #207
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb zonet mijn aanslagbrief onroerende voorheffing binnen.Ik word belast omdat ik een huis heb...ik bedoel maar.....belastingen zijn er,komen er........en heel zelden verdwijnen ze....

Wat de zonnepanelen betreft,uw buren betalen er aan mee en hebben er NIKS aan...
Eigen schuld, dan hadden ze er ook maar moeten leggen. Niemand houd je tegen.
Oud 26 mei 2012, 09:12   #208
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik ben het volledig eens met de snelle afbouw van deze maatschappelijke waanzin,men kan veel kritiek hebben op de netbeheerders(onderandere hun winstmarges en de verloning van hun beheerraden en zo...andere thread) maar zij waarschuwen,cijfers in de hand,al een paar jaar dat dit moet stoppen.Het kost geld,en het veroorzaakt groeiende problemen op het electriciteitsnet zodra de zon schijnt!Het gaat niet aan in 5 jaar tijd een voor het overige nog voortreffelijk electriciteitsnet te moeten herdoen voor een modegril!
Ja...de winsten zijn te klein
Oud 26 mei 2012, 09:14   #209
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigen schuld, dan hadden ze er ook maar moeten leggen. Niemand houd je tegen.
Ik heb dit uitgelicht omdat dit een uiting is van een Belgisch Probleem!(sorry)

awel....doe het dan ook.....of...ikke ook!

Ik WIL mijn medemensen niet BELASTEN met mijn voordeeltjes....ja..het gaat om moraliteit ook
Oud 26 mei 2012, 09:16   #210
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar ze worden extra belast onder de vorm van een bijdrage in de per kWp op het net gestuurde stroom. Dit is tegen hetgeen er vooraf altijd gezegd is. Het is onder een andere naam, maar komt op hetzelfde neer, pure diefstal.

Ik ben aan het twijfelen of ik mijn geproduceerde stroom nog ga doorgeven. En als ze afkomen met een slimme meter klacht aan hun been wegens inbreuk op de privacy en als dat nog niet genoeg is, metertje laten afsluiten en mijn generator aan de gang zetten en een batterij installeren.

Dat ze verrekken.
Ik weet niet of dit mag,maar het geheel zelf genereren van uw eigen stroom,zonder van ergens subsidies binnen te harken,zonder het algemeen electriciteitsnet te belasten(integendeel),DAT is "groen",DAT is "stroom genereren" ..

En DAT is,denk ik,wat men probeert tegen te houden

Laatst gewijzigd door kelt : 26 mei 2012 om 09:16.
Oud 26 mei 2012, 09:26   #211
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb dit uitgelicht omdat dit een uiting is van een Belgisch Probleem!(sorry)

awel....doe het dan ook.....of...ikke ook!

Ik WIL mijn medemensen niet BELASTEN met mijn voordeeltjes....ja..het gaat om moraliteit ook
Ik heb dit idioot systeem van subsidiëring niet uitgevonden. Dat hebben ze zelf gedaan. Dat de overheid dan ook maar zelf op de blaren gaat zitten.

Afspraken zijn afspraken, punt.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=3B3QJ82H

Laatst gewijzigd door Stingray : 26 mei 2012 om 09:33.
Oud 26 mei 2012, 09:28   #212
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of dit mag,maar het geheel zelf genereren van uw eigen stroom,zonder van ergens subsidies binnen te harken,zonder het algemeen electriciteitsnet te belasten(integendeel),DAT is "groen",DAT is "stroom genereren" ..

En DAT is,denk ik,wat men probeert tegen te houden
De zonnepanelen eigenaars zouden bij wijze van protest ook eens op geregelde tijdstippen de installaties kunnen afzetten en fluctuaties in het net veroorzaken. Ben ervan overtuigd dat er direct problemen van gaan komen.
Oud 26 mei 2012, 09:29   #213
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ja...de winsten zijn te klein
X2 !!!!!!

Bij de komende gemeenteraadsverkiezingen presenteer ik ze alvast de dikke vette rekening.

Laatst gewijzigd door Stingray : 26 mei 2012 om 09:30.
Oud 27 mei 2012, 12:35   #214
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zonnepanelen eigenaars zouden bij wijze van protest ook eens op geregelde tijdstippen de installaties kunnen afzetten en fluctuaties in het net veroorzaken. Ben ervan overtuigd dat er direct problemen van gaan komen.
De zon en de wolken zorgen zelf wel voor dergelijke fluctuaties. En het is een feit dat de LS-netten die fluctuaties eigenlijk niet meer kunnen verwerken, zonder een groot deel van de energie van de zonnepanelen gewoon weg te gooien via een verhoging van de spanning. Nogal logisch dat de producent van zonneënergie nu mee zal moeten betalen aan de kostprijs van de structurele wijzigingen die nodig zijn aan het LS-net om met de gedistribueerde productie van de zonnepanelen om te gaan.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 13:09   #215
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De zon en de wolken zorgen zelf wel voor dergelijke fluctuaties. En het is een feit dat de LS-netten die fluctuaties eigenlijk niet meer kunnen verwerken, zonder een groot deel van de energie van de zonnepanelen gewoon weg te gooien via een verhoging van de spanning. Nogal logisch dat de producent van zonneënergie nu mee zal moeten betalen aan de kostprijs van de structurele wijzigingen die nodig zijn aan het LS-net om met de gedistribueerde productie van de zonnepanelen om te gaan.
Je kan geen energie 'weggooien', enkel omvormen, een verhoging in spanning verlaagt de gevraagde stroomsterkte door verbruikers.
Dat lost dus niets op.

Het is zeker zo dat men momenteel de algemene productie in centrales regelt ifv de zonneschijn en windsterkte.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 13:14   #216
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je kan geen energie 'weggooien', enkel omvormen, een verhoging in spanning verlaagt de gevraagde stroomsterkte door verbruikers.
Dat lost dus niets op.
Netto is meer spanning wel degelijk meer verbruik. Een gloeilamp gaat gewoon harder branden. Motoren daarentegen zullen wat minder stroom opnemen, dat klopt.
Citaat:
Het is zeker zo dat men momenteel de algemene productie in centrales regelt ifv de zonneschijn en windsterkte.
Weet je waarom Groen! zo graag CO2-spuiende gascentrales wil? Omdat die sneller bijgeregeld kunnen worden als per ongeluk de zon eens schijnt. Met kolencentrales of kerncentrales gaat dat een pak trager.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 13:19   #217
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez, ga je nu echt zeggen dat je dat niet verwacht had.

Ik heb ook zonnepanelen liggen, maar je moet realist zijn.
Uiteindelijk doe je nog altijd profijt op de lange duur, het is toch niet de bedoeling om winst te maken metje panelen? Ik wil graag mijn kosten onder controle houden en dat kan zo.
Het is niet meer dan normaal dat de vlaamse regering een kaduuke wetgeving aanpast waarvan door een aantal grote vissen zwaar werd geprofiteerd.

De verkopers die bij mij gepasseerd zijn met hun progoses waren dik fout, zoals ik hen ook zei.
Blij dat ik gelijk gekregen heb.
Oud 27 mei 2012, 14:03   #218
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.demorgen.be/dm/nl/6779/Ke...entrales.dhtml

triomf,triomf......22000 Megawattuur zonne-energie opgewekt in Duitsland dankzij het mooie weer...

Er staat alleen niet bij dat die energieschok voor niks nodig was in het net...Het is in de koude maanden dat we wel wat hulp zouden kunnen gebruiken,niet in mei..tenzij nu alle Duitsers airco gaan installeren......

Laatst gewijzigd door kelt : 27 mei 2012 om 14:08.
Oud 27 mei 2012, 14:56   #219
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/6779/Ke...entrales.dhtml

triomf,triomf......22000 Megawattuur zonne-energie opgewekt in Duitsland dankzij het mooie weer...

Er staat alleen niet bij dat die energieschok voor niks nodig was in het net...Het is in de koude maanden dat we wel wat hulp zouden kunnen gebruiken,niet in mei..tenzij nu alle Duitsers airco gaan installeren......
Alle koude-Producerende kastjes verbruiken nu meer. Koelkasten, diepvriezers, cola-automaten.

In die zin is het nuttig vermogen om die tientallen miljoenen apparaten te voeden met zonne-electriciteit.
Oud 27 mei 2012, 21:35   #220
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle koude-Producerende kastjes verbruiken nu meer. Koelkasten, diepvriezers, cola-automaten.

In die zin is het nuttig vermogen om die tientallen miljoenen apparaten te voeden met zonne-electriciteit.
Probleem is natuurlijk wel dat we dus een piek op de middag hebben gehad van 22 GW (van de 26 GW geinstalleerd), terwijl de jaargemiddelde productie natuurlijk 10-20 keer minder is.
Die 22 GW was inderdaad spectaculair op het ogenblik zelf, want 50% van het Duitse verbruik op dat moment. Een paar uur later viel dat natuurlijk tot veel en veel lager, en moest dus die helft van het Duitse vermogen weer opgepompt worden door andere centrales.

Jaargemiddeld produceert zonne-energie 4% van de Duitse stroom.

We hebben dus een gemiddelde bijdrage van 4% en nu dus pieken tot 50%.

Spanje had ook eens zo een prestatie neergezet met wind energie.

Mijn persoonlijk idee is dat dat ongeveer aangeeft hoe ver je kan gaan. Als je met een gemiddelde bijdrage van 4% al pieken van 50% moet opvangen, wil dat zeggen dat je met een gemiddelde bijdrage van 8% aan het maximum bent, want dan moet je pieken van 100% opvangen (op een zeker ogenblik wordt dus alle stroom gedurende een half uurtje of zo door zonnepanelen geleverd, en moeten alle andere centrales van het net af, om nadien in de avond weer op 100% te moeten komen).

We zien hier dat we in Duitsland dus kunnen verwachten dat men al "over de helft" is van wat er nog nuttig aan zonnepanelen kan geïnstalleerd worden.
Indien men meer installeert, zal men soms aan meer dan 100% zitten, wat wil zeggen dat men moet beginnen met zonnestroom weg te gooien. Op dat ogenblik wordt elke extra zonne-watt natuurlijk duurder.

Dat, tot men efficiente opslag kan aanwenden, natuurlijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be