![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() ik zie het ook niet gebeuren hoor, t ging mij over de haalbare kalender da's al.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er lezen in alle geval meer Vlamingen Franstalige kranten dan Franstalige Vlaamse. We weten allemaal waarom.
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men leeft al nu apart en toont amper interesse voor wat in de andere gemeenschap gebeurt. Voor meer en meer Franstaligen is Vlaanderen al "het buitenland". Wat België betreft, zijn Franstaligen bewust dat we naar de splitsing van het land gaan maar ze zijn ook bewust dat het stap voor stap zal gebeuren voordat de splitsing realiteit wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mooi is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens, laatst zag ik een reportage over hoe Belgen over België denken. De vader van Deborsu (beide broers zijn perfect tweetalig en zijn bekend in Vlaanderen) was aan het woord. Hij beaamde dat de Franstaligen altijd hebben neergekeken op de Vlamingen en dat dit nu nog altijd is. terecht volgens hem. het kan een geïsoleerde mening zijn maar als ik Le Soir, La Libre of Le Vif lees, denk ik dat die mening niet zo geïsoleerd is.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er gebeurt vandaag echter elke dag wel iets dat vergeetachtigheid bestrijdt. En het ziet er niet naar uit dat er in de nabije en verdere toekomst pilletjes tegen Alzheimer genomen dienen te worden om vergeetachtigheid te bestrijden.
![]() |
![]() |
#209 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
CDNV doet het nog steeds niet slecht (genoeg) in de peilingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#213 |
Schepen
|
![]() TS, moet Di Rupo zwijgen of moet iedereen zwijgen wanneer het over kritiek op nva gaat? Kan iemand dat even toelichten? Van Rompuy misschien?
Los van hoe ikzelf "verstandig" begrijp vind ik dat; Wanneer de nva het einde van België voorstaat wel dan is dat een gevaar voor België, toch? Ik zou niet meteen weten waarom daar geen debat mag zijn? Of het zijn taak is en de manier waarop laat ik in het midden. Ik ben niet de schoenmaker. Maar niet verstandig? Laat ik dat even goed begrijpen; Het is ok en verstandig voor de nva om een heel jaar door plus een beetje overtijd op alles wat Franstalig of Belgisch is, (dus ook Nederlandstalig), te 'bashen'. Zo zijn ze groot geworden, maar 'bashen' is niet wat anderen mogen doen omdat het een averechts effect zou hebben? Hij maakt de nva slapend rijk? Omwille de reacties van de Vlamingen die andere Vlamingen in hun plaats laten 'voorspellen'? Welja Di Rupo, maar wat de nva ook slapend rijk maakt zijn dingen zoals doorgeefluiken binnen of via de media. Of mensen met een zekere portie EQ of een schrijnend gebrek eraan. Ik vraag mij soms af of men het opzettelijk doet of dat men een potje dom dommer domst speelt in Vlaanderen. Vermoedelijk de twee. Los van eender welke Di Rupo agenda. Of het ligt louter aan mijn persoonlijke instelling. Wat ik aan de Vlaams nationalisten op dit forum waardeer, is dat ze met het uiten van hun idealen duidelijk kenbaar geven dat de nva een separatistische partij is. Ze zijn minder hypocriet dan de partij zelf. De enige die het nog niet wil gezegd hebben onderwijlen, is de top boy zelve. Zo'n chronologische houding vind ik nogal gevaarlijk. Niet gunstig :/. Volledig los van persoonlijke overtuiging is een onafhankelijk Vlaanderen voor mij minder dramatisch wanneer dat op een eerlijke manier kan gebeuren. Maw, wanneer dat wérkelijk is wat het volk wil omwille juiste redenen. Wat nva doet is niet overtuigen dat iets beter is, maar afdwingen dat iets beter zou zijn. Dat verhaaltje van niet bashen want mag niet want boze wolf zal groeien allemaal goed en wel maar mij komt dat over als; 'zitten en zwijgen'. Me no like, ongeacht een resultaat... Wanneer men rekening moet gaan houden met veronderstelde denkpatronen vervolgens bepaalde dingen wel of niet te zeggen, ja zeg.. Manipulatie? Dan denk ikzelf dat het misschien net hoog tijd wordt dat net deze mensen vooral goed worden ingelicht. En volledig, liefst. Waarom zou het karakter van een separatistische partij of haar roots niet (ontmaskerd) of aangevallen mogen worden voor de grote massa? Of een poging daartoe? Ik denk hier spontaan even aan de woorden vanwege Norman Cota; "Gentlemen, we are being killed on the beaches. Let us go inland and be killed." Weyts geeft vrij vertaalt aan; "nog niet klaar voor het separatisme" en dus wil en gaat iedereen België redden door niet op de nva the bashen? Tis voor mij zoals Bart De Wever die nogal graag luidop zegt dat "het volk ook niet idioot is". Wat een hoop gelul man. Om te beginnen maakt hij zowat iedereen uit voor een idioot, en bovendien maken zulke uitspraken het volk moedwillig klein houden net makkelijker, mijn idee. Dat is wat men wérkelijk kan doen daarmee. Ik heb mij nooit afgevraagd waarom de nva zelve het nva bashen veroordeelden omdat dit averechts zou werken. Waarom zou je het dan zelf hardop gaan veroordelen? Omdat het volk niet idioot is zeker? Met heel Antwerpen, heel Vlaanderen mij part, maar niet met mij. Ik vind het allemaal een beetje doortrapt overkomen. Een beetje brrr ook.. . Het stratego van partijen of personen boeit mij geen moer in een debat over core. Alles vertrekt vanuit de core. Daarover toelichten zou bijvoorbeeld blootleggen waarom mensen dit of dat nogal graag doen waardoor vermeende argumenten plots heel anders 'kunnen' smaken bvb. Laten we de core van de nva blootleggen? Laten we de belgen core blootleggen? De twee uitersten en het federalisme doet niet mee? Laten we dat eens 'uitmelken' voor 10 miljoen mensen? Onze jachtgronden als inzet. Graag. In zekere zin stoort het nva succes mij niet. Zoals ik over stranden praatte zie ik dat. Men heeft er een zootje van gemaakt, hooligans vieren. Boeien. In een peiling kort na de verkiezingen 'zou' de nva 4% achteruit gegaan zijn. Op dat moment dus. Mij moet je de oorzaak niet uitleggen en dus haast hilarisch, eerder misdadig, te denken dat mensen niet klaar zijn voor een open debat, een beetje kritiek of wat bashen. En of dat nu the good way is of niet, it is the right way! En dus daarom lang leve de belgen want zij hebben niets te verbergen. Indien wel zijn ze geen belgae. Ik vraag mij af hoe die lyrische muil van de bananenrepubliek Vlaanderen er over 50 jaar zal uitzien. Bij het volk dan. Jan met de pet. Enneuh waarom juist? Ahh, dietsland. Moedertaal. Liever groot dan heel. Vertel dat een yankee. Bovendien moeten jullie daarover best nu reeds stoppen alvast geen ruzie te gaan maken onderling. Ruzie over wel of niet, confederaal, federaal enfin je kent het ![]() Dit zijn een persoonlijk vertrekpunt en basis. Zal ik het zelf maar zeggen zekers. Sommigen hier pleiten dat ze het ok vinden als volk klein gehouden te worden. Goed weten. Maar is dat toevallig ook niet het grote verschil tussen echt liberalisme of dat van de nva?
oerbelg Laatst gewijzigd door Matonge : 8 januari 2013 om 16:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haaaaaaaaaaaaa Deborsu! De man die onlangs het publieke geheim, waarvan de Brusselse medische wereld allang op de hoogte was, kond deed aan de wereld. Flipke is een homo en Mathilleke zette via kunstmatige het koninklijk nageslacht op de wereld. Niet dat het zo belangrijk is want Mathil staat hoe dan ook niet hoog op de europese ranglijst van sympathieke prinsessen.
Leuker om te lezen is hoe Christophe Deborsu de constructie van België noemt die leert hoe een land barst. Publicatie: 19 mei 2007 Christophe Deborsu De Standaard De constructie van België leert ook veel over hoe een land barst. Zo vernam ik tot mijn verbazing dat bijna geen enkele Belg voor de onafhankelijkheid ijverde vlak voor de revolutie in 1830. De enige separatist was de Brugse journalist De Potter, de toenmalige De Wever. De rest van de politici wilde hooguit "het herstel van het evenwicht tussen noord en zuid", onder meer inzake taal- en fiscaal beleid. Het doet aan de huidige situatie denken. Dat, volgens de recente peiling van deze krant, 93% van de Vlamingen en 98% van de Walen België willen samenhouden, vormt dus geen obstakel voor een splitsing van het land. Twee eeuwen geleden, begon de breuk met een protestactie van een dertigtal jongeren na een operaopvoering op 25 augustus 1830. Door de onhandige reactie van Willem werd het lot van België in 33 dagen bezegeld, tot aan de aftocht uit Brussel van het Nederlandse leger. Belgen zijn efficiënt als het om te scheiden gaat. In 1830 speelde de pers een grote rol. Het zou vandaag niet anders verlopen.
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie denkt dat België ooit zal splitsen dankzij Vlaams-nationalisten is een dom schaap.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Schepen
|
![]() Ik wil dat nog wel eens afwachten, klopt. Het enige waar ik mij niet kan bij neerleggen zijn oneerlijke praktijken.
Spreek voor uzelf!
oerbelg Laatst gewijzigd door Matonge : 8 januari 2013 om 16:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zever. Als Vlaanderen iets NIET doet dan is het naar Nederland kijken.