![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Minister-President
|
![]() Tuurlijk draaien we in rondjes want in de ECHTE wereld gaan productie en consumptie hand in hand maar soms wil jij dat toegeven (zoals in deze post) en soms dan weer niet.
|
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie begon er nu te stelen ? Wie werd hier agressief ?
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Consumptie als dusdanig, door productieloos consumptievee, dient economisch tot niks. Consumptie is wel de motivering om te produceren. Het is omdat je wil consumeren, dat je gaat produceren. Producenten kunnen wel delen van hun productie gaan ruilen, en onder elkaar elkaars goederen en diensten consumeren. Hierbij zijn ze ook weer indirect gemotiveerd om te produceren door hun eigen consumptiedrift, maar dan van de producten van een andere producent, waarvoor ze zelf zullen produceren, met de hoop dat die ook een consumptiedrift heeft naar HUN producten. Maar die consumptiedrift van die andere is enkel maar van belang in de mate dat die consument ook produceert. Je bent niet in zijn consumptie als dusdanig geïnteresseerd, maar in zijn productie. Maar opdat hij zijn productie aan jou zou geven, moet hij wel geïnteresseerd zijn om jouw spul te consumeren.
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik dat zo lees kan ik niet anders concluderen dan dat u van een kale kermis gaat thuiskomen.
|
![]() |
![]() |
#206 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die bemoeizieke staat belet niet de drain van ondernemingen naar ginder , maar die dunne middenklasse zet wel een domper op verdere kapitaalsakkumulatie. |
|
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs al heb je grond om die worteltjes te kweken, dan moet je nog allerlei verplichtingen (getuned op grootte) vervullen, van zodanige aard dat je er zelfs niet aan hoeft te beginnen. |
|
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, maar dat is een dictatuur. Dictaturen zijn altijd bemoeiziek, he !
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel dat iemand niet-actief en dus armlastig is tgo de actieve bevolking ( in de gangbare overheidsbenadering) en wilt voorzien in eigen behoeften en de overschot te gelde wilt maken. Dat is niet mogelijk. Ik geef u een scenario: Ik ga bij een privé-persoon 10.000 euro lenen om 1 hectare agrarisch land te kopen om er biologische teelten neer te zetten op creatieve wijze. Ik betaal geen waarborg, ik betaal geen verzekering, ik betaal 7% interest op het bedrag van 10.000 euro: 700 euro interest. Definitieve afbetaling in max. 4 jaar. Wat blijkt dan: op dat agrarisch land mag ik alleen een stal bouwen die aan een kant helemaal open is. In de veronderstelling volgens die kortzichtige overheid dat ik wat geitjes , een pony of een paard op die 1 hectare zet. Struwelen mogen ook. Bomen en agrarische gewassen. Allemaal dus in de veronderstelling dat ik een passinele hobby heb of een boer ben die een huis met schuren heeft. Maar stel dat ik als niet actieve op een app. zit. Een sociaal app? Ik moet de hele dag op dat land werken (geen dwerggeitjes maar één melkgeit, kippen en allerlei gewassen). Waar moet ik mijn behoeften doen? In die stal die aan één kant open moet blijven? En die tevens als kppenhok en als geitenhok moet dienen? Een gordijn dan maar? Ik moet mijn gereedschap droog kunnen zetten (over veilig spreek ik nog niet). In die stal bij de kippen die prooi zijn voor marters en vossen, en de geit en het gereedschap? En zorgen dat ik er niet op plas? Ik wil ook wel eens een inventaris maken van wat er leeft 's nachts ivm met mijn gewassen. Slapen in een slaapzak met boterhammen bij de kippen en de geiten en het gereedschap? Liefst niet waar ik plas. En mag ik wel een vuurtje stoken om een soepje op te warmen of een kippenbout? Nu wordt het moeilijk. Neen, dat mag allemaal niet. Ik moet eerst een landbouwersstatuut hebben en een cursus van 40 uren volgen pro forma. En dan moet ik nog een plan voorleggen dat financieel haalbaar is om een lening van de overheid vast te krijgen maar die wil ik helemaal niet. En misschien koop ik agrarisch land onder een ruimtelijke bouwverordening die gewoon elke vorm van zelfstandigheid verbiedt. Ik wil zo weinig mogelijk van de overheid en zelfs belastingen wil ik betalen en op andere vlakken bijdragen. MAAR EENMAAL IN DE BOOT VAN NIET-ACTIEVE, kom je er niet meer uit. Administratief en infrastuctureel ben je gebrandmerkt En dat maakt me heel kwaad. Wat ik nodig heb is een andere houding van de overheid die een spertijd toestaat. De controleurs mogen van mij elke dag langskomen. De sperziebonen in de carrefour, zelfs die niet van Kenia komen, trekken op niks. En de wortelen zijn smakeloze substanties. De ajuinen zijn soms half rot. En de rucola half verwelkt. Die zaait zichzelf uit. Die van mij staat nu zaad te zaaien op het tuinpad want ik heb geen plaats. Ideeën zat maar geen plaats en een berg regels waar ik niet tegenop kan. Dus pas op met de term 'niet-actieven'. De boodschap luidt 'jij bent een groene luis en je enige functie is om wat sap te zuigen van de plant, maar de mieren gedijen telkens je kakt en pist. Ze staan klaar om het op te zuigen. Dat de plant kapot gaat is de minste zorg van de mieren. Ik ben geen groene luis, maar ook geen mier. Niet-actieven worden in de maatschappij als groene luizen gecultiveerd. De overheid doet het zichzelf aan. En de grabbelaars hebben niet liever dan dat de overheid een beetje gegijzeld wordt door die niet-actieven. Dat is altijd handig in één of andere onderhandeling. Als de overheid vertrouwen verliest, who's next? Als ik ooit nog eens een bedrag moet gaan lenen, dan moet ik zot zijn om bij een bank te gaan. Het is veel slimmer om in de privé een persoon te vinden en dat er wederzijds vertrouwen is (het bestaat nog). Er zijn hier en daar al mensen die zelf initiatieven nemen en diede aangeleerde afhankelijkheid van de overheid niet meer als vanzelfsprekend nemen. En verder leef je maar één keer en kan niemand je het recht ontzeggen (en zeker geen overheid) om in je eigen behoeften te voorzien los van die inmiddels al voorbijstreefde en uitgeputte globaliseringseconomie. In je eigen behoeften voorzien is geen hobby. De overschot verkopen van het voorzien in je eigen behoefen is niet mogelijk daar alle wegen al gebarriceerd zijn om deftig in je eigen behoeften te voorzien. De volgende stap is burgerlijke ongehoorzaamheid. Ik moet misschien eens te rade gaan tussen pot en pint bij een Nestlé-bestuurslid, of ene van Monsanto om me wat te inspireren. Tja, als die het zo en zo doen, waarom zou ik het al individu niet mogen? Wat las ik ergens? 60% van de economie zit in de handen van multi-nationals wereldwijd? Het was geen linkse bron. Ik heb geen hoge verwachtingen van een N-VA. Maar vanuit mijn oogpunt was het de enige partij die een andere visie zou kunnen toelaten, gepaard gaande met een meer strict migratiebeleid, en zorg voor de Vlaamse historische identiteit. Laatst gewijzigd door parsprototem : 19 oktober 2012 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
#210 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga nu ook niet beweren dat er geen regels nodig zijn in een samenleving. Maar de staat is de grootste klomp aan uw been om proberen productief te worden om voor uzelf in te staan - onder het mom van U tegen uw eigen stommiteiten te beschermen. Maar dat is niet erg, de staat zal U wel van al uw basisnoden voorzien - op kosten van anderen. En zo word je een gedwongen paria die de kans niet krijgt om voor zichzelf te zorgen. Citaat:
Citaat:
Om U een gedacht te geven, de laatste 6 maanden heb ik heel hard gewerkt aan een electronisch ontwerp (vooral firmware ontwikkeld). Ik ben heel blij want het begint goed te werken, en het is een verbetering van de beeldkwaliteit van neutronendetectoren. Enig punt: het is nu al de derde keer dat dat ontworpen wordt. De eerste keer diende dat om een copain van de chef aan zijn ingenieursdiploma te helpen op onze kosten. Die heeft daar uiteindelijk meer dan 5 jaar over gedaan, met hulp van vele dure consulentenfirma's. En dan is hij het afgebold, zonder documentatie achter te laten. We kunnen dat systeem dus niet gebruiken want complex en ongedocumenteerd. De tweede keer is hetzelfde probleem opnieuw ontworpen, onafhankelijk van de eerste, in het kader van een Europese samenwerking. Maar het is niet compatibel met de rest van onze electronica (vergeten te specifieren) en bovendien willen we geen "vreemd" ontwerp waar we de hand niet in hebben. Dat heeft 2 jaar geduurd. In paniek, omdat we geen werkend systeem hebben en het hoogst nodig wordt, is mij gevraagd om het nog eens over te doen. Ik heb het in 6 maanden onafhankelijk klaargespeeld, helemaal alleen en zonder hulp van consulenten. Ik vind dus dat ik 1) een heel efficiënte ingenieur ben 2) dat totaal nutteloos is had men die eerdere middelen correct aangewend. Vandaar dat ik mij bij de hard werkende maar algemeen niet productieven reken. En ik heb het gevoel dat dat algemeen is. De niet-productieven zijn dat oftewel omdat ze lui zijn, oftewel (zoals in mijn geval) omdat de staat daarvoor zorgt, terwijl die evengoed productief zouden kunnen zijn. Ik stigmatiseer die mensen niet. Ik stigmatiseer mijzelf niet. Maar ik stel vast dat het niet houdbaar is.
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De structuren zijn uitgehold en competitief tgo elkaar. Zelfs individuen op een werkvloer worden competitief tegen elkaar geplaatst. Er zijn zovele ideeën en concepten die kleinschalig wel een verschil kunnen maken. De overheid denkt dat er altijd subsidies gevraagd worden. Een positieve instelling en groene lichten geven zou al heel wat kunnen doen. Maar die mentaliteit is er niet. |
|
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |