Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Enquete
Ik verwerp hem 52 74,29%
Hij is mijn premier en in steun hem 18 25,71%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2012, 15:35   #201
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je bazelt er maar op los! De obediëntie van Het Grote Oosten is uitgesproken Belgicistisch. Die "Vlaamsgezinde" logebroeders hebben in de praktijk weinig aarde aan de dijk gebracht. Toch niet die uit de kring van het GO. Je komt aandraven met "De Constitutie van Anderson". Het GO laat zich de Grand Lodge niet gelegen. Ze zijn overigens niet eens erkend door Londen. Het GO is bij uitstek een Frans geörienteerde loge qua filosofie.
Dat heeft niets te maken met de al dan niet erkenning van de Grand Lodge. De Grootloge van België wordt ook niet erkend door de Grand Lodge, is dus niet regulier, maar volgt wel de Constitutie van Anderson. Wat het GOB betreft, deze schrapte de verwijzing naar de opperbouwmeester en verwijderde de bijbel uit de werkplaatsen (en hier volgde ze een maconniek model van ettelijke Franse loges), maar houdt zich wel een principe van de Constitutie: het repecteren van de wetten van het land waar de loges 'werken'.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 15:40   #202
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Volgens sommige forum-genoten zou dat nu net een reden zijn om de man des te méér te wantrouwen

"Als een Nederlander u niet bedrogen heeft, is het omdat hij het is vergeten."

Nietwaar, Henri1, system, ... ?

Inderdaad, als de Belgicisten nu de Nederlander erbij halen om te bewijzen hoe geloofwaardig Di Rupo is, dan breekt mijn klomp...
Oud 29 januari 2012, 15:40   #203
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Onzin. Di Rupo stelt daden!
Dutroux stelde ook daden.
Oud 29 januari 2012, 15:41   #204
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dutroux stelde ook daden.
En beide hadden op een gegeven moment ongeveer evenveel strafonderzoeken tegen zich lopen.
Oud 29 januari 2012, 15:43   #205
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft niets te maken met de al dan niet erkenning van de Grand Lodge. De Grootloge van België wordt ook niet erkend door de Grand Lodge, is dus niet regulier, maar volgt wel de Constitutie van Anderson. Wat het GOB betreft, deze schrapte de verwijzing naar de opperbouwmeester en verwijderde de bijbel uit de werkplaatsen (en hier volgde ze een maconniek model van ettelijke Franse loges), maar houdt zich wel een principe van de Constitutie: het repecteren van de wetten van het land waar de loges 'werken'.
Je zit er weer naast. De Grootloge van België is een poging geweest om terug te keren in de schoot van de Londense moederloge. Dat heeft evenwel niet lang geduurd en ze zijn het terug afgebold. Behalve dan een groep die wou aan Londen trouw blijven en die hebben zich gegroepeerd in de Reguliere Grootloge van België. En dat is dan ook de enige die door Londen wordt erkend.

Laatst gewijzigd door quercus : 29 januari 2012 om 15:44.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 15:43   #206
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En beide hadden op een gegeven moment ongeveer evenveel strafonderzoeken tegen zich lopen.
Bewijs maar eens dat er strafonderzoeken tegen Elio Di rupo liepen.
Oud 29 januari 2012, 15:47   #207
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zit er weer naast. De Grootloge van België is een poging geweest om terug te keren in de schoot van de Londense moederloge. Dat heeft evenwel niet lang geduurd en ze zijn het terug afgebold. Behalve dan een groep die wou aan Londen trouw blijven en die hebben zich gegroepeerd in de Reguliere Grootloge van België. En dat is dan ook de enige die door Londen wordt erkend.
Ja en? Feit is dat de Grootloge niet regulier is -en nog altijd niet is- (de Grand Lodge eist het geloof in een 'persoonlijke' God, hetgeen de Belgische Grootloge weigert) en toch de Constitutie blijft gebruiken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 januari 2012 om 15:49.
Oud 29 januari 2012, 15:53   #208
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en? Feit is dat de Grootloge niet regulier is -en nog altijd niet is- (de Grand Lodge eist het geloof in een 'persoonlijke' God, hetgeen de Belgische Grootloge weigert) en toch de Constitutie blijft gebruiken.
Je slaat een en ander door elkaar: de Grootloge van België en de Reguliere Grootloge van België zijn twee verschillende entiteiten. De tweede is door Londen erkend, de eerste niet. Net zomin als Het Grote Oosten, Le Droit Humain en de Vrouwelijk Grootloge.
Oud 29 januari 2012, 16:02   #209
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je slaat een en ander door elkaar: de Grootloge van België en de Reguliere Grootloge van België zijn twee verschillende entiteiten. De tweede is door Londen erkend, de eerste niet. Net zomin als Het Grote Oosten, Le Droit Humain en de Vrouwelijk Grootloge.
U slaat dingen door mekaar! U denkt dat ik het over dezelfde obediënties (en niet 'entiteiten' zoals u klungelachtig stelt) heb. Indien u goed had gelezen, dan had u onmiddellijk begrepen uit mijn post dat het Grootoosten en de Grootloges verschillende obediënties zijn.

Maar u leest nogal vaak dingen niet correct of u fantaseert dingen erbij die er niet staan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 januari 2012 om 16:03.
Oud 29 januari 2012, 16:10   #210
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U slaat dingen door mekaar! U denkt dat ik het over dezelfde obediënties (en niet 'entiteiten' zoals u klungelachtig stelt) heb. Indien u goed had gelezen, dan had u onmiddellijk begrepen uit mijn post dat het Grootoosten en de Grootloges verschillende obediënties zijn.

Maar u leest nogal vaak dingen niet correct of u fantaseert dingen erbij die er niet staan.
Dit is werkelijk met opzet. Je wilt gewoon niet lezen wat er staat.

Citaat:
de Grootloge van België en de Reguliere Grootloge van België zijn twee verschillende entiteiten
En geen van beide heeft iets te maken met het Grote Oosten. Capito?
Alleen de Reguliere is erkend door Londen. Geen van al de andere.

Of wil je het nu nog altijd beter weten?

Laatst gewijzigd door quercus : 29 januari 2012 om 16:10.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 16:12   #211
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aiaiaia dit wordt weer een eindeloze draad. Het korte antwoord is: "ja", maar dat zal nog wel wat duren om het duidelijk te maken.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 16:17   #212
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, dat de vrijmetselarij een occult genootschap is, is nogal wiedes. 'Occult' (Lat. occultare:verbergen) betekent : 'verborgen'. De maçonnerie is een inwijdingsgenootschap en is dus per definitie 'occult' voor de buitenwereld (= niet ingewijden). De term 'occult' heeft niet altijd een pejoratieve betekenis natuurlijk. Alhoewel mensen zoals u dat wel denken.
Uiteraard komt het uit het latijn, en hoe wordt dat occulte dan ingevuld bij de Loge, of kan zo maar iedereen ingewijd worden in dat clubje? Hoe denkt een mens zoals u daarover? Ik moet toegeven, ik ben een leek op dat vlak.

Citaat:
Tijdens de 18e eeuw werd de traditie opgenomen in de filosofie van esoterisch gestemde Vrijmetselaars, die een occult element aan hun leer wilden toevoegen dat er oorspronkelijk niet in zat. Deze beweging werd voortgezet door enthousiaste studenten van het hermetisme doorheen Europa. Vooral in de 19e eeuw ontstonden veel groeperingen toen het religieuze scepticisme tegenover de gevestigde godsdiensten toenam en velen hun heil begonnen te zoeken in alternatieve stelsels, waaronder het occultisme. Daarbij kreeg niet in de eerste plaats het traditionele hermetisme hun aandacht, maar eerder praktijken en leringen zoals als het spiritisme en de theosofie. Dit laatste was eigenlijk een vermenging van westers occultisme en oosterse mystiek en in die vorm werd de traditie van het occultisme lange tijd voortgezet.[3]
Ondanks de 19e-eeuwse heropleving werd het occult ideeëngoed nooit echt geaccepteerd in academische kringen. Wel had het soms een duidelijke invloed op het werk van kunstenaars zoals William Butler Yeats en de schilder Wassily Kandinsky. Occultisme lijkt voorbeschikt te zijn om uitsluitend een rol te kunnen spelen binnen de volkscultuur. Zo zijn esoterie en occultisme ook te vinden in de nieuwe syncretistische newagebeweging van 20e en 21e eeuw.
occultisme

Citaat:
een inhoudelijke definitie - een ethische gemeenschap: Van iedere vrijmetselaar wordt verwacht dat hij of zij door zijn of haar metselactiviteit een beter mens wordt. Het geheel van riten dat hiervoor wordt gebruikt is doorspekt met een specifieke symboliek, eigen aan de vrijmetselarij. Dit is het praktische middel om deze inhoudelijke ethische boodschap over te brengen.
Vrijmetselarij
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 16:35   #213
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is werkelijk met opzet. Je wilt gewoon niet lezen wat er staat.

En geen van beide heeft iets te maken met het Grote Oosten. Capito?
Alleen de Reguliere is erkend door Londen. Geen van al de andere.

Daarover ging het niet. Indien u goed gelezen had, dan had u moeten weten dat ik over twee verschillende obediënties sprak: het Grootoosten en de Grootloge (van België), beiden zogezegde 'irregulieren' -what's in a name?-. En die hebben niets of maar weinig te maken met Engeland en dit omdat de regulieren ressorteren onder de obediëntie van de Grootloge van Engeland. Deze Grandlodge interpreteert de Opperbouwmeester als een 'persoonlijke' god en bijgevolg moet elke loge die erkend wil worden door Londen zich daartoe verplichten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 januari 2012 om 16:41.
Oud 29 januari 2012, 16:56   #214
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Uiteraard komt het uit het latijn, en hoe wordt dat occulte dan ingevuld bij de Loge, of kan zo maar iedereen ingewijd worden in dat clubje? Hoe denkt een mens zoals u daarover? Ik moet toegeven, ik ben een leek op dat vlak.

occultisme

Vrijmetselarij
Occult wil gewoon zeggen 'verborgen'. Vaak wordt het in pejoratieve zin gebruikt. Dat komt meestal omdat mensen van allerlei dingen fantaseren omdat ze natuurlijk niet goed weten wat zich daar afspeelt. Vaak zijn dit fantasieën van bange mensen. Ze zouden nochtans beter moeten weten. Er zijn zoveel boeken over de vrijmetselarij verschenen de laatste tijd , dat men geestelijk wel heel nonchalant moet zijn om niet te weten wat zich daar ongeveer afspeelt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 januari 2012 om 16:57.
Oud 29 januari 2012, 16:58   #215
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarover ging het niet. Indien u goed gelezen had, dan had u moeten weten dat ik over twee verschillende obediënties sprak: het Grootoosten en de Grootloge (van België), beiden zogezegde 'irregulieren' -what's in a name?-. En die hebben niets of maar weinig te maken met Engeland en dit omdat de regulieren ressorteren onder de obediëntie van de Grootloge van Engeland. Deze Grandlodge interpreteert de Opperbouwmeester als een 'persoonlijke' god en bijgevolg moet elke loge die erkend wil worden door Londen zich daartoe verplichten.
Nu ben je aan het herhalen wat ik geschreven heb!

Kijk system/Het Oosten, poog nu eens andere forumdeelnemers voor gek te houden, ik heb er schoon genoeg van. Je kunt wat informatie vinden op:

http://www.mason.be/ voor wat de niet door Londen erkende loges betreft.

http://www.glrb.org/documents/home.xml?lang=nl voor wat de door Londen erkende loge betreft.

Verder kan ik je alleen maar zeggen dat je op dit forum je gedraagt als een hopeloos verwend keikoppig kind. Als er één type is waar de term "trol" bij uitstek voor geschikt is dan ben jij het wel.
Oud 29 januari 2012, 17:00   #216
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Bewijs maar eens dat er strafonderzoeken tegen Elio Di rupo liepen.
Ik hoef dat helemaal niet te bewijzen, de minister van justitie heeft dit op een gegeven moment volmondig bevestigd in het parlement toen er daar door Annemans een vraag is over gesteld.

De vraag was, op mijn geheugen voortgaand, "is het waar dat er tegen DI Rupo verschillende strafonderzoeken lopen wegens pedofilie?"

Het antwoord van minister De Clerck was, "ja."

En voor diegenen die nu afkomen met, "een link of het is niet gebeurt."

De realiteit wordt niet bepaald door wat ik wel of niet link.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 januari 2012 om 17:02.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 17:10   #217
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Occult wil gewoon zeggen 'verborgen'. Vaak wordt het in pejoratieve zin gebruikt. Dat komt meestal omdat mensen van allerlei dingen fantaseren omdat ze natuurlijk niet goed weten wat zich daar afspeelt. Vaak zijn dit fantasieën van bange mensen. Ze zouden nochtans beter moeten weten. Er zijn zoveel boeken over de vrijmetselarij verschenen de laatste tijd , dat men geestelijk wel heel nonchalant moet zijn om niet te weten wat zich daar ongeveer afspeelt.
Rituelen, symbolen, geheimdoenerij, tempels? Ieder zijn hobby, maar het boezemt me geen angst in hoor.

tempel opent zijn deuren
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 17:10   #218
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu ben je aan het herhalen wat ik geschreven heb!

Kijk system/Het Oosten, poog nu eens andere forumdeelnemers voor gek te houden, ik heb er schoon genoeg van. Je kunt wat informatie vinden op:

http://www.mason.be/ voor wat de niet door Londen erkende loges betreft.

http://www.glrb.org/documents/home.xml?lang=nl voor wat de door Londen erkende loge betreft.

Verder kan ik je alleen maar zeggen dat je op dit forum je gedraagt als een hopeloos verwend keikoppig kind. Als er één type is waar de term "trol" bij uitstek voor geschikt is dan ben jij het wel.
Neen, u leest niet goed wat ik schrijf. En dat komt omdat u dacht dat toen ik over de Grootloge sprak, dat het ging over deze van Londen. Ik had het over de Grootloge van België (G.L.B.). En die heeft nog waar weinig te maken met Londen. En er is maar één Grootloge van België en die is irregulier. Deze die van Londen afhangt heet de "Reguliere Grootloge van België" (R.G.L.B.)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 januari 2012 om 17:20.
Oud 29 januari 2012, 17:14   #219
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik hoef dat helemaal niet te bewijzen, de minister van justitie heeft dit op een gegeven moment volmondig bevestigd in het parlement toen er daar door Annemans een vraag is over gesteld.

De vraag was, op mijn geheugen voortgaand, "is het waar dat er tegen DI Rupo verschillende strafonderzoeken lopen wegens pedofilie?"

Het antwoord van minister De Clerck was, "ja."

En voor diegenen die nu afkomen met, "een link of het is niet gebeurt."

De realiteit wordt niet bepaald door wat ik wel of niet link.
Helaas wel, anders is uit uitspraak waardeloos en kan eender wie beweren dat de Clerck in feite "nee" geantwoord heeft op Annemans' vraag.

Ik wilde u een plezier doen en het bewijs vinden met enkele eenvoudige googlebewerkingen maar dat is niet gelukt. Tot sluitend bewijs geleverd wordt valt uw post onder de categorie laster. Bovendien geldt in België het vermoeden van onschuld en bewijst een lopend strafonderzoek hoegenaamd niets. Denk niet dat ik hiermee Di Rupo wil steunen want ik moet hem ook niet, maar een aantijging wegens pedofilie is laster van de hoogste categorie.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 17:25   #220
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Helaas wel, anders is uit uitspraak waardeloos en kan eender wie beweren dat de Clerck in feite "nee" geantwoord heeft op Annemans' vraag.

Ik wilde u een plezier doen en het bewijs vinden met enkele eenvoudige googlebewerkingen maar dat is niet gelukt. Tot sluitend bewijs geleverd wordt valt uw post onder de categorie laster. Bovendien geldt in België het vermoeden van onschuld en bewijst een lopend strafonderzoek hoegenaamd niets. Denk niet dat ik hiermee Di Rupo wil steunen want ik moet hem ook niet, maar een aantijging wegens pedofilie is laster van de hoogste categorie.
Oh, vergis u niet, ik beschuldig Di Rupo helemaal niet, op geen enkele wijze, trouwens, een inbeschuldigingstelling gebeurt door de KI, waar ik zeker geen lid van ben.

Waar ons gesprek wel over ging, was of er al dan niet op een bepaald moment verschillende - door Belgische procureurs ingestelde, strafonderzoeken liepen tegen Di Rupo wegens pedofilie.

Het antwoord, zoals trouwens mondeling bevestigd door de minister van justitie De Clerck, op een parlementaire vraag van Annemans, was ja.

En wees gerust, voor Belgische procureurs een strafdossier opstarten, moeten er volgens de wet serieuze aanwijzingen zijn van misdrijven. Zeker als de verdachte een belangrijk politiek figuur is uit de machtigste politieke clan van Belgie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be