Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2012, 21:15   #201
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ok.
volgende vraag is = mogen enkel ERKENDE geloven gebruik maken van de niet-toepassing van de anti-discriminatiewetten? of mogen niet-erkende (hindoe - boeddhisme - pastafarisme vb.) geloven dat ook? Of wordt er onderscheid gemaakt tussen BEWIJSBARE goden en niet bewijsbare goden?

In dat geval beroep ik me op mijn gelovigheid in het FSM en mijn dierbare overtuiging aan de pastafari leefwijze om ervoor te zorgen dat geen enkele gelovige van andere afgoden aan mijn producten is aangekomen;

Gaat U daarmee akkoord?
Ik vermoed dat het enkel 'grote' religiën zullen zijn. Alle goden zijn onbewijsbaar en ik ben van mening dat géén enkele religie extra rechten verdient.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 21:35   #202
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik vermoed dat het enkel 'grote' religiën zullen zijn. Alle goden zijn onbewijsbaar en ik ben van mening dat géén enkele religie extra rechten verdient.
Dan begrijpt U mijn probleem met de richtlijnen voor een "halal-keurmerk" die gebaseerd zijn op maatregelen die niet door de anti-discriminatiewetgeving geraken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 21:52   #203
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dan begrijpt U mijn probleem met de richtlijnen voor een "halal-keurmerk" die gebaseerd zijn op maatregelen die niet door de anti-discriminatiewetgeving geraken?
Euh, dat halal 'keurmerk' geraakt net wél door die wet omdat die wet zelf discrimineert.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 18 juli 2012, 22:12   #204
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, dat halal 'keurmerk' geraakt net wél door die wet omdat die wet zelf discrimineert.
dat is dan mijn frustratie.

Te weinig mensen zien het gewoon in.

voor mijn part mogen moslims regendansjes maken voordat ze een biefstuk kopen en daarmee driemaal rond de stad dartelen als ze dat nodig vinden, maar WIJ moeten ook de wet volgen zeker? waarom zij dan niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 18 juli 2012, 22:21   #205
Amon_Re

Standaard

Citaat:
dat is dan mijn frustratie.

Te weinig mensen zien het gewoon in.

voor mijn part mogen moslims regendansjes maken voordat ze een biefstuk kopen en daarmee driemaal rond de stad dartelen als ze dat nodig vinden, maar WIJ moeten ook de wet volgen zeker? waarom zij dan niet?
Het is niet beperkt tot moslims. Joden hebben een gelijkaardig iets met hun vlees en in theorie kan elke religie beroep doen op deze regeling. Echter is de praktijk niet altijd hetzelfde als de theorie.

En waarom het zo is? Vraag dat aan de kankers die deze wet geschreven hebben.
Oud 18 juli 2012, 23:18   #206
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet beperkt tot moslims. Joden hebben een gelijkaardig iets met hun vlees en in theorie kan elke religie beroep doen op deze regeling. Echter is de praktijk niet altijd hetzelfde als de theorie.

En waarom het zo is? Vraag dat aan de kankers die deze wet geschreven hebben.
het is net niet enkel de uitzondering op de slachtwet.

Het is bovendien de uitzondering op de antidiscriminatiewet op basis van religie!
want blijkbaar is "halal" een TENDENSONDERNEMING?

Wie schrijft nog eens een mailtje naar het CGKR met de vraag waarom een keurmerk een tendensonderneming kan zijn? en waarom niet alle keurmerken dan van de uitzonderingen van een tendensonderneming kunnen gebruik maken?

Laatst gewijzigd door circe : 18 juli 2012 om 23:19.
Oud 19 juli 2012, 09:06   #207
Amon_Re

Standaard

Citaat:
het is net niet enkel de uitzondering op de slachtwet.
Ik spreek nergens over de slachtwet.
Oud 19 juli 2012, 20:48   #208
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ga ik je zelf over laten nadenken en is totaal niet relevant voor deze thread. Mijn punt was dat atheïsme geen aanspraak kan maken op vrijheid van religie in de context van deze discussie.
Geen aanspraak ?
Omdat het zelf geen religie is ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 21:45   #209
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarover spreek je dan wel?

Oud 20 juli 2012, 06:13   #210
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als linkse flamingant zal dat al te dikwijls tot algemene hilariteit hebben geleid...
Een Belgicistische (pseudo?)legerofficier valt liefst mensen aan die zo weinig mogelijke vrienden en/of bondgenoten heeft, hebde gij Stockholm-syndroom of hebben zij enkel uw ware aard laten uitblinken? Linkse Vlaams-nationalisten, Somalische burgers, jullie eigen rekruten, weinigen durven het opnemen voor zulke mensen. Helaas voor de Bullys van het Belgische leger - die op vele vlakken eerder met Russisch leger te vergelijken is dan die van onze NAVO-partners - is er altijd iemand, zelfs iemand zo laag als een Salvadorii, die jullie bullebaktaktieken aan het daglicht blootstelt...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 20 juli 2012 om 06:17.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 06:20   #211
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er een slachtwet? Oei - dat lijkt me een slechte zaak voor Vlamingen, ten minste de minder huisnegerachtige onder ons. Maar ze gaan verschieten als ze mij 'procederen' - ca c'est sur....

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 20 juli 2012 om 06:20.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be