Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2012, 23:37   #201
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
goed idee,
als al die multicultuurfoben zouden emigreren, zijn ze er ook meteen vanaf
waarom zouden de originele bewoners moeten vertrekken omdat een pedofiel dat 1400 geleden heeft verklaard ?! nie zwansen he
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 23:39   #202
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
goed idee,
als al die multicultuurfoben zouden emigreren, zijn ze er ook meteen vanaf
U kan toch ongestoord uw multiculturaliteit beleven? Door anderen af te stoten, stoot u ook een beetje multicultuur af en blijft u over met een hoop gelijkdenkenden. Dat wordt ook saaie eenheidsworst hoor.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 01:30   #203
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Nochtans was Groot-Brittannie al jarenlang het geliefde uitwijkland voor tal van migranten. Ook al wsl. wegens het ontbreken van de verplichting om een identiteitskaart op zak te hebben. De relatief recente massa-rellen hebben ten andere ook aangetoond dat dit land ook aan zijn limiet zit wat diversiteit betreft en dat hele steden en wijken onleefbaar zijn geworden. Ik vrees dat dit wel eens een voorbode kan zijn voor de toekomst van Europa.
Het Britse imperialisme heeft inderdaad een grote verantwoordelijkheid in de problemen. Zij zijn begonnen met massa-immigratie, zij zijn ook begonnen met communautarisme.

Citaat:
Aangezien u stelde dat diegenen die het meest heulen met Israel en Amerika ook de grootste tegenstanders zijn van multiculturalisme,
Dat heb ik nergens gezegd, wel integendeel. Ik heb duidelijk gesteld dat ik een tegenstander ben van multiculturalisme, alsook een tegenstander van Atlantisme en slaafs navolgen van VS & Israël.

Citaat:
Tja, Fort Europa werkt mss ergens wel, ondanks alle toestanden op Lampedusa of de Spaanse enclaves in N.-Afrika. Maar heeft men wel alle gegevens mbt illegale instroom? En over welke migratiestromen in Afrika en Azie heeft u het precies?
B.v. over de miljoenen Afghanen in Iran, de miljoenen Somaliërs in de buurlanden, enzovoort.

Citaat:
Het feit op zich dat men buitenlander is vormt niet het probleem. De problematiek zit hem in dat deel van migrantenbevolking dat moeite heeft om zich te integreren en aangeeft geen affiniteit te hebben met de bestaande cultuur & wetgeving van het land waar ze verblijven.
Wie zijn dat dan?

Citaat:
Ja, ieder huwt met wie hij wil maar als men vaststelt dat bepaalde groepen die zelfs geboren en opgegroeid zijn in het gastland dan kan men zich toch ook eens serieus de vraag stellen in hoeverre de integratie geslaagd is. Ofwel moet er worden toegegeven dat ze volkomen mislukt is en dat we moeten leven met de realiteit van een volkomen gefragmenteerde samenleving waarvan we kunnen hopen dat het allemaal hoedanook gesmeerd zal lopen.
En een man die in Thailand een vrouw gaat zoeken, is die dan geïntegreerd of gefragmenteerd?

Citaat:
Op dat vlak ben ik echter pessimistisch. Ik vrees dat culturele rivaliteit de boventoon zal voeren wat de tegenstellingen die reeds inherent aanwezig waren enkel zullen vergroten.
Dat is daarentegen wél een keuze. Diegenen die de tegenstellingen willen versterken, zoals de Brussels Journal van Paul Beliën, krijgen daarvoor geld vanuit de VS om Europa te verzwakken. Hen te verslaan is een taak van eerste orde voor iedereen die in Europa gelooft.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 09:32   #204
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U kan toch ongestoord uw multiculturaliteit beleven? Door anderen af te stoten, stoot u ook een beetje multicultuur af en blijft u over met een hoop gelijkdenkenden. Dat wordt ook saaie eenheidsworst hoor.
Trekt ge die redenering door met bv Moslims en boeddhisten?
Oud 11 maart 2012, 11:23   #205
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en nog een voorbeeldje van onze prachtige westerse hoogstaande waarden:

http://www.youtube.com/watch?feature...v=x36n4hiEfT0#!
En daarom vindt u de multicurele samenleving positief? Moeten we die paardenmishandelaars hier ook binnen halen of wat?
Oud 11 maart 2012, 12:43   #206
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En daarom vindt u de multicurele samenleving positief? Moeten we die paardenmishandelaars hier ook binnen halen of wat?
Sommigen verkiezen nu eenmaal vrouwenmishandelaars boven dierenbeulen.
Oud 11 maart 2012, 12:58   #207
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
en nog een voorbeeldje van onze prachtige westerse hoogstaande waarden:

http://www.youtube.com/watch?feature...v=x36n4hiEfT0#!
Ooo, weeral een zware argumenten voor de multiC.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 13:01   #208
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Heeft Artisjok ondertussen iets positiefs kunnen bedenken?
Of staat ze nog steeds met haar mond vol tanden ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 13:20   #209
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Heeft Artisjok ondertussen iets positiefs kunnen bedenken?
Of staat ze nog steeds met haar mond vol tanden ?
ze is nog steeds aan het zoeken.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 13:24   #210
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik gebruikte gewoon uw woorden, Alice.

En ik ben het met die woorden gewoon niet eens.
Iedereen in dit land gebruikt de normen en waarden als waren ze producten in een supermarkt.
Ik gaf een paar voorbeelden aan op dit forum, maar ge kent ze ook wel IRL.
Niet iedereen deelt ons totaalpakket, vooral de extreem rechtse mensen hier op dit forum aangezien, discriminatie op basis van afkomst, vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid ook deel uitmaken van het totaalpakket.
Of meent ge van niet?
Je kunt echt niet verkondigen dat je iemands woorden gebruikt wanneer je een uitspraak bewust in een totaal andere betekenis plaatst, dat getuigt van morele oneerlijkheid in deze discussie.
En kunt u eens uitleggen waarmee je het nu precies niet eens bent?
Is dat " mensen hebben recht op een afwijkende mening( zie mijn commentaar op uw uitspraken over Fred uit Gent) maar daarnaar handelen of opleggen dat de samenleving handelt naar hun mening kan niet, omdat waarden en normen een totaal pakket vormen waaruit je niet a la carte kunt shoppen?
Waarom bent u het daar niet mee eens, toch niet omdat mensen individueel een eigen mening hebben, die prietpraat heeft gewoon niets met de stellingname te maken!
Dus graag even een toelichting waarmee u het nu precies oneens bent?

Discriminatie op afkomst?? Wat een prietpraat,daar is op dit forum amper sprake van, wel van scherpe en vaak terechte kritiek op de gevolgen van groepen mensen die hier al of niet legaal verblijven.
Kunt u eens uitleggen waarom dat van u niet mag?
Is dat voor u allemaal " discriminatie"?
Ben u blind voor het aantal mensen van andere origine met leefloon, in sociale woningen, in gevangenissen, in vluchthuizen of gekend als dader van misdrijven?
Bent u blind voor de agressie tegenover meisjes en vrouwen die kleding en gedrag niet afstemmen op de " mening" van bepaalde groepen moslims?
Vind u het normaal en logisch dat meisjes en vrouwen met Belgische nationaliteit toestemming nodig hebben van hun importpartner om te mogen werken, enkel en alleen omdat ze als moslima die beperkingen opgelegd krijgen?
Enig idee hoe de leefwereld van holebimoslims hier er uit ziet? denkt u dat zij openlijk hun geaardheid mogen beleven en niet uitgehuwelijkt worden aan neef en nicht uit de voor hen, vakantielanden?
Vind u het normaal dat de meeste daders van gewelddadige berovingen op straat ( handtasdiefstallen van vrouwen op straat of met de fiets!) meestal niet van Belgische origine zijn?

Mogen mensen op een openbaar forum daar hun mening over kwijt of moeten ze dan Sywen die begint over de kostprijs van helikopters, of mevrouw A met haar niet ter zake doend commentaar ( beiden forummers die steeds op uw goedkeuring kunnen rekenen in discussies!) ernstig blijven nemen omdat de laatste net zoals u overal " racisme en discriminatie" in ziet?
U meet met twee maten en gewichten afhankelijk wie welk gedrag stelt, ik niet, ik ben consequent in mijn meningen en verwachtingen ongeacht wie dat gedrag doet, en dat is nu net het grote verschil tussen u en mezelf!

Ik begrijp trouwens niet waarom u uitgerekend in deze onderwerpen steeds actief bent, wanneer het hier een stelletje " racisten en discriminators " zijn dan moet u uw aandacht op andere discussies richten!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 14:20   #211
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En kunt u eens uitleggen waarmee je het nu precies niet eens bent?
Is dat " mensen hebben recht op een afwijkende mening( zie mijn commentaar op uw uitspraken over Fred uit Gent) maar daarnaar handelen of opleggen dat de samenleving handelt naar hun mening kan niet, omdat waarden en normen een totaal pakket vormen waaruit je niet a la carte kunt shoppen?
Graag, maar ik dacht dat ik al redelijk duidelijk was op dat punt.
Iedereen hier ziet onze waarden niet als een totaal pakket en kiest daaruit a la carte wat hen past.

Het is dan ook ongepast die onrealistische eisen op te leggen aan anderen, gewoon omdat ze uit een andere cultuur komen.
Dat is hypocriet.

Ook wat de grens betreft tussen meningsuiting en er naar handelen is er nogal wat spreidstand op dit forum op te merken.

S4b verkondigt ook maar een mening en zie welk een platvloerse posts er over gevoerd worden.
Voor alle duidelijkheid, ik ben het niet met hen eens, maar zolang ze er niet naar handelen, wat is dan het probleem.

En nog eens voor alle duidelijkheid, wat zijn verkondigen vind ik ook racisme bij tijden.

Maar zolang het handelen, ook al wijkt het af van wat een bepaalde groep als waarden, of cultuur benoemt, zolang ze binnen de krijtlijnen blijven van wat de wet ons oplegt, kan niemand daar bezwaar tegen hebben, toch?

Van zodra gelijk wie, van gelijk welke cultuur of geloof buiten die krijtlijnen gaat, dan moeten ze gelijk be- of veroordeeld worden volgens de wet.
Oud 11 maart 2012, 14:45   #212
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
die paardenmishandelaars zijn westerlingen, die zijn al sinds de prehistorie hier.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 11 maart 2012 om 14:45.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 14:47   #213
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
die paardenmishandelaars zijn westerlingen, die zijn al sinds de prehistorie hier.
Het onverdoofd doodmartelen van dieren is nochtans een islamitische plicht.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 14:58   #214
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Graag, maar ik dacht dat ik al redelijk duidelijk was op dat punt.
Iedereen hier ziet onze waarden niet als een totaal pakket en kiest daaruit a la carte wat hen past.

Het is dan ook ongepast die onrealistische eisen op te leggen aan anderen, gewoon omdat ze uit een andere cultuur komen.
Dat is hypocriet.

Ook wat de grens betreft tussen meningsuiting en er naar handelen is er nogal wat spreidstand op dit forum op te merken.

S4b verkondigt ook maar een mening en zie welk een platvloerse posts er over gevoerd worden.
Voor alle duidelijkheid, ik ben het niet met hen eens, maar zolang ze er niet naar handelen, wat is dan het probleem.

En nog eens voor alle duidelijkheid, wat zijn verkondigen vind ik ook racisme bij tijden.

Maar zolang het handelen, ook al wijkt het af van wat een bepaalde groep als waarden, of cultuur benoemt, zolang ze binnen de krijtlijnen blijven van wat de wet ons oplegt, kan niemand daar bezwaar tegen hebben, toch?

Van zodra gelijk wie, van gelijk welke cultuur of geloof buiten die krijtlijnen gaat, dan moeten ze gelijk be- of veroordeeld worden volgens de wet.
U maakt een fout in uw redenering, het is niet omdat mensen individueel een afwijkende mening over iets hebben, dat daarmee het totaalpakket aan normen en waarden niet geaccepteerd wordt.

Het zijn helemaal geen onrealistische eisen te verwachten dat IEDEREEN ONGEACHT AFKOMST respecteert dat onze bestuursvorm een democratie is, vrouwen en mannen zelfbeschikkingsrecht hebben en gelijke rechten, wij een scheiding kerk en staat kennen en holebi's rechten hebben bijvoorbeeld...het doet er toe toe wat je daarover denkt, maar oproepen tot agressie tegenover homo's het niet erkennen van hun gelijkwaardigheid, religie bevoegdheden geven die niet stroken met onze wetgeving,streven naar een kalifaat,gelijke kansen van mannen en vrouwen niet eerbiedigen, kan niet, punt uit.

Wie daar niet meer kan leven omdat zijn of haar levensovertuiging anders voorschrijft moet op zoek naar een omgeving die wel voor hen passend is. De hier geldende normen en waarden zijn te accepteren en indien je dit niet kunt, moet je andere oorden opzoeken waar je gelukkiger kunt zijn. Daar is niets hypocriet aan, de strijd voor gelijke rechten voor vrouwen en holebi's en het gedachtengoed van de verlichting waar niet religie maar rede centraal staat hoeven wij niet in vraag te laten stellen, en al zeker niet door groepen die zelf verkiezen hier hun bestan op te bouwen, het is aan hen ermee te leren leven en niet aan ons om die waarden te veranderen, omdat die groepen steeds hun religieuze en culturele gebruiken als leidraad voor hun bestaan willen. Niet wij maar zij horen de balans voor zichzelf te vinden, die oefening omdraaien, dat is pas hypocriet!

Voor mij is die spreidstand er helemaal niet, van mij mag je gerust zeggen een hekel te hebben aan moslims, homo's of wie dan ook.
Je mag zelf zeggen waarom dit zo is, maar verbale agressie tegen wie tot die groep behoort , geweld of het oproepen hiertoe kunnen niet.

De wet is trouwens gebaseerd op die waarden die ik heb opgenoemd dus nee, hiervan afwijken kan niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 15:03   #215
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Het zijn helemaal geen onrealistische eisen te verwachten dat IEDEREEN ONGEACHT AFKOMST respecteert dat onze bestuursvorm een democratie is, vrouwen en mannen zelfbeschikkingsrecht hebben en gelijke rechten, wij een scheiding kerk en staat kennen en holebi's rechten hebben bijvoorbeeld...het doet er toe toe wat je daarover denkt, maar oproepen tot agressie tegenover homo's het niet erkennen van hun gelijkwaardigheid, religie bevoegdheden geven die niet stroken met onze wetgeving,streven naar een kalifaat,gelijke kansen van mannen en vrouwen niet eerbiedigen, kan niet, punt uit.
respecteert: ja
dezelfde mening/waarden heeft : nee

waarom verander je nu mening / waarden / normen nu in 'respecteren'?

wie had het weeral over oneerlijke discussiemethoden??

Laatst gewijzigd door Sywen : 11 maart 2012 om 15:04.
Oud 11 maart 2012, 15:05   #216
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ze is nog steeds aan het zoeken.
Ze heeft even geen tijd. Ze is nu Sywen. Straks is Sywen weg en komt Artisjok terug.
Oud 11 maart 2012, 15:09   #217
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom zeg jij dat nu , gij onderworpene? Ben je beschaamd omdat uw achterlijke religie geweld op homo's verplicht?
Oud 11 maart 2012, 15:09   #218
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

misschien ben ik ook alboreto; hij heeft ook grotendeels dezelfde mening als ik over deze kwesties.

Laatst gewijzigd door Sywen : 11 maart 2012 om 15:14.
Oud 11 maart 2012, 15:16   #219
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Heb je het over dit soort islamitisch respect, gij onderworpene?

Citaat:
Knokploegen maken jacht op Iraakse emo's
zondag 11 maart 2012, 14u50
Bron: AP/ DS

Iraakse emo's in Najaf. Ze roken een traditionele waterpijp. De rook verbergt hun gezicht, de enige manier waarop ze nog beelden van zichzelf durven doorsturen. Emos worden in Irak immers bij bosjes vermoord.
AP
.Iraakse emo’s moeten vrezen voor hun leven nu knokploegen steeds vaker jacht op hen maken. Veel Irakezen verslijten de vaak androgyn uitgedoste leden van de subcultuur voor homoseksuelen.
Het Iraakse ministerie van binnenlandse zaken schat dat de afgelopen zes weken zeker 58 jongeren die zich ’emo’ noemden op brute wijze zijn omgebracht. Veel slachtoffers werd volgens ooggetuigen en mensenrechtenactivisten met betonblokken de schedel ingeslagen.

Onlangs dook een dodenlijst op met de namen van 33 ’emo’s’ en hun woonadressen die in de sjiitische wijk Sadr City de ronde deed. Het briefhoofd toont twee pistolen en een tekst uit de Koran over de genade en barmhartigheid van God.

Daaronder volgt een ijzingwekkend dreigement. "We waarschuwen elke zedenschender in de sterkste bewoordingen. Als je niet afziet van je smerige handelswijze zullen de islamitische strijders de straf van God over je voltrekken."

De naam emo, een verkorting van ’emotional’, wordt in het Westen veelal gebruikt voor jongeren met een voorliefde voor alternatieve popmuziek, die zich steevast in het zwart kleden en zich tooien met buitenissige kapsels en vaak extravagante make-up.

Veel Irakezen zijn ervan overtuigd dat emo’s homoseksueel zijn. Homoseksualiteit is in Irak een groot taboe, en is door de Koran expliciet verboden. Islamitische knokploegen voeren al jaren ’eermoorden’ op homoseksuelen uit om naar eigen zeggen de zeden van de gemeenschap te beschermen.

De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr heeft zich zaterdag over de reeks gruwelmoorden op emo’s uitgesproken. Hij veroordeelde het geweld en riep zijn volgelingen op ’de plaag’ die emo’s vormen te bestrijden binnen de grenzen van de wet.
Oud 11 maart 2012, 15:19   #220
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

nog meer hoogstaande westelijke waarden:

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...ers-dood.dhtml

Laatst gewijzigd door Sywen : 11 maart 2012 om 15:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be