Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2012, 17:37   #201
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Blijkbaar moet je bij jou alles 10x uitleggen. Door hun standpunt van de grondwet te beschermen tegen de staatshervorming geeft de N-VA uiting aan haar unitaristisch karakter. Mocht je het niet weten, het gaat om de Belgische grondwet.
Leg het dan nog maar eens een elfde keer uit want hoe jij van punt A hier naar punt C gaat is mij een raadsel. Deze staatshervorming afkeuren is geen uiting van unitarisme.

Al de rest is volstrekte onzin.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 17:38   #202
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn beste Bolleke Wol,

Het ontgaat je volledig dat de N-VA met hun toenemend success ook van discours is veranderd. Wanneer heeft de N-VA top nog eens publiekelijk gesteld dat ze uw geliefde Belze ( sic) willen uitkleden ? Ze praten niet eens meer met slogans dat de transfers moeten stoppen ! Ze durven nog niet eens meer de aanklacht poneren door louter maar het bedrag van de transfers te vermelden in de media !

Binnen de N-VA is inderdaad een kern van halfslachtige separatisten. Louter op dit thema halen ze slechts 1 zetel binnen.
Ik heb het N-VA politici vorige week nog horen zeggen. Ik heb daarentegen van geen enkele N-VA'er nog een pleidooi voor een unitair België gehoord.
Oud 23 mei 2012, 17:50   #203
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de BUB'ers worden zuurder met de dag gezien ze hun landje, waar hun leden zelf veel profijt uit halen, langzamerhand aan het verdwijnen is.
Bent u daarom zo zuur ?
Dat uw kansen om Ollander te worden smelten als sneeuw voor de zon ?

Nu snap ik uw houding.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 17:52   #204
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Leg het dan nog maar eens een elfde keer uit want hoe jij van punt A hier naar punt C gaat is mij een raadsel. Deze staatshervorming afkeuren is geen uiting van unitarisme.

Ik heb het over het gefoefel met de grondwet dat N-VA aanhangig maakt bij de Raad van Europa. Dat is de unitaristische kant van de N-VA die zich profileert. Daar kan je geen andere draai aan geven.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 17:55   #205
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het N-VA politici vorige week nog horen zeggen. Ik heb daarentegen van geen enkele N-VA'er nog een pleidooi voor een unitair België gehoord.
Ik heb het over publieke uitspraken van de N-VA top. N-VA politici zeggen zo veel, dat is ook hun volste recht. Het meeste wat ze verkondigingen is los geschut, net zoals bij elke andere partij.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 23 mei 2012, 17:57   #206
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb het over het gefoefel met de grondwet dat N-VA aanhangig maakt bij de Raad van Europa. Dat is de unitaristische kant van de N-VA die zich profileert. Daar kan je geen andere draai aan geven.
Vanaf "dat is" ga je de mist in. Je mag draaien zoveel je wil maar het een volgt niet uit het andere.
Oud 23 mei 2012, 17:57   #207
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb het over publieke uitspraken van de N-VA top.
Citaten, voorbeelden van unitarisme?
Oud 23 mei 2012, 18:10   #208
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanaf "dat is" ga je de mist in. Je mag draaien zoveel je wil maar het een volgt niet uit het andere.
Wat volgt er dan volgens jou wel uit ?

Oud 23 mei 2012, 18:13   #209
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaten, voorbeelden van unitarisme?
http://www.n-va.be/nieuws/persberich...e-noodregering

Uit deze onderhandelingen kan nooit een goed akkoord komen. Gezien de ernst van de economische toestand is de N-VA daarom bereid om samen met de christendemocraten en de liberalen een sociaal-economische noodregering te vormen. Deze regering moet op bijzonder korte termijn gevormd worden en zou als programma hebben om de overheidsfinanciën te saneren via de uitvoering van de Europese aanbevelingen. In de tussentijd kan er parallel in de diepte gewerkt worden aan een diepgaande hervorming die dit land financieel en institutioneel eindelijk op orde zet.

Als puntje bij paaltje komt dan klinkt het bij de N-VA plotseling dat de staatshervormingen in parallel ( = onverwijld) mogen gebeuren en dat België dus verder unitair gesaneerd wordt.

Oud 23 mei 2012, 18:26   #210
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien kan jij beter Bart De Wever en co hun geheugen eens opfrissen.

Je bericht dateert vanuit 2005.

Toen het niet serieus was waren ze bij de N-VA voor een referendum, toen het serieus werd ( Plan B van Elio Di Rupo in volle preformatiecrisis) is dan zijn zij tegen een referendum.
fris dan mijn geheugen op hé, met een artikel waarin Di Rupo oproept tot een referendum over de splitsing van belgie en dat de wever tegen is
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 18:28   #211
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
dat heeft helemaal niets met unitarisme te maken. Dat heeft alles te maken om te proberen deze staatshervorming op maat van de franstaligen en die de vlamingen totaal niet zal geven wat we willen (enkel een gigantische factuur) tegen te houden.
Maar dat wil je niet inzien hé, trolletje
Oud 23 mei 2012, 18:29   #212
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:

hij kan dat helemaal niet aantonen.
Oud 23 mei 2012, 18:51   #213
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat volgt er dan volgens jou wel uit ?
Dat N-VA tegen deze staatshervorming is. Net als ik, maar ik ben volgens u waarschijnlijk dan ook een belgisch-unitarist.
Oud 23 mei 2012, 18:52   #214
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
http://www.n-va.be/nieuws/persberich...e-noodregering

Uit deze onderhandelingen kan nooit een goed akkoord komen. Gezien de ernst van de economische toestand is de N-VA daarom bereid om samen met de christendemocraten en de liberalen een sociaal-economische noodregering te vormen. Deze regering moet op bijzonder korte termijn gevormd worden en zou als programma hebben om de overheidsfinanciën te saneren via de uitvoering van de Europese aanbevelingen. In de tussentijd kan er parallel in de diepte gewerkt worden aan een diepgaande hervorming die dit land financieel en institutioneel eindelijk op orde zet.

Als puntje bij paaltje komt dan klinkt het bij de N-VA plotseling dat de staatshervormingen in parallel ( = onverwijld) mogen gebeuren en dat België dus verder unitair gesaneerd wordt.
Het woord "unitair" is er teveel aan, dat blijkt nergens uit.
Oud 23 mei 2012, 18:53   #215
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
hij kan dat helemaal niet aantonen.
Zou hij eigenlijk ook consequent op N-VA stemmen en er voor campagne voeren?
Oud 23 mei 2012, 19:06   #216
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
fris dan mijn geheugen op hé, met een artikel waarin Di Rupo oproept tot een referendum over de splitsing van belgie en dat de wever tegen is
Jouw korte termijn geheugen laat zich verstarren door jouw lange termijn geheugen:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=187

Het Plan B zoals Elio Di Rupo voorstelde houdt wel degelijk in dat er een volksraadpleging komt. Bart De Wever en co hebben alles er aan gedaan om de serieux van het Plan B van Elio Di Rupo weg te halen. Dit terwijl je zelf aantoont dat het reeds lang lag te rijpen en dat Elio Di Rupo het idee van de volksraadpleging reeds in 2005 openlijk en bloot in de tribune had gegooid.

Oud 23 mei 2012, 19:09   #217
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het woord "unitair" is er teveel aan, dat blijkt nergens uit.
Ja bon, niet zoals "in parallel" en "onverwijld" niet lang zou duren. Je weet evengoed dat als de staatshervormingen gelaten wordt voor wat ze zijn dat dit steeds een stap terug zal zijn naar een unitair België.

Oud 23 mei 2012, 19:11   #218
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw korte termijn geheugen laat zich verstarren door jouw lange termijn geheugen:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=187

Het Plan B zoals Elio Di Rupo voorstelde houdt wel degelijk in dat er een volksraadpleging komt. Bart De Wever en co hebben alles er aan gedaan om de serieux van het Plan B van Elio Di Rupo weg te halen. Dit terwijl je zelf aantoont dat het reeds lang lag te rijpen en dat Elio Di Rupo het idee van de volksraadpleging reeds in 2005 openlijk en bloot in de tribune had gegooid.
en waar staat in dat artikel dat n-va tegen een volksraadpleging is over de onafhankelijkheid van vlaanderen?

wat ik daar lees is: als vlaanderen voor onafhankelijkheid zou kiezen via een volksraadpleging, dan wil Di Rupo Belgie zich eigen maken, inclusief Brussel en zelfs de faciliteitengemeenten.
D�*t lijkt me heel iets anders te zijn dan wat hij zei in 2005. En nog véééél meer iets anders dan wat jij er van maakt, trolletje

ander en beter deze keer. Indien het niet lukt: beter gewoon zwijgen want het begint voor u serieus pijnlijk te worden
Oud 23 mei 2012, 19:13   #219
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat N-VA tegen deze staatshervorming is. Net als ik, maar ik ben volgens u waarschijnlijk dan ook een belgisch-unitarist.
Dan zouden ze niet fulmineren tegen het gefoefel met artikel 195 van de grondwet. Zonder hiermee te foefelen zijn staatshervormingen doodweg onmogelijk in één legislatuur.

Jij laat je door de N-VA bij je pietje nemen. Je moet je daar niet voor schamen, je bent niet de enige.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 mei 2012 om 19:14.
Oud 23 mei 2012, 19:16   #220
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zouden ze niet fulmineren tegen het gefoefel met artikel 195 van de grondwet. Zonder hiermee te foefelen zijn staatshervormingen doodweg onmogelijk in één legislatuur.
o jawel hoor. Je toont weer je onwetendheid aan. Al de overhevelingen van bevoegdheden die men nu doet, daarvoor heeft men de grondwet helemaal niet nodig. Dat wordt geregeld met een bijzondere wet, niets meer en niets minder.

Waar men wél de grondwet voor nodig heeft, is om de reeks toegevingen aan de franstaligen en extra priveleges in te betonneren DAAR heeft men de grondwet voor nodig en DAAROM moet men foefelen met 195.

Het wordt hier met de moment leutiger
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be