![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moetbij Jo staan zagen met je berichtje dat zelf off topc is.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is dan ook de sterkste, ttz de staat die de geweldsmonopolist is, die ermee begint, he. Enfin, niet de staat zelf, maar zijn bestuurders, die de macht in handen hebben, en die verzilveren door ze corrupt aan te bieden aan de voor hem meest interessante aanbieder he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die bestuurders lopen achterna wat in Ford Keulen en in Ford Detroit beslist wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De oorspronkelijke discussie op dit forum was het beschermen van de grenzen en de autoprijzen aanpassen afhankelijk van het land waar ze geproduceerd werden. Dankzij de EU kan dit niet en ik vind dit opperbest. Jammer voor Ford Genk nu maar we moeten maar in staat zijn beter te concurreren en veel auto's in het buitenland verkopen. Ik vind zelf dat de EU een schitterende job doet om de concurrentie te bevorden en een liberaal is gezonde concurrentie genegen. Er bestaat inderdaad een gevaar voor bureaucratie (en in mindere mate ook voor corruptie) maar dit is eigen aan elk machtscentrum. Het is vooral een kwestie van enkel de bevoegdheden te delegeren aan de EU die strik noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van hun taak, nml het vrijwaren van een ééngemaakte Europese markt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Europees Commissaris
|
![]() Je zegt het nu zelf. De mens moet zich aanpassen aan het systeem. Ik zou liever hebben dat we een systeem hebben dat geschikt is voor de mens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Minister
|
![]() Jarenlang met een Ford bestelwagen gereden om te gaan werken. Prima merk.
Nee, er is geen geld in Europa... http://www.challenges.fr/classements/fortune/http://www.inegalites.fr/spip.php?article1294 Laatst gewijzigd door Aligator : 4 november 2012 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb een auto van 11 jaar, marcheert prima, en een bestelwagen van meer dan 20 jaar om mee te werken, marcheert ook prima, ook al omdat ik die zelf onderhoud en repareer. Zolang ik dat kan blijven doen verander ik niet van wagen. Waarom ? Omdat ik liever wat anders doe met mijn geld als nieuwe auto's kopen. Moest ik 3 maal meer verdienen zou het misschien anders zijn. Zo gaat het met veel mensen, hoe minder ze verdienen hoe minder ze uitgeven aan zaken die niet absoluut noodzakelijk zijn. Een auto die moet kunnen rijden, d�*t is het voornaamste. Als die nu oud of nieuw is , dat is bijzaak. iedereen heeft al een auto, of twee, of drie, dus aan wie ga je nu nog nieuwe auto's verkopen ?
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
Je kan zelf beginnen met zo een systeem. Zoveel mogelijk zelf doen en zo weinig mogelijk consumeren. De luxe die je word voorgespiegeld, betaal je met veel werktijd en geen leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan dit alleen toejuichen. De verregaande automatisering heeft er inderdaad voor gezorgd dat we minder moeten werken om iedereen een minium levensstandaard te geven zonder dat men zich moet kapotwerken. Je moet echter wel weten dat deze automatisering te danken is aan het kapitalistisch systeem net als de vrijheid om deze keuze te maken. Wat men echter niet mag doen is mensen verbieden ambitieus te zijn en extra te werken om zich wat meer te kunnen permiteren. Onze toekomstige levenstandaard hangt nml. voor een groot deel van dergelijke mensen af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Of waar je de minste staatsubsidies en belastingsvoordeeltjes krijgt.
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag het maar aan Geert Noels. Die kan het weten ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De aandeelhouders krijgen een mooi dividend. De werknemers verdienen goed hun boterham en zijn gelukkig. De klanten krijgen zonnepanelen met een zeer hoog rendement en de CO2 uitstoot gaat drastisch naar omlaag. Dus het milieu vaart er ook wel bij. Van al deze winsten room ik een deel af voor mezelf, maw ik word dus schatrijk. Al bij al heb ik misschien 20 jaar van mijn leven geïnvesteerd om deze methode te vinden. Wat is daar verkeerd aan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
|
![]() Citaat:
Maar als die ambitie enkel dient, om zich steeds meer te verrijken op de kap van anderen, is het een ambitie die ik verafschuw. Van mij mogen ze alles automatiseren, maar iedereen moet er beter van worden. Zit jij te wachten op een onbetaalbare auto, die volledig geautomatiseerd van A naar B rijd en waar de staat weer moet opdraaien voor de infrastructuur? Ik ben altijd de slechtste consument geweest die er bestaat, omdat ik zoveel mogelijk mijn benodigdheden zelf produceer, liefst nog van recycleerbaar materiaal dat je in deze wegwerpmaatschappij gratis krijgt. Zo combineer je hobby met besparing. Het geld dat ik daarmee spaar gaat volledig op aan reizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |