![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Banneling
|
Citaat:
wat een mentaliteit toch |
|
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Schepen
|
Ik concludeer niets, ik stel u een vraag. En ik stel vast dat u niet in staat bent er een antwoord op te formuleren, wat genoeg zegt. Ik vraag me af je ooit de lagere school succesvol afgerond hebt. Want begrijpend lezen, lukt u kennelijk niet.
Bent u eigenlijk ooit wel eens op de planeet aarde geweest? Dat is gewoonweg dagelijkse realiteit. Af en toe uw oogjes opendoen in het verkeer, zou al véél helpen. Ik zie dagelijks veel fietsers onnodig op de rijbaan rijden, terwijl er een fietspad ligt waar ikzelf als fietser moeiteloos overheen rijd. ZONDER het minste gevaar. Mischien iets minder comfortabeler, doch 1000x veiliger, én niet hinderlijk voor het overige verkeer. Voor ge 't vraagt: ja, ik gebruik dus ook geregeld de fiets. Citaat:
Het is vooral egoïstisch, en bovendien VERBODEN de rijbaan te gebruiken als er een berijdbaar fietspad is. U heeft geen enkel recht om op de rijbaan te rijden, omdat het daar net ietsjes comfortabeler rijdt. En dat doen nogal wat fietsers namelijk. Een fietser heeft ook plichten, maar dat vergeet u voortdurend. Het is verboden de normale gang van andere bestuurders te hinderen door abnormaal traag te rijden ..... Laatst gewijzigd door lohabra : 19 september 2012 om 06:41. |
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Schepen
|
En mocht u menen dat het weer enkel mijn persoonlijke fantasie is, dat fietsers geregeld een berijdbaar fietspad niet gebruiken. Dan nodig ik u uit om de postings van overigen hier eens door te nemen. Dan kan het u niet ontgaan, dat ik niet de enige forumdeelnemer ben die dergelijke praktijken dagelijks zie.
En mbt landbouwtractoren. In Nederland zie je hoe langer hoe meer een soort uitwijkhavens, waarop de landbouwtractor dan verplicht moet uitwijken, om achter hem ontstane file even door te laten. Maar Belziek is op gebied van verkeersinfrastructuur nog een ontwikkelingsland. Laatst gewijzigd door lohabra : 19 september 2012 om 07:37. |
|
|
|
|
|
#204 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bvb in Duitsland mag men eveneens ook (door onderbord) landbouwvoertuigen inhalen bij inhaalverbod. http://www.pitopia.de/pictures/stand...ner_158694.jpg Landbouwtraktoren zijn in elk geval niet met een fiets te vergelijken als ze niet anders kunnen als op de rijbaan te rijden: - zichtbaarheid/verwachtingspatroon <-> reactietijd van het naderend sneller verkeer (ook traktoren # ): het profielverschil; traktors zijn steeds van heel ver te herkennen als een traag hinderend voertuig zelfs nog beter als menige auto, en zeker als een brommobiel. - zichtbaarheid bij donkerheid of bij schemering... , traktors moeten oranje flikkerlicht gebruiken, ook omwille van hun traagheid. Iedereen weet hoe het doorgaans met fietslichten gesteld is, bij stoppen/stilstaan hebben ze doorgaans enkel een reflector... en werkt er *i.p. geen* licht (de veilige fietser zorgt voor permanente verlichting bij het noodzakelijk stoppen) - passieve veilgheid: traktors zijn helemaal geen zwakke weggebruikers, eerder sterker als een auto. Maar dit is alles off topic en heeft niets met het onderwerp te maken, tenzij er in Rumst roekeloze fietsers uit hun sokken gereden worden door een traktor die gewoon de rijbaan volgt. In elk geval zijn die "# traktorbestuurders" niet altijd te vertrouwen, zelfs als de fietsers *min of meer* de regels volgen: 10 fietsers reden per paar met 5 achtereen in groep buiten de bbk toen de traktor naderde, mag alleen in bbk*. (best alles lezen van de link(video), ook de rechtszaak): Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(ik woon op enkele kms vandaan waar dat vreselijk ongeval gebeurde, en ben zelfs gaan zien enkele uren na het ongeval..., mijn vrouw fietst ook regelmatig in groep op dezelfde wegen... uiteraard worden zulke stukken best vermeden maar op dat stuk (rustige weg eigenlijk) heeft het fietsnetwerk een onderbreking en moeten de fietsers op de rijbaan ipv op de veld- boswegen en fietspaden natuurlijk...)
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 19 september 2012 om 15:50. |
||||||
|
|
|
|
|
#205 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarnaast schijnt u de discussie niet goed gevolgd te hebben: dit ging immers over wegen waar er geen fietspad is. Ook fietsers mogen op dergelijke wegen rijden, zelfs al is de maximumsnelheid 70 of 90. |
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat is "abnormaal traag"? Is het "abnormaal traag" wanneer een oudere tractor 30 km/u rijdt? Is het "abnormaal traag" wanneer een Aixam 40 km/u rijdt? Is het "abnormaal traag" als een fietser 25 km/u rijdt? Dit alles op wegen van 70 of 90 waar er geen fietspad is?
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U hebt ook weinig noties van verkeersstromen, nietwaar?!
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Schepen
|
Ik ga ze hier nu niet allemaal opsommen m'n beste. Gewoon uw oogskes eens opentrekken als ge buitenkomt, volstaat.
Laatst gewijzigd door lohabra : 20 september 2012 om 04:26. |
|
|
|
|
|
#212 | ||
|
Schepen
|
Citaat:
Citaat:
Het zou kunnen dat die wegmarkeringen verwijderd zijn, maar zolang die wegmarkeringen er nog liggen BLIJFT die betonstrook (desgevallend) een fietspad. Laatst gewijzigd door lohabra : 20 september 2012 om 04:32. |
||
|
|
|
|
|
#213 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=191 |
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Iedere dag rij ik met de fiets. Daarnaast ben ik als gepassioneerd fietser ook vrij veel op de baan. Welnu, ik zie nauwelijks fietsers op de rijbaan rijden als er tegelijkertijd een fietspad is. Wielertoeristen... tja, dat is nog een andere zaak. Gewone fietsers, neen.
|
|
|
|
|
|
#216 | ||
|
Schepen
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lohabra : 20 september 2012 om 22:11. |
||
|
|
|
|
|
#217 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik verlaat me inderdaad niet op uw droomwereld. De werkelijkheid ziet er immers een beetje anders uit dan wat u komt uitbraken. |
|
|
|
|
|
|
#219 | |||
|
Schepen
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Enne, over dingen uitbraken gesproken. Je komt hier een beetje grote Jan uithangen, maar je slaat de éne flater na de andere. Of heeft u graag dat ik hier uw kemels nog eens oplijst, want het zijn er wel een paar, en sommige ervan zijn onbegrijpelijk GROVE flaters. Het zou u sieren mocht u éérst de wegcode eens begrijpend lezen. En lezen wat er staat ipv wat u zou willen dat er stond. En dan uw oogjes opentrekken en de realiteit ontdekken! Laatst gewijzigd door lohabra : 21 september 2012 om 07:28. |
|||
|
|
|
|
|
#220 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|