![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wij eten niet met onze ogen toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() en is een vierkant stukje appel nu lekkerder dan een rond?
![]() |
#203 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar je mag wel ook eens proberen om met iemand als smalneusaap om te gaan.
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Goed, tot zover ben ik mee
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 17 januari 2012 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door CyberpunX : 18 januari 2012 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Probeer eens je smaakvoorkeuren in regels (principes) te gieten en zie dan of die regels een intern consistent geheel kunnen vormen.
![]() |
![]() |
#207 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je staat op mijn negeerlijst maar de quotes kan ik wel lezen. Daarom het volgende. Als je kinderen zou hebben en je zou voor je kinderen koken dan zou je ze kunnen vragen of ze vierkante stukjes appel of ronde stukjes appel willen als dessert. Je gaat het niet geloven Stijn dat die kinderen hevig gaan discussiëren en "ruzie" maken over het feit of ze vandaag ronde ofwel vierkante stukjes appel willen. Als je kinderen zou hebben die je te eten mag geven zal je gauw merken dat de mens meer is dan een kloaka machine. Het oog, het aspect, de kleur, de geur en het idee over voeding zijn even belangrijk , meer zelfs, dan de chemische samenstelling. Neem de aardappel: Je hebt gekookte aardappels, rond of vierkant gesneden. Je kan ze vochtig houden. Je kan ze laten bloemen. Je kan er puree van maken. Je kan die puree verrijken met een eitje, met boter en nootmuskaat. Je kan ze omtoveren tot kroketten. Je kan ze in reepjes snijden tot pommes allumettes. Je kan modern zijn (zoals in de oude tijd ![]() Dit alles met normale, doodgewone aardappelen. Zo kan je met , 'k geef een voorbeeld, rundvlees oneindig veel lekkere gerechten maken met veel smaak. Gewoon omdat het lekker is en een feest om ervan te mogen genieten. NIET omdat je denkt aan de moleculaire samenstelling die al of niet passen met je inwendige kloaka machine. Begrijp je dan dat als je vraagt : en is een vierkant stukje appel nu lekkerder dan een rond? Je veel meer vertelt over je triestige culinaire armoede dan over je sterke intellectuele capaciteiten om de essentie van voeding te reduceren tot een veganistische armoedige stofferigheid? Groeten Biggles Laatst gewijzigd door Biggles : 18 januari 2012 om 00:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en heb jij nu een antwoord op de vraag of vierkant lekkerder is dan rond? Citaat:
Kan hetzelfde voedingsproduct tegelijk lekker en slecht zijn? Ja, als je je verwachtingen over voeding mee neemt. Maar wil dat niet eerder zeggen dat die verwachtingen een illusie zijn? Je kent dat experiment met de vlees en veggie worstjes? Als de vleeseter dacht dat het veggieworstje van vlees was, vond hij dat worstje lekkerder dan het echte vlees worstje. Hoe kan hetzelfde worstje nu tegelijk lekker en minder lekker zijn? Citaat:
Best plantaardige boter gebruiken ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#209 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een hyopochriet gedoe hier zeg. Alsof veganisten geen soortisten zijn. Planten leven ook. Sterker nog, planten staan aan de basis van de kringloop. Eet je planten dan neem je voedsel weg voor talloze planteneters, van groot tot onzichtbaar klein, die op hun beurt weer hele sloten aan andere organismen onderhouden. Wist je dat je ongeveer 100 keer zoveel beestjes en bacteriën met je meedraagt als dat je menselijke cellen in je lichaam hebt? En als planten en dieren doodgaan ondersteunen ze weer een heel leger aan reducenten. Een dier opeten maakt een hoop slachtoffers, maar je eet ze in ieder geval nog op, een plant doden ondermijnt de kringloop, en doodt een hoop andere levensvormen zonder dat je daar direct van profiteert. Als je dan toch moord kan het beter naar biefstuk smaken dan naar spruitjes.
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Eet dan gesynthetiseerde producten Astronautenpillen. Citaat:
ik eet alleen scheef en ovaal |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() Ik hou niet van ronde frieten noch van vierkante kroketten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#214 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#215 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Moeke heeft net friet met stoofvlees gemaakt, zegt de kleine: "ma, ik hou niet van langwerpige frieten; ik wil ze rond. En de mayonaise moet in een cirkel erop gekapt worden! Gij kent er ook niks van! En dat stoofvlees, op wat trekt dat nu? Dat moeten in driehoekjes!!"
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() x
Laatst gewijzigd door eno2 : 18 januari 2012 om 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De kleine Ευκλείδης zal weer een pak op zijn broek gekregen hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
oplossing wereldvoedselprobleem: Van koolwaterstoffen voeding maken De uitstoot in de voeding draaien. Volkomen veganistisch Zal er eens verder op nadenken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() Elkaar opeten IS de kringloop.
Maar de vleeseters zijn zo dapper dat ze al hun predatoren opgegeten hebben. ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 18 januari 2012 om 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |