![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op school krijgen kinderen les over die 'vuiligheid'; hoe ze zich voortplanten, hoe nuttig en ongevaarlijk ze zijn en dat ze beschermd zijn door de wet. Ik volg de overheid. Meneer de buurman dient hetzelfde te doen. Is dat duidelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet daar uw buurman niet mee lastig vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op de Zevende dag zondag ll sprak iemand ook zo; dat als mensen zich meer zouden openstellen, de integratie vlotter zou verlopen. Dat is nogal erg unilateraal uitgedrukt. Dat wilt dus zeggen dat ik moet openstaan voor een dagelijkse portie Arabisch in mijn leefkamer en in de tuin. Ik weet ook niet meer wat ik moet doen. Vrijdagmorgen ll was een ondertekening gepland voor aankoop door mijn vriend van een huisje met agrarische grond. Hij doet dat voor mij. Mijn levenslust gaat er aan. Hij ziet dat ook. Maar de echtgenote van de verkoper heeft te kennen te geven dat ze niet wilt verkopen. Maandenlang heb ik me aan dat perspectief vastgeklampt: van weg te kunnen. Nu ben ik terug op huizenjacht. En een tweede zomer met gesloten deuren en vensters. Ja, prijs je gelukkig dat je dit niet hoeft te ondergaan. Geniet er volop van! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al het voedsel dat je tot je neemt is er dankzij water. Stop maar met eten dan. Er is nog zoiets als consequent zijn. Als je dat begrip niet kent, zoek het dan op. Wat bedoel je met 'hun smerige vijver niet goed onderhouden' ? Leg het eens uit. De vraag is: kan je dat wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is hier algemeen bekend. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daardoor trek jij aan 't kortste eind, door zulke lui! Je levenslust eraan laten gaan, binnen blijven, jezelf opsluiten? Volg de goede raad en 't advies van elbow, probeer 't nu maar, je zal de zomer van je leven hebben, elke dag feestjes, BBQ's in je tuin, muziek, dansen, lachen, zingen, springen, etc etc...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het risico bestaat dan wel dat hij ,totaal berzerk en voorzien van een volledige slagersuitrusting , de woning van mevrouw komt binnen gestormd en aldaar een rituele slachting organiseert .
![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 13 maart 2012 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bang zijn, stil en braaf binnen zitten opdat dat onaangepast individu niet gaat doordraaien? Ik dacht 't niet. Je kan ervoor zorgen dat hij niet in je woning geraakt, je kan je er op voorzien, voorzorgsmaatregelen treffen enzovoorts, maar in angst zitten, jezelf verstoppen, je eigen leven niet eens meer durven leiden, is geen optie. Althans niet voor mij. Soms vind ik 't zelfs jammer dat ik niet in zo'n situaties zit, enkel om mijn tolerantiegrens te ontdekken. Ik ben niet iemand die zich met de buren veel inlaat, ieder z'n ding, leven en laten leven (heb geen last van m'n buren, zelfs niet van de dichtstbijzijnde hoor of zie ik niets, waarschijnlijk omdat ik er niet op let), ik zoek geen confrontatie, maar wie boel wil, kan boel krijgen, dubbelop! ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was niet zijn pot choco , het was een gestolen pot uit den Aldi.
![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 13 maart 2012 om 19:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de andere buren dan? Dan scheer ik iedereen over dezelfde kam en dat kan niet. Ik spaar het brood uit mijn mond om wat reserves te kunnen opbouwen om weg te kunnen. Weggaan is de enige mogelijkheid. Met het organiseren van BBq's ga ik er niet komen. De vraag is waar ik mee bezig ben? Ik ga dan leven in functie van het conflict. In functie van het doen en laten van die familie. Met lawine-effect. En ik heb geen enkel vertrouwen in de overheidsinstanties zoals bv politie. Nu doe ik dat dus ook, in functie leven van het doen en laten van die familie. Het is woensdagnamiddag dus zit ik op mijn bureaukamer. Ik weet dat ik het onderspit delf maar ik heb helaas geen energie meer om in het offensief te gaan. Ik ben bij deze dus een vuil varken maar helaas geen feestvarken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij was in den beginne Jordaniër, tegen mij zei hij dat de sportschool in Irak onder Saddam Hoessein gratis was, dus tel ik een verblijf in Irak erbij. Sinds de Koerdische burenbemiddeling is hij Palestijn. Wie is die man eigenlijk? Zit die met een oorlogstrauma dat hij zo fervent die TV opzet? De wereld is klein geworden. Gisteren op Reyers op Canvas was er een dame die zei dat er een radicalisering bezig is bij verschillende stromingen van islamgelovigen hier in België. Moet ik mij daar nu in gaan verdiepen om ongeveer exact die buurman in kaart te brengen? Misschien heeft hij zijn gedwongen vlucht of die van zijn ouders niet verwerkt en richt hij zijn pijlen op mij, bij gebrek aan beters. Misschien ziet hij me wel als een bedreiging voor zijn vrouw en zijn kinderen? Waar ik zeker van ben is dat hij mijn contact met zijn vrouw en zijn kinderen in den beginne heeft afgebouwd. Hij heeft me flagrant gezegd dat ik best niet met zijn vrouw praatte en hij heeft een houten omheining geplaatst. Ja, er is een tijd geweest dat ik aan de kinderen die aan me vroegen 'Wat ben je aan het doen?' uitleg gaf over tuinieren, ze de visjes liet zien, en ja hoor, kikkervisjes etcetera. Die aandacht van de kinderen stoorde me soms, maar ik kan heel goed met kinderen omgaan. Kinderen willen gewoon leren, hun grenzen verleggen, en alle kinderen zijn geïnteresseerd in hun omgeving (de natuur inbegrepen). Meneer de buurman heeft daar doelbewust een keg tussen geslagen. Zijn 'droomstructuur' van een human shield (zes kinderen) tgo de maatschappij houdt niet stand. Ik heb hem eenmalig gezegd enkele jaren geleden dat uitsluitend de tuin als dumpingparking voor kinderen op lange termijn nefast wordt, dat zijn vrouw de kinderen niet aankan. Hij gaat die kinderen niet eeuwig fietsrondjes in een tuin van 10m op 15m kunnen laten draaien een hele woensdagnamiddag lang, zoals het nu momenteel gebeurt. En zoals het zal gebeuren tijdens de hele paasvakantie. Tijdens de wintervakanties komen die kinderen niet buiten. Die zijn opgsloten in huis. Meneer gaat zijn sterretjes zien vliegen als de jongens in de puberteit komen. Hij vergeet namelijk dat zijn kinderen op school boodschappen meekrijgen die haaks staan op wat hij propageert. Slecht recept,zeg ik maar, voor kinderen. Pedagogisch onverantwoord. In de pers lees je dan dat jongeren stenen werpen naar Lijnbussen, etcetera. Ik zie elke dag hoe dat zeer jonge kinderen op dat traject worden geplaatst door de ouders zelve. Door de man des huizes, want de vrouw die denkt alleen maar aan zelfbehoud. Ik denk ook aan zelfbehoud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terug thuis valt er dan een deksel op me neer. Kindergehuil, Arabische TV stemmen... meneer die hoest, mevrouw die giechelt (uit zelfbehoud). Here we are again. Back home. Eigenlijk pas ik niet meer in het geheel van de wijk. Opera en jazz, bbq's en zo passen niet in een wijk waar iedereen de gordijnen dag en nacht dicht houdt, waar vrouwen in hun eigen tuin een hoofddoek dragen om zeer vluchtig afval in de groene bak te storten. Joie de vivre... waar is mijn vergrootglas. |
|
![]() |
![]() |