Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2012, 18:56   #201
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
leg dat eens uit...er is geen enkele generatie geweest die zelf rechtstreeks voor haar sociale zekerheid heeft moeten betalen..
Er is wel een generatie geweest die nooit bijdroeg maar wel pensioen kreeg.
Vanaf toen betaalt men voor de pensioenen van hun voorgangers.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 18:57   #202
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ze zouden beter mee staken!
Niet iedereen laat zich door de vakbond gebruiken als nuttige idioot die hen daarna laat vallen als een baksteen omwille van het partij belang.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 19:00   #203
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
.
Zulke generatie is er er al terug hoor.
Als allochtoon volstaat één dag werken aan de gemeente om pensioen te krijgen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 19:00   #204
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat weet ik ook wel. Dan is het toch logisch dat als er minder kinderen geboren worden en de gemiddelde levensverwachting stijgt, dat je dan in de problemen komt. Met andere woorden:

Zou dus inderdaad best een geldig verwijt zijn, louter geredeneerd vanuit de financiering van de SZ.
Niet noodzakelijk.
Nu produceren we ook een veelvoud met half zoveel werkers.
Oud 26 januari 2012, 19:00   #205
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lost ge dat thuis ook zo op als ge uw schulden niet meer kunt afbetalen ?

Zover hadden ze nog niet nagedacht...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 19:01   #206
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niet iedereen laat zich door de vakbond gebruiken als nuttige idioot die hen daarna laat vallen als een baksteen omwille van het partij belang.
*geeuw*

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 19:02   #207
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als allochtoon volstaat één dag werken aan de gemeente om pensioen te krijgen.
Bron?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 19:05   #208
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Vanaf toen betaalt men voor de pensioenen van hun voorgangers.
Ja idd, de eersten..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 19:05   #209
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ah u bent babyboomer.

U betaalde toen veel minder als wij nu.
Ons loon was ook veel lager.
Oud 26 januari 2012, 19:12   #210
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb de leeftijd van de ouders van TAVEK. Toch ben ik blij dat mijn kinderen (rond de dertig) niet staken.
Ik dacht trouwens i.v.m. de pensioenleeftijd dat die niet verhoogd word. Maar dat het moeilijker word om voor de wettelijke pensioenleeftijd van 65 al uit te stappen. Er is dus geen sprake van een hoger pensioenleeftijd. Ik ken voldoende leeftijdsgenoten die al 10/20 jaar op (pré-)pensioen zijn.
Nu er is ook niemand die u verbiedt om vroeger te stoppen met werken. Als ge genoeg geld opzij gezet hebt tijdens uw loopbaan schrijf je je gewoon in als zelfstandige en je leeft van je spaargeld. Probleem opgelost.

Of is het toch de bedoeling dat anderen opdraaien voor jouw genot?
Nee dat klopt, maar het komt toch neer op feitelijk langer werken..

Welke gewone werknemer zou dat kunnen ?

Mijn genot ? ..niet meer moeten werken in 3 ploegen, in de bouw,in de staalindustrie, aan een band op je 60ste is dus volgens u een luxe ?

Denk je nu echt dat IEDEREEN gewoon een paar jaar langer aan het werk zal zijn en er geen massale verschuivingen naar de werkloosheid en/of ziekteverzekeringen zullen zijn ?
Oud 26 januari 2012, 19:14   #211
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ons loon was ook veel lager.
Ik ben wellicht iets jonger, maar procentueel betaalde ik toen evenveel als nu en tijdens bepaalde periodes (Dehaene's crisisbijdragen om de staatschuld (van de vorige generatie) af te bouwen ) zelfs meer...
Oud 26 januari 2012, 19:15   #212
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfde uitleg..je bent te jong om nu al te kunnen inschatten in hoeverre je mentaal en fysisch nog geschikt bent op die leeftijd..
Jij bent 46; zonde dat je er nu al een visie op nahoudt waarmee je enkel bevestigt compleet de voeling met de jeugd, hun leefwereld en hun visies verloren te zijn.

Drogargumentering trouwens; ik kan met evenveel gemak zeggen dat ik op mijn 30 waarschijnlijk al meer verantwoordelijkheden gedragen heb dan jij met je 46, en dat je bijgevolg elke mentale maturiteit om dergelijke statements te maken ontbreekt.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 19:18   #213
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Daar staat tegenover dat ik op de gemeente zo'n beetje mijn goesting kan doen, dat ik te voet naar mijn werk kan, dat ik aardig wat verlof heb en dat ik niet te veel last heb van werkdruk en stress. Ge moogt het hebben, uw salarispakket.
Tiens, is het nu je bedoeling om het cliché van de ambtenaar die vies is om zich moe te maken te bevestigen?

Mensen kennen je gejank over je kleine loontje trouwens nog veel te goed; zinloze poging dus om wat indruk te maken
Oud 26 januari 2012, 19:20   #214
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Jij bent 46; zonde dat je er nu al een visie op nahoudt waarmee je enkel bevestigt compleet de voeling met de jeugd, hun leefwereld en hun visies verloren te zijn.

Drogargumentering trouwens; ik kan met evenveel gemak zeggen dat ik op mijn 30 waarschijnlijk al meer verantwoordelijkheden gedragen heb dan jij met je 46, en dat je bijgevolg elke mentale maturiteit om dergelijke statements te maken ontbreekt.
Nee toch niet, ik durf te wedden dat je zelf al zo naar 14-18 jarigen gekeken hebt...dat is gewoon typisch voor iedere generatie...

Ik heb weinig voeling met de 'moderne' jeugd , maar ik weet nog zeer goed dat pensioenzaken mij maar matig interesseerden als jonge gast..dat is normaal...
Je bevestigd trouwens zelf perfect dat je weinig voeling hebt met de oudere generatie...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 26 januari 2012 om 19:21.
Oud 26 januari 2012, 19:30   #215
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee toch niet, ik durf te wedden dat je zelf al zo naar 14-18 jarigen gekeken hebt...dat is gewoon typisch voor iedere generatie...
Dat mag dan typisch zijn voor jou, het is zeker geen typisch iets voor iedere generatie.

Dus nee, een 14-18 jarige die zinvol in debat gaat, die gaat van mij geen "snotneus, je bent te jong"-verwijt krijgen.

Ouw zakken die dat proberen, die kunnen zich daarentegen zonder probleem aan een antwoord verwachten. Gezien je leeftijd en je claim al 30 jaar te betalen voor de sz, kan ik even goed zeggen dat had je de moeite gedaan wat te studeren, je tenminste enig sociaal, politiek en economisch inzicht had kunnen opbouwen. Waardevol argument, niet?

Citaat:
Ik heb weinig voeling met de 'moderne' jeugd , maar ik weet nog zeer goed dat pensioenzaken mij maar matig interesseerden als jonge gast..dat is normaal...
Je bevestigd trouwens zelf perfect dat je weinig voeling hebt met de oudere generatie...
Waarom zou ik voeling moeten hebben met een generatie die geen enkele voeling heeft met de jongere generaties, maar die hen enkel als citroen beschouwen?
Oud 26 januari 2012, 19:31   #216
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee dat klopt, maar het komt toch neer op feitelijk langer werken.
Statistisch
Citaat:
Welke gewone werknemer zou dat kunnen ?
Ik ken er veel. Als ze niet hun verdienste opgedaan hadden aan vakanties, mooie auto, prachtig huis enz. Dat was hun goed recht. Maar je maakt keuzes in het leven.

Citaat:
Mijn genot ? ..niet meer moeten werken in 3 ploegen, in de bouw,in de staalindustrie, aan een band op je 60ste is dus volgens u een luxe ?
Op het moment dat die mensen die keuze maakten wisten ze dat dit een zware job was. Ik krijg het altijd op mijn heupen van leeftijdgenoten die staan te klagen dat ze al zo lang werken, en zo zwaar werk moesten doen. Ik ga neit veralgemenen. Maar op het moment dat wij als jongeren keuzes moesten maken kozen een aantal van hen om snel (veel) geld te verdienen terwijl anderen voor de moeilijker weg kozen
van studeren met het oog op de toekomst.
Citaat:
Denk je nu echt dat IEDEREEN gewoon een paar jaar langer aan het werk zal zijn en er geen massale verschuivingen naar de werkloosheid en/of ziekteverzekeringen zullen zijn ?
Een deel zal idd naar ziekteverzekering, invaliditeit enz gaan. Dat is toch geen probleem. Maar zo sluit je wel een aantal mensen uit die nog mogelijkheden genoeg hebben. IS dat niet eerlijker? Ook ten opzichte van hen die echt kapot gewerkt zijn?

Laatst gewijzigd door pajoske : 26 januari 2012 om 19:35.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 19:50   #217
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat mag dan typisch zijn voor jou, het is zeker geen typisch iets voor iedere generatie.

Dus nee, een 14-18 jarige die zinvol in debat gaat, die gaat van mij geen "snotneus, je bent te jong"-verwijt krijgen.

Ouw zakken die dat proberen, die kunnen zich daarentegen zonder probleem aan een antwoord verwachten. Gezien je leeftijd en je claim al 30 jaar te betalen voor de sz, kan ik even goed zeggen dat had je de moeite gedaan wat te studeren, je tenminste enig sociaal, politiek en economisch inzicht had kunnen opbouwen. Waardevol argument, niet?

Waarom zou ik voeling moeten hebben met een generatie die geen enkele voeling heeft met de jongere generaties, maar die hen enkel als citroen beschouwen?
Jammer dat je nu weer duidelijk te weinig maturiteit toont met deze (scheld)reactie...doei..vanwege een ouwe ongeletterde zak...
Oud 26 januari 2012, 19:55   #218
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Statistisch
Ik ken er veel. Als ze niet hun verdienste opgedaan hadden aan vakanties, mooie auto, prachtig huis enz. Dat was hun goed recht. Maar je maakt keuzes in het leven.

Op het moment dat die mensen die keuze maakten wisten ze dat dit een zware job was. Ik krijg het altijd op mijn heupen van leeftijdgenoten die staan te klagen dat ze al zo lang werken, en zo zwaar werk moesten doen. Ik ga neit veralgemenen. Maar op het moment dat wij als jongeren keuzes moesten maken kozen een aantal van hen om snel (veel) geld te verdienen terwijl anderen voor de moeilijker weg kozen
van studeren met het oog op de toekomst.

Een deel zal idd naar ziekteverzekering, invaliditeit enz gaan. Dat is toch geen probleem. Maar zo sluit je wel een aantal mensen uit die nog mogelijkheden genoeg hebben. IS dat niet eerlijker? Ook ten opzichte van hen die echt kapot gewerkt zijn?
Ik niet..maar waarschijnlijk zit jij in de betere kringen..ik schat dat je minstens 2 eigendommen moet hebben om te verhuren voor een behoorlijk inkomen te hebben voor je oude dag..als jij dat standaard noemt..ok

Op het monent dat men die keuze maakt , weet je niet dat die job te zwaar is op je oude dag..groot verschil...

Studeren was de moeilijkere weg ? gelukkig tellen die jaren NIET mee bij een loopbaanberekening voor je opruststelling... gaan we die toer op, een beetje neerkijken op het 'ongeletterde' volk ?
Oud 26 januari 2012, 19:59   #219
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Enfin, degenen die op de partijcongressen luid en duidelijk protesteerden mogen maandag een dagje op hun lam gat thuis zitten van mij. Degenen die dat niet deden moeten nu ook hunne kak maar inhouden en braaf gaan werken.
En vooral zien dat ze niet in de weg van de werkmens lopen...
Protesteren toen de vakbond grote bonussen goedkeurde deden ze ook al niet, nochtans was dexia al duur genoeg zonder die bonus.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 20:00   #220
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Jammer dat je nu weer duidelijk te weinig maturiteit toont met deze (scheld)reactie...doei..vanwege een ouwe ongeletterde zak...
Met dank om mijn punt nog eens extra aan te tonen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be